Her er en playlist fra gårsdagen. Har noen deilige høstdager, hjemme alene med anlegg og platesamling. Noen dykk i arkivet, litt mimring, noe "nesten nytt". Litt for enhver smak vil jeg tro.
I spilt rekkefølge:
Monster Magnet - Dopes to Infinity.
Bringer meg minner om MM live på Sentrum Scene i ´95. Herlig!
Various- Eccentric Soul 007 - The Deep City Label
De som neglisjerer singelformatet, og i også dette tilfelle samleplater (singler), har et fattig musikkliv. Folka bak Eccentric Soul-serien har nok engang overgått seg selv. Bare en helt fantastisk samling fet soul fra den tiden artistene behersket sjangeren.
Various - Teenage Shutdown #9 - Teen Jangler Blowout
Tim Warren´s TS-serie på totalt 15 volum er den nest mest essensielle samling av obskure US 60´s garagesingler, nest etter samme manns Back From the Grave-serie (8 volum). Ekstra moro er det å eie nesten halvparten av originalsinglene
The Dandy Warhols - The Dandy Warhols
Blir nok litt for svevende i lengden. Undertegnedes favoritt med bandet er nok fortsatt "Thirteen Tales of Urban Bohemia"
Reigning Sound - Home For Orphans
Reigning Sound - Break Up...Break Down
Når skal folk få øynene opp for dette bandet? Gåsehud rock med mye sårhet og smerte, samtidig som det svinger og er balltøft. Har besøkt Norge en gang i Oslo og Moss takket være at gutta i Hives, som er så blodfans at de booket de på Skandinaviaturne for egen regning. Undertegnede prøver å booke de på nytt, forhåpentligvis til neste år.
Diana Krall - All for You
Snillt, pent og en av favorittartistene for endel hifi-entusiaster. Blir ikke helt overbevist, og tar meg selv i å kjede meg litt.
Eva Cassidy - American Tune
Kjøpte denne og "Live at Blues Alley" for et par uker siden. Ser på HFS at damen får mye skryt. Som med Diana Krall så får jeg ikke helt taket på det, selv om det tilgodesees en god del spilletid i heimen. Trenger jeg å høre nok en versjon av "Yesterday" liksom? Blir litt for mye gjesp kjedelig covers etter min smak. Snill og fin lyd da.
Duffy - Rock Ferry
En av årets store nye artister på platemarkedet. Må si jeg sleit litt med plata til å begynne med. Nå får den relativt mye spilletid i heimen, og må si jeg så absolutt liker det jeg hører.
My Midnight Creeps - Histamin
Nok med følsomme damer for denne gang, over til mer kuk og gitar igjen
Dette er mørkt, stort og mektig!! Fjorårets kanskje beste norske plate. Synd at bandet aldri leverte like bra live. RIP Robert Buraas.
The Disciplines - Smoking Kills
Radiohiten "Best Mistake" lovte mye, og plata treffer også nesten. I mine øyne, en av verdens beste poplåtskrivere av idag, Ken Stringfellow kjent fra Posies og livemedlem til REM, finner veien til Norge og bandet Briskeby. Resultat er et så svært vellykket prosjekt(hvis det kan kalles det lengre), må bare se til å få sett de live snart.
The Donnas - Spend The Night
Disse beibsa har nok ikke kuk, men rocken de leverer har ihvertfall baller nok. Har fulgt de siden de var teenagers og ga ut vinylsingler. "Take me to the Backseat", ÅJA, gjerne!!!
Sharon Jones & The Dap-Kings - 100 Days, 100 Nights
Dette er så hårreisende bra soul at jeg nesten må grine. Nei året er ikke 67, men 2007!!! Dama er 52 år gammal, og leverer soul som soul skal være, ikke det derre MTV-sølet av idag.
Hvor blir resten av den platekjøpende verden av???
Det her er så bra at skiva bare måtte spilles tre ganger på rad.
Sjekk hjemmesiden:
http://www.daptonerecords.com/sharonjonesandthedapkings.html
Vinylutgivelsen er bare helt utsøkte både på LP og 45´s.
Denne dama må jeg bare få sett live, STÅPELS!!
Kjekt med litt fri.
Får se imorgen hva playlisten for idag ble.......