Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt60135

Gjest

Demdike Stars - Elemental

Hvorfor er det så laber interesse for nye plater blant folka her?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:

Fordi det er så mye bra gammal musikk å spille, eller så er det fordi at når barn står i fruktkø og skal kjøpe karameller.

Jesse Sykes & The sweet hereafter - Marble son

Vedlegg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.944
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Justin Townes Earle - Nothing's Gonna Change the Way You Feel About Me Now (2012)

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:

Fordi det er så mye bra gammal musikk å spille, eller så er det fordi at når barn står i fruktkø og skal kjøpe karameller.
    Vel, jeg synes det aller morsomste biten er å oppdage ny bra musikk uten å forvente nye klassikere bli klekket ut. Jeg synes det er rart flere ikke er der, men mange liker vel å holde seg til det trygge og kjente som de vet de liker. Kjedelig, spør du meg :-\. Kall meg gjerne rastløs om dere vil.

Nå spilles;

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    @Lyngen. Ungdommens glede er å sprenge grenser og finne nytt land, mens vi gamle vil glede oss over det vi alt har funnet. Og så er det er kapasitetsspørsmål, jeg har ikke giddis til å være i front mer og trives godt med å parasittere på dere andre.

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    @Lyngen. Ungdommens glede er å sprenge grenser og finne nytt land, mens vi gamle vil glede oss over det vi alt har funnet. Og så er det er kapasitetsspørsmål, jeg har ikke giddis til å være i front mer og trives godt med å parasittere på dere andre.
    Når skal den overgangen inntreffe?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.171
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    dag1234 skrev:
    Flere med deg dag1234 8)

gismo

U

utgatt60135

Gjest
    Nei, Rush er ikke helt min greie (som jeg jo egentlig vet). Prøver meg på et ekstremt band;

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Ytters individuelt, du godeste. Og aldri helt absolutt. Jeg har jo oppdaget nye sjangre de siste årene som f eks americana, ved hjelp av folk her inne. Og du har spilt mye som jeg har likt veldig godt - som du vet.

Men det å følge med på alt nytt, det kan dere unge gjøre. Samtidig som jeg virkelig håper jeg aldri slutter å utvikle meg - også smaksmessig.

U

utgatt60135

Gjest
    Nei, det der blir for rælete.

Messugha da ...

Jo, inspirert av Metal Evolution. Siste program gikk i kveld.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.944
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ian Anderson - Thick As a Brick 2: Whatever Happened to Gerald Bostock? (2012)

Sikkert noen av oss gamle her som er interessert i denne nye (kommende). ..? :)

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Ytters individuelt, du godeste. Og aldri helt absolutt. Jeg har jo oppdaget nye sjangre de siste årene som f eks americana, ved hjelp av folk her inne. Og du har spilt mye som jeg har likt veldig godt - som du vet.

Men det å følge med på alt nytt, det kan dere unge gjøre. Samtidig som jeg virkelig håper jeg aldri slutter å utvikle meg - også smaksmessig.
    De mener du vel da jeg ikke er ung noe lengre :-[. Men ikke lengre siden enn at det nå er en tid med mye anger på det jeg ikke gjorde.

Og det er ikke mye metal som går inn i huet mitt... -et tegn.

Americana? Jo, det er jo faktisk ikke noen gammel "sjanger".

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.913
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    gismo skrev:
    dag1234 skrev:
    Flere med deg dag1234 8)

gismo
    Noch ein

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.171
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    united59 skrev:

Dette ser vi helt klart frem til :)

gismo

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.913
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    gismo skrev:
    united59 skrev:

gismo
    Gjør vi? Hvordan er egentlig historien bak denne? Er den spilt inn nå? Jethro Tull var jo fantastiske på 70-tallet. Men nå?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.171
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    lars_erik skrev:
    gismo skrev:
    united59 skrev:

gismo
    Gjør vi? Hvordan er egentlig historien bak denne? Er den spilt inn nå? Jethro Tull var jo fantastiske på 70-tallet. Men nå?
    Vi får vel bare håpe, vente og se ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.913
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    gismo skrev:
    lars_erik skrev:
    gismo skrev:
    united59 skrev:

gismo
    Jeg skal ta meg en trålerunde for å se om den er lagt ut i flac noen steder. Det ser jo veldig spennende ut :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.944
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    gismo skrev:
    lars_erik skrev:
    gismo skrev:
    united59 skrev:

gismo
    Jeg skal ta meg en trålerunde for å se om den er lagt ut i flac noen steder. Det ser jo veldig spennende ut :)
    Kommer i april, kun lekket ut en mp3 versjon, foreløpig. Såvidt jeg veit da. :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:

De mener du vel da jeg ikke er ung noe lengre :-[. Men ikke lengre siden enn at det nå er en tid med mye anger på det jeg ikke gjorde.

Og det er ikke mye metal som går inn i huet mitt... -et tegn.

Americana? Jo, det er jo faktisk ikke noen gammel "sjanger".
    Du er jo en ungfole Lyngen, selv er jeg et gammelt øk. Noen ganger rett og slett et fe. Utenom de gangene jeg er en gammel gris.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Samantha Martin & the Haggard - s/t

@Lyngen - Uten å ha sjekket tror eg minst 70% av det eg har listet i lyttetråden i 2012 er utgitt det samme år. Men mulig du trur det er noe gammal dritt siden det kanskje ikkje har vært nevnt i pitchfork...

Spotifylista mi for 2011 utgivelser inneholder 6090 spor - dvs rundt 500-550 album, har hørt eller i det minste vært innom, samtlige. Lista for 2012 inneholder foreløpig 1046 spor, altså sikkert rundt 80-100 album. Færre enn i fjor, men så er plateåret desto mer rævva.

Forøvirg irriterende at spotify ikkje teller opp antall album som ligger i ei spilleliste, men kun summerer opp antall kutt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Cowboy Junkies - The Wilderness, the nomad series volume 4 (2012)

Har aldri tatt helt fullstendig av på cowboy junkies. Har ennå ikke hørt de levere noe bedre enn versjonen av Highway kind på Poet tributen til Townes himself.
    Den er imidlertid av gåsehud-kaliber.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jaggu begynner man å komme seg i påskemodus, kaffe og påskegg ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.074
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden jeg hørte på denne.
    David Bowie-Scary Monsters.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.074
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden jeg hørte på denne også.
    Billy Bragg & Wilco-Mermaid Avenue.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lee Ranaldo - Between the Times and Tides (2012)

Godt å se at smaken min fortsatt avviker ganske så heftig fra pitchfork...

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    @Lyngen - Uten å ha sjekket tror eg minst 70% av det eg har listet i lyttetråden i 2012 er utgitt det samme år. Men mulig du trur det er noe gammal dritt siden det kanskje ikkje har vært nevnt i pitchfork...
    Jo, jeg er klar over at GR er et unntak her.

Noe rare greier dette;

Demdike Stare - Elemental. Kjøpte plata, men var ikke helt som jeg innbildte meg. Men ikke lett ut i fra 30 sek sampler. Ambient.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn