@lars_erik: Du skal ikke mobbe de som er mindre enn deg. Har ikke mora di lært deg det?
I morgen blir det lite brunt, du. Jeg har tenkt å slå meg litt løs, serru.
Koksgrå tredelt SB eller enkelkneppet som det heter nord for Sinsen, to knapps, jaffal - aldri mer enn to knapper, grå bengalstripet skjorte m/enkle mansjetter, dypt rødt slips med mørk navy polkadots. Det hele holdt sammen av turkise seler fra verdens beste selemaker, men de er det ingen som får se. Å vise sine seler err som å gå ute i undikken. Ikke for Gud og hvermann.
Og nedenunder har skal jeg være helt vill. Der tar jeg på mine flettede Derby. Har gitt dem en skikkelig omgang med voks og børste i kveld. Jeg er jo ikke så glad i Derby på jobb egentlig, men disse er de eneste jeg har i fletting. Så da blir det dem okke som - med lærsåle selvsagt. Jeg har altså utviklet en alvorlig motvilje mot gummisåler de siste par årene. Det er kun lær som gjelder. Lakk og lær.
Sløyfe kommer. Det er jeg helt sikker på. I forrige uke fikk jeg nye skjorter - laget til meg, til min elendige kropp - og da var jeg på nippet til å be om sløyfe. Men så falt motet som en halvslapp fallos og jeg endte opp med slips - igjen. Heldigvis var det ene med polkadots. Noe annet hadde ikke vært å bære verken fysisk eller psykisk.
Så søyfe er i kjømda.
Ut over det hører jeg på denne artige karen
Jonathan Willson - Gentle Spirit