emotikon
Æresmedlem
Ny musikk for min del på plakaten i dag:
Eldkvarn - Ny Klubb fra 1984
Eldkvarn - Ny Klubb fra 1984
Vedlegg
-
67 KB Visninger: 145
Usedvanlig gode valg å starte nyåret med mikefish. Blue bell knoll er absolutt blandt de beste fra CT imo.mikefish skrev:fortsetter mimringen :
Cocteau Twins - blue bell knoll
mvh. s,
Så tilfeldigvis litt på "School of Rock" igår, og ble litt inspirert til et gjenhør med ACDC fra Bon Scott tiden...desverre synes jeg gruppen "døde" sammen med ham (kanskje med unntak av BIB utgivelsen)mikefish skrev:ja SOA,kunne neppe startet året bedre rent musikalsk sett !
ser du spiller 'if you want blood'.det må være min mest slitte LP i samlingen.den har vært med på x antall fester
"i'm a problem child"
mvh. s,
Bra skive - hørte mye på den i gamle dager, og har mange gode minner til den 8)OAlex skrev:Scritty Politti, Cupid & Psyche 85.
Et knalltøft album, dog ikke for alle .
Mvh Ola
Konge skive, en av de beste svenske skivene som er gitt ut, hørte på den senest i går faktisk - vinyl og greier ser jeg, kult 8)emotikon skrev:Etter nok en runde med snømåking....setter jeg på denne og kryper ned i godstolen.
Eldkvarn - Kungarna från Broadway
På "Silver" byr Slettahjell & co. også på tolkninger av låter som "12th Of Never", "Second Time Around", "What Is This Thing Called Love", "Moon River" og flere. Bandet er ellers det samme som på debutalbumet; med Morten Qvenild på piano (Jaga Jazzist, Shining, Nils Petter Molvær, Sussana Wallumrød), Sjur Miljeteig på trompet (Bugge Weseltoft/Apollo/Friko), Per Oddvar Johansen på trommer (The Source/Petter Wettre/Trygve Seim Ensemble), Mats Eilertsen på bass (Kornstad Trio, Parish, Jacob Young Trio) - og selvfølgelig Solveig Slettahjell på vokal.
Den liker jeg også veldig godt. Så de på Molde-jazzen etter at de hadde gitt ut Silver. Det artige var at live-lydproduksjonen var veldig lik lydmiksen på plata. De spilte ganske lavt, publikum var musestille og bassisten/trommisen laget disse rare/vage lydene innimellom, slik som du hører det på plata. Fin dame og fin konsert. Har et par andre album med henne men de er ikke like bra, i mine ører.FallenA skrev:Solveig Slettahjell, Silver.