Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Crypt Style er bare helt konge!!!! ;D

    Tror jeg var en av de første som importerte den når den kom ut. Solgte noen av den rundt omkring i landet den gangen. :D

    Til dags dato har jeg ikke hørt et Jon Spencer-prosjekt som er dårlig.
    Heavy Trash konserten i Oslo ifjor var 2008s beste. Steike hxxx for en artist og for et avsindig trøkk. Jon Spencer spiser wannabeposører til frokost, det er jeg sikker på.

    Et stjerneeksempel på hvorfor en bare må gå på konsert innimellom.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Crypt Style var starten på min vinylsamling, fikk den av storesøsteren til en kompis som ville lære meg at det var andre enn J Mascis som kunne spille gitar. Snill pike. Pen pike. Sannsynligvis derfor jeg valgte vinyl fremfor plast.

    Jeg må ærlig innrømme at jeg ramlet av lasset etter Acme, og har således ikke fått med meg noe annet han har bedrevet.
    Forstår at det er det på høy tid å gjøre noe med ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Sjekk ut Heavy Trash.
    At ikke flere har fått opp øynene for det prosjektet er bare helt utrolig. Favner over flere sjangere, og er bare så herlig rett i trynet beintøft.

    Første gangen jeg så Jon S. under dette navnet var i San Francisco, og det kanadiske bandet Sadies (som også er vel verdt å bruke kroner på et par skiver fra) utgjorde bandet. Nå idag er det andre medlemmer han har med seg.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    ErosLoveking skrev:
    Sjekk ut Heavy Trash.
    At ikke flere har fått opp øynene for det prosjektet er bare helt utrolig. Favner over flere sjangere, og er bare så herlig rett i trynet beintøft.

    Første gangen jeg så Jon S. under dette navnet var i San Francisco, og det kanadiske bandet Sadies (som også er vel verdt å bruke kroner på et par skiver fra) utgjorde bandet. Nå idag er det andre medlemmer han har med seg.
    Gode ting. Heavy Trash og Going Way Out With Heavy Trash er bestillt.

    Har Pure Diamond Gold lp'en til Sadies, den er kolossalt gøy.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    ErosLoveking skrev:
    Da må jeg bare gratulere med å ta gode valg i livet...... ;) ;)
    Takker :)

    Tips til andre Sadies skiver jeg bør ha mottas med takk.

    Etter stalltips fra ErosLoveking

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Når jeg først kicker skikkelig på et band, så kjøper jeg nesten "alt".

    Har ikke en eneste svak Sadies-skive i samlinga.

    Løp og kjøp!!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    1.Kryss fingrene for at du aldri faller for Guided By Voices og får det for deg at du skal samle all vinylen Robert Pollard har hatt hendene borti. Det har skjedd med meg og det er et nevrotisk evighetsprosjekt. Men gøy så det holder.
    Forresten, det vet du jo alt om med 7" preferansene dine ;D
    2.Mottatt !
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    1.Kryss fingrene for at du aldri faller for Guided By Voices og får det for deg at du skal samle all vinylen Robert Pollard har hatt hendene borti. Det har skjedd med meg og det er et nevrotisk evighetsprosjekt. Men gøy så det holder.
    Forresten, det vet du jo alt om med 7" preferansene dine ;D
    2.Mottatt !
    ;D

    hadde en fix ide om å samle på Billy Childish for noen år siden. Kuttet det ut ganske fort. ::) ::)
    Linken viser kun LP-diskografien :eek: :eek: :eek:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Childish#Discography_.28LPs_Only._45.27s_not_listed.29

    Noen ganger er det bare like greit å innse sine begrensninger, nå skal det sies at US 60's garage kanskje teller noe sånt som ca 15000 singelutgivelser, så har litt å henge fingra i frem til pensjonsalder.. ::)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Dæven, Childish samlet i hyllen hadde vært et prosjekt som virkelig hadde vasket seg !

    Når det er sagt så synes jeg man skal ha noen mål som ikke avsluttes i overskuelig fremtid, noen abstinenser skal man jo ha.
    Det gjør det jo så meget bedre når man får tak i noe man har siklet etter i lang tid.

    Selv med 100 7" i året vil det ikke være gjort i en håndvending nei :)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    har en plate med Sadies på vinyl med et av tidenes flotteste cover :



    The Sadies - new seasons

    musikken er også i særklasse !

    og slik jeg forstår det er det flere godbiter fra bandet som jeg enna ikke har hørt.

    mvh. s,
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Godt å se at også andre har fått øynene opp for bandet fra Nord-Amerika. :D
    Måtte jo bare finne frem noen godsaker før jobb.







     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Akkurat hørt gjennom no-man - radio sessions, skal nå sette på bo kaspers orkester - hund.
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Avslutter en lang deilig frikveld med denne..... :)
     

    Vedlegg

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Lyngen skrev:
    Aiai Lyngen. Fin musikk du har dratt frem i kveld. Laughing Stock og Loveless...to av mine absolutte favoritter i ganske ulike kategorier. Laughing Stock er det ikke ofte jeg ser spillt. Denne og Spirit of Eden er liksom det sære TalkTalk men det klart mest spennende. Hva synes du forresten om de andre TT utgivelsene.

    mvh
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Wolfsheim

    [video]WkGGi_uUaPc[/video]

    [video]uvfXumI3_HA[/video]
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Tror jeg foretrekker denne såvidt foran Takk jeg også. Men da må du jo skaffe deg Ágætis Byrjun som er deres beste og en av de beste fra 90-tallet synes jeg.
    Fikk den i dag

    Har bare fått hørt gjennom den en gang foreløbig, men jeg er enig med deg. Det er den beste av de (Sigur Ros) jeg har hørt.
    Hjelper jo selvfølgelig også at alt høres bra/bedre ut med de nye høytalerene jeg fikk forrige uke ;D
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    "dipsetmuthafucka" - personen som har lagt ut det siste youtube-kuttet til Deph, har listet sinnsykt mye fet US 60's garage.

    Som f.eks.

     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    SOA skrev:
    Laughing Stock er det ikke ofte jeg ser spillt. Denne og Spirit of Eden er liksom det sære TalkTalk men det klart mest spennende. Hva synes du forresten om de andre TT utgivelsene.

    mvh
    Holder nok Laughing Stock som favoritt. Elsker stemningen og dybden på det albumet :D. Storartet album, nesten magisk for å ta i litt. Har bare Spirit of Eden i tillegg. De tidligere er vel mer vanlig pop, og ikke så eksperimenell som de to siste. Plateselskapet likte visst dette veldig dårlig, men du verden; de skapte evig god musikk.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn