Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    En hyldningstråd til Susanne Sundfør 8) Flink ung dame (1.5 låt)

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    Har du plata? Synes?
    Den er veldig bra! siger inn mer og mer. Og det på første lytten!
    Lenge siden jeg har hørt den, men den taper seg ikke. En god femmer plate, imo. Hun holder på med neste plate som kommer ut våren neste år.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Vi har alle våre favoritter og preferranser ;)

Bandet har fulgt meg hele livet, og jeg blir aldri lei. Noen av mine beste og værste konserter har jeg hatt med bandet. Sykt sykt bra når det klaffer.
    Vokalist og bandsjef Jeff "monoman" Connelly er konstant psycho ustabil i topplokket, men ekstremt musikalsk. Ingen over, ingen ved siden.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:

Bandet har fulgt meg hele livet, og jeg blir aldri lei. Noen av mine beste og værste konserter har jeg hatt med bandet. Sykt sykt bra når det klaffer.
    Vokalist og bandsjef Jeff "monoman" Connelly er konstant psycho ustabil i topplokket, men ekstremt musikalsk. Ingen over, ingen ved siden.
    Liker "Happy now" best foreløpelig. Utrolig fett orgel blant annet

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Glemte å nevne at vokalist Jeff, også er organist.

En av de beste konsertene i mitt liv (topp 3) på Subterrania i 1993 (klubbscenen til Sentrum Scene på 90-tallet)
    Fullt hus og ellevill stemning. Konserten ble senere utgitt på CD i USA på Norton records. Morsomt å høre på slutten av opptaket. Jeff skriker ut til publikum: "Thank you Oslo for breakin´my fxxxin organ!!" ;D
    Orgelet gikk fyken på 3 eller 4 låt, men Jeff og bandet ga totalt bæng og leverte det som i ettertid ble en smått legendarisk kveld i Oslo´s rockemiljø.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Så over til de to første skivene til sveriges ukronede garagekonger som har holdt det gående i respektive 28 år. Om 2 måneder er de klare for Oslo igjen. :D :D :D

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    gir denne platen en sjanse til :

Dirty Projectors - bitte orca

mvh. s,

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Den mest spilte skiva i samlinga, enkelt og greit.
    No nonsense beint på garagerock. Umulig å gjøre det bedre enn heltene fra Pittsburgh USA.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Bare som en tilleggsopplysning:

Greg i Cynics er mannen bak Get Hip records. Ikke verdens mest kjente plateselskap, men likevel. I tillegg til å være plateselskap så har de et massivt distribusjonsnett innenfor garage og annen uavhengig musikk. Katalogen er bare enorm. Spør bare hvor Big Dipper for en god del skiver ifra. ;)

Nattas musikk-trivia.

U

utgatt60135

Gjest
    De siste for natta: Draumir

Synd de avsluttet etter denne plata. De burde ha fått mye mer oppmerksomhet så flinke som de var :mad:. Gutta gikk videre med nytt band, men hvor ble det av Alexandra Bråten?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Fortsetter videre tilbake til 60-tallet.
    En skive som Lyngen burde hatt med i sin "best of" listing. Alle seriøse musikk-intereserte hjem burde ha deres tre skiver fra årtiet. Vi snakker eksperimentel psych (tidvis raga), med innslag av rendyrka svingende garage låter.

Lurte Roberten til å kjøpe to av titlene som Big Dipper hadde inne forrige helg. Tilbakemeldingene var bare positive. ;) ;) ;)

edit: typo

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:

Hvilket album er best etter ditt skjønn?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:

Hvilket album er best etter ditt skjønn?
    Sånn totalt, så vil jeg si det jeg spilte. Lyres - Lyres
    Men de har en utrolig sterk singelkatalog, og flere av skivene glimter til med sine kutt. Eneste problemet med Lyres er at det er så mange utgivelser som er nesten "fans only". Ekstremt crappy lyd osv.
    I " Quest for Love" så kommer jeg tilbake til mine hjertebarn i samlinga osv. Bare ikke på denne tida av året. ;) ;) ;)

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Fortsetter videre tilbake til 60-tallet.
    En skive som Lyngen burde hatt med i sin "best of" listing. Alle seriøse musikk-intereserte hjem burde ha deres tre skiver fra årtiet. Vi snakker eksperimentel psych (tidvis raga), med innslag av rendyrka svingende garege låter.

Lurte Roberten til å kjøpe to av titlene som Big Dipper hadde inne forrige helg. Tilbakemeldingene var bare positive. ;) ;) ;)
    Skulle til å sjekke den der på Spotify, men så dukket det plutselig opp noen låter med Modest Mouse :D. Fra 2009...

5. Perpetual Motion Machine
    6. History Sticks To Your Feet

Fra:

Høres veldig bra ut ....

Og tøft cover...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Søker på Chocolate Watchband og treffer på Modest Mouse underveis. Den var ny. hehe

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Over til min favorittskive med Chocolate Watchband. Deres debutalbum "No Way Out" kom ut i brytningsåret 1967, samme året som de ga ut sine 3 eneste singler. En tanke mer snappy garage, enn deres senere produksjon.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Leter etter "grønne" planter stakkar og finner bare grønne planter, ikke rart han ser litt psycho ut...... ;) ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Small Faces andre album. Et av de beste halvstore banda som kom fra de britiske øyer. Det her er så blodig bra. Seriøst!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Får spille litt 60 talls jeg og da selv om jeg for tiden ikke har platespiller eller et anstendig anlegg
    spotify:album:64CJWd3AYEC1jAYvSn7pkQ

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    så du spiller trumfkort nå?

David Bowie har bortimot den drøyeste produksjonskatalogen. Ingen tvil.
    Så psyyyyykt mye bra. Kan jo ikke spille Low nå som du gjør det, så jeg får heller legge hans 60´s coveralbum fra tidlig 70-tallet på tallerkenen siden jeg er så godt igang ;) ;) ;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn