Behagelig musikk på formiddagen.... 
Vedlegg
-
21.3 KB Visninger: 110
Det er ikke mange av platene du spiller på Spotify. Fant en annen plate av bandetErosLoveking skrev:
Trenger ikke anstrenge meg så fælt heller.65finger skrev:Det er ikke mange av platene du spiller på Spotify.
Sjå no ! Da har du en god stund i vente 65finger. Jeg aner lite eller ingenting om Norton Records, men den samlingen der har gjort meg sulten på å lære.65finger skrev:Fant Roberten sinHurra!
spotify:album:7xNAOiT1fDKmTHH8AjiCRF
her flere fra samme plateselskap: spotify:album:4MTv1Ndazdt8yM0WHEVSllRoberten skrev:Sjå no ! Da har du en god stund i vente 65finger. Jeg aner lite eller ingenting om Norton Records, men den samlingen der har gjort meg sulten på å lære.65finger skrev:Fant Roberten sinHurra!
Norton records?Roberten skrev:Sjå no ! Da har du en god stund i vente 65finger. Jeg aner lite eller ingenting om Norton Records, men den samlingen der har gjort meg sulten på å lære.65finger skrev:Fant Roberten sinHurra!
Og der kom Professor Eros inn fra venstre og bedrev folkeopplysning på høyt plan. TakkerErosLoveking skrev:Norton records?
Hallo!! Kan ikke komme utenom de.
Her kommer kortversjonen fra voksenopplærings-sentralen i dag.
Startet av ekteparet Billy og Miriam Linna i NYC. Miriam Linna kom fra Finland til USA på tidlig 70-tall. Hun traff fort noen folk som var i startgropa med et band som het The Cramps. Yup!! Miriam er faktisk The Cramps´første trommis, intet mindre.
Billy og Miriam har frat-garage bandet The A-Bones (spilte i norge på 90-tallet) sammen og driver Norton Records i dag. Headquarters er i Brooklyn, NYC, og innehar en syk, syk, syk samling av skiver memorablia +++++ .
Har oppgjennom åra bedrevet et beundringsverdig arkeoliogisk arbeide og gravd frem et utall artister fra glemselen.
Kunne skrevet side opp og ned, men nå skal badet vaskes. :
Kos dere med dette:
http://www.nortonrecords.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Norton_Records
i tillegg kan jeg si at de er noen av de superhyggeligste amerikanerne jeg treffer.
Har ikke denne selv. men er mer en godt kjent med innholdet. Sett igjennom track-listinga, og kan bare si at det überkillergarage-extravaganza. Svært godt valg Roberten.Roberten skrev:2131 South Michigan Avenue: 60's Garage & Psychedelia from USA and Destination Records
Trippel vinylsamler. Akkurat sluppet nåla ned på side 1, meget bra begynnelse !
@Eros hvordan var Garage miljøet i Chicago ? Har jeg mye godt i vente på denne ?
![]()
Link til 3: spotify:album:5UyxXqMmRHae9jDqTCVnhzErosLoveking skrev:Siden vi har vært innom selskapet før idag (Norton), så fikk jeg lyst til å pløye gjennom en av deres mange eminente utgivelser. I dette tilfellet trilogien Fort Worth Teen Scene.
Spesielt volum #3 får meg til å trekke på gliset. Kvalitets garage fra A to Z.
![]()
![]()
![]()
joda MaHa! La godjenta få enda en sjanse ;D ;DMaHa skrev:Melua takler jeg bare ikke ;D
![]()
Du må huske å skrive La Stå! på tavla.65finger skrev:mvh
tillitsmann i klassen denne uken
Ja det får'n virkelig si ! ;D Det er jo nødt til å bli bortimot et folkekrav med kveldsundervisning i dette emnet snartErosLoveking skrev:Har ikke denne selv. men er mer en godt kjent med innholdet. Sett igjennom track-listinga, og kan bare si at det überkillergarage-extravaganza. Svært godt valg Roberten.![]()
![]()
Bl.a er singelen med Oscar & the Majestics "Gotta have your loving" representert. Har jaktet på den i flere år, problemet er at den er skitpopulær blant mange DJ´s utenfor garagescena på grunn av flippen " Soulfinger". Men engang........
Når det gjelder Chigago og garage? Tja. Mye bra garage derifra også, byen er kjent for å være en av de mest pulserende musikkbyene i USA gjennom tidene. Ikke minst mye bra soul og blues har utspring i byen. Har ikke vært der selv, men Chigago har visstnok endel svært bra platesjapper for oss som er opphengt i 7 tommer lykke.
Delstaten Illinois ligger nærmest i et bibelbelte med flere stater på rad og rekke som hadde mange gode garageband. (Iowa-Illinois-Indiana-Michigan-Ohio, og vipps så er en nesten til i New York.
Ohio fremstår som en særs vital scene for punken spesielt på 70 og 80-tallet.
Michigan som ligger på andre sida av Illinois (og Chigago) kjemper helt i teten for å regnes som USA´s beste delstat når det kommer til 60´s garage. Bl.a kremselskapet Fenton Records hadde sitt utspring her.
Sjekk ut den mer enn essensielle trippel LP-boksen "The Fenton Record History (evt. dbl CD).![]()
![]()
BM " I folkeopplysningens navn"
Fant 2 låter fra den nederste platen. En av disseer på denne samleplaten og er kulrolfozzy skrev:Bl.a. har jeg spilt disse i dag.
![]()
![]()