Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.579
    Jeg hører på en framifrå samling fra Norton Records. Happy days !

EDIT:greit med et bilde og ikke et rødt kryss.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.579
    65finger skrev:
    Fant Roberten sin :) Hurra!
    spotify:album:7xNAOiT1fDKmTHH8AjiCRF
    Sjå no ! Da har du en god stund i vente 65finger. Jeg aner lite eller ingenting om Norton Records, men den samlingen der har gjort meg sulten på å lære.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    De tre neste er "hakket" mer mainstream. Regner med at de fleste HFS´ere er litt mer fortolig her.
    Den ene er på grensa til å være ødeleggende for "imaget". :-X (hvilket image? :) )

Det siste av de tre får meg forhåpentligvis tilbake på sporet etter dagens musikalske villfarelse. Forhåpentligvis avsluttes husarbeidet (i finværet :mad: ) samtidig.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Sjå no ! Da har du en god stund i vente 65finger. Jeg aner lite eller ingenting om Norton Records, men den samlingen der har gjort meg sulten på å lære.
    her flere fra samme plateselskap: spotify:album:4MTv1Ndazdt8yM0WHEVSll
    spotify:album:0bne5X4hbwFD1j2KYy0vQu
    spotify:album:74sKzLXK45Yx8cg27ocHMr

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Norton records?

Hallo!! Kan ikke komme utenom de.

Her kommer kortversjonen fra voksenopplærings-sentralen i dag.
    Startet av ekteparet Billy og Miriam Linna i NYC. Miriam Linna kom fra Finland til USA på tidlig 70-tall. Hun traff fort noen folk som var i startgropa med et band som het The Cramps. Yup!! Miriam er faktisk The Cramps´første trommis, intet mindre.
    Billy og Miriam har frat-garage bandet The A-Bones (spilte i norge på 90-tallet) sammen og driver Norton Records i dag. Headquarters er i Brooklyn, NYC, og innehar en syk, syk, syk samling av skiver memorablia +++++ .
    Har oppgjennom åra bedrevet et beundringsverdig arkeoliogisk arbeide og gravd frem et utall artister fra glemselen.

Kunne skrevet side opp og ned, men nå skal badet vaskes. ::)

Kos dere med dette:

http://www.nortonrecords.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Norton_Records

i tillegg kan jeg si at de er noen av de superhyggeligste amerikanerne jeg treffer.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.579
    ErosLoveking skrev:
    Norton records?

Hallo!! Kan ikke komme utenom de.

Her kommer kortversjonen fra voksenopplærings-sentralen i dag.
    Startet av ekteparet Billy og Miriam Linna i NYC. Miriam Linna kom fra Finland til USA på tidlig 70-tall. Hun traff fort noen folk som var i startgropa med et band som het The Cramps. Yup!! Miriam er faktisk The Cramps´første trommis, intet mindre.
    Billy og Miriam har frat-garage bandet The A-Bones (spilte i norge på 90-tallet) sammen og driver Norton Records i dag. Headquarters er i Brooklyn, NYC, og innehar en syk, syk, syk samling av skiver memorablia +++++ .
    Har oppgjennom åra bedrevet et beundringsverdig arkeoliogisk arbeide og gravd frem et utall artister fra glemselen.

Kunne skrevet side opp og ned, men nå skal badet vaskes. ::)

Kos dere med dette:

http://www.nortonrecords.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Norton_Records

i tillegg kan jeg si at de er noen av de superhyggeligste amerikanerne jeg treffer.
    Og der kom Professor Eros inn fra venstre og bedrev folkeopplysning på høyt plan. Takker ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Sukkersøt visepop! fin avveksling til punken ;D
    spotify:album:487OY6Ix27Hi4G3UwMXqL5

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Melua takler jeg bare ikke ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Siden vi har vært innom selskapet før idag (Norton), så fikk jeg lyst til å pløye gjennom en av deres mange eminente utgivelser. I dette tilfellet trilogien Fort Worth Teen Scene.

Spesielt volum #3 får meg til å trekke på gliset. Kvalitets garage fra A to Z.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.579
    Denne var såpass god at jeg må hoppe bukk over andre nyinvesteringer og gi de 3 lp'ene en runde til.
    Altså, den er steike bra.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    2131 South Michigan Avenue: 60's Garage & Psychedelia from USA and Destination Records
    Trippel vinylsamler. Akkurat sluppet nåla ned på side 1, meget bra begynnelse !
    @Eros hvordan var Garage miljøet i Chicago ? Har jeg mye godt i vente på denne ?
    Har ikke denne selv. men er mer en godt kjent med innholdet. Sett igjennom track-listinga, og kan bare si at det überkillergarage-extravaganza. Svært godt valg Roberten. ;) ;) ;)

Bl.a er singelen med Oscar & the Majestics "Gotta have your loving" representert. Har jaktet på den i flere år, problemet er at den er skitpopulær blant mange DJ´s utenfor garagescena på grunn av flippen " Soulfinger". Men engang........

Når det gjelder Chigago og garage? Tja. Mye bra garage derifra også, byen er kjent for å være en av de mest pulserende musikkbyene i USA gjennom tidene. Ikke minst mye bra soul og blues har utspring i byen. Har ikke vært der selv, men Chigago har visstnok endel svært bra platesjapper for oss som er opphengt i 7 tommer lykke.

Delstaten Illinois ligger nærmest i et bibelbelte med flere stater på rad og rekke som hadde mange gode garageband. (Iowa-Illinois-Indiana-Michigan-Ohio, og vipps så er en nesten til i New York.
    Ohio fremstår som en særs vital scene for punken spesielt på 70 og 80-tallet.
    Michigan som ligger på andre sida av Illinois (og Chigago) kjemper helt i teten for å regnes som USA´s beste delstat når det kommer til 60´s garage. Bl.a kremselskapet Fenton Records hadde sitt utspring her.
    Sjekk ut den mer enn essensielle trippel LP-boksen "The Fenton Record History (evt. dbl CD). :D :D :D

BM " I folkeopplysningens navn"

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Siden vi har vært innom selskapet før idag (Norton), så fikk jeg lyst til å pløye gjennom en av deres mange eminente utgivelser. I dette tilfellet trilogien Fort Worth Teen Scene.

Spesielt volum #3 får meg til å trekke på gliset. Kvalitets garage fra A to Z.

Link til 3: spotify:album:5UyxXqMmRHae9jDqTCVnhz
    Link til 2; spotify:album:7CigyY5DdlyL24OntDv93m
    Link til 1: spotify:album:7hFutstJlAHd2cH6mFXLHW

LA STÅ

mvh
    tillitsmann i klassen denne uken

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    half peeled banana med Chocolate Mouse er en utrolig låt fra Fort Worth teen scene 3

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.579
    ErosLoveking skrev:
    Har ikke denne selv. men er mer en godt kjent med innholdet. Sett igjennom track-listinga, og kan bare si at det überkillergarage-extravaganza. Svært godt valg Roberten. ;) ;) ;)

Bl.a er singelen med Oscar & the Majestics "Gotta have your loving" representert. Har jaktet på den i flere år, problemet er at den er skitpopulær blant mange DJ´s utenfor garagescena på grunn av flippen " Soulfinger". Men engang........

Når det gjelder Chigago og garage? Tja. Mye bra garage derifra også, byen er kjent for å være en av de mest pulserende musikkbyene i USA gjennom tidene. Ikke minst mye bra soul og blues har utspring i byen. Har ikke vært der selv, men Chigago har visstnok endel svært bra platesjapper for oss som er opphengt i 7 tommer lykke.

Delstaten Illinois ligger nærmest i et bibelbelte med flere stater på rad og rekke som hadde mange gode garageband. (Iowa-Illinois-Indiana-Michigan-Ohio, og vipps så er en nesten til i New York.
    Ohio fremstår som en særs vital scene for punken spesielt på 70 og 80-tallet.
    Michigan som ligger på andre sida av Illinois (og Chigago) kjemper helt i teten for å regnes som USA´s beste delstat når det kommer til 60´s garage. Bl.a kremselskapet Fenton Records hadde sitt utspring her.
    Sjekk ut den mer enn essensielle trippel LP-boksen "The Fenton Record History (evt. dbl CD). :D :D :D

BM " I folkeopplysningens navn"
    Ja det får'n virkelig si ! ;D Det er jo nødt til å bli bortimot et folkekrav med kveldsundervisning i dette emnet snart ;)
    The Fenton Record History er skimtet på ebay til 65 daler, så om jeg ikke finner en i europa går jeg for den. Takk for tipset !

Nå skal jeg spille gjennom de to beste Stones skivene

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Bl.a. har jeg spilt disse i dag.

Fant 2 låter fra den nederste platen. En av disseer på denne samleplaten og er kul
    spotify:album:02hsZHOkplBWU23aAGABB0

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Downliners Sect på sitt beste blir aldri feil:

Kunne skrevet endel ord om disse også, men ikveld er jeg barnevakt til to tantebarn viss foreldre er på Valle Hovin for å se på ei eller anna kjerring. :-X :-X :-X ;D ;D ;D
    Andre plikter kaller!

Slenger på et par til:
    Den første her er det litt merkelig potpurri av forskjellige samleplater og labelshots. Lite med bandet å gjøre, men underholdende for det. (ligner mistenkelig på mye som er å finne i hula. 8) )

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Downliners var nok en større gruppe i Sverige enn i Norge på 60tallet. Det var på svensk tv jeg så de. Med denne låten. De falt i smak hos meg, så platene ble kjøpt og spilt i filler.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4

My name is Prince, and I am funky ;D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…