U
utgatt60135
Gjest
Gjett hva jeg lytter til? Ja;
Skal hive meg over den når jeg kommer hjem fra jobb (EPen)Lyngen skrev:Gjett hva jeg lytter til? Ja;
Bare EP´n?65finger skrev:Skal hive meg over den når jeg kommer hjem fra jobb (EPen)
Har de to første LP'ene. Synes "medusa" egentlig er bedre, men det var med "clan of Xymox" jeg oppdaget gruppen så denne er litt spesiell... ser på allmusic at de har gitt ut mange plater helt frem tili dag. Noe å sjekke ut, eller kanskje best å la være??mikefish skrev:gamle favoritter for meg også SOA ! har Clan Of Xymox' 'masquerade' på vinyl & 'twist of shadow' på cd da de gikk over til å bare kalle seg Xymox.at de var Nederlandske var nytt for meg.har vel aldri vært særlig flink å lese innercover.
EDIT : lp'en het visst 'medusa'.det er en flott låt på b-siden som heter ' masquerade'.
mvh. s,
Takk for svar og link Lyngen. Ser frem til å høre denne utgivelsen...Lyngen skrev:At denne ikke var like eksentrisk og krevende, men ikke fullt så interessant. Men det gikk ikke lenge før jeg likte den litt bedre faktisk. Den er litt anderledes, men alikevel umiskjennelig Mew. Bare litt mer tilgjengelig og litt lystigere. Noe mer synthlyder, noe mer basstyngde fra den meget gode tekniske trommeren Silas. Liker man lyduniverset til Mew er det løp og kjøp. Eller for alle som liker god musikk 8). Anmeldere er litt trege etter sommerferie ser jeg. Men groove skryter mye av den i likhet med Aftenposten. Overskriften "En drøm man ikke vil våkne fra" er ganske så treffende. http://www.groove.no/html/review/35966935.html og http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article243646.ece. Pitchfork har ikke anmeldt ennå. Er spent på hva de mener. Tipper rundt 8,9. Full score fra gaffa og aviser i Danmark også, men de er vel sjåvinistiske som oss normenn.SOA skrev:Vinylen var ikke kommet i butikken idagLyngen skrev:Beste plate akkurat nå.
Hvordan er førsteinntrykket ift "And the glass..."
mvh
Lovende musikk Lyngen! skal kjøpe albumet; Flott tips!65finger skrev:spotify:album:6ADCAEWHEO6DXINAd4uiMv
Har du fått Mew-dilla, 65? Skjønner deg godt. Mew spiller i Bergen 19 nov og jeg ser til min store fortvilelse at jeg mister nok en konsert med dem65finger skrev:spotify:album:4rNwMGfMp91ZWbckgAopQE
Jeg har fått sansen for Mew ja og kal bestille opp platene. Synd med konserten. Lurer på om jeg skal legge inn en tur til Bergen i novemberSOA skrev:Har du fått Mew dilla, 65? Skjønner deg godt. Mew spiller i Bergen 19 nov og jeg ser til min store fortvilelse at jeg mister nok en konsert med dem65finger skrev:spotify:album:4rNwMGfMp91ZWbckgAopQE
mvh