Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt60135

Gjest
    1. del fra Dronningen musikkkonkurranse - i operaen. Sendes i opptak nå på nrk2. Likte best siste deltager fra Sør-Korea. Er spent på om mine amatørvurderinger stemte bra. Lyden var topp :D.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.579
    Knappe 30 minutter med pur støy. Ingen melodi, vokal eller noe som kan ligne på det man vanligvis finner i en sang.
    Det vil si, det ropes digital hardcore, atari teenage riot i det moroa bryter løs, det vris, skrus og sønderkjøres til en vegg av lyd.
    Muligens det strengeste som er fanget på vinyl. Sannsynligvis det strengeste jeg noen gang har hørt. Det går jo forsåvidt ikke an å høre på, men jeg spiller den en gang annenhvert år. Hadde jeg vært dj skulle jeg satt på denne.

Atari Teenage Riot – Live at Brixton Academy 1999: http://open.spotify.com/album/3solV099ruazQVhP5AIs94

EDIT: lagt til spotify link.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Av alle ting, på denne tiden av døgnet, og ikke minst....på cd :eek:

/jan

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    81
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Knappe 30 minutter med pur støy. Ingen melodi, vokal eller noe som kan ligne på det man vanligvis finner i en sang.
    Det vil si, det ropes digital hardcore, atari teenage riot i det moroa bryter løs, det vris, skrus og sønderkjøres til en vegg av lyd.
    Muligens det strengeste som er fanget på vinyl. Sannsynligvis det strengeste jeg noen gang har hørt. Det går jo forsåvidt ikke an å høre på, men jeg spiller den en gang annenhvert år. Hadde jeg vært dj skulle jeg satt på denne.

Atari Teenage Riot – Live at Brixton Academy 1999: http://open.spotify.com/album/3solV099ruazQVhP5AIs94

EDIT: lagt til spotify link.
    Sjekk ut soloplatene til ATR sjef Alec Empire. Enda strengere. Men som du sier, verken ATR eller Alec Empire er noe man hører ofte på. Derfor forsvant de også ut av hylla sist gang jeg rydda og solgte unna. Så ATR på Arvika festivalen en gang i tida også.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    JanR skrev:
    Av alle ting, på denne tiden av døgnet, og ikke minst....på cd :eek:

/jan
    Føler eg er 45 kvar gang eg setter den på - men den er nydelig!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.579
    Wergeland skrev:
    Sjekk ut soloplatene til ATR sjef Alec Empire. Enda strengere.
    Strengere enn ATR generellt, eller til og med strengere enn Live At Brixton Academy ? Isåfall er jeg nødt til å høre det bare for å ha opplevd at det finnes noe hardere enn ren støy.

Muligens det perfekte soundtracket til en øl i sofaen etter en kveld og morgen i Oslonatta.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    ja ble innkjøpt nylig på cd til 59.50.lyden noe grøtete,men dette er popmusikk av høy klasse ! herlig cover av Springsteen/Smith's "because the night"

mvh. s,

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    mikefish skrev:
    ja ble innkjøpt nylig på cd til 59.50.lyden noe grøtete,men dette er popmusikk av høy klasse ! herlig cover av Springsteen/Smith's "because the night"

mvh. s,
    Har kun på cd sjøl, lenge siden jeg har hørt på'n så den skal fram etterpå :)

Nå går det i vinyl.

/jan

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.579
    15 minutter etter at hodet traff puta i dag morges begynte selvfølgelig arbeidet med å rive et stillase litt nedi gata.
    Og skal man sove må vinduene være åpne året rundt, så det har blitt fylleslumring ispedd norske svenske, polske og danske utbrudd og smell med jernstenger.

Da er det godt å kunne klemme igang The Creeps og kjenne at livet tross alt er fantastisk.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Hardt på Bowiekjøret om dagen ? :D Aldri feil det.
    Driver og går igjennom samlinga, og sjekker om det evt. er noen hull på enkelte artister jeg må jakte på. Så får en jo lyst til å spille litt av hvert da. Har så vidt begynt å lage en topp 200 dynamisk liste over skiver jeg skal plukke opp. Ikke nødvendigvis dyre sjeldne ting, heller mer noe bare å gjøre plateshoppinga litt mer målretta.
    Ser at jeg mangler "Heroes" i Berlin-trilogien. :-[ :-[ :-[ Sånt er ikke bra vøtt du.

Nå over til mer kontemporær garage. Spiller i Oslo neste helg, og det blir første gang jeg ikke er på Dead Moon/ Pierced Arrows når de besøker landet. :'( :'( :'(

vta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    6
    Bowie en lørdags ettermiddag er ikke feil nei...

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn