Denne står faktisk på i bakgrunnen her hos meg nå.David Syllivan "Nine horses......"
Som en begynnelse.......
Japan er heller ikke feil, og spes ikke på vinyl ;D .......Denne står faktisk på i bakgrunnen her hos meg nå.
Har planer om å høre en del Japan på vinyl i dag ;D
MÅ/SKAL spilles på vinyl!! :Japan er heller ikke feil, og spes ikke på vinyl ;D .......
mvh
;DMÅ/SKAL spilles på vinyl!! :![]()
Denne slet jeg litt med når den kom...;D
Mmmm, kanskje jeg skulle plukke frem "Exorcising Ghost" på vinyl igjen....
mvh
Nevnte "Exorcising Ghost",samt "Tin Drum", "Gentlemen take polaroids" og "Oil on Canvas" er vel de jeg har spillt/spiller mest av, de tre (?) første skivene deres har jeg bare skumlyttet til tidligere, uten at det var det store da, men det er kanskje noe å suplere samlingen med ved senere anledninger?Denne slet jeg litt med når den kom...
Men nå liker jeg den meget godt. gir et variert innblikk i DS musikalske verden.
Nå byttet jeg om til tidlig Japan.
Først "Adolescent Sex" så står "Obscure Alternatives" for tur.
Så hopper jeg over i en annen verden.
Kvelden skal tilbringes sammen m Hr. A. Bruckner og hans symfonier.
Har div innspillinger på vinyl.
Men jeg foretrekker innspillingene fra -70 tallet m Solti og Chicago Symph. Orchestra.
Det ble ikke det "nydelige" påskeværet som det var meldt for oss hifi-freaker....
Sola skinner ute, og jeg sitter i en mørk kjeller...
Hmmm...må nok opp på verandaen...kanskje noen solstråler gir meg mer energi? :![]()
Du bør nok skaffe deg de to første skivene jaNevnte "Exorcising Ghost",samt "Tin Drum", "Gentlemen take polaroids" og "Oil on Canvas" er vel de jeg har spillt/spiller mest av, de tre (?) første skivene deres har jeg bare skumlyttet til tidligere, uten at det var det store da, men det er kanskje noe å suplere samlingen med ved senere anledninger?
Her syd er det "HiFi påske", styrt regn og litt vind, mao god grunn for å sitte inne , her er det jo heller ikke hellig dag idag ;D
Ha en god helg!
mvh
Noen som vet hvor det finnes lydeksempler på Pagan`s Mind?Pagan`s Mind - Celestial entrance
Jeg fikk en brent en av "Gbatokai" her en dag, og dette faller i smak.
For dere som liker litt hard prog......sjekk ut disse gutta, norske er de og.
De kaller det selv "power progressive metal" :
Mer info: http://www.pagansmind.com/
http://www.amazon.com/gp/product/B0...2/002-8990989-3564808?s=music&v=glance&n=5174Noen som vet hvor det finnes lydeksempler på Pagan`s Mind?
Så spennede ut.
Er hun søstera til Jenifer Aniston? :![]()
Hayley Westenra - Odyssey (USA ver)
Spesielt "Never saw blue" som av en eller annen uforståelig grunn er utelatt fra UK versjonen... flere smakebiter her
Delikat og luftig vokal.
Veeel... noen har glede av å dele det med andre, andre vil gjerne vite hva som blir lyttet til. Nytteverdi?? Da kan vi like gjerne kaste hifien, musikken, kunsten og mye annet på søpla.Hvilken betydning eller nytte skal det egentlig ha å lese en oppramsing av hva andre personer, som vi normalt ikke vet hvem er, tilfeldingvis lytter til i dag ???
Vel det er DU!, som er ny her, vi andre lærer litt underveis....Hvilken betydning eller nytte skal det egentlig ha å lese en oppramsing av hva andre personer, som vi normalt ikke vet hvem er, tilfeldingvis lytter til i dag ???
Det var ikke ment så galt som du kanskje oppfattet detVel det er DU!, som er ny her, vi andre lærer litt underveis....
mvh
Der ser du, du drar da kanskje nytte av tråden og tipsene her alikevelDet var ikke ment så galt som du kanskje oppfattet detNoe av mitt poeng var dog at musikksmak er sterkt personlig. Likevel skal jeg gjerne innrømme personlig glede av å opplyse andre om min egen fortreffelige smak ;D
Har ellers nytte av å få tips av andre. Det er da mer nyttig med spesifikke topics, der jeg vet at jeg finner personer som deler min smak.
He he, sitter nå og hører på Trine Rein......... og liker det. Jeg må trenge profesjonell hjelp.