Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Townes skrev:
    Ka er det som skjer her egentlig? Hadde egentlig tenkt å la all sånn dissing gå upåaktet hen, men kordan i himmelens navn kan noen assosisere Sadies med Bjøro Håland? Uten at eg er noe i bevandret i den autofile verden, men dette må jo omtrent være som om noen kjører en flett ny Lexus og sier det minner mest om en Opel Kadett fra 1983.
    Det er sikkert ikke noe galt med bandet i det hele tatt, men jeg har prøvd å høre litt på platene deres på Spotify (flere ganger) siden de har blitt rost av folk som vanligvis hører på musikk jeg også liker.. om enn ikke alltid ved førstgangs forsøk. Men jeg har litt allergiske reaksjoner på country (og danseband) så min min manglende spitzengefühl i genrene hemmer kanskje min evne til å skille skitt fra kanel.

    Har genuint prøvd å like dem et par ganger, men får det rett og slett ikke til. :-\

    Se på det som et manglende musikkgen hos meg snarere enn en kritikk av bandet hvis det hjelper. :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Townes skrev:
    Ka er det som skjer her egentlig? Hadde egentlig tenkt å la all sånn dissing gå upåaktet hen, men kordan i himmelens navn kan noen assosisere Sadies med Bjøro Håland? Uten at eg er noe i bevandret i den autofile verden, men dette må jo omtrent være som om noen kjører en flett ny Lexus og sier det minner mest om en Opel Kadett fra 1983.
    Det er sikkert ikke noe galt med bandet i det hele tatt, men jeg har prøvd å høre litt på platene deres på Spotify (flere ganger) siden de har blitt rost av folk som vanligvis hører på musikk jeg også liker.. om enn ikke alltid ved førstgangs forsøk. Men jeg har litt allergiske reaksjoner på country (og danseband) så min min manglende spitzengefühl i genrene hemmer kanskje min evne til å skille skitt fra kanel.

    Har genuint prøvd å like dem et par ganger, men får det rett og slett ikke til. :-\

    Se på det som et manglende musikkgen hos meg snarere enn en kritikk av bandet hvis det hjelper. :)
    :D
    No offense taken :) Bare sunt med uenigheter innimellom. Men det erjo det samme som forundrer meg. At folk som liker ting eg liker faktisk ikkje liker Sadies. Nå vil jo eg påstå at det er nokså lite reindykra country i Sadies, men det får være en annen diskusjon.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1


    Nick Curran - Reform School Girl...igjen

    For noen kan nok dette minne aller mest om Vikingarna eller annen svenskpop siden det er en sax tilstede ;D

    Har du sjekket ut denne, Eros? Spent på ka du synes, tror det kan være noe for deg..
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    Nick Curran - Reform School Girl...igjen

    For noen kan nok dette minne aller mest om Vikingarna eller annen svenskpop siden det er en sax tilstede ;D

    Har du sjekket ut denne, Eros? Spent på ka du synes, tror det kan være noe for deg..
    har sett etter den på vinyl, uten foreløpig hell. Betyr det at jeg må sjekke den spotify? (ække så glad i det ;) )

    en mann som har spillt gitar for Kim Lenz regner jeg med leverer varene.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    Nick Curran - Reform School Girl...igjen

    For noen kan nok dette minne aller mest om Vikingarna eller annen svenskpop siden det er en sax tilstede ;D

    Har du sjekket ut denne, Eros? Spent på ka du synes, tror det kan være noe for deg..
    har sett etter den på vinyl, uten foreløpig hell. Betyr det at jeg må sjekke den spotify? (ække så glad i det ;) )

    en mann som har spillt gitar for Kim Lenz regner jeg med leverer varene.
    Den har ikke kommet på vinyl ennå. Sendte mail til labelen og spurte om de hadde planer om det, og det hadde de. Foreløpig må du nok nøye deg med leridue eller spotify da...
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Dinosaur Jr - Take A Run At The Sun 12"

    Golåt den derre Roberten.
    Synd ikkje konserten for to uker siden holdt helt mål. Var ganske skuffa faktisk :( Lydmannen må jo ha vært temmelig døv rett og slett.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Dinosaur Jr - Take A Run At The Sun 12"

    Golåt den derre Roberten.
    Synd ikkje konserten for to uker siden holdt helt mål. Var ganske skuffa faktisk :( Lydmannen må jo ha vært temmelig døv rett og slett.
    Ekte go'låt, og en av de kinkigste tingene jeg har vært på utkikk etter, tok meg 10 år å få den på vinyl.
    Prøver du å si at du var på dino/bts på Sentrum uten å varsle på forhånd slik at vi kunne kylt ned rom og snakket om Bjøro/gubbemusikk både før og etter ?
    Jeg har enda til gode å være på en konsert med ordentlig god lyd på Sentrum, derfor pleier jeg å resignere allerede før konserten har begynt og sette meg på galleriet med et par pils. Bra utsikt og i hvert fall nogenlunde perspektiv på lyden. Legg merke til at jeg sier nogenlunde. Nå skal det også sies at hvor man plasserer seg har utrolig mye å si på Sentrum, muligens pga utforming av lokalet, overbygget osv.
    Noel pleier å være gulle god, så jeg velger å la tvilen komme tiltalte til gode og skylde på Sentrum.
    Bloggen hans http://noelatthecontrols.blogspot.com/
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Dinosaur Jr - Take A Run At The Sun 12"

    Golåt den derre Roberten.
    Synd ikkje konserten for to uker siden holdt helt mål. Var ganske skuffa faktisk :( Lydmannen må jo ha vært temmelig døv rett og slett.
    Ekte go'låt, og en av de kinkigste tingene jeg har vært på utkikk etter, tok meg 10 år å få den på vinyl.
    Prøver du å si at du var på dino/bts på Sentrum uten å varsle på forhånd slik at vi kunne kylt ned rom og snakket om Bjøro/gubbemusikk både før og etter ?
    Jeg har enda til gode å være på en konsert med ordentlig god lyd på Sentrum, derfor pleier jeg å resignere allerede før konserten har begynt og sette meg på galleriet med et par pils. Bra utsikt og i hvert fall nogenlunde perspektiv på lyden. Legg merke til at jeg sier nogenlunde. Nå skal det også sies at hvor man plasserer seg har utrolig mye å si på Sentrum, muligens pga utforming av lokalet, overbygget osv.
    Noel pleier å være gulle god, så jeg velger å la tvilen komme tiltalte til gode og skylde på Sentrum.
    Bloggen hans http://noelatthecontrols.blogspot.com/
    Nei nei, vi var så heldige at Dinosaur JR beæret Bergen med et besøk også. Så de spilte her dagen etter, rett nok uten BTS.
    Skal love deg at lyden på Sentrum var high end sammenlignet med den jævla grauten uten vokal vi fikk servert i Bergen... Lydmannen må i alle fall ha hatt en av sine værre dager på jobb.
    Skal jeg til Oschlo på gig hadde det jo vært hyggelig å prate Bjøro/gubbis rock ja.

    Jeg har den på cd-singel den der. Lurer på om den kom som bonus til et eller annet album på siste halvdel på 90tallet. Var det Hand it over kanskje?
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Dinosaur Jr - Take A Run At The Sun 12"

    Golåt den derre Roberten.
    Synd ikkje konserten for to uker siden holdt helt mål. Var ganske skuffa faktisk :( Lydmannen må jo ha vært temmelig døv rett og slett.
    Ekte go'låt, og en av de kinkigste tingene jeg har vært på utkikk etter, tok meg 10 år å få den på vinyl.
    Prøver du å si at du var på dino/bts på Sentrum uten å varsle på forhånd slik at vi kunne kylt ned rom og snakket om Bjøro/gubbemusikk både før og etter ?
    Jeg har enda til gode å være på en konsert med ordentlig god lyd på Sentrum, derfor pleier jeg å resignere allerede før konserten har begynt og sette meg på galleriet med et par pils. Bra utsikt og i hvert fall nogenlunde perspektiv på lyden. Legg merke til at jeg sier nogenlunde. Nå skal det også sies at hvor man plasserer seg har utrolig mye å si på Sentrum, muligens pga utforming av lokalet, overbygget osv.
    Noel pleier å være gulle god, så jeg velger å la tvilen komme tiltalte til gode og skylde på Sentrum.
    Bloggen hans http://noelatthecontrols.blogspot.com/
    Nei nei, vi var så heldige at Dinosaur JR beæret Bergen med et besøk også. Så de spilte her dagen etter, rett nok uten BTS.
    Skal love deg at lyden på Sentrum var high end sammenlignet med den jævla grauten uten vokal vi fikk servert i Bergen...
    Skal jeg til Oschlo på gig hadde det jo vært hyggelig å prate Bjøro/gubbis rock ja.

    Jeg har den på cd-singel den der. Lurer på om den kom som bonus til et eller annet album på siste halvdel på 90tallet. Var det Hand it over kanskje?
    O ja, en venninne så de på...det skulle ha vært på Ole Bull, men ble flyttet, stemmer det ? Og hun var vel ikke veldig fornøyd med lyden, mye av alt på en gang, var vel ordene hun brukte for å beskrive det. Synd at bts var på Primavera Sound samme dag som konserten i Bergen. De to på samme kveld var oppfyllelsen av en ungdomsdrøm. Neste gang du skal til Oslo bør vi prøve å få til noe Rom og Bjøro/gubbrock ja. Og siden det tross alt er hovedstaden vi snakker om regner jeg med at det ikke er lenge til det skjer ;)

    Stemmer det, Hand It Over, en vilt undervurdert skive i mine ører.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Dinosaur Jr - Take A Run At The Sun 12"
    Golåt den derre Roberten.
    Synd ikkje konserten for to uker siden holdt helt mål. Var ganske skuffa faktisk :( Lydmannen må jo ha vært temmelig døv rett og slett.
    Ekte go'låt, og en av de kinkigste tingene jeg har vært på utkikk etter, tok meg 10 år å få den på vinyl.
    Prøver du å si at du var på dino/bts på Sentrum uten å varsle på forhånd slik at vi kunne kylt ned rom og snakket om Bjøro/gubbemusikk både før og etter ?
    Jeg har enda til gode å være på en konsert med ordentlig god lyd på Sentrum, derfor pleier jeg å resignere allerede før konserten har begynt og sette meg på galleriet med et par pils. Bra utsikt og i hvert fall nogenlunde perspektiv på lyden. Legg merke til at jeg sier nogenlunde. Nå skal det også sies at hvor man plasserer seg har utrolig mye å si på Sentrum, muligens pga utforming av lokalet, overbygget osv.
    Noel pleier å være gulle god, så jeg velger å la tvilen komme tiltalte til gode og skylde på Sentrum.
    Bloggen hans http://noelatthecontrols.blogspot.com/
    Nei nei, vi var så heldige at Dinosaur JR beæret Bergen med et besøk også. Så de spilte her dagen etter, rett nok uten BTS.
    Skal love deg at lyden på Sentrum var high end sammenlignet med den jævla grauten uten vokal vi fikk servert i Bergen...
    Skal jeg til Oschlo på gig hadde det jo vært hyggelig å prate Bjøro/gubbis rock ja.

    Jeg har den på cd-singel den der. Lurer på om den kom som bonus til et eller annet album på siste halvdel på 90tallet. Var det Hand it over kanskje?
    O ja, en venninne så de på...det skulle ha vært på Ole Bull, men ble flyttet, stemmer det ? Og hun var vel ikke veldig fornøyd med lyden, mye av alt på en gang, var vel ordene hun brukte for å beskrive det. Synd at bts var på Primavera Sound samme dag som konserten i Bergen. De to på samme kveld var oppfyllelsen av en ungdomsdrøm. Neste gang du skal til Oslo bør vi prøve å få til noe Rom og Bjøro/gubbrock ja. Og siden det tross alt er hovedstaden vi snakker om regner jeg med at det ikke er lenge til det skjer ;)

    Stemmer det, Hand It Over, en vilt undervurdert skive i mine ører.
    Ble flyttet til Ole Bull, fra Grieghallen. Sikkert fordi bilettsalget gikk skralt. Vi bergensere går jo kun mann av huse når det er Eagles, Mark Knopfler eller Uriah Heep på gang...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    Ble flyttet til Ole Bull, fra Grieghallen. Sikkert fordi bilettsalget gikk skralt. Vi bergensere går jo kun mann av huse når det er Eagles, Mark Knopfler eller Uriah Heep på gang...
    helst på Koengen, for det er jo der de største konsertopplevelsene er, ifølge de som går på konsert en gang i skuddåret. :-X :-X :-X

    ::) ;D
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Dinosaur Jr - Take A Run At The Sun 12"
    Golåt den derre Roberten.
    Synd ikkje konserten for to uker siden holdt helt mål. Var ganske skuffa faktisk :( Lydmannen må jo ha vært temmelig døv rett og slett.
    Ekte go'låt, og en av de kinkigste tingene jeg har vært på utkikk etter, tok meg 10 år å få den på vinyl.
    Prøver du å si at du var på dino/bts på Sentrum uten å varsle på forhånd slik at vi kunne kylt ned rom og snakket om Bjøro/gubbemusikk både før og etter ?
    Jeg har enda til gode å være på en konsert med ordentlig god lyd på Sentrum, derfor pleier jeg å resignere allerede før konserten har begynt og sette meg på galleriet med et par pils. Bra utsikt og i hvert fall nogenlunde perspektiv på lyden. Legg merke til at jeg sier nogenlunde. Nå skal det også sies at hvor man plasserer seg har utrolig mye å si på Sentrum, muligens pga utforming av lokalet, overbygget osv.
    Noel pleier å være gulle god, så jeg velger å la tvilen komme tiltalte til gode og skylde på Sentrum.
    Bloggen hans http://noelatthecontrols.blogspot.com/
    Nei nei, vi var så heldige at Dinosaur JR beæret Bergen med et besøk også. Så de spilte her dagen etter, rett nok uten BTS.
    Skal love deg at lyden på Sentrum var high end sammenlignet med den jævla grauten uten vokal vi fikk servert i Bergen...
    Skal jeg til Oschlo på gig hadde det jo vært hyggelig å prate Bjøro/gubbis rock ja.

    Jeg har den på cd-singel den der. Lurer på om den kom som bonus til et eller annet album på siste halvdel på 90tallet. Var det Hand it over kanskje?
    O ja, en venninne så de på...det skulle ha vært på Ole Bull, men ble flyttet, stemmer det ? Og hun var vel ikke veldig fornøyd med lyden, mye av alt på en gang, var vel ordene hun brukte for å beskrive det. Synd at bts var på Primavera Sound samme dag som konserten i Bergen. De to på samme kveld var oppfyllelsen av en ungdomsdrøm. Neste gang du skal til Oslo bør vi prøve å få til noe Rom og Bjøro/gubbrock ja. Og siden det tross alt er hovedstaden vi snakker om regner jeg med at det ikke er lenge til det skjer ;)

    Stemmer det, Hand It Over, en vilt undervurdert skive i mine ører.
    Ble flyttet til Ole Bull, fra Grieghallen. Sikkert fordi bilettsalget gikk skralt. Vi bergensere går jo kun mann av huse når det er Eagles, Mark Knopfler eller Uriah Heep på gang...
    Hmm... er ikke Grieghallen under utbedring, eller bommer jeg totalt nå ? Dersom sviktende billettsalg var grunnen har Bergen mistet all sin troverdighet som kulturby. Dersom de noen gang hadde troverdighet på dette området.

    Eros, jeg liker når dine småkommentarer skjuler et ballespark ;)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Townes skrev:
    Lyngen skrev:
    Broken Social Scene plata er fin den, men har ikke særpreget fra tidligere utgivelser og ikke like interessant. Kjøper den ikke.





    Kjedelig og uinteressant gubbemusikk.

    Nå får jeg vel mange på nakken ;D :-*.
    Tjah, fristende å være nedlatende musikkpoliti, besserwisser og alt det derre, men skal la være :)
    Men hvis du ikke synes at åpningskuttet og Tell her what I said er gode låter, så er eg rimelig satt ut...
    Jeg overdrev veldig for å terge serru ;).

    "Tell her what I said" er ikke min kopp te. For mye countryvibber i likhet med åpningskuttet. Beklager, men er allergisk. Er nok medfødt :-\. Når de legger den av etter 2:08 blir det straks bedre. Mer rock n´roll.

    Beste låt for meg må vel være "Another Day Again". Den er cool. "Postcard" er ille - da får jeg grønne utslett.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    God og fyll på uanstendig bra vin er dette tingen for å få bena i bakken. Nabofaenskapet fortjener det
     

    Vedlegg

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    Ble flyttet til Ole Bull, fra Grieghallen. Sikkert fordi bilettsalget gikk skralt. Vi bergensere går jo kun mann av huse når det er Eagles, Mark Knopfler eller Uriah Heep på gang...
    helst på Koengen, for det er jo der de største konsertopplevelsene er, ifølge de som går på konsert en gang i skuddåret. :-X :-X :-X

    ::) ;D
    Ho ho. Ja, det er latterlig mange av disse dessverre. Var noen på jobben som var helt rystet når eg ikkje skulle på Metallica. "Og du skal liksom være musikkinteressert" og bla bla bla bla. En haug med folk helt fullstendig av fugleskaftene for én enkelt konsert, og så har de aldri satt sine bein på en klubbkonsert.

    @Roberten : Aner ikkje om utbedring var grunnen, eller om det var billettsalget. Faktisk ikkje sikker på om det var utsolgt på dino engang, var ikkje jævli trangt akkurat. Men at Bergen skal miste troverdigheten sin som kulturby? Seriøst? Vi som har fostret både Sissel og Rune Larsen? Fat chance.

    Sjekker forørig ut en av de siste snakkisene sjøl nå:



    Ariel Pink - Before today

    Nytt for min del, liker forsåvidt andrelåta (så langt eg har kommet til nå)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Townes skrev:
    Lyngen skrev:
    Broken Social Scene plata er fin den, men har ikke særpreget fra tidligere utgivelser og ikke like interessant. Kjøper den ikke.
    Kjedelig og uinteressant gubbemusikk.

    Nå får jeg vel mange på nakken ;D :-*.
    Tjah, fristende å være nedlatende musikkpoliti, besserwisser og alt det derre, men skal la være :)
    Men hvis du ikke synes at åpningskuttet og Tell her what I said er gode låter, så er eg rimelig satt ut...
    Jeg overdrev veldig for å terge serru ;).

    "Tell her what I said" er ikke min kopp te. For mye countryvibber i likhet med åpningskuttet. Beklager, men er allergisk. Er nok medfødt :-\. Når de legger den av etter 2:08 blir det straks bedre. Mer rock n´roll.

    Beste låt for meg må vel være "Another Day Again". Den er cool. "Postcard" er ille - da får jeg grønne utslett.
    Men Lyngen, du vet hva country er, sant? ;D ;D ;D
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nei, fanden heller. Ariel Pink overlevde ikkje fordommene mine, som eg har kledd på meg ekstra tjukt i dag. Når eg også så at SOB mener den Round and Round er årets låt, er jo det som å helle bensin på bålet for min del...

    Tell her what I said er jo årets låt :) Tett fulgt av Tighten up med Black keys.

    Avreagerer med



    Little Killers.
     
    C

    Cyber

    Gjest

    Well it came & caught us off our guard
    We were just laughin'
    Feelin' alright
    Had such a great time just last night

    We walked into a minefield undetected
    You took a tone
    I took offense
    Anger replacing all common sense

    Oh, run for your life
    All tenderness is gone
    In the blink of an eye
    All goodwill has withdrawn
    We mark out our paces
    And stare our from our faces
    Baby, you & I are gone, gone, gone
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fant en god gammel radio-kass.spiller her på jobben i går, tok med meg de her to kassettene i dag;





    /jan
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    Nick Curran - Reform School Girl...igjen

    For noen kan nok dette minne aller mest om Vikingarna eller annen svenskpop siden det er en sax tilstede ;D

    Har du sjekket ut denne, Eros? Spent på ka du synes, tror det kan være noe for deg..
    har sett etter den på vinyl, uten foreløpig hell. Betyr det at jeg må sjekke den spotify? (ække så glad i det ;) )

    en mann som har spillt gitar for Kim Lenz regner jeg med leverer varene.
    Og en mann som også covrer stooges ;)

    Rett nok på Player plata fra 2004...
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn