Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    steve harley and the cockney rebels 8)

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Via Spotify, etter inspirasjon fra tråden til Townes. The Avett Brothers - Emotionalism

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kun gode gamle klassikere i kveld, Rolling Stones, Toto, Dire Straits

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    pahf skrev:
    Kun gode gamle klassikere i kveld, Rolling Stones, Toto, Dire Straits
    Arveprinsen er på overnatting hos en kompis, så gamlefar drar til med gammelmannsrock i form av sistnevnte band. Jeg synes fortsatt denne platen låter friskt etter over 30 år, og den gleder meg fortsatt jevnlig. Har flere, men det denne som går igjen hos meg.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    i et akutt innslag av å være født trønder, åja, denne skiva er blant de mest spilte i samlinga. ever.......
    Dumdum Boys - " Blodig Alvor nananananana"

Ingen lider som jeg gjør, spesialist på hjertesorg
    Jeg elsket én, synes som år siden jeg så henne
    Jeg skulle aldri reist, men jeg har nå gjort det
    Dagene spiser på ansiktet mitt
    Jeg ser det på deg - jeg er ikke som sist
    Jeg var og blir salig, det varer aldri lenge
    Har bare ett hjerte - trå forsiktig
    All dressed up, føler meg naken
    Ikke videre stø på labben
    De arme riddere

Jeg må gjøre noe med livet mitt
    Altfor mange netter, for lite lys
    Huden blir hvit, øynene sorte
    Du vet hvordan det er når du først har begynt å klø
    All dressed up, føler meg naken
    Ikke videre stø på labben
    De arme riddere

Jeg er en salig spesialist med symptomer på hjertesorg
    Hvit hud med medisin over det hele
    Sorte øyne som ikke vil sove
    Og cowboy med henda i fanget
    Blå småstein i lomma b-b-b-b-begynner å gnage
    Mitt liv for en hest
    De arme riddere.

Planeten min er en maurtue
    Hvem lyver og hvem tror det
    Sammen er vi en og en
    Jeg vil ha det sånn som på TV
    Der alle passer på seg selv

Aldri bare oppover
    Hva vet jeg, henger med så lenge det varer
    Gud ga mannen Amerika
    Pastor, pastor - la meg kjøpe litt lys av deg
    Lever så lenge du vil

Her kommer vi!
    Oooh, siste stopp Sorgenfri

Bak gardiner og blomsterpotter
    Bak vegger med lyseblå tapeter på
    Elsker vi hverandre ømt, hardt og aooh!
    Finn ut hvordan du liker det, ring meg å si det
    Ingen har prøvd alt enda

Vi er ikke gale, og jeg elsker deg
    I tredje etasje, i Sorgenfrigate
    For ingen slipper unna seg selv

Jeg elsker deg, og vi har dårlig tid

Yoga, yap, egotrip, dop og Gud
    Salamandre som kjæledyr
    Stresser med meningen med livet
    Ha! Se hun der - , jeg er på sporet!
    For ingen slipper unna seg selv

Her kommer vi!
    Siste stopp Sorgenfri
    Ja, her kommer vi!
    Siste stopp Sorgenfri

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så Dum Dum Boys rundt den tiden de gav ut EP-en på Hulen, og det er blant mine minneverdige konserter. De coveret både Abba og The Monkees på den konserten. Utrolig artig møte med et band jeg fra før kjente som et punkensemble. Også konserten med Chet Baker i Haugesund et par år tidligere går under kategorien minneverdige, sannsynligvis på en delt førsteplass med Miles og Townes. Og denne platen med Chet har utgjort den perfekte søndag morgen i rundt 25 år nå.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fortsetter med Chet fra København-perioden hans, og en annen plate på Steeplechase - The Touch Of Your Lips.
    Denne gang med vokal, i motsetning til den forrige som er rent instrumental.

Jeg favoriserer platene på Steeplechase. Kanskje fordi jeg føler at de til sammen oppsummerer Bakers karriere, eller på grunn av Ørsted Pedersens eminente bass?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake i tid til 1964, og Chet smyger kraftfulle toner ut av et lånt flygelhorn. Trompeten var nettopp stjålet, men som vi alle vet så kler Bakers sound flygelhorn godt. Her bruker han også munnen til annet enn trompetspilling. En tydelig yngre Chat Baker enn på foregående album.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

Annabel Lamb "once bitten"
    Artig skive og en grei start på dagen.

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er åpenbart den eneste som spiller musikk på denne rolige søndags formiddagen. Nu ja, det fortsetter i samme retningen med Bill Evans - Sunday At The Village Vanguard. En søndag formiddag med jazz til en lang frokost (snart tar jeg meg en kaffe til) er tingen. :)

Ooops. Jeg er visst ikke helt alene. Anabell Lambs Once Bitten har jeg ikke hørt siden starten av nittitallet. Den er ikke lenger i mitt eie, og jeg sliter litt med det. Er den fortsatt mulig å oppdrive? Det er noe som ønskes sterkt tilbake i samlingen, for den representerer en periode på åttitallet jeg gjerne minnes. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    Ooops. Jeg er visst ikke helt alene. Anabell Lambs Once Bitten har jeg ikke hørt siden starten av nittitallet. Den er ikke lenger i mitt eie, og jeg sliter litt med det. Er den fortsatt mulig å oppdrive? Det er noe som ønskes sterkt tilbake i samlingen, for den representerer en periode på åttitallet jeg gjerne minnes. :)
    Tror jeg fant den her på forrige vinylmesse i Halden.
    Ei bra plate, mange gamle minner som blir som nye (for meg iaf)

http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B003NFPSBA/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&redirect=true&qid=1276422196&sr=1-5&condition=all

Er vel ikke umulig at den kan finns nærmere også. Skulle jeg ramle over en kopi så skal jeg ha deg i bakhodet.

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    baluba skrev:
    Tror jeg fant den her på forrige vinylmesse i Halden.
    Ei bra plate, mange gamle minner som blir som nye (for meg iaf)

http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B003NFPSBA/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&redirect=true&qid=1276422196&sr=1-5&condition=all

Er vel ikke umulig at den kan finns nærmere også. Skulle jeg ramle over en kopi så skal jeg ha deg i bakhodet.

/jan
    Jeg kan dessverre ikke avspille vinyl lenger, så det er cd jeg ønsker meg. Men jeg vet ikke engang om de versjonene som finnes til nedlasting den lugubre måten er vinyl-rips, eller om den faktisk er gitt ut på cd i det hele tatt. På Wiki står det ingenting om cd-utgivelse. Det var forresten US-versjonen jeg hadde. Kompisen min hadde UK-utgivelsen, og sistnevnte manglet coverversjonen av "Riders On The Storm". Jeg husker ikke lenger hvilket cover som tilhørte hvilken versjon, men er det den amerikanske utgaven du har?

Hvis ikke noe annet fungerer får jeg henvende meg til de som er virkelig flinke til å finne lydfiler med musikk som er ute av produksjon. I slike tilfeller lar jeg meg ikke stoppe av etiske og moralske kvaler, for de forsvinner som dugg for solen når det uansett ikke havner noen penger i lommene til Lamb eller andre royality-innehavere.

Har forresten forlatt jazzen for en stund og spiller Todd Rundgren - Runt. En merkelig plate i skjæringspunktet mellom pianobaserte ballader, prog og bluesgitarer. Ganske fornøyelig i mine ører, noe som visstnok er litt kontroversielt her på forumet (jfr. stafetten).

Hvor ferden bringer meg videre i dag vet jeg ikke enda, for dagen er ung men Runt er snart over. For de som ikke vet det så var forresten Runt et band, og platen er selvtitulert. Men Rundgren hadde såpass streng hånd over produktet at det i dag regnes som solo.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    Jeg kan dessverre ikke avspille vinyl lenger, så det er cd jeg ønsker meg. Men jeg vet ikke engang om de versjonene som finnes til nedlasting den lugubre måten er vinyl-rips, eller om den faktisk er gitt ut på cd i det hele tatt. På Wiki står det ingenting om cd-utgivelse. Det var forresten US-versjonen jeg hadde. Kompisen min hadde UK-utgivelsen, og sistnevnte manglet coverversjonen av "Riders On The Storm". Jeg husker ikke lenger hvilket cover som tilhørte hvilken versjon, men er det den amerikanske utgaven du har?
    Ikke så lett å finne på cd tydeligvis, det der skal jeg jaggu finne ut av :)
    Jaggu ikke sikker på hvem versjon det her er.

1983 A&M records. (Holland)
    AMLH 64969 (cb|271)

Ikke noe særlig flink på akkurat det her som du sikkert skjønner.
    Det som er sikkert er at plata er i meget god stand, overraskende bra lydkvalitet. Altså, skiva er jo bra uansett lydkvalitet. Skal passe godt på den her ;)

http://www.discogs.com/Annabel-Lamb-Once-Bitten/release/1521486

/jan

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.857
    Gammel hippie-flashback-søndag. PPM på vinyl fin musikk og et veldig nært og varmt opptak. Hyggelig gjenhør.

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fant jaggu noen plater som jeg hadde "glemt", 80 talls pop. For mange skuffer og skap :-\
    Vi får snurre i gang den her og se-høre hvor det ender :D

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Ikke så lett å finne på cd tydeligvis, det der skal jeg jaggu finne ut av :)
    Jaggu ikke sikker på hvem versjon det her er.

1983 A&M records. (Holland)
    AMLH 64969 (cb|271)

Ikke noe særlig flink på akkurat det her som du sikkert skjønner.
    Det som er sikkert er at plata er i meget god stand, overraskende bra lydkvalitet. Altså, skiva er jo bra uansett lydkvalitet. Skal passe godt på den her ;)

http://www.discogs.com/Annabel-Lamb-Once-Bitten/release/1521486

/jan
    Inneholder den ikke "Riders On The Storm" så er det ikke den amerikanske, i alle fall. Trykk i Holland kan vel tyde på at det dreier seg om den originale britiske versjonen. Takk for at du tar deg bryet å gjøre research, for dette er en plate jeg savner. Tenkte på det for et halvt år siden at den måtte letes etter, men glemte det helt.

Jeg jazzer avgårde mens en ny kopp kaffe er på vei med Duke Ellington og John Coltrane. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    Inneholder den ikke "Riders On The Storm" så er det ikke den amerikanske, i alle fall. Trykk i Holland kan vel tyde på at det dreier seg om den originale britiske versjonen. Takk for at du tar deg bryet å gjøre research, for dette er en plate jeg savner. Tenkte på det for et halvt år siden at den måtte letes etter, men glemte det helt.
    "Riders on the storm" er der :)
    Den er kun utgitt på vinyl står det på hjemmesiden hennes.

http://www.annabellamb.net/disco.html

/jan

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn