Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    lenge siden sist på anlegget :

Yo La Tengo - may I sing with me

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Planen er et lite Rickie Lee Jones-kick. "Girl At Her Volcano" har startet, og kommer til å bli etterfulgt av debuten.

"Pirates" er fortsatt et savn.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Knallskiver baluba :)

Tror jaggu jeg skal finne fram litt R.L.J her sjøl, på vinyl da selvsagt ;D

/jan

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    det har ikke vært noe under terningkast 5 for Robin.mulig jeg er litt for gammel,men har litt vansker med slik maskinelt disco/elektronica.

hvis den er tilgjengelig på spotify skal jeg ta en lytt etterpå.neppe en plate jeg kommer til å kjøpe.

mvh. s,

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    mikefish skrev:
    det har ikke vært noe under terningkast 5 for Robin.mulig jeg er litt for gammel,men har litt vansker med slik maskinelt disco/elektronica.

hvis den er tilgjengelig på spotify skal jeg ta en lytt etterpå.neppe en plate jeg kommer til å kjøpe.

mvh. s,
    Plate er tilgjengelig via Spotify.
    http://open.spotify.com/album/5Gw92IEHRajG8PoWCzcDds

Man blir da aldri for gammel for strålende, fengende godt produsert elektronika/pop musikk ;)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    det er sant.helligbrøde å skru av en Ya La Tengo-skive,men om en times tid har jeg fått dannet meg et inntrykk av Robin's nye produksjon.kommer nok til å selge som hakka møkk og bli en stor sommerplate for mange tipper jeg.

mvh. s,

Edit : hun heter visst Robyn m/y.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    mikefish skrev:
    det er sant.helligbrøde å skru av en Ya La Tengo-skive,men om en times tid har jeg fått dannet meg et inntrykk av Robin's nye produksjon.kommer nok til å selge som hakka møkk og bli en stor sommerplate for mange tipper jeg.

mvh. s,
    du har nok helt rett i at dette blir en sommerplate for mange. Blir nok spilt mye fremover også her i huset!

U

utgatt60135

Gjest
    I postkasse i dag. Playcom er såååå seine (eller er det posten), men den kom tilslutt.

Flott plate!

Mye dypbass - trodde REL´en var satt mye høyere enn normalt.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tubesnake skrev:
    På tide å spille litt Carl Perkins.

Dette er den store stoltheten i min platesamling. Dedikert til meg med signaturen "Thanks for everything. Your friend, Carl Perkins". Den spilles med jevne mellomrom, og får et par låter avspilt nå. :)

N

norman

Gjest
    Hei

I frustrasjon over vekterstreiken er det greit å la tankene få leke seg med noe som minner om frijazz:

ELP - "Karn Evil 9: 2nd Impression"

vh Norman

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Spille litt skikkelig musikk for gutta på "mekken" ;)

På kassett.

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sitter på kontoret, og har kjørt gjennom "Five Leaves Left". Nå snurret jeg nettopp igang "Pink Moon".

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Samme som Lyngen; siste Black Keys. Ten cent pistol er jævla nais, ref. min forkjærlighet for mollstemte blueslåter. Det er faèn reine magien.

U

utgatt60135

Gjest

Måtte bare bytte plate etter 45 sek. :p ...

Denne er knallbra!

Tame Impala, Innerspeaker. Ny debutplate fra Australia. Ikke utgitt i Norge enda.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Har også pløyd gjennom Hadestown en gang i går med kjæresten på besøk, det falt i smak hos begge. Får se om denne ikke er å få tak på vinyl også. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    tore_v1 skrev:
    Har også pløyd gjennom Hadestown en gang i går med kjæresten på besøk, det falt i smak hos begge. Får se om denne ikke er å få tak på vinyl også. :)
    Foreløpig ser det ut til at den ikkje er det... Har leitet litt sjøl, men kun cd so far...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    tore_v1 skrev:
    Sjekket den kjapt mens jeg skrev et par notiser/artikler, og det høres fint ut i bakgrunnen. Etter det har jeg hørt på en spilleliste på Spotify satt sammen av Johnny Liadal aka Johnny Hazard kalt "Hazards 60's Delights 1". Den gamle (og nåværende) The Colors Turned Red-vokalisten har alltid hatt en upåklagelig musikksmak. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Led Zeppelin - "II"
    Nais Eros! Du er faktisk den første garage-rock fantast jeg har møtt på som (tilsynelatende da) liker Zeppelin. Kjenner en del garage folk, og felles for dem alle er at de avskyr Zeppelin som pesten, virkelig hater! Og alle har like dårlige argumenter for hvorfor de gjør det :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ett par plater rekker man før man må ut i garasjen og begynne på gutterommet.

Vinyl, ohh yea.

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Led Zeppelin - "II"
    Nais Eros! Du er faktisk den første garage-rock fantast jeg har møtt på som (tilsynelatende da) liker Zeppelin. Kjenner en del garage folk, og felles for dem alle er at de avskyr Zeppelin som pesten, virkelig hater! Og alle har like dårlige argumenter for hvorfor de gjør det :D
    har stort sett alle ordinærutgivelsene bortsett fra et par kanskje, ikke full oversikt.
    Ingen blodfan, men ignorerer heller ikke god rock. ;)

På den andre enden av skalaen har du de som er så fortapte zep-fans at de går glipp av mye av den andre moroa.

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Led Zeppelin - "II"
    har stort sett alle ordinærutgivelsene bortsett fra et par kanskje, ikke full oversikt.
    Ingen blodfan, men ignorerer heller ikke god rock. ;)

På den andre enden av skalaen har du de som er så fortapte zep-fans at de går glipp av mye av den andre moroa.
    IMO; Tidenes beste RRRockeplate sammen med Pysical Graffiti og The Stooges råskap. Fikk lyst til sette på plata for full guffe nå, men jobben kaller.

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Anais Mitchell - Hadestown.

Dette høres ut til å være en goknall plate... Takker for tips Lyngen.
    Morsomt at andre liker den også :). Ganske tilfeldig hvordan jeg oppdaget den. En ukjent fyr´s "best of 2010" liste hvor denne lå høyt, så da ble jeg nysgjerrig.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn