Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Deg, men har fokus på musikken nå :). Vakker og stemingsfull musikk dette.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    Deg, men har fokus på musikken nå :). Vakker og stemingsfull musikk dette.
    Det er i alle fall et tegn :eek: - og jeg tolker det som positivt...


    Arcade Fire tror jeg om når jeg er tilbake fra ferien. Poden har i sin store godhet gitt meg en prøve på spotify premium, som jeg skal konsumere når vi er hjemme igjen ut i august. Da er det tid til den. Hvilken sjanger er det?
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Dette albumet har blitt liggende en stund, får litt spilletid nå. Hm...bra!

    Tame Impala - Innerspeaker

     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Todd skrev:
    Dette albumet har blitt liggende en stund, får litt spilletid nå. Hm...bra!

    Tame Impala - Innerspeaker

    Bra! Veldig bra album :).

    Sjanger? Du kjenner vel Arcade Fire?

    Plata di spilles helt ut og Cary´n har fått hvile etter langt tid med pauseknappen inne.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    dag1234 skrev:
    Arcade Fire er helt ukjente her i gården.
    Jøss .... - da har du kanskje noe å se frem til ::)?

    Deres debut, Funeral er etter min og veldig mange andres mening blant aller, aller de beste plater fra det siste tiåret. Og fra alle tiår for min del.



    Såkalt alternativ rock. Alternativ lissom ;).
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    dag1234 skrev:
    Takker for tipset. Hva syntes du egentlig om This Mortal?
    Bra! Men Arcade Fire er noe helt annet 8). Funeral finnes det bare én av. Et unik album, en klassiker rett og slett. Soleklar 10/10!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    @Todd, alarm ! Arcade Fire er lite annet enn sterke Neutral Milk Hotel og Beulah kopister. Hør heller på In The Aeroplane Over The Sea, When Your Heartstrings Break og The Coast Is Never Clear. For guds skyld. Så kan du heller bevege deg mot Arcade Fire etterhvert.
    Ikke hør på Lyngen, sjelen hans er kjøpt og betalt av annonsørene på pitchfrock.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    @Todd, alarm ! Arcade Fire er lite annet enn sterke Neutral Milk Hotel og Beulah kopister. Hør heller på In The Aeroplane Over The Sea, When Your Heartstrings Break og The Coast Is Never Clear. For guds skyld. Så kan du heller bevege deg mot Arcade Fire etterhvert.
    Ikke hør på Lyngen, sjelen hans er kjøpt og betalt av annonsørene på pitchfrock.
    Bra du henvender deg til todd, roberten. For endelig har jeg funnet en som jeg kan lene min vaklende smak mot! Funeral er alt på vei fra play, noe som vel betyr at jeg har den sånn ca til jul - 2011.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roberten skrev:
    @Todd, alarm ! Arcade Fire er lite annet enn sterke Neutral Milk Hotel og Beulah kopister. Hør heller på In The Aeroplane Over The Sea, When Your Heartstrings Break og The Coast Is Never Clear. For guds skyld. Så kan du heller bevege deg mot Arcade Fire etterhvert.
    Ikke hør på Lyngen, sjelen hans er kjøpt og betalt av annonsørene på pitchfrock.
    Har du hørt på makan!! Hadde det bare ikke vært deg ;). ... Kremt ....


    Neutral Milk Hotel´s debut er en unik plate, men Beulah når dem ikke til knærne engang. Funeral er en hyllet plate blant "alle" anmeldere i "alle" land og ikke minst blant utallige fans. Den er i toppen på manges liste. Tok en langvarig avstemning av tiårets plater på VG debatt der den kom på andreplass. Ikke overraskende i det hele tatt. Arcade Fire krever nok litt tilvennings slik som Neutral Milk Hotel.
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Roberten skrev:
    @Todd, alarm ! Arcade Fire er lite annet enn sterke Neutral Milk Hotel og Beulah kopister. Hør heller på In The Aeroplane Over The Sea, When Your Heartstrings Break og The Coast Is Never Clear. For guds skyld. Så kan du heller bevege deg mot Arcade Fire etterhvert.
    Ikke hør på Lyngen, sjelen hans er kjøpt og betalt av annonsørene på pitchfrock.
    he he. Takk for tips. Det er vel dag1234 Lyngen prøver å lure her. Arcade Fire er et bra band, men jeg har aldri tatt helt av på dem. Enig i at alternativene du kommer med er vel så bra. Akk, musikk....
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    dag1234 skrev:
    Bra du henvender deg til todd, roberten. For endelig har jeg funnet en som jeg kan lene min vaklende smak mot! Funeral er alt på vei fra play, noe som vel betyr at jeg har den sånn ca til jul - 2011.
    Fillern. Skal man plutselig være nødt til å være edru nok til å klare å holde styr på forskjellige navn også nå. Uhørt ! Jeg nekter å forholde meg til en slik virkelighet.
    MEN, det er aldri for sent å ta til fornuften, dag. Knall i vei bestilling på skivene som jeg nevner, så skal du se at julenissen kommer på besøk tidlig i år.

    @Todd, takk og lov. Beklager at jeg dro ditt gode navn og rykte inn i det her, jeg burde selvfølgelig visst bedre, men jeg setter pris på at du tar det så sporty.
    + alternativene er milevis bedre. De er som forskjellen mellom onani og samleie. Monumentale.

    @Lyngen, når begrunnelsen din inneholder henvisning til musikkanmeldere, vel -da er det på tide å stikke fingeren dypt og inderlig ned i jorden og orientere seg mot nord ;)

    @Eros, VGleserne er nok akkurat det toneangivende nettnerder har lyst til at de skal være. I dette tilfellet har tydeligvis nettnerdene ment at de skal være Arcade Fire fans, og se -they say jump and you say how high.

    Det er en synd og en skam.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Jøss!!, visste ikke at VG-leserne var en gjeng med hipsters.
    Hipsters skifter vel musikk så fort noe blir kjent?

    Funeral er en av få plater som jeg er helt sikker på blir regnet som en klassiker fra de siste årene. Din musikk blir neppe det ;).
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Lyngen skrev:
    Funeral er en av få plater som jeg er helt sikker på blir regnet som en klassiker fra de siste årene.
    Sikker ?! Musikk er følelser, ikke fasitsvar. *kremt* rent bortsett fra de svarene jeg gir, de kan man regne som rimelig håndfaste. Kanon.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roberten skrev:
    @Lyngen, når begrunnelsen din inneholder henvisning til musikkanmeldere, vel -da er det på tide å stikke fingeren dypt og inderlig ned i jorden og orientere seg mot nord ;)

    @Eros, VGleserne er nok akkurat det toneangivende nettnerder har lyst til at de skal være. I dette tilfellet har tydeligvis nettnerdene ment at de skal være Arcade Fire fans, og se -they say jump and you say how high.

    Det er en synd og en skam.
    Jeg bare begrunnet det med at det er mange, mange, mange som er enige med meg at Funeral er en fantastisk plate. Hvor mange sier at Beluah er like god?

    Nettnerder? Er ikke du også det da?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roberten skrev:
    Lyngen skrev:
    Funeral er en av få plater som jeg er helt sikker på blir regnet som en klassiker fra de siste årene.
    Sikker ?! Musikk er følelser, ikke fasitsvar. *kremt* rent bortsett fra de svarene jeg gir, de kan man regne som rimelig håndfaste. Kanon.
    Er Revolver en klassiker eller bare følelser?
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Oi, det blir vanskelig å diskutere opplevelser hvis vi tenker at vi skal bli enige. Denne tråden er først og fremst for inspirasjon. Jaffal for meg.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roberten skrev:
    Lyngen skrev:
    Funeral er en av få plater som jeg er helt sikker på blir regnet som en klassiker fra de siste årene.
    Sikker ?!
    Hvis vi hadde gjort noen store avstemninger så tror jeg absolutt at den har vært "sikker" ja.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    dag1234 skrev:
    Oi, det blir vanskelig å diskutere opplevelser hvis vi tenker at vi skal bli enige. Denne tråden er først og fremst for inspirasjon. Jaffal for meg.
    Ja, men typiske store album som blir nevnt fra 2000 -tallet er Radiohead - Kid A, Wilco - Yankee Hotel Foxtrot og nevnte Funeral. Selv om man ikke liker disse platene så er det sant åkke som.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Jo, men holder det ikke for deg at du vet det. Må du diskutere med folk som er så påståelige? Og i tillegg har litt innabords.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Klart jeg er en nettnerd. Jeg er faktisk selveste NETTNERDEN.

    Tingen er at jeg hadde hatt mye lettere for å svelge påstanden din dersom du sa at du mente det, eller følte det, i stedet for å henvise til anmeldere. Det er ikke sikkert dette er en god forklaring, men jeg håper du skjønner hvor jeg vil hen.

    dag, dette er internet, det er ikke meningen at folk skal bli enige :) men gjennom diskursjoner så kan vi kanskje få et litt større referansegrunnlag, i så fall er mye vunnet.

    Revolver er en bauta. Eleanor Rigby, I'm Only Sleeping, Here There And Everywhere rører ved noe i meg. Og her ligger noe av svaret for meg, stor musikk skal ikke tolkes, eller måles i statistikker, den skal føles.

    He ;D Den likte jeg, dag ;D

    EDIT:dag har sannsynligvis et kjempegodt poeng, det er ikke sikkert jeg er egnet til å føre en givende diskurs i kveld, så dersom dag/Lyngen og eventuelle andre ikke klarer å få noe substans ut av innleggene mine, så hviler ansvaret på det mest trolig ene og alene på mine skuldre.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roberten skrev:
    Tingen er at jeg hadde hatt mye lettere for å svelge påstanden din dersom du sa at du mente det, eller følte det, i stedet for å henvise til anmeldere. Det er ikke sikkert dette er en god forklaring, men jeg håper du skjønner hvor jeg vil hen.
    Er det bedre om jeg sier musikkelskere og anmeldere i den rekkefølgen? Noen ganger lurer jeg på hva noen tenker om anmeldere. Bare fordi de ikke gir din musikk like gode skyssmål så er de ikke noe å høre på? Er det noen merkelige rasedyr? Hvis anmeldere lager sine topplister så er de alle ulike akkurat som dine og mine. Men når man slår sammen manges lister så er det vel ikke uten betydning at enkelte album står frem?

    For min del er det så enkelt at jeg liker at andre liker min musikk også. Er det ikke det for deg også? Tror alle har det slik.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Hmm... det jeg mener er at jeg synes du ikke sier hva du føler om noe, men heller støtter deg mot anmeldere. Hva anmeldere mener om skiver, det kan jeg finne ut selv, det jeg er interessert i er hva du synes om noe, og hvorfor. Gir det mening ? Muligens ikke.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Men sånn er vi jo, vi vil jo gjerne at andre skal sette pris på det vi selv liker, og vi finner glede i å dele med andre det vi selv synes er flott.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roberten skrev:
    Hmm... det jeg mener er at jeg synes du ikke sier hva du føler om noe, men heller støtter deg mot anmeldere. Hva anmeldere mener om skiver, det kan jeg finne ut selv, det jeg er interessert i er hva du synes om noe, og hvorfor. Gir det mening ? Muligens ikke.
    Lyngen skrev:
    Deres debut, Funeral er etter min og veldig mange andres mening blant aller, aller de beste plater fra det siste tiåret. Og fra alle tiår for min del.
    Er det den ikke klar nok?

    Jeg mener du tar feil om du ikke tror Funeral settes høyt av veldig, veldig mange.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.449
    Du mangler hvorfor. Synes jeg. Men som dag påpekte, det er ikke sikkert at det å diskutere med en påseilet fyr på den andre siden av et tastatur er den mest givende måten å tilbringe en kveld.

    @dag, selvfølgelig. Jeg håper ikke jeg har gitt inntrykk av at jeg mener noe annet.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Og å kalle noe musikk for hipstermusikk er noe av det mest idiotiske jeg vet om i musikkdebatter. Derimot så kan man jo debattere hipstere for de finnes sikkert.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    Du mangler hvorfor. Synes jeg. Men som dag påpekte, det er ikke sikkert at det å diskutere med en påseilet fyr på den andre siden av et tastatur er den mest givende måten å tilbringe en kveld.

    @dag, selvfølgelig. Jeg håper ikke jeg har gitt inntrykk av at jeg mener noe annet.
    Jeg synes vi har beveget oss vekk fra hifi-sentalen til Hakkebakken, og der vil ikke jeg være. ;) Jeg forstår at du vil Lyngen skal snakke ut fra hva han opplever, og ikke hva andre har fortalt ham er bra, men jeg synes ikke du legger nok av godviljen til her.

    Ok, gutter, jeg har stor respekt for dere begge, men nå er natten kommet. Og i morgen er vi edrue igjen.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    dag1234 skrev:
    Jeg forstår at du vil Lyngen skal snakke ut fra hva han opplever, og ikke hva andre har fortalt ham er bra .....
    Ser ikke noe galt i å understreke at det ikke er bare jeg som mener én ting.

    Hvis noen påstår at BMW er et drittmerke så synes jeg ikke det er noe unaturlig å fremheve at det ikke er bare meg som synes de er bra.

    God natt folkens :D. Nå blir jeg ekstra trøtt i morgen :-\.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Da kan jo hende du blir like glad i Funeral som meg (muligens med litt tilvenning), Dag. Hvis jeg "lurte deg" så må du tilgi meg please :).
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn