Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Elias Akselsen; O, Jesus du som fyller alt i alle

Fantastisk artist som jeg har to plater av. Burde oppdages av langt flere.

Jeg får ikke anledning til å være på Koengen i kveld, men jeg kan da høre på Iron Maiden for det - The Number Of The Beast er fortsatt favoritten her i gården.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Sandy Denny; Sandy

baluba: Akselsen er gutten sin som kan synge med sitt nebb så det nesten rører vakkert ved en stein. Jaffal her hos meg.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    your new favorite band ;)

The Hives - black and white album

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    your new favorite band ;)

The Hives - black and white album

mvh. s,
    Jeg hører til dem som fortsatt liker The Hives. Det var podens favorittband sammen med Audioslave da han var tre år, lenge før pappa ble en gammel mann som spiller soft eller rar musikk (sånn pling plong). Ak ja, men opprøret har i alle fall ikke gått i noen dårlig retning, i og med at dagens favoritter også er funnet på gamlingens laptop. Slike detaljer går en kul tiåring rett forbi. ::)

Kanskje jeg kan få han til å høre på Iggy om et par år? Jeg spinner i alle fall "Lust For Life" mens jeg skriver dette. ;D

Etterhvert skjønner han nok at det fantes musikk før 1990 også. At det fantes andre enn MJ som fortsatt er verdt å låne et øre til. ;)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ja,baluba 'lust for life' har jeg på vinyl.Det var vel slik at Bowie reddet han opp fra rennesteinen med denne platen.Utrolig at han fortsatt holler koken og er aktuell for årets Øya-festival.

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Ja,baluba 'lust for life' har jeg på vinyl.Det var vel slik at Bowie reddet han opp fra rennesteinen med denne platen.Utrolig at han fortsatt holler koken og er aktuell for årets Øya-festival.

mvh. s,
    Det ble etterhvert en svært god periode (kreativt) for begge to. Jeg har (som sikkert mange her inne) hatt min pilgrimstur til Kreutzberg. Jeg innbiller meg selv at det var samme stemning som på syttitallet fram til muren falt. Jeg var der i mars 1988. Det ble en tur med Brecht og kjøp av klassiske lp-er i Øst-Berlin, og punk-klubber i Vest. + Mye bra teater. ;D

Har ikke skiftet musikk.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    Er nok ikke mange artister med mer tvilsom seksuell legning:

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    rolfozzy skrev:

Vinyl. Jaggu bra denne. På vinyl.
    Den hørte jeg på tidligere i dag, riktignok på cd.

Jeg var forresten på den konserten i spektrum hvor han pløyde gjennom sin største hits en eller annen gang rundt tiden der det albumet kom ut.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Anonym skrev:
    Uklar kjønnsidentitet, mener du vel. ;) Ikke så klart om Antony er mann eller dame, gjerne. Eller litt mislykket både som det ene og det andre, kanskje. Eller så er det vår oppfatning av hva det er å være mann eller kvinne som er mislykket. Legningen er vel ganske homo. Vil jeg tro.

For meg er han en grensesprengende modig mann (beklager hvis du blir støtt nå, Antony), og en usedvanlig artist som er helt fantastisk når han er på sitt beste og skriver om å være sårbar og utsatt. Da rører han ved noe universelt ved det å være menneske. Hinsides mann eller dame, homo eller hetero. At alle er vi til sist skjøre og trenger en eller annen form for beskyttelse.

Og så skriver han om å finne styrke til å være seg selv. Eller holder oppe håpet om at slik styrke til slutt kan oppnås. At en dag vil han vokse opp og blir en vakker kvinne, men enda er han en gutt.

Flotte greier, synes jeg.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    dag1234 skrev:
    Anonym skrev:
    Uklar kjønnsidentitet, mener du vel. ;) Ikke så klart om Antony er mann eller dame, gjerne. Eller litt mislykket både som det ene og det andre, kanskje. Eller så er det vår oppfatning av hva det er å være mann eller kvinne som er mislykket. Legningen er vel ganske homo. Vil jeg tro.

For meg er han en grensesprengende modig mann (beklager hvis du blir støtt nå, Antony), og en usedvanlig artist som er helt fantastisk når han er på sitt beste og skriver om å være sårbar og utsatt. Da rører han ved noe universelt ved det å være menneske. Hinsides mann eller dame, homo eller hetero. At alle er vi til sist skjøre og trenger en eller annen form for beskyttelse.

Og så skriver han om å finne styrke til å være seg selv. Eller holder oppe håpet om at slik styrke til slutt kan oppnås. At en dag vil han vokse opp og blir en vakker kvinne, men enda er han en gutt.

Flotte greier, synes jeg.
    Mgete godt skrevet, sånn ca det jeg mente med min enkle setning.

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    563
    Sentimental Hygiene - Warren Zevon

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…