Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    Arcade fire - the suburbs

Ser temmelig mange har snurret Our mother the mountain i det siste. Me like 8)
    Dag, du som fikk sånn sansen for Hayes Carll, har du sjekket ut debuten til Chris Knight?
    Jeg har hatt den som heter Chris Knight siden i sommer. Er det den du mener?
    Yup. Syns den er kanon. Litt i samme gata som Carll.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Dag, du som fikk sånn sansen for Hayes Carll, har du sjekket ut debuten til Chris Knight?

Veldig bra plate. Likner også på Slaid Cleaves, men ingen av dem har humoren til Carll. Nå snurres den Chris Knight.

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Veldig bra plate. Likner også på Slaid Cleaves, men ingen av dem har humoren til Carll. Nå snurres den Chris Knight.
    Om du er ute etter god humor kombinert med god singer/songwriter, så kan eg jo foregripe begivenhetenes gang med å tipse om en aldeles fortreffelig fyr. Snurrer den like godt nu

Todd Snider - East Nashville Skyline

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Om du er ute etter god humor kombinert med god singer/songwriter, så kan eg jo foregripe begivenhetenes gang med å tipse om en aldeles fortreffelig fyr. Snurrer den like godt nu

Danke sehr ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Danke sehr ;)
    Yup. Han er en vittig fyr, men har ofte litt mer substans også. Har levert en av de beste tearjerkere eg vet om.

Fra en annen plate rett nok:

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:

Danke sehr ;)
    Yup. Han er en vittig fyr, men har ofte litt mer substans også. Har levert en av de beste tearjerkere eg vet om.

Fra en annen plate rett nok:
    Skal sjekke han ut, høres greit ut det der. (Men for en hatt! Helledussen...eier han ikke speil - event skam?)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.455
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ingen jazz-frøkner her idag!

Underholdningsvinyl, og her spilles lystig

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Antony and the Johnsons; Swanlights
    Ka syns du om denne? Eg har ikkje fått noe skikkelig inntrykk av den ennå. Liker de foregående for så vidt.
    Jeg har bare fått hørt den halvannen gang - delvis under middagslaging :).

Har likt hans tidligere utgivelser, spesielt I am a bird now, som er en viktig plate for meg, og jeg har likt typen og attituden hans. Han er pinadø så modig at mange andre bare kan gå hjem og legge seg!

Her er det mer gjennomarbeidet, og han har (dessverre?) mer teknikk på stemmen og mer kontroll, og mangler mye av den sårheten og at låtene nesten klapper sammen, som tidligere var så fasinerende.

Men jeg vil forsøke å være åpen for denne og gi den noen ganger i spilleren. Han har utviklet seg, og har blitt tryggere, er liksom det som faller meg inn. Ikke så desperat som tidligere. På godt og vondt. Taitere lydbilde, mer lag på lag i arrangementene.

Bjørk er med, og de kler hverandre veldig godt, og er på ett vis i samme univers i måten de forholder seg til musikk på.

Ja, jeg tror den er klareret, denne, som Fletfrid ville sagt :D. Mye vakkert. Jo, jeg liker det jeg hører, han har utviklet seg, men er aller mest lik seg selv.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Antony and the Johnsons; Swanlights
    Ka syns du om denne? Eg har ikkje fått noe skikkelig inntrykk av den ennå. Liker de foregående for så vidt.
    Jeg har bare fått hørt den halvannen gang - delvis under middagslaging :).

Har likt hans tidligere utgivelser, spesielt I am a bird now, som er en viktig plate for meg, og jeg har likt typen og attituden hans. Han er pinadø så modig at mange andre bare kan gå hjem og legge seg!

Her er det mer gjennomarbeidet, og han har (dessverre?) mer teknikk på stemmen og mer kontroll, og mangler mye av den sårheten og at låtene nesten klapper sammen, som tidligere var så fasinerende.

Men jeg vil forsøke å være åpen for denne og gi den noen ganger i spilleren. Han har utviklet seg, og har blitt tryggere, er liksom det som faller meg inn. Ikke så desperat som tidligere. På godt og vondt. Taitere lydbilde, mer lag på lag i arrangementene.

Bjørk er med, og de kler hverandre veldig godt, og er på ett vis i samme univers i måten de forholder seg til musikk på.

Ja, jeg tror den er klareret, denne, som Fletfrid ville sagt :D. Mye vakkert. Jo, jeg liker det jeg hører, han har utviklet seg, men er aller mest lik seg selv.
    Bra beskrivelse, har nogenlunde det samme inntrykket. Syntes platen foreløpelig er litt kjedelig

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.496
    The Saints - Eternally Yours

3G linje langt til skogs, så orker ikke styre med bilde. Merkelig nok tar ikke musikken skade av det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hun er en MEGET god grunn til å mislike Elvis Costello STERKT! :mad: ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Den er veldig bra :D
    The Seldom Seen Kid, mener jeg. Spesielt live fra Abbey Road.

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    lars_erik skrev:
    Den er veldig bra :D
    The Seldom Seen Kid, mener jeg. Spesielt live fra Abbey Road.
    Ja til de som IKKE har hørt plata så anbefaler jeg dem å sette på spor 1, skru opp anleget og vente seg ett solid lydsjokk ;D

Ja det finnes ett annet live-opptak fra selve studioet som dessverre ikke ble med på den liveplata...
    Sjekk denne!! Får gåsehud når jeg ser denne :D

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Jeg ble lokket av en jentegærn mann til å høre på blues, slik at han skulle få ha hu Diana for seg sjøl (og ikke noe dårlig bytte, spør du meg ;D)

Byddy Guy; Blues Singer

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Den var bra,ja?
    Da må du fortsette med "Damn Right I`ve Got the Blues"!
    Den er råere og hardere. Fantastisk bra, den også.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn