bluesdag i dag... var på Eurovision-party i går og dagen i dag tilbringes på kontoret med utsikt ned på utepilsrekken på Solsiden i Trondheim....
Stevie Ray Vaughan - In step
Stevie Ray Vaughan - Live at Carnegie Hall
Stevie Ray Vaughan - Greatest Hits
Avspilt fra iTunes på en Tivoli Model One...
Da feiltolker du meg nok, Vidar! Jeg kommenterte musikksmaken til Element, ikke din. Hvis det interesserer deg, har jeg en god del klassisk musikk selv som jeg lytter til innimellom. Om du noen sinne hadde hørt Xzibit, NWA eller NOFX hadde du kanskje skjønt hva jeg snakket om...Forøvrig sterkt uenig med styx dersom han mener at klassisk representerer "gamlingesmak"; skal unnlate å kommentere hva det forteller meg om uttalerens musikalske ståsted..
Mvh Vidar P
ha! Og det kommer fra en rusbrus-drikker... hørt om vin?Konvertert til mat: Mye vitaminer lite smak.
hørt om hendrix ?
ha! Og det kommer fra en rusbrus-drikker... hørt om vin?
Hehe.. har dessverre ikke hørt (i full bevissthet) nevnte artister. Feiltolkninger er jo hva verden vil ha (bare spør Dagbladet og VG), men det var ikke intensjon i dette tilfellet.Da feiltolker du meg nok, Vidar! Jeg kommenterte musikksmaken til Element, ikke din. Hvis det interesserer deg, har jeg en god del klassisk musikk selv som jeg lytter til innimellom. Om du noen sinne hadde hørt Xzibit, NWA eller NOFX hadde du kanskje skjønt hva jeg snakket om...
Øyy!!! Du mangler Protection-plata til Mazzive Attack - den er jo den besteLot MP3-spilleren surre og gå mens jeg jobbet i dag, så det ble ganske smalt utvalg alfabetisk sett
Marc Antoine - Urban Gypsy (de tre siste låtene)
Massive Attack - Blue Lines
Massive Attack - Mezzanine
Metallica - The Black Album
Metallica - Ride The Lightning
Miles Davis - Rollin' & Blowin'
Miroslav Vitous - Universal Syncopations
Moby - Play
Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In the Fishtank
Motorpsycho - Barracuda
Motorpsycho - It's a Love Cult (de fire-fem første)
Så gikk den tom for batteri... :'(
Mulig det! Har ikke hørt den enda, men det tas til etterretning Den står på ønskelista, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får somlet meg til å kjøpe den... Mangler en god del Metallica og obligatorisk Miles Davis også :-[Øyy!!! Du mangler Protection-plata til Mazzive Attack - den er jo den beste
oj, her var det mye snasen soul! Noen som skal på John Legend i Oslo i kveld?Dagen i dag, i detaljer :
Startet dagen med Montrose, etterfulgt av Motorpsycho
Montrose Montrose
Motorpsycho - Demon box
Etter noen timers fornuftige gjøremål gikk først Jay-Z i plateskuffen, etterfulgt av filmmusikken til American Beauty (anbefales !)
Jay-Z - Vol. 2: Hard Knock Life
Original Motion Picture Soundtrack - American Beauty, Score Version - Thomas Newman
På ettermiddagen ble det litt up/mid-tempo Motown enkeltspor av varierende årgang :
Martha and the Vandellas - Nowhere To Run
Kim Weston & Marvin Gaye - It Takes Two
The Four Tops - I Can´t Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch)
Smokey Robinson & The Miracles - The Tracks Of My Tears
Stevie Wonder - For Once In My Life
Stevie Wonder - Signed, Sealed, Delivered I´m Yours
Marvin Gaye - What´s Going On
Rick James - Super Freak
På kvelden først Barry White, så litt Janis, tilslutt Aretha og Otis hva kan gå galt ?
Barry White - shadows of love
Janis Joplin - I got dem ol' kozmic blues again mama ('69)
Aretha Franklin - Lady Soul ('68)
Otis Redding - The Very Best Of .. Vol1 (Rhino)
Til natten, altså nå :
Thomas Dybdahl - One Day You'll Dance for Me...
Enda senere på natten :
Paul Simon - Hearts and Bones
Hei, hva er ditt intrykk av denne, jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg egentlig synes.Siste døgn:
Robert Plant: Mighty Rearrenger
Jeg synes nok at Robert Plant's siste er det beste fra den kanten siden Zeppelin's glansdager.Hei, hva er ditt intrykk av denne, jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg egentlig synes.