I går kveld:
Mozarts Store messe i c-moll KV427. Ca. 140 utøvere i Hamardomen, bl.a. Elisabeth Nordberg-Schultz, Kringkastingsorkesteret og Hifisentralens egen theStig!
Om det var bra? Gjetta! Det eneste man kunne savne var litt overtoneglans ;D
Fliflet/Hamre Energiforsyning:"Moro post mortem", Reiersrud/Kleive:"Blå koral", Gitanes Jazz in Paris:"Jazz & cinema vol.2" og Stephane Grappelli quartet vol. 1. Gitanes Jazz in Paris er forøvrig en ganske stor serie CD'er med live jazzinnspillinger fra Paris fra ca. 1930-1960 utgitt på Gitanes Jazz Productions. Jeg har rundt tredve av dem og alle har j---a bra lyd. Det finnes ca. 60!!?? CD'er og de finnes i hvert fall hos Innova i variabelt utvalg. Anbefales på det sterkeste.
John Lennon/Plastic Ono Band - John Lennon/Plastic Ono Band (Apple : PCS 7124 : 1970 : UK : Orginal utgave) John Lennon & Plastic Ono Band (With The Flux Fiddlers) - Imagine (Apple : PAS 10004 : 1971 : UK : Orginal utgave) The Band - Music From Big Pink (Capitol : SKAO 2955 : 1968 : USA) Led Zeppelin - II (Mobile Fidelity : MFSL 1-065 : (C)1969 : (P)1982 : Japan)
Kjøpte Rickie Lee Jones - Duchess of Coolsville
og Relaxin with the Miles Davis Quintet i går.
Da ble det de i bilen hjemover. Med litt fotball innimellom.
Sitter på terassen og koser meg med en "sommer øl" og hører på Johnny Cash - American V, A hundred highways. Gleder meg til den slipper på cd i butikken i morgen;-)
Har fått nytt liv i platespilleren idag (endelig tatt meg tid til å eksperimentere med justering av pickup). Der forsvant 3 timer raskt sammen med ungdomsmusikken min: Pink Floyd «The Wall», Talking Heads «Naked» og Rush «A Caress of Steel»
Filmmusikk av Morricone mens jeg sitter på jobb. Akkurat nå er det "Gabriels Oboe" som spiller. Nydelig stemning. Noen som vet om noen utgivelser av Morricones filmmusikk med audiofil kvalitet? Noen av sporene på den CDen jeg har låter som den er hentet fra godt brukte filmruller.
Hører på litt Vinyl, mens jeg nyter kaffe etter å ha sovet lenge i dag ;-)
En innspilling det står respekt av - HiFi a la Espanola, med Fredrick Fennell og The Eastman-Rochester "pops" orchestra.
Dette er en Living Presence stereo innspilling fra Mercury, merket High Fidelity.
Snakker om nærvær, og dynamikk.