- Ble medlem
- 06.03.2007
- Antall liker
- 6.000
Virker som Steven har omfavnet Atmos - kan det være at det også er en Atmos versjon klar for Deadwing?Me too!![]()
Atmos.... Deadwing.... blir litt småsvimmel av å bare tenke på det
![Flirende ansikt med svette :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f605.png)
Virker som Steven har omfavnet Atmos - kan det være at det også er en Atmos versjon klar for Deadwing?Me too!![]()
Håper det skjer. Har du abonnement på Apple Music enda? Utrolig mye nytt der for tiden, mye bra også.Virker som Steven har omfavnet Atmos - kan det være at det også er en Atmos versjon klar for Deadwing?
Atmos.... Deadwing.... blir litt småsvimmel av å bare tenke på det![]()
Ja - har Apple Music abbHåper det skjer. Har du abonnement på Apple Music enda? Utrolig mye nytt der for tiden, mye bra også.![]()
Det enkleste er å gå inn på QQ og følge Atmos trådene der, der pøses det på med nye funn hele tiden.Ja - har Apple Music abbbruker det nok for lite - er ikke så flink til å orientere meg der.
Gode anbefalinger settes pris på, kjør på hvis du har noen![]()
Er inne der og sjekker noen ganger, men det er så mye og uoversiktlig - og vurdering av kvalitet kanskje ikke bestandig er så nøyaktig.....Det enkleste er å gå inn på QQ og følge Atmos trådene der, der pøses det på med nye funn hele tiden.Den beste av helgens nye er den siste til The Pineapple Thief-Nothing But The Truth, meget bra Atmos miks. Mange av de nyere PF 5.1 miksene er også kommet.
Lurer på å kjøpe BD'en jeg også, miksen er veldig bra.Har du fått DT boksen? Min leveres i morgen, ryktes å være bra.Er inne der og sjekker noen ganger, men det er så mye og uoversiktlig - og vurdering av kvalitet kanskje ikke bestandig er så nøyaktig.....
Heller da noen få - men solide tips - om du skjønner hva jeg mener
Ananas blu rayen håer jeg kommer til min postkasse veldig snart!!
Skrev et innlegg om DT boxen på forrige side.....Lurer på å kjøpe BD'en jeg også, miksen er veldig bra.Har du fått DT boksen? Min leveres i morgen, ryktes å være bra.![]()
Hadde oversett den posten.Skrev et innlegg om DT boxen på forrige side.....
Du får fortelle hva du synes - når du får lyttet til den.Hadde oversett den posten.![]()
Har spillt denne ett par ganger, den er høyt mastret, men jeg synes det er låter greit. Ikke mye i surround høyttalerne, minner om en oppmiks. Musikken synest jeg er meget bra.Du får fortelle hva du synes - når du får lyttet til den.
Tror nok jeg kommer å spille den en del - det var noen veldig fine låter på den.
Jeg syns den låt veldig bra. Men tenkte litt på det du skrev - og lyttet et par ganger til. Lyttet også til In Absentia - for å sammenligne med eldre SW mix.Har spillt denne ett par ganger, den er høyt mastret, men jeg synes det er låter greit. Ikke mye i surround høyttalerne, minner om en oppmiks. Musikken synest jeg er meget bra.![]()
Har spillt den noen ganger, er høyt mastretDu får fortelle hva du synes - når du får lyttet til den.
Tror nok jeg kommer å spille den en del - det var noen veldig fine låter på den.
Tror du bomma litt her, jeg svarte på din post om den nye Dream Theater plata. Nye PT sangen er meget bra, og en meget bra Atmos miks. Håper det kommer en enkel BD utgivelse, foreløpig bare annonsert som del av en boks.Jeg syns den låt veldig bra. Men tenkte litt på det du skrev - og lyttet et par ganger til. Lyttet også til In Absentia - for å sammenligne med eldre SW mix.
En ting i den nye Atmos mixen er at trommene er dratt mer ut i rommet - på In Absentia er de "forankret" i frontene. Synes trommene til Gavin i den nye låten låter fantastisk.
Skal nok dissekere Atmos (og stereosporene) sporene ganske grundig når jeg får lagt mine klamme hender på Blu Ray discen neste sommer....
Fant " A Momentary Lapse of Reason" Blu Ray i postkassen min i dagblir spennende å høre på den surroundmixen! Ripper den nå.
Hehe, ja det ser jeg nå.... sorry. Da er vi ganske enige om begge surroundmixeneHar spillt den noen ganger, er høyt mastret
Tror du bomma litt her, jeg svarte på din post om den nye Dream Theater plata. Nye PT sangen er meget bra, og en meget bra Atmos miks. Håper det kommer en enkel BD utgivelse, foreløpig bare annonsert som del av en boks.Kommer vel på Apple Music.
![]()
Låt en del bedre den Sony Japan utgaven, særlig med kanal bytte. Jeg byttet inngående XLR kabler på ampen, er nok enkelt i Audacity for deg som driver med slikt.Har Birds of Prey, jeg også fra AF. Får sjekke opp det med feil kanal, er vel en enkel operasjon med Audacity.
Fikk The Ringmaster, Part One med Robert Reed i dag også - veldig vakker musikk, flott surroundmix.
Bra surroundtider... 2 album på en dag - og fikk beskjed om at den konserten fra ananastjuven er på vei![]()
Magefølelsen hadde rett! Suveren mix og lydkvalitet i Atmos mixen!![]()
La inn en bestilling på Air - 10 000 Hz Legend
Platekompaniet
www.platekompaniet.no
Ikke noe jeg har hørt før - lyttet litt til det på Qobuz - låter helt forjævlig, komprimert osv - slo fort av, føler jeg mishandler mine dyrbare Genelecermen låtene var bra! Satser på at de har en annen strategi på Atmos mixen.
Atmos sporet er topp, har hørt den på Apple Music, men ser ingen grunn til å kjøpe den på disc. Sparer pengene til noe bedre musikalsk, blir nok ikke spilt så mange ganger her hos meg. Den nye Tori Amos utgivelsen kunne jeg tenkt meg på disc. Flott musikk og fantastisk miks.Magefølelsen hadde rett! Suveren mix og lydkvalitet i Atmos mixen!
Stereosporet er en tragedie, veldig komprimert, en låt med DR3....
Atmossporet har DR13![]()
Min ligger i postkassa, kjekt med levering på Lørdag med HeltHjem.Synes det er veldig greit å støtte slike gode utgivelser - men man må selvsagt like musikken. Spennende med ny gruppe/musikk for meg. Håper de gir ut mer - deres stereoutgivelser orker jeg ikke å høre på.
Men det har kommet mer....
![]()
Håper ikke Steven blir så opptatt av PT at han ikke får mixet ferdig Broadsword & Beast - den kommer kanskje i Atmos? Håper han får overtalt Ian til det.
Jethro hylla begynner å se voksen ut![]()
Ser man kan få en del penger for å selge disse Jethro Tull deluxe utgavene - skulle lett dra inn 10k... kanskje vente litt og få enda mer? Handle litt hifi-stæsj for penga?Min ligger i postkassa, kjekt med levering på Lørdag med HeltHjem.![]()
Jeg har ikke den platen du testet, men har flere fra 2L med kormusikk innspilt i bl.a Nidarosdomen og de låter fantastisk i Atmos selv på mitt beskjedne 5.1.4 oppsett.Jeg måtte dra fram en referanse her nå. Denne er på en annen planet. Sånn skal det låte !! Sorry 2L, men jeg synes dere har bomma gang etter gang.
Vis vedlegget 761961
Hvilke er disse?Jeg har ikke den platen du testet, men har flere fra 2L med kormusikk innspilt i bl.a Nidarosdomen og de låter fantastisk i Atmos selv på mitt beskjedne 5.1.4 oppsett.
De to jeg liker best er Lux, som han vel fikk Grammy for etter mange nominasjoner, og Stille grender som er en slags jule plate. Snart aktuell igjen.Hvilke er disse?
Dette er ikke musikk som jeg hører my på, men greit av og til. Er ikke noen klassisk entusiast. Stille grender blir spilt en del nå mot jul. Hører mest på musikk i Atmos fra Apple Music, greit nok for mine aldrende ører.Lux har jeg hørt ja, ikke så ille den. Men musikalsk er det for svakt.
Å få en Grammy-nominasjon er ikke så verst i seg selv, men når man tenker litt over i hvilken kategori, så er det litt som å bli nr tre i en konkurranse med tre deltagere.
Nå var jeg litt slem da, men uansett synes jeg andre får til Surround bedre. BIS f.eks leverer varene gang etter gang, og musikalsk har de også et helt annet nivå.