Hva med denne USB -> SPDIF converteren...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    ceroxol skrev:
    Halide Design er testet i nyeste Stereophile (vol.33 no.12) som ramlet inn i postkassen i dag.. ;)



    Den blir målt og testet av J.A. opp mot Bel Canto USB Link 24/96, Lindeman USB-DDC 24/96 og Stello U2, samt forskjellige kombinasjoner av disse inn i dac. Også sammenlikninger med TosLink og s/pdif vs. USB->s/pdif og hvordan jitter endres (dac brukt er bla. MF X-24K, Esoteric D-07, Benchmark). I alle tilfeller er jitter-nivåene lavere med Halide, i noen tilfeller opp til 10x. Målinger viser også at Stello U2 øker mengde jitter sammenliknet med TosLink ut fra MacBook og inn i Esoteric D-07(1049ps vs. 1090ps)... Huff.

    With all the D/A processors I used, even the jitter-prone Assemblage DAC-1, It's grain-free presentation stepped out of the music's way in a very welcome manner.
    - John Atkinson

    Virket som lydforskjellen mellom Halide og Stello var ganske liten. Jeg lurer nå på om min gode Cardas USB kabel på en Stello vil utjevne forskjellen mellom dem, da Halide har fast kabel som jeg antar er dårligere enn Cardas.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Hagto skrev:
    Virket som lydforskjellen mellom Halide og Stello var ganske liten. Jeg lurer nå på om min gode Cardas USB kabel på en Stello vil utjevne forskjellen mellom dem, da Halide har fast kabel som jeg antar er dårligere enn Cardas.
    Hmm.. Personlig ville jeg valgt den løsningen som var både teknisk og lydmessig best. Min personlige erfaring er at usb-kabler ikke gjør så voldsomt.. Har dog kjøpt en WW Starlight 52 selv. ::) Jeg kjenner ikke til om typen kabel Halide bruker er noe spesielt, ser det er flere som lurer på dette under testen på Computeraudiophile.

    Ellers blir det spennende å se om Hegel kan forklare nærmere hva de gjør i HD2..
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.081
    Antall liker
    8.585
    Torget vurderinger
    1

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    ceroxol skrev:
    Hagto skrev:
    Virket som lydforskjellen mellom Halide og Stello var ganske liten. Jeg lurer nå på om min gode Cardas USB kabel på en Stello vil utjevne forskjellen mellom dem, da Halide har fast kabel som jeg antar er dårligere enn Cardas.
    Hmm.. Personlig ville jeg valgt den løsningen som var både teknisk og lydmessig best. Min personlige erfaring er at usb-kabler ikke gjør så voldsomt.. Har dog kjøpt en WW Starlight 52 selv. ::) Jeg kjenner ikke til om typen kabel Halide bruker er noe spesielt, ser det er flere som lurer på dette under testen på Computeraudiophile.

    Ellers blir det spennende å se om Hegel kan forklare nærmere hva de gjør i HD2..
    Enig med deg i dette. Hadde stor tro på Halide design, men ble vel litt skuffet etter testen. Forstår at avstanden er stor opp til Ayre, dCS osv.
    Min kamerat har god lyd med HRT streamer, og jeg har stor tro på den nye HRT HD, men det er dog ikke en USB/SPDIF konverter.

    Har testet litt nå og synes min nye Cardas Clear USB kabel gjør stor forskjell. Jeg bruker da Musical Fidelity X-dacV8 som konverter inn i Puccini. Fra Musical Fidelity har jeg Cardas beste digitalkabel inn i Puccinien.

    Testeren i HiFi+ som testet dCS U-clock hørte også stor forskjell på USB kabel:
    http://www.dcsltd.co.uk/page/assets/dCS%20Puccini%20Clock%20Issue%2065%20low.pdf

    Tror nok det blir en bedre løsning enn Halide på meg :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Denne ser spennende ut Hifiguru, får litt lyst på en sånn en. Men du verden så lei jeg er å teste andres gull som viser seg å ikke være noe annet enn gråstein... ::)

    Noen som har testet hiFace EVO? :)
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    angående hegel hd2 så skal den være adaptiv. mye av resursene skal være lagt i usb input chipen. buffer + re-clocking = mindre jitter. slik jeg har forstått det er asynchron usb bullshit i den lavere prisklassen, da det koster mer å implementere dette korrekt enn hva utviklings-budsjettet tillater. asynchron usb er som Hz i tv-verden....
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Titleist skrev:
    angående hegel hd2 så skal den være adaptiv. mye av resursene skal være lagt i usb input chipen. buffer + re-clocking = mindre jitter. slik jeg har forstått det er asynchron usb bullshit i den lavere prisklassen, da det koster mer å implementere dette korrekt enn hva utviklings-budsjettet tillater. asynchron usb er som Hz i tv-verden....
    Arcam rDac til 2.998,- spiller utrolig bra og har lisensiert asynk usb fra dCS....
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Spennende shootout mellom diverse usb->s/pdif i Positive Feedback #51, her.

    Sonic Weld Diverter var referansen


    Og denne ble testet opp mot:


    Audiophilleo1


    Halide Design Bridge



    M2Tech HiFace


    En modda versjon av HiFace: JKM2Tech HiFace


    Blue Circle Tunnel


    og til slutt Stello U2


    Alle utfordrerene samlet:


    Desverre manglet noen av de nyeste usb->s/pdif variantene, tenker da spesielt på Wavelenght Wavelink HS.




    Også meget positiv omtale av Cardas Clear USB og Black Cat Veloce BNC digitalkabel.

    As a side not, I would like to thank both the Cardas Clear USB cable and the Black Cat Veloce BNC digital cable for all their help in discerning what is what with these various USB converters. Each cable is a stellar performer and easily competes with like-minded products way above their price range.

    Anyone looking for an affordable USB or digital cable need look no further. Yes, the Cardas USB cable does possess that Cardas house sound… it is clean and articulate with a wonderful midrange, but gee who would have thought. Quiet and musical, but then that is what Cardas is all about. The Veloce digital cable is amazingly good and lacked any discernable trade-offs that I could hear when one considers the price. While David Robinson has written about this cable elsewhere in this issue, I will add that it is as good as anything I have heard and only lacks in the ultimate refinement and grace. Both are highly recommended.
    For å toppe det hele så er det også skrevet noen ord om Amarra vs. Pure Music




    Oh... and both Amarra and Pure Music work. Yeah, they are different here, but nothing major. Amarra is a tad richer and warmer... more tube-like where as Pure music is more revoltingly lighter... more solid-state like. Either is great, but here differences with iTunes is rather light. And it ain't the system or my ears that say so... everyone here will say pretty much the same... minimal differences and yeah, the system rocks.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Titleist skrev:
    angående hegel hd2 så skal den være adaptiv. mye av resursene skal være lagt i usb input chipen. buffer + re-clocking = mindre jitter. slik jeg har forstått det er asynchron usb bullshit i den lavere prisklassen, da det koster mer å implementere dette korrekt enn hva utviklings-budsjettet tillater. asynchron usb er som Hz i tv-verden....
    Ikke helt riktig.
    Buffer + re-clocking er dyrere enn enn asynkron interface, og enormt mye dyrere om den skal være noe i nærheten av jittertallene til en asynkron interface.

    Iogmed asynkron ikke finnes som en ferdig løsning fra f.eks TI, så har man 2 muligheter for asynkrone løsninger:
    Man kan utvikle selv, eller man kan lisensiere fra andre. Hegel har kanskje ikke en programmerer med dyptgående kunnskap i low-level programmering av USB-chiper, så man kan sikkert gå utifra det eneste reelle alternativet er å lisensiere. F.eks har W2S gjort dette. (M2Tech).

    På en dac til 2k, tror jeg ikke adaptive/asynkron er noe avgjørende uansett. Hegel har gjort et valg, og markedsføring er nå markedsføring, og på dette er Hegel sannsynligvis hverken dårligere eller bedre enn andre.
    Det som derimot er fint, er muligheten for 24/96.

    Bortsett fra dette, så regner jeg ikke at det er noe spesielt med bufferet til Hegel, da alle DAC, og USB-løsninger på markedet har en eller annen form for buffer. Bufferet kan ikke være stort, om det skal være noenlunde i sync med bildet (f.eks youtube streaming), så det er i prinsippet begrenset hvor mye de kan trikse med dette. I motsetning til M2tech som har mulighet til å bruke 1 sekund buffer (tror jeg det var, muligens husker jeg feil).
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    cybervision_ skrev:
    Hvor handles M2tech Hiface til beste pris?
    Kan anbefale Vassagohifi, her. 790Dkk.




    Har forøvrig laget en liten oversikt over asynk usb -> s/pdif konvertere i denne tråden, poster innlegget her også:

    ceroxol skrev:
    Analog Research Technology Legato



    Lisensierer Wavelenght Streamlenght kode, fungerer kun med 44.1kHz, plug-and-play. Hjemmeside her.

    Halide Design Bridge



    Lisensierer Wavelenght Streamlenght kode - 24/96, plug-and-play. Hjemmeside her.

    Audiophilleo 1 og 2



    Asynk usb, 24/192, plug-and-play. Hjemmeside her.

    M2Tech hiFace og hiFace EVO



    Asynk usb, 24/192, krever drivere/installasjon. Hjemmeside her. Finnes også flere modda versjoner av hiFace, bl.a. JKM2Tech HiFace.

    Wavelength Audio WaveLink HS



    Asynk usb, 24/192, plug-and-play. Hjemmeside her.

    dCS Puccini U-Clock, Scarlatti Upsampler og Paganini Upsampler

    Asynk usb, plug-and-play, 24/96 (kommer snart med 24/192). Hjemmeside her.

    Empirical Audio Off-Ramp 4

    Asynk usb, 24/192, usikker på om den er plug-and-play eller om den skal installeres. Har ikke blitt sluppet enda, men er litt info her, blir vel lansert på CES i disse dager.
    :)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ceroxol skrev:
    ...liten oversikt over asynk usb -> s/pdif konvertere...
    Musical Fidelity V-Link USB to SPDIF Converter, asynk, 24/96.



    Kommer snart test på Computeraudiophile. :)
     

    Vedlegg

    C

    Cappuccino

    Gjest
    Er det noen som har erfaringer med denne Empirical Audio off-ramp usb-til-spdif konverteren?

    Versjon 3 fikk jo god omtale i TAS som det ble linket til tidligere i denne tråden, men nå har jo versjon 4 kommet og bør ikke være noe dårligere...
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Cappuccino skrev:
    Er det noen som har erfaringer med denne Empirical Audio off-ramp usb-til-spdif konverteren?

    Versjon 3 fikk jo god omtale i TAS som det ble linket til tidligere i denne tråden, men nå har jo versjon 4 kommet og bør ikke være noe dårligere...
    Ser at de lisensierer M2Tech sin 24/192 løsning, dvs. at den ikke er plug-and-play. Lurer litt på hva forskjellen er mellom denne og M2Tech sin egen EVO for å kunne forsvare $799..
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Hva med denne USB -> I2S converteren...

    For de som har mulighet for I2S så slipper en å gå via SPDIF med denne:
    http://www.diyaudio.com/forums/digi...i-channel-asynchronous-usb-i2s-interface.html
    http://www.exadevices.com

    Jeg og 65finger har kjøpt en hver...
    Driver nå å "tweaker" disse slik at en får ut det maksimale av ytelse.
    Allerede med "plain vanilla" utgave spiller det slik at jeg på flere DXD opptak har lurt på om det er jitter eller støy, men det er faktisk "lyder" fra opptaket jeg hører - pusting, bevegelser av personer etc. som jeg ikke har hørt i disse opptakene tidligere.
    I løpet av kvelden er den første exaU2I ferdig tweaket med batteri drift etc..
    Nå spiller jeg foreløpig med strøm/spenning forsyning fra USB fra PC :eek: så jeg regner med stor forbedring fra noe som allerede er utrolig bra...

    EDIT:
    Alle som har Buffalo DAC med 100MHz klokke kan kjøre opp til 384k/32bit med ASIO driver - J.River og Foobar2000 vet jeg virker utmerket (kjører Foobar2000 her nå).
    De med Buffalo DAC med 80MHz klokke får kjørt 192k/32bit direkte, men bytter en klokka til 100MHz er det full fart med 384k/32bit.

    Kortet er 8 kanals slik at en kan kjøre både surround og 4 veis delefiltere etter behov ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.423
    Torget vurderinger
    13
    Wavelenght har ferdigstilt sin USB>Spdif boks, følger med kabler i pakken USB og Spdif kabler BNC>BNC.

    WaveLink HS 24/192 USB to SPDIF converter


    Denne er interresant men lurer fælt på hvor denne kan bestilles på en enkel måte, finnes det forhandlere i Skandinavia ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.423
    Torget vurderinger
    13
    Berkeley sin $1,695








    Lisenserer Wavelenght sin kode, skal visstnok ha bedre strømforsyning og fler utganger enn Wavelenght sin selv om Wavelenght hevder bedre power ikke skal være nødvendig. Prisforskjellen mellom de to er nesten dobbel.
     

    Vedlegg

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    johnnygrandis skrev:
    Denne er interresant men lurer fælt på hvor denne kan bestilles på en enkel måte, finnes det forhandlere i Skandinavia ?
    Det var en dansk forhandler som nylig annonserte med salg av Wavelenght-produkter på Hifi4all.dk, Tilbudsavisen, men ser at annonsen ikke ligger der nå.. Jeg er ganske sikker på at det var http://www.jumon-audio.com/ selv om det ikke står noe om produktene på hjemmesiden.. :)

    Har forøvrig litt vanskelig for å se at Berkeley skal kunne forsvare en nesten dobbel pris..
     

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    Lurer på hvordan en slik ultrakjip: http://www.behringer.com/EN/Products/UCA202.aspx mulitpurpose audio I/O dings hadde stått seg i lydkvalitet mot alle disse superboksene? Den bruker visstnok en eller annen BB chip produsert av TI.

    Den faller selvsagt helt i gjennom på design og kulhet. Men hvis man bare hadde lyttet til lyden?
    Så må man se bort fra at den ikke klarer mer enn 24/48, men for vanlig avspilling skulle jo dette klare seg greit :).


    Så den på Amazon til 26$, som akkurat nå er 143 norske kroner. Pluss frakt da.


    Noen som har prøvd noe slikt?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.423
    Torget vurderinger
    13
    ceroxol skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Denne er interresant men lurer fælt på hvor denne kan bestilles på en enkel måte, finnes det forhandlere i Skandinavia ?
    Det var en dansk forhandler som nylig annonserte med salg av Wavelenght-produkter på Hifi4all.dk, Tilbudsavisen, men ser at annonsen ikke ligger der nå.. Jeg er ganske sikker på at det var http://www.jumon-audio.com/ selv om det ikke står noe om produktene på hjemmesiden.. :)

    Har forøvrig litt vanskelig for å se at Berkeley skal kunne forsvare en nesten dobbel pris..
    Fikk en altfor god pris på en slik....





    Så da blir det Firewire inn til denne og AES inn til dacen.
     

    Vedlegg

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Hei.

    Anbefaler å lese denne testen med målinger av forvrenging og jitter fra lyd og bilde :

    http://www.lydogbilde.no/test/handfaste-bevis

    Signalet som sendes inn er helt nederst, og som dere ser kommer Hegel hd2 meget så bra ut på dette, og spesielt på Jitter.

    Kjøpte denne hegelen selv for å kjøre den fra usb til spdif og videre til min eldre men gode Bladelius advantage s1 cd spiller/dac som kun har coax og optisk inn .

    Denne dacen hadde før ett problem med at av og til ble lyden "sløret" og "innestengt" ( var bare å skfite kanal frem og tilbake så ble det normalt igjen ). Leste meg litt opp på dette og det kom visst av noe timing feil med crystallen osvosv). ( det samme problemet er også å finne på noen Abrahamsen v.6.0 dacer). Litt over min tekniske innsikt men poenget er at dette ikke forekommer lengre etter jeg fikk denne hd2en i kjeden, så noe bra gjør den virkelig :).

    Utenom det høres det ut som lyden rett og slett er litt klarere og med mer dynamisk kontrast. Om dette er pga oppsamplingen er høyere osv vet jeg ikke, men er overbist om at dette er en av de bedre usb til spdif adapterene som finnes der ute. Studer målingene i testen, så er det lett å se hvor mye bra denne lille boksen fra hegel gjør :).
     

    ballgjerd

    Medlem
    Ble medlem
    10.07.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker selv den Hegel HD2 saken og syntes den er meget bra til prisen. I mitt oppsett har jeg valgt å "pimpe" opp digitalsignalet inn i Onkyo PR-SC886 fremfor å kjøre en DAC.

    Hegel er ikke en asynkron konverter så jeg kommer til sjekke ut den Stello U3 med "Asynchronous synchronization mode
    High Speed Bit Perfect Audio Data Stream up to 192kHz sampling rates" noe som på papiret virker svært lovende.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    ballgjerd skrev:
    Jeg bruker selv den Hegel HD2 saken og syntes den er meget bra til prisen. I mitt oppsett har jeg valgt å "pimpe" opp digitalsignalet inn i Onkyo PR-SC886 fremfor å kjøre en DAC.

    Hegel er ikke en asynkron konverter så jeg kommer til sjekke ut den Stello U3 med "Asynchronous synchronization mode
    High Speed Bit Perfect Audio Data Stream up to 192kHz sampling rates" noe som på papiret virker svært lovende.
    Har vært meget godt fornøyd med Stello U2. Vet ikke om jeg får noe mere og hente med U3. AES utgangen er et lite pluss, men jeg bruker denne AES inngangen på DAC'n for CD spilleren mvh.Guit
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Ja jeg bruker kun Hegelen fra usb til coax ( digital/digital) selv. det er det den er usedvanlig god til, å fjerne jitteret. Mye bedre en alle asynkroniske dacer i den testen jeg linket over, så det har mindre å si i denne prisklassen tror jeg.

    Selve dacen låter ikke like bra som dacen i bladeliusen ( som riktignok kostet 35 000 kr i sin tid ), men Hegelen får denne dacen til å låte bedre en optisk fra pc direkte i dacen.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.423
    Torget vurderinger
    13
    Litt info fra Chris ved Computer Audiophile.

     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Hmmm, jeg har lest lenge og grundig her, men stadig mye jeg ikke er sikker på.

    Jeg har en Electrocompaniet ECD1 Dac som jeg mater med optisk toslink fra min pc.

    Vil jeg få mye bedre lyd om jeg kjøper meg en USB-->spdif konverter, også mate min DAC med det?

    Og bør denne konverteren være asynkron, eller er feks Hegel HD2 helt grei?

    Bør denne konverter ha en klokkegenerator og slave/master eller wtf som enkelte DCS driver med??

    Bør jeg bare glemme hele greia og kjøpe meg DCS DAC med asynkron USB innebygd? Det blir jo 20 ganger så dyrt da.....

    Personlig synes jeg det er helt utrolig at ikke asynkront var standard helt fra begynnelsen, så kunne dette klokketullet vært unngått...

    Taknemlig for svar
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.423
    Torget vurderinger
    13
    Jeg vil absolutt tro du vil få ett løft i lyden, Jeg hentet ut signalet med Optisk toslink fra en Mac Mini og var egentlig fornøyd med det. Overraskelsen var derfor stor når jeg kjøpte en Weiss INT202 lydgevinsten var stor her hos meg. Jeg ville sjekket ut Musical Fidelity sin Asynkrone sak som jeg har tro på den støtter dog kun opptil 24/96Khz men jeg vil tro det holder for de fleste.

    http://www.computeraudiophile.com/c...C-M1HPA-and-V-Link-Async-USB-Converter-Review
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Da har jeg bestilt inn den du anbefalte mr grandis, så får vi se om det blir noen forskjell, eller om jeg må skifte dac.. hadde håpet på å unngå å klure med å lodde sammen en buffalo+ exa, ihvertfall før jeg har hørt en slik.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har denne Musical Fidelity converter på USB inngangen. Da slipper man USB til SPDIF converter. Hvis ikke har denne ha hatt en SPDIF inngang for lite for meg. mvh. Guit
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Guit skrev:
    Har denne Musical Fidelity converter på USB inngangen. Da slipper man USB til SPDIF converter. Hvis ikke har denne ha hatt en SPDIF inngang for lite for meg. mvh. Guit
    "Musical Fidelity V-Link 24 nit 96 kHz asynchronous USB to S/PDIF converter with coax and optical output" er en ren USB -> S/PDIF-konverter med én USB inngang og to S/PDIF-utganger: RCA og Toslink.

    Man benytter den (typisk) mellom en datamaskin som spiller musikk og en DAK uten USB-inngang.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    2.423
    Torget vurderinger
    13
    flaago2 skrev:
    Da har jeg bestilt inn den du anbefalte mr grandis, så får vi se om det blir noen forskjell, eller om jeg må skifte dac.. hadde håpet på å unngå å klure med å lodde sammen en buffalo+ exa, ihvertfall før jeg har hørt en slik.
    Blir spennende å høre hva du syntes, spesielt timingen, støyforhold og sammenhengen i musikken ut fra min Mac Mini er kraftig forbedret her hos meg.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg kryssposter dette innlegget til informasjon.

    CDWMcInSpots skrev:
    Jaerbu skrev:
    DIY_dude skrev:
    Dette er et ferdig tweaket produkt. 8) Det er diskrete utgangstrinn og diskrete strømforsyninger over hele linja. Definitift forseggjort! Du får noe unikt og gjennomtenkt, mer enn hva som kan sies for 99% av dacene på markedet.

    Det eneste som har holdt meg tilbake fra å kjøpe et av produktene hans er USB-receiveren. USB-løsningen er "gammeldags" og vil begrense lydkvaliteten betraktelig. Jeg ville heller kjøpt en Hiface usb->spdif converter og brukt spdif inn på dacen din.
    Ja, utfra det jeg skjekket rundt på nettet skal denne være good shit.
    [...]
    Jeg er, som tidligere skrevet i en annen tråd, etterhvert blitt noe skeptisk til M2Tech hiFace av flere grunner:
    • Den kan ikke benytte standarddrivere, men krever egne drivere. Dette begrenser lett operativsystemstøtten og det kan lett oppstå kompatibilitetsproblemer (se neste punkt). Man er videre avhengig av et lite firmas evne og vilje til å følge opp sitt produkt over tid. Mange småfirmaer får problemer med programvareoppfølging. De neste punktene tyder dessuten på at M2Tech ikke nødvendigvis fortjener stor tillit.
    • Den hadde problemer med PCer med et eller flere AMD-brikkesett. M2Tech tok det i første omgang ikke seriøst ("det virker på vår PC") og deretter brukte de lang tid på en korrigert driver. Se i tråden "Usb 24 192khz M2tech Hiface" på Head-Fi.org (f.eks. via et googlesøk).
    • I en periode ble hiFace produsert med en annen oscillator enn i originalkonstruksjonen. Denne gav dessverre dårligere lyd. M2Techs oppfølging av saken og overfor de rammede kundene var ikke god. Se tråden "HiFace, sensitive information" på Head-Fi.org

    Mulige asynkrone USB -> S/PDIF-konverteralternativer som benytter standarddrivere. Noen er fysisk større enn M2Tech hiFace.
    • Stello U3: 24 bit/192 kHz. Under test hos 6moons
    • Musical Fidelity V-Link: 24 bit/96 kHz. Har allerede fått mye ros, rimelig pris
    • Halide Design Bridge: 24 bit/96 kHz. Har fått mye ros

    Tillegg:
    Jeg viser til mitt innlegg i en annen tråd: "M2Tech: Et lite firma i oppstartsfasen som ikke mestrer oppgavene?".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn