Hva nå Libya?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    ukraina vet du. du var innom det teamet også. med litt innsats skjønner du hva som var poenget. som agent er det vel en oppgave å spa frem mest mulig ufordelaktig om fienden, nato i forhold til oppdragsgiveren russland
    Jeg sa i Ukraina tråden at jeg driter i Putin, jeg argumenterer i Ukraina tråden at det var et kupp mot en lovlig valgt president i landet, at den nye regjeringen er full av nazister og at vesten har støttet og fortsatt støtter dette.

Hva gjør egentlig soldater fra Nato i Ukraina, er Ukraina et Nato land eller har de fått lov av FN?

Jeg har også sagt at dette presser Russland til å reagere slikt de har gjort, jeg har også sagt at dette med sanksjoner svekker EU og Russland men styrker USA.
    Så hvordan kommer du til at jeg jobber for Russland er meg en gåte, jeg er glad at jeg bor i Norge men det er ikke det samme som at jeg ikke kan kritisere Norge eller våre allierte når jeg mener at de gjør urett i det de gjør.

Stone mener på sin side hendelsene i Ukraina minner mistenkelig om flere tumulter i Venezuela.
    - Skap nok kaos, slik CIA gjorde i Iran i 1953, Chile i 1973 og i talløse andre kupp, så kan den legitime regjeringen bli veltet. Det er Amerikas myke maktutøvelse kalt 'pensum i regimeskifte', hevder Stone.
    Oliver Stone antyder at CIA sto bak et kupp i Ukraina - Aftenposten

Men IS stormet 2 byer i Irak

To landsbyer i den nordlige provinsen Kirkuk i Irak skal fredag ha blitt raidet av terrororganisasjonen IS (Den islamske stat).

Hele 170 menn fra de to landsbyene skal ha blitt tatt til fange under aksjonen.
    IS raidet to landsbyer - tok 170 menn til fange - nyheter - Dagbladet.no

Iran neste land vesten har hjulpet inn i kaos?

Iran er under press på grunn av internasjonale sanksjoner, iverksatt av USA, FN og EU, men vanskelige tvister under de årelange forhandlingene har ført til en rekke utsettelser.

Middelklassen i Iran har de siste årene både krympet og hatt vanskelige tider på grunn av spesielt den skyhøye inflasjon. Mange har måttet ta av sparepengene sine for å få det til å gå rundt.

Sanksjonene som er innført mot landet rammer økonomien med stor tyngde. Samtidig har Iran, siden atomforhandlingene startet i 2006, bygget ut antall reaktorer.
    Diplomater: - USA og Iran enige om ny ?to do?-liste. Iran: - Ingen enighet - nyheter - Dagbladet.no

Men Saudia Arabia som er det desidert største trusselen mot vesten får lov til å være i fred

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn