Hva spiller du musikk med på jobben/kontoret?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Spotify via usb til en liten argon ha2 (enn så lenge) til et par denon ah-d7000. Det blir en bedre headamp på sikt, men siden det kun er til jobb står det litt ned på listen.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jobboppsettet ja. :)

Sannsynligvis mitt dyreste anlegg om man regner kroner/spilletid. :p

Uansett, sitter på et felles kontor så får kun brukt dette fullt ut på overtid. Jobben var så snille å gi meg kilden, en "fantastisk" HP. Spotify brukes for anledningen med alle sanger lagret i offline-modus etter at nettverks-gjengen lukket porten spotify bruker.

Herfra går det viderere fra usb til en Argon HA2:

HA2 er kun for å kunne bruke usb, men den blir delvis benyttet som pre. Av høyttalere har jeg også Argon. Nærmere bestemt Argon 7340A.

Aktive høyttalere av helt ok kvalitet. Disse har også utgang for sub, noe jeg såklart har meget lyst på, men føler det blir å dra det litt for langt. :)

Geir Arne

M

Mr-T

Gjest
    Spiller helst ikke, men av og til må jeg skjerme meg mot andres støy (som de feilaktig kaller "musikk"... hehe)

Jeg bruker disse:

De er bare er koblet rett i PC'en. Dette låter bedre enn 99,5% av alle hi-end anlegg jeg har hørt.....

Gammeln

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Antall liker
    43
    ipod classic -> Stax SRM-212 -> Stax SR-202

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Mr-T skrev:
    Spiller helst ikke, men av og til må jeg skjerme meg mot andres støy (som de feilaktig kaller "musikk"... hehe)

Jeg bruker disse:

De er bare er koblet rett i PC'en. Dette låter bedre enn 99,5% av alle hi-end anlegg jeg har hørt.....
    Byggekvalitet og passiv støyisolasjon er også i særklasse på de der.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    ganilsen skrev:
    Spotify brukes for anledningen med alle sanger lagret i offline-modus etter at nettverks-gjengen lukket porten spotify bruker.
    :eek: terror!

M

Mr-T

Gjest
    Anonym skrev:
    Mr-T skrev:

Jeg bruker disse:

Byggekvalitet og passiv støyisolasjon er også i særklasse på de der.
    Så absolutt! Jeg er mye mer fornøyd med disse her enn mange ganger dyrere Sennheiser-skrot... også når det gjelder lyd. La gå at de ikke er like oppløste i toppen, men klangbalansen er bedre og de har godt med bass.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.252
    Torget vurderinger
    23
    Bare lurte på en liten ting; jobber man ikke når man er på jobben/kontoret?? ;D ;D For min del er det umulig med musikk, blir bare distrahert.

M

Mr-T

Gjest
    Er enig i at musikk på jobb er en uting... men jeg gjør det kun for å slippe å høre andre sin "dunkadunka" low-IQ crapmuzak.

Kontorjobb her også. Kaffe, vg.no, prate skit i telefon, fly i gangene med papir i hånda og se busy ut.... Og sånn går nu dagan... ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Bare lurte på en liten ting; jobber man ikke når man er på jobben/kontoret?? ;D ;D For min del er det umulig med musikk, blir bare distrahert.
    Å, er du en sånn en? ;)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Dazed skrev:
    pengesluk skrev:
    Å, er du en sånn en? ;)
    Jeg er i begge leire, hvis det er noe som krever at jeg tenker meg om både 2 og 3 ganger jobber jeg uten musikk men hvis det er rutinearbeid jobber jeg best med musikk.

trex

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    29
    I riktig gamle dager brukte man en slik

og noen ganger en slik

på jobb. Det var tider! Nå er det mest å sitte foran skjermen hele dagene.

Men sånn er det når man skaffer seg gjennomsnittsfamilien, hus, stasjonsvogn, 2 unger, katt og altfor mye gjeld.

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.252
    Torget vurderinger
    23
    Welcome to the Jungle, Baby!

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.464
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Godt spørsmål, egentlig. Kommer jo litt an på hva man har å gjøre.

I åpent kontorlandskap er realiteten ofte den at man bruker musikk gjennom hodetelefoner i stedet for hørselvern. Hørselvern er det ingen som tør å bruke fordi det virker provoserende. Hodetelefoner er jo fint for oss som er ekte interessert i musikk og har arbeidsoppgaver der musikk ikke distraherer for mye, f.eks. tekniske problemstillinger/grafikk/tall. For de andre stakkarene som ikke er spesielt musikalske og som må jobbe med tekst, samtale og kommunikasjon er det ikke så deilig.
    Distrahert blir man uansett, spørs bare hva som forstyrrer mest av musikken og kollegaene. Personlig liker jeg begge deler, men det gjelder desverre ikke alle.
    Litt snodig egentlig at relativt kunnskapsintensive bransjer fremdeles bruker så mye åpne kontorlandskap. Formålet skulle (liksom) være at man skulle snakke sammen, mens virkeligheten blir en øvelse i å sitte stille og ikke forstyrre.

Så til saken: Utstyret her?
    En gammel Dell Optiplex 760 med ADI SoundMAX, Spotify Premium, og Sennheiser PX100.
    Holder til allslags musikk, både barokk, wienerklassisk og strykekvartetter :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.252
    Torget vurderinger
    23
    Var på en byggeplass forrige uke, for å regulere inn litt avansert elektronikk før skolestart. Der gikk det et par karer i samme tekniske rom og ryddet/feiet; de hadde VERDENS største ghetto-blaster på full pupp med noe aldeles for jævlig maskin-techno. Jeg må tilstå at det var umulig for meg å tenke rasjonelt gjennom prossessene med programmering, adresser og verdier. Måtte bare gi opp til gutta var ferdige. Og nei, jeg er IKKE dum.. :D

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    Radioanlegg Nad forrige modell 2x80w og Cambridge DAB/FM Tuner med høyttalere RB-81 II.
    Spiller som bare fy i et relativt stort lagerlokale i en kjeller.

Stoffe

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.03.2006
    Antall liker
    1
    Er latterlig fornøyd med mitt kontoroppsett bestående av en Fatman iTube (1. generasjon) og et par Denon hodetelefoner jeg ikke husker hva heter. Skal ha enkle fulltoner med TangBand-elementer, men tiden strekker ikke til.

Spiller Spotify og lytter til nettradio mens jeg snekrer nettsider og skriver - MÅ ha lyd for å få arbeidsro. Slik har det faktisk vært de siste ti årene, uavhengig av hva slags jobb jeg har hatt - tenker mer konsentrert og finner lettere løsninger når jeg har audielt selskap. Hadde en deltidsjobb i butikk i forrige årtusen. Selv da måtte jeg ha musikk, til ikke alle kunders elleville begeistring...

Finlytting er forbeholdt fritid, men jeg finner stadig nye saker på jobb som jeg ender opp med på vinyl.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.435
    Innrømmer ærlig at jeg ikke har lest tråden,
    men jeg stusser litt over overskriften?

Altså, høre på musikk på jobben?

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Hvor stor prosent av medlemmene her er kontorister?

Personlig har jeg uansett ikke et så overfladisk forhold til musikk at det passer å lytte samtidig som jeg jobber. ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Før spilte jeg på dette når jeg jobbet

som var koblet til en slik

via noen slike

Nå går det mest i disse

Mer moro før.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    Jeg, i alle fall.

Karma skrev:
    Personlig har jeg uansett ikke et så overfladisk forhold til musikk at det passer å lytte samtidig som jeg jobber. ;)
    Personlig klarer jeg ha på musikk mer eller mindre i bakgrunnen mens jeg konsentrerer meg om andre ting, og er ikke avhengig av å bruke all hjernekapasiteten min til lytting når det spilles musikk der jeg befinner meg. ;)

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Karma skrev:
    Jeg, i alle fall.

Karma skrev:
    Personlig klarer jeg ha på musikk mer eller mindre i bakgrunnen mens jeg konsentrerer meg om andre ting, og er ikke avhengig av å bruke all hjernekapasiteten min til lytting når det spilles musikk der jeg befinner meg. ;)
    Jeg er kontorist. Jeg opplever at jeg konsentrerer meg bedre med musikk i bakgrunnen når jeg bedriver lette oppgaver. Jeg har ikke et overfladisk forhold til musikk, som Dazed trenger jeg heldigvis ikke konsentrere meg om musikken rundt meg hele tiden. Det må oppleves som slitsomt.

kablang

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.06.2007
    Antall liker
    258
    Torget vurderinger
    1
    Denne

og disse

God og mye lyd for ca. en tusenlapp til sammen.

Vedlegg

belia

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Antall liker
    4
    Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).
    Sitter i kontorlandskap med en haug med lærere som må si noe absolutt hele tiden. Helt nødvendig å stenge dette ute.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Karma skrev:
    Vil vel neppe kalle meg kontorist, men jeg har et kontor der jeg tilbringer kanskje 40% av arbeidsdagen(akkurat passelig imo). ;)
    Der spiller jeg musikk med noe lignende dette, som jeg betalte 4-500 kroner for på Europris. :p

Hvis jeg hører musikk utenom på kontoret i arbeidstiden er det gjennom slike (med inngang til mp3-spiller):

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    belia skrev:
    Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).
    Sitter i kontorlandskap med en haug med lærere som må si noe absolutt hele tiden. Helt nødvendig å stenge dette ute.
    Plager du ikke de rundt deg med K701?

Min sidemann i landskapet blir forstyrret hvis jeg bruker halvåpne hodetelefoner.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    belia skrev:

Min sidemann i landskapet blir forstyrret hvis jeg bruker halvåpne hodetelefoner.
    Jeg bruker Koss PortaPro på kontoret, i åpent landskap. Ingen andre hører noe hvis de ikke konsentrerer skikkelig, og er veldig nær min bås. Skjønner ikke det hvis noen klarer å jobbe med høy lyd på musikken. Da overtar den fokusen for min del. Det må spilles passe lavt, og hvis jeg skriver bør det ikke være noen vokal. Mens jeg driver research kan jeg spille hvilken som helst musikk, men jeg spiller uansett ikke så høyt at de som er i rommet kan høre det.

Men vi er alle forskjellige i så måte. Jeg kan tilbringe dager i stillhet, uten at det plager meg på noen måte. Andre kan nesten ikke sove uten å ha lyd i bakgrunnen. Selv er jeg så var på volum at det ikke skal mye til før jeg lar meg irritere og distrahere litt. Da gjelder det bare å holde seg innenfor rammene.

Heldigvis består jobben min også i litt radiolytting fra tid til annen. Det er med andre ord akseptabelt i min stilling å slenge beina på pulten og kun høre på radio, og det må også gjøres med hodetelefoner.

N

nysjerrigper

Gjest
    ganilsen skrev:
    Spotify brukes for anledningen med alle sanger lagret i offline-modus etter at nettverks-gjengen lukket porten spotify bruker.
    det er mulig å putte inn proxyserver i instillingene til spotify, gratis proxyservere finner du masse av på nettet :)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.012
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker en Nationite S:Flo2 FLAC-avspiller med Etymotic ER4P ørepropper og formstøpte silikonplugger, her vist med ER4S propper. Den får ekstra nerdepoeng for at oppstarts- og avslutningsanimasjonen viser en Marshall-knott som dreies fra 0 til 11 ved oppstart, og tilbake fra 11 til 0 ved nedstengning. These go to eleven.

Det er ikke mye uvedkommende lyd som slipper gjennom de pluggene der, så man forstyrrer ingen og hører tilnærmet ikkeno' av hva som foregår rundt. Dessuten har den en egen linjeutgang som bypasser volumkontrollen, faktisk med sin egen forsterkerchip for bruk f eks med AUX-inngangen i bilen.

belia

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Antall liker
    4
    Anonym skrev:
    belia skrev:

Når jeg er alene, gjerne mellom 7 og 8 og tidvis på ettermiddagen blir det 701. Er det folk i nærheten er det oftest for mye lyd, og da blir det 770. Så da slipper jeg egentlig problemstillingen:) Generelt så spiller jeg også på så lavt volum som mulig for min egen del:)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    belia skrev:
    Anonym skrev:
    belia skrev:

Når jeg er alene, gjerne mellom 7 og 8 og tidvis på ettermiddagen blir det 701. Er det folk i nærheten er det oftest for mye lyd, og da blir det 770. Så da slipper jeg egentlig problemstillingen:) Generelt så spiller jeg også på så lavt volum som mulig for min egen del:)
    Det ser ut for til at for mange er det jeg synes er høyt nok ganske lavt. Jeg observerer i alle fall at PortaPro spiller mye høyere på andres hoder enn mitt, og jeg opplever at overdrevent volum på ørene ikke er noe folk generelt er redd for. Sannsynligvis er det annerledes med hifi-folket, men jeg vil likevel tro at det er mulig å spille såpass lavt at du ikke plager andre med enhver hodetelefon, med unntak av Stax elektrostater. Nå har jeg ikke hørt K701 på omtrent ti år, så det kan hende de lekker enda mer enn jeg kan huske. Jeg kan ikke huske at de var i nærheten av Stax-ene min når det gjaldt lekkasje.

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    Mitt jobb, system består av Electrocompaniet´s 2x25W forsterker, som er annerkjent som forsterkeren de ble kjent for.
    Tidligere benyttet jeg meg av et sett celestion dl-4, men har nå oppgradert til et sett diy tannoy 3".
    Disse nye spiller raskere og bedre oppløst, men noget lavere, Uansett mer en høyt nok.
    Høretelefoner, stax sr-30?.. som også drives av samme forsterker.

Det hender også at portabelt høretelefonsystem, bestående av dt-770 pro-80ohm + Diy Cmoy, med ekstra stor buf 643, virutal ground,strømforsyning, og 2x Analog devices 843. for lov til å bli med inn.

Vedlegg

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.530
    Sted
    Trondheim
    Det er mange ting man gjør på et kontor der musikk virker forstyrrende. Mange ganger driver man imidlertid med rutinearbeid der musikk godt kan stå på. Da bruker jeg dette:

Kilde: Macintosh Pro
    Forsterker: Conrad-Johnson CAV-50
    Høyttalere: Vienna Acoustics Haydn Grand
    Hodetelefoner: Stax 212

Tror jeg er bortskjemt.

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    +1
    pengesluk skrev:

belia

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Antall liker
    4
    baluba skrev:
    belia skrev:
    Anonym skrev:
    belia skrev:

Det ser ut for til at for mange er det jeg synes er høyt nok ganske lavt. Jeg observerer i alle fall at PortaPro spiller mye høyere på andres hoder enn mitt, og jeg opplever at overdrevent volum på ørene ikke er noe folk generelt er redd for. Sannsynligvis er det annerledes med hifi-folket, men jeg vil likevel tro at det er mulig å spille såpass lavt at du ikke plager andre med enhver hodetelefon, med unntak av Stax elektrostater. Nå har jeg ikke hørt K701 på omtrent ti år, så det kan hende de lekker enda mer enn jeg kan huske. Jeg kan ikke huske at de var i nærheten av Stax-ene min når det gjaldt lekkasje.
    Godt poeng. Noe å tenke over for mange vil jeg tro.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    belia skrev:
    Anonym skrev:
    belia skrev:

Nå har jeg ikke hørt K701 på omtrent ti år, så det kan hende de lekker enda mer enn jeg kan huske. Jeg kan ikke huske at de var i nærheten av Stax-ene min når det gjaldt lekkasje.
    K701 spiller omtrent like høyt begge veier så det bør være vanskelig å finne hodetelefoner som lekker noe stort mer.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    belia skrev:
    Anonym skrev:
    belia skrev:

Nå har jeg ikke hørt K701 på omtrent ti år, så det kan hende de lekker enda mer enn jeg kan huske. Jeg kan ikke huske at de var i nærheten av Stax-ene min når det gjaldt lekkasje.
    K701 spiller omtrent like høyt begge veier så det bør være vanskelig å finne hodetelefoner som lekker noe stort mer.
    Aha! Så lenge er det siden jeg brukte K701 altså. Ikke helt den rette til å bruke i åpent kontorlandskap, altså.
    K530 hadde jeg ikke hatt noen problemer med, men de er ganske tette. Er det ikke noe som heter halvåpne? Disse er nok trekvart-åpne...

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    21
    Når jeg er på jobben så må jeg konsentrere meg om jobben som skal gjøres,å høre på musikk på toppen i et kontorlanskap er utelukket...

Ikke sjekker jeg privat mail eller facebook heller...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg spiller sjelden musikk på jobben fordi jeg vil ha det stille når jeg skal tenke og arbeide (andre har det annerledes). Musikk spilles vel kun når jeg skal utføre repetitivt(, relativt manuelt) arbeid for en lengre periode, eller når arbeidsdagen egentlig er over (f.eks. Charlie Daniels' Simple Man, Dan Fogelbergs High Country Snows eller Radka Toneffs og Steve Dobrogosz' Fairytales før man går hjem fredag kveld). Inntil ganske nylig har jeg derfor kun hørt litt nettradio o.l. via noen Dell PC-høyttalere som jeg ble tildelt for mange år siden.

I sommer tok jeg med restelageret på jobben, en NIKKO NA-2000 100 W integrert forsterker fra 1984 og et par JBL Control 1 Xtreme høyttalere. Jeg leste en del positiv omtale her på HFS og andre steder av Abrahamsen A-DAC og fant ut at den til under kr. 900,- kunne være en fornuftig kilde for min sparsomme bruk. Abrahamsen A-DAC mates fra en internettilknyttet kontor-PC med foobar2000 og noe lagret musikk + tilgang til nettradio, WiMP (via Canal Digital), gratis Spotify og resten av internett. Kablene er selvsagt også gamle rester. "Høyttalerstativer" skal improviseres av noen løse deler fra lager og Clas Ohlson.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.166
    Denne tråden må være litt oppkonstruert/fiktiv og tullete.

Det er ingen som spiller musikk på jobben.!!
    Da har men vel egentlig ingen jobb.
    Der må man konsentrere seg og jobbe slik at man får lønn, og så kan kjøpe mer og tyngre hifi hjemme og lytte til på fritiden.
    Jeg tror det er få arbeidsgivere som liker å betale arbeidstakere som sitter og hører musikk i arbeidstiden.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn