Byggekvalitet og passiv støyisolasjon er også i særklasse på de der.Mr-T skrev:Spiller helst ikke, men av og til må jeg skjerme meg mot andres støy (som de feilaktig kaller "musikk"... hehe)
Jeg bruker disse:
De er bare er koblet rett i PC'en. Dette låter bedre enn 99,5% av alle hi-end anlegg jeg har hørt.....
terror!ganilsen skrev:Spotify brukes for anledningen med alle sanger lagret i offline-modus etter at nettverks-gjengen lukket porten spotify bruker.
Så absolutt! Jeg er mye mer fornøyd med disse her enn mange ganger dyrere Sennheiser-skrot... også når det gjelder lyd. La gå at de ikke er like oppløste i toppen, men klangbalansen er bedre og de har godt med bass.Anonym skrev:Byggekvalitet og passiv støyisolasjon er også i særklasse på de der.Mr-T skrev:Spiller helst ikke, men av og til må jeg skjerme meg mot andres støy (som de feilaktig kaller "musikk"... hehe)
Jeg bruker disse:
De er bare er koblet rett i PC'en. Dette låter bedre enn 99,5% av alle hi-end anlegg jeg har hørt.....
Å, er du en sånn en?pengesluk skrev:Bare lurte på en liten ting; jobber man ikke når man er på jobben/kontoret?? ;D ;D For min del er det umulig med musikk, blir bare distrahert.
Jeg er i begge leire, hvis det er noe som krever at jeg tenker meg om både 2 og 3 ganger jobber jeg uten musikk men hvis det er rutinearbeid jobber jeg best med musikk.Dazed skrev:Å, er du en sånn en?pengesluk skrev:Bare lurte på en liten ting; jobber man ikke når man er på jobben/kontoret?? ;D ;D For min del er det umulig med musikk, blir bare distrahert.
Godt spørsmål, egentlig. Kommer jo litt an på hva man har å gjøre.pengesluk skrev:Bare lurte på en liten ting; jobber man ikke når man er på jobben/kontoret?? ;D ;D For min del er det umulig med musikk, blir bare distrahert.
Jeg, i alle fall.Karma skrev:Hvor stor prosent av medlemmene her er kontorister?
Personlig klarer jeg ha på musikk mer eller mindre i bakgrunnen mens jeg konsentrerer meg om andre ting, og er ikke avhengig av å bruke all hjernekapasiteten min til lytting når det spilles musikk der jeg befinner meg.Karma skrev:Personlig har jeg uansett ikke et så overfladisk forhold til musikk at det passer å lytte samtidig som jeg jobber.
Jeg er kontorist. Jeg opplever at jeg konsentrerer meg bedre med musikk i bakgrunnen når jeg bedriver lette oppgaver. Jeg har ikke et overfladisk forhold til musikk, som Dazed trenger jeg heldigvis ikke konsentrere meg om musikken rundt meg hele tiden. Det må oppleves som slitsomt.Dazed skrev:Jeg, i alle fall.Karma skrev:Hvor stor prosent av medlemmene her er kontorister?
Personlig klarer jeg ha på musikk mer eller mindre i bakgrunnen mens jeg konsentrerer meg om andre ting, og er ikke avhengig av å bruke all hjernekapasiteten min til lytting når det spilles musikk der jeg befinner meg.Karma skrev:Personlig har jeg uansett ikke et så overfladisk forhold til musikk at det passer å lytte samtidig som jeg jobber.
Vil vel neppe kalle meg kontorist, men jeg har et kontor der jeg tilbringer kanskje 40% av arbeidsdagen(akkurat passelig imo).Karma skrev:Hvor stor prosent av medlemmene her er kontorister?
Plager du ikke de rundt deg med K701?belia skrev:Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).
Sitter i kontorlandskap med en haug med lærere som må si noe absolutt hele tiden. Helt nødvendig å stenge dette ute.
Jeg bruker Koss PortaPro på kontoret, i åpent landskap. Ingen andre hører noe hvis de ikke konsentrerer skikkelig, og er veldig nær min bås. Skjønner ikke det hvis noen klarer å jobbe med høy lyd på musikken. Da overtar den fokusen for min del. Det må spilles passe lavt, og hvis jeg skriver bør det ikke være noen vokal. Mens jeg driver research kan jeg spille hvilken som helst musikk, men jeg spiller uansett ikke så høyt at de som er i rommet kan høre det.Anonym skrev:Plager du ikke de rundt deg med K701?belia skrev:Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).
Sitter i kontorlandskap med en haug med lærere som må si noe absolutt hele tiden. Helt nødvendig å stenge dette ute.
Min sidemann i landskapet blir forstyrret hvis jeg bruker halvåpne hodetelefoner.
det er mulig å putte inn proxyserver i instillingene til spotify, gratis proxyservere finner du masse av på nettetganilsen skrev:Spotify brukes for anledningen med alle sanger lagret i offline-modus etter at nettverks-gjengen lukket porten spotify bruker.
Når jeg er alene, gjerne mellom 7 og 8 og tidvis på ettermiddagen blir det 701. Er det folk i nærheten er det oftest for mye lyd, og da blir det 770. Så da slipper jeg egentlig problemstillingen Generelt så spiller jeg også på så lavt volum som mulig for min egen delAnonym skrev:Plager du ikke de rundt deg med K701?belia skrev:Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).
Min sidemann i landskapet blir forstyrret hvis jeg bruker halvåpne hodetelefoner.
Det ser ut for til at for mange er det jeg synes er høyt nok ganske lavt. Jeg observerer i alle fall at PortaPro spiller mye høyere på andres hoder enn mitt, og jeg opplever at overdrevent volum på ørene ikke er noe folk generelt er redd for. Sannsynligvis er det annerledes med hifi-folket, men jeg vil likevel tro at det er mulig å spille såpass lavt at du ikke plager andre med enhver hodetelefon, med unntak av Stax elektrostater. Nå har jeg ikke hørt K701 på omtrent ti år, så det kan hende de lekker enda mer enn jeg kan huske. Jeg kan ikke huske at de var i nærheten av Stax-ene min når det gjaldt lekkasje.belia skrev:Når jeg er alene, gjerne mellom 7 og 8 og tidvis på ettermiddagen blir det 701. Er det folk i nærheten er det oftest for mye lyd, og da blir det 770. Så da slipper jeg egentlig problemstillingen Generelt så spiller jeg også på så lavt volum som mulig for min egen delAnonym skrev:Plager du ikke de rundt deg med K701?belia skrev:Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).
pengesluk skrev:Bare lurte på en liten ting; jobber man ikke når man er på jobben/kontoret?? ;D ;D For min del er det umulig med musikk, blir bare distrahert.
Godt poeng. Noe å tenke over for mange vil jeg tro.baluba skrev:Det ser ut for til at for mange er det jeg synes er høyt nok ganske lavt. Jeg observerer i alle fall at PortaPro spiller mye høyere på andres hoder enn mitt, og jeg opplever at overdrevent volum på ørene ikke er noe folk generelt er redd for. Sannsynligvis er det annerledes med hifi-folket, men jeg vil likevel tro at det er mulig å spille såpass lavt at du ikke plager andre med enhver hodetelefon, med unntak av Stax elektrostater. Nå har jeg ikke hørt K701 på omtrent ti år, så det kan hende de lekker enda mer enn jeg kan huske. Jeg kan ikke huske at de var i nærheten av Stax-ene min når det gjaldt lekkasje.belia skrev:Når jeg er alene, gjerne mellom 7 og 8 og tidvis på ettermiddagen blir det 701. Er det folk i nærheten er det oftest for mye lyd, og da blir det 770. Så da slipper jeg egentlig problemstillingen Generelt så spiller jeg også på så lavt volum som mulig for min egen delAnonym skrev:Plager du ikke de rundt deg med K701?belia skrev:Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).
K701 spiller omtrent like høyt begge veier så det bør være vanskelig å finne hodetelefoner som lekker noe stort mer.baluba skrev:Nå har jeg ikke hørt K701 på omtrent ti år, så det kan hende de lekker enda mer enn jeg kan huske. Jeg kan ikke huske at de var i nærheten av Stax-ene min når det gjaldt lekkasje.belia skrev:Når jeg er alene, gjerne mellom 7 og 8 og tidvis på ettermiddagen blir det 701. Er det folk i nærheten er det oftest for mye lyd, og da blir det 770. Så da slipper jeg egentlig problemstillingen Generelt så spiller jeg også på så lavt volum som mulig for min egen delAnonym skrev:Plager du ikke de rundt deg med K701?belia skrev:Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).
Aha! Så lenge er det siden jeg brukte K701 altså. Ikke helt den rette til å bruke i åpent kontorlandskap, altså.Anonym skrev:K701 spiller omtrent like høyt begge veier så det bør være vanskelig å finne hodetelefoner som lekker noe stort mer.baluba skrev:Nå har jeg ikke hørt K701 på omtrent ti år, så det kan hende de lekker enda mer enn jeg kan huske. Jeg kan ikke huske at de var i nærheten av Stax-ene min når det gjaldt lekkasje.belia skrev:Når jeg er alene, gjerne mellom 7 og 8 og tidvis på ettermiddagen blir det 701. Er det folk i nærheten er det oftest for mye lyd, og da blir det 770. Så da slipper jeg egentlig problemstillingen Generelt så spiller jeg også på så lavt volum som mulig for min egen delAnonym skrev:Plager du ikke de rundt deg med K701?belia skrev:Wimp/Foobar - Meier Audio Corda Aria (USB dac/amp) - BD 770/AKG 701 (kommer an på støynivået).