Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

J.J

Gjest
    Bent skrev:
    Da har jeg akkurat blandet siste rest fra en slik flaske i glasset med Cola, lime og isbiter, fremdeles en av mina favoritt drikker :)
    Always a winner 8)

(men jeg dropper limen da - og bruker enda mindre Cola)

8)

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    J.J skrev:
    Bent skrev:
    Da har jeg akkurat blandet siste rest fra en slik flaske i glasset med Cola, lime og isbiter, fremdeles en av mina favoritt drikker :)
    Always a winner 8)

(men jeg dropper limen da - og bruker enda mindre Cola)

8)
    Ja, men da var flaska tom så en er gått over på denne :D

Blir en tung dag i morgen ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Si meg; sitter vi alle og drikker alene? Isåfall er det klart betenkelig. Her har jeg tatt knekken på en flaske rødt flaskefor alene i kveld, og delvis en halv liter Amarula i ettermiddag. Ferdig for natten nå, tror jeg. Men det slår meg at alle poster i det siste har tydet på at vi musikk-gutta sitter og super alene litt for ofte...  ::)

Får i meg litt ikke-alkoholholdig drikke nå for å ikke gjøre morgendagen for vanskelig. Skjønt, i medisinskapet finnes det kjemi som fikser det meste.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    baluba skrev:
    Si meg; sitter vi alle og drikker alene? Isåfall er det klart betenkelig. Her har jeg tatt knekken på en flaske rødt flaskefor alene i kveld, og delvis en halv liter Amarula i ettermiddag. Ferdig for natten nå, tror jeg. Men det slår meg at alle poster i det siste har tydet på at vi musikk-gutta sitter og super alene litt for ofte... ::)
    Føler meg litt truffet nå, men siden jeg har anlegget i stua er det kun når min bedre halvdel er borte jeg får nytt sweetspot (og høre på akkurat den musikk jeg vil) og da får man gjerne lyst til og ta seg en dram også ;)

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.605
    Sted
    Hus
    Samme her også.....Sitter oppe og har kvalitetstid alene utover natten med rødvin og hygger meg med masse vinyl. Berta har lagt seg for flere timer siden og er bare murmeldyr. Godt å sitte oppe med fyr i peisen og god musikk alene også. :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skjønte jeg ikke var alene, ja. Vel vel, det er vel slik det må være (i alle fall noen ganger). Gul saft i det andre glasset ikke-alkoholholdig drikke som forberedelse på morgendagen. Håper å slippe å ty til medisinskapet når morgendagen kommer.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Først en halvliter vann på styrten, så et nesten like stort glass gul saft litt saktere. Er også klar for sengen. Monica har sluttet å synge, og Bill lar tangentene hvile, så da har gitt rørene anledning til å hvile også. Forsterkeren er altså av, og sengen står klar til å ta imot meg. God natt. :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.147
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Comte Louis de Lauriston Poiré til ca hundrelappen er en fin cider, Deph. Burde proves.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ikkje i dag, men i går var det godt med eit glas nybrygga vørt.
    Improvisert IPAAPA som lukta forbaska fantastisk i gryta.
    Ferdig om fire veker.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Salitos er en øl som er finkjemmet for smak. Så rund at du føler du drikker vann. Det kan på en varm sommerdag være en fordel eller man drikker for mye øl. Litt smakløst med andre ord. Eller en helt grei tørste drikke. Bortsett fra at du i det lengste vil bli mer tørst...

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dette er faèn ikkje til å tro...

I et forkava øyeblikk på jobb i dag skulle eg sende mld til smøyso og be ho kjøpe "litt øl til i kveld". Takket være et halvt øye på tlf, og halvannet på skjermen ble det til "lite" i staden for "litt".

Så nå sitter eg og drikker denne :(

Det smaker jo bare tant og fjas...

EndreS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    37
    Sted
    Bergen
    Townes skrev:

I et forkava øyeblikk på jobb i dag skulle eg sende mld til smøyso og be ho kjøpe "litt øl til i kveld". Takket være et halvt øye på tlf, og halvannet på skjermen ble det til "lite" i staden for "litt".

;D ;D ;D
    Holder på å le meg ihjel. Fruen også.... Du skulle vært her. Jeg har alltid stort utvalg av øl, men aldri lite. Tror min frue hadde kontrollsjekket en slik handleliste. Heldigvis ;D ;D

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Sitter og smatter på en slik

Scarecrow Organic Golden Pale Ale
    Godt, men f.eks. Brakspear Oxford Gold er minst like bra.

(bilde fra nett)

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    EndreS skrev:
    Townes skrev:

;D ;D ;D
    Holder på å le meg ihjel. Fruen også.... Du skulle vært her. Jeg har alltid stort utvalg av øl, men aldri lite. Tror min frue hadde kontrollsjekket en slik handleliste. Heldigvis ;D ;D
    Ja, en stygg ripe i lakken for smøysa det der. Resten skal hun få bukt med sjøl.

Spretter heller en slik flaske. Det kan vel ikkje slå feil:

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.452
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    A-ha, der fikk du ditt påskudd. Situasjonen fikk et heldig utfall. Don't get mad, get even!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Husholdnings saft, svakt blandet på Tupperware drikkeflaske ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.452
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig å holde seg tørr etter en uke med sterkøl. Sprakk da jeg var på polet forrige lørdag og kjøpte en stor pose med assortert snadder som nå er borte. Det er da det hjelper med 3 glass sterk COOP appelsinsaft, mens man venter på at det skal bli helg! :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    EndreS skrev:
    Townes skrev:

;D ;D ;D
    Ja, en stygg ripe i lakken for smøysa det der. Resten skal hun få bukt med sjøl.

Den slår aldri feil, nei. Vi plukket opp en slik på Haugesund Lufthavn Karmøy for små 249 kroner for et par uker siden. Av alle ting var den på supersalg den uken. Skulle kjøpt to når vi først var i steamen. Den andre flasken var jo pakket oppi ryggsekken i Alicante, og noen ganger frister det å ta med en flaske over kvoten. Men det ble bare med den ene.

Kanskje smøyso forsøker å ymte frempå at det kan være greit å gå ned et par kilo før julens utskeielser setter inn? Greit å være under normalvekten når den sesongen inntreffer, uten at jeg selv har klart det de siste tyve årene.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Mens frostriene legger sitt hvite slør over Bærum, er det tid for innta horisontalen i sofaen og slappe av sammen med Ben Harper og the blind boys of alabama med en Borg Juleøl... mye mat i denne

Vedlegg

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.244
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det begynner å nærme seg julebord-tid.

Da er det på tide å handle inn ei sånn:

Johan-Kr

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.335
    jeg ble servert Metaxa 7-stjerners her for noen dager siden. Og den var virkelig god!

Forskjellen mellom 5-stjerners og 7-stjerners Metaxa er spylervæske og menneskeføde.

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Metaxa 7 er skikkelig snadder! Synd man må utenlands for å handle den inn. 5'ern er det mange år siden jeg prøvde, husker ikke den eksakt.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.480
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    LydMekk skrev:
    Metaxa 7 er skikkelig snadder! Synd man må utenlands for å handle den inn. 5'ern er det mange år siden jeg prøvde, husker ikke den eksakt.
    Fem stjerners Metaxa har mer uttalt spritsmak og er tørrere. Den biter litt mer enn sjuern. Stjernene er betegnelse for antall lagringsår.
    Jeg synes 5 stjerners er bedre enn 7 nå på vinterstid.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.147
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tok en slik i går.

Så tok jeg en tur ned på Parktheateret og så en sykkelfilm med masse kjentfolk og drakk en liter med:

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.452
    Torget vurderinger
    1
    Eksperiment: Etter en bedre middag med lammekoteletter og Zenato Ripassa, topper jeg nå kvelden, ikke med Cognac, men en flaske Ringnes Julebokk.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Avslutter dagen med et temperert glass med Budweiser. har vært oppe siden 04.35 (da klokka ringte) og til nå. er MEGA sigen... Good night!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn