Hvem er beste off-topic debattant?

O

OldBoy

Gjest
Kva med dårlegaste off-topic-debattant, då?
Jeg synes ikke at vi skal henge ut noen av dem som bidrar. Enhver får synge etter beste evne med det nebbet de har.

Skal jeg først velge, men jeg er ikke sikker på om det er riktig, går min "dårligste-off-topic-debattant"-stemme til alle som har noe på hjertet, men som ikke bidrar.

Jeg er som sagt usikker her. Det er et fritt land, og selv om vi har ytringsfrihet, har vi vel ikke kommet så langt at vi har ytringsPLIKT.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Den beste må vel være den som underholder, engasjerer, klarer å kombinere humor og alvor på en god måte og klarer å holde diskusjonene i gang.
Det er vel en konge her inne i så måte (Affa) og endel prinser (her kan det bli mange navn så best å ikke nevne noen).
Synes jeg.
Å begynne å nominere den dårligste vil jeg ikke anbefale, slikt har vært prøvd før... ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det var vel NRK2 som ville ha avstemming på hvem somvar den styggeste forballspilleren i Norge. Det var ganske talentløst spør du meg.

(Hmm, var han ikke trønder tro??)

T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg er som sagt usikker her. Det er et fritt land, og selv om vi har ytringsfrihet, har vi vel ikke kommet så langt at vi har ytringsPLIKT.
Ytringsfrihet må innebære frihet til å velge selv vedrørende ytring, både når det gjelder innhold, og når det gjelder hvorvidt man vil ytre seg i det hele tatt. En plikt til å ytre seg innebærer en like åpenbar inngripen i denne friheten som fravær av retten til det. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det var vel NRK2 som ville ha avstemming på hvem somvar den styggeste forballspilleren i Norge. Det var ganske talentløst spør du meg.

(Hmm, var han ikke trønder tro??)
Sånt er bare ondskapsfullt, trønder eller ei.. ;)
En ting er å kåre f.eks. styggeste kjole, den kan man hive, men å blande inn utseende blir å gå vel langt.
Men vi kan jo kåre den peneste her inne, det kunne jo blitt litt interessant... ;D
Noen som ser de andre for seg?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg synes du jukser nå, komponenten! Det er jo i prinsippet bare 2 som kan vinne! Derfor stemmer jeg på Mazzy, bare for å vise at jeg ikke tolererer juksemakere! :D:D

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg synes du jukser nå, komponenten! Det er jo i prinsippet bare 2 som kan vinne! Derfor stemmer jeg på Mazzy, bare for å vise at jeg ikke tolererer juksemakere! :D:D

Honkey
Jukser jeg? Nei, det var ikke sånn ment. Prøver bare desperat å holde liv i denne tråden jeg.. skal den klare å slå ut den andre må vi stå litt på her.
Det finnes da ellers masse pene menn, ingen grunn til at dere skal tenke bare på damer.. Stemmer på deg jeg.
Ok, så var det kanskje et dumt forslag, kom opp med noe bedre du..
Den med best musikksmak kanskje?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Om jeg ikke vinner noen av de andre kåringene vil jeg i alle fall vinne denne. Så det er nok jeg. Dessuten får jeg en ekstrastemme siden det var min ide'.. Hehe, to stemmer på meg og en på hver av dere, altså leder jeg. ;D

O

OldBoy

Gjest
Om jeg ikke vinner noen av de andre kåringene vil jeg i alle fall vinne denne. Så det er nok jeg.  Dessuten får jeg en ekstrastemme siden det var min ide'..  Hehe, to stemmer på meg og en på hver av dere, altså leder jeg.  ;D
Takk, takk! Første gang at noen har stemt på meg i noen som helst sammenheng, så jeg blir nesten litt rørt.

Vel, jeg ble riktignok valgt til tillitsmann i første klasse på gymnaset, men det var fordi ingen andre ville.

Men vær ikke for optimistisk, å lede er ikke det samme som å vinne. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Takk, takk! Første gang at noen har stemt på meg i noen som helst sammenheng, så jeg blir nesten litt rørt.

Vel, jeg ble riktignok valgt til tillitsmann i første klasse på gymnaset, men det var fordi ingen andre ville.

Men vær ikke for optimistisk, å lede er ikke det samme som å vinne. ;D
Vel, det var vel strengt tatt du som stemte på deg, så du får takke deg selv... ;D
Men hvis det ellers er så ille fatt at ingen stemmer på deg kan jeg saktens stemme litt på deg jeg og... 1/2 stemme til deg så da har jeg 2 og du 1 1/2 og han der Homarhus følger etter hakk i hel på 3. plass med 1 stemme.

O

OldBoy

Gjest
Vel, det var vel strengt tatt du som stemte på deg, så du får takke deg selv...  ;D
Men hvis det ellers er så ille fatt at ingen stemmer på deg kan jeg saktens stemme litt på deg jeg og... 1/2 stemme til deg så da har jeg 2 og du 1 1/2 og han der Homarhus følger etter hakk i hel på 3. plass med 1 stemme.
Jo, jeg ser det. Men det teller ikke på samme måten. Det ble liksom ikke noen stemme før du "godkjente" det som en stemme. Det varmet i hvert fall adskillig mer.

Men dette begynner jo å bli spennende nå. Hvis jeg stemmer på Homarhus, har ikke han da like mange som deg? Da gjør jeg det.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jo, jeg ser det. Men det teller ikke på samme måten. Det ble liksom ikke noen stemme før du "godkjente" det som en stemme. Det varmet i hvert fall adskillig mer.

Men dette begynner jo å bli spennende nå. Hvis jeg stemmer på Homarhus, har ikke han da like mange som deg? Da gjør jeg det.
Det kan du saktens, men da mister du din egen stemme og står igjen med kun 1/2. Litt puslete, og du er plutselig på 3. plass
Men valget er selvsagt ditt. ;)

O

OldBoy

Gjest
Det kan du saktens, men da mister du din egen stemme og står igjen med kun 1/2. Litt puslete, og du er plutselig på 3. plass
Men valget er selvsagt ditt.  ;)
Det er en eller annen tulling som skal ha sagt at "det viktigste er ikke å vinne, men å delta", så da er det vel best å holde seg unna førsteplasser.

En annen sa at "sølv er nederlag", så da er vel heller ikke plass nr. 2 noe særlig å trakte etter.

Så 3. plass må jo være kjempebra. Tror jeg går for den, jeg. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er en eller annen tulling som skal ha sagt at "det viktigste er ikke å vinne, men å delta", så da er det vel best å holde seg unna førsteplasser.

En annen sa at "sølv er nederlag", så da er vel heller ikke plass nr. 2 noe særlig å trakte etter.

Så 3. plass må jo være kjempebra. Tror jeg går for den, jeg. ;D
Vel, det var jo kanskje et poeng, men det trengs bare at en person til kommer inn her og gir seg selv en stemme, og så er du på 4. plass...og DET er nederlag det. ;)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
stemmer på oldboy jeg, så får han en hel stemme også.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kan jeg benytte meg av formannens dobbelstemme? 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kan jeg benytte meg av formannens dobbelstemme? 8)
Du kan få den ene, så gir jeg Oldboy den andre. Jeg har nettopp hatt en lengre tirade angående å fremheve sin egen smak fremfor andres i en annen tråd, og for ikke å møte meg selv i døren bør jeg vel ikke stemme dobbelt på meg selv. Og for å glede Oldboy som etterhvert har vist seg å være en fornuftig mann får han en og Oddgeir som alltid har vist seg å være en fornuftig mann får en.

Så da har vel Oldboy 2.5, Homarhus 2, Oddgeir 2 og jeg 0 og ligger på den forhatte 4. plassen. Men det tar jeg med godt humør... ;D

O

OldBoy

Gjest
Du kan få den ene, så gir jeg Oldboy den andre. Jeg har nettopp hatt en lengre tirade angående å fremheve sin egen smak fremfor andres i en annen tråd, og for ikke å møte meg selv i døren bør jeg vel ikke stemme dobbelt på meg selv. Og for å glede Oldboy som etterhvert har vist seg å være en fornuftig mann får han en og Oddgeir som alltid har vist seg å være en fornuftig mann får en.

Så da har vel Oldboy 2.5, Homarhus 2, Oddgeir 2 og jeg 0 og ligger på den forhatte 4. plassen. Men det tar jeg med godt humør... ;D
Jeg synes at jeg får ufortjent mye stemmer og ros her. Ros kan jeg alltid leve med, enten den er fortjent eller ikke, men stemmesanking synes jeg er verre. I hvert fall når grunnlaget er så løst som her.

Utgangspunktet for min fra-meg-til-meg stemmegivning var kåring av beste musikksmak. Der er jeg, i egne øyne, en suveren vinner. Udiskutabelt. Men når andre begynner å stemme på min musikksmak, uten engang å vite hva slags musikk jeg liker, synes jeg at det blir beklemmende.

Men det gir jo assosiasjoner, da. Er det slik det fungerer ellers også? At vi stemmer i hytt og vær på ting vi egentlig ikke har greie på, eller i beste fall forstår oss marginalt på?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har ubegrenset tillit til deg du gamle kloke gutt, så du skal få stemmen min helt uten forbehold.
Men jeg kan plutselig komme til å ta den tilbake, sånn er nå en gang reglene her. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg har vært litt fraværende en periode, men er nå tilbake. Med meg har jeg Jonas Fjeld. Plukket opp på Vinterbro, ble han en venn. Mårrakvist heter det visst.
Glimrende CD. Jeg kaster litt kjærlighet over Komponenten. God lørdag.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er det veldig farlig å la lpskivene ligge i pappcover som innerste "beskyttelse" i stedet for en slik antistatisk en.

KW

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Er det veldig farlig å la lpskivene ligge i pappcover som innerste "beskyttelse" i stedet for en slik antistatisk en.

KW
Fryktelig farlig de kan få cd kvalitet ;D ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Polly Wolly Doodle :-/
Har ikke han begynt å kjøre nattbuss Kongsvinger-Elverum på tirsdager da?

Mvh.KW

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Begynner å bli litt bekymret for gressklipper-egget mitt, det vil jo ikke klekke. Og nå begynner det jammen å haste.
Hva har jeg gjort galt? Må jeg sitte på det? Eller er det nok at det ligger ute i solen?
Noen som vet?? ???

J

jekri

Gjest
Begynner å bli litt bekymret for gressklipper-egget mitt, det vil jo ikke klekke. Og nå begynner det jammen å haste.
Hva har jeg gjort galt? Må jeg sitte på det? Eller er det nok at det ligger ute i solen?
Noen som vet??    ???
Hva!!!? Begynner å haste med gressklipper? Du får snart beskjed fra fødeklinikken (Plantasjen eller Hageland) at de er ferdig klekket.
Selvklekk er vanskelig ;D
To gode sommere her så dukker vel klipperen min frem :-/

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hva!!!? Begynner å haste med gressklipper? Du får snart beskjed fra fødeklinikken (Plantasjen eller Hageland) at de er ferdig klekket.
Selvklekk er vanskelig ;D
To gode sommere her så dukker vel klipperen min frem :-/

Selvklekk er vanskelig? Ja det ante meg... :-/
Kunne jo godt ha informert meg om dette litt tidligere, det var et styr å få det der egget med seg hjem...Digert!! :eek:
Fuglene synger som besatt, så det er nok ikke lenge til våren er her for fullt nå, jeg har jo allerede vært ute og luket for første gang, men må jo innrømme at det har vært endel frost siden da.

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
32.633
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Affa.

Jo, jeg tror det må være Affa.

On-topic er det to andre som engasjerer mer, men off-topic, klart Affa.
Ingen andre her som får sagt så mye med så få (skarpe) vendinger, og som alltid skaper reaksjon og debatt, IMHO.
Så er det jo også de like underholdende henvisningene til hendelser under Den Andre Verdenskrangel - som så godt som hver gang får sin egen spin-off diskusjon om hvorvidt Affa skrøner eller ikke.
Det siste er vel verdt (minst) en tråd i seg selv...

Jeg må skrive et par ord om figuren Sven Hazel, siden bøkene som blir publisert under dette navnet blir nevnt som Affa's inspirasjon. Disse bøkene er engasjerende og godt skrevet, og jeg så dem i paperback-nyutgivelse i Danmark i fjor, de har nå "in action" fotos på omslaget, hvor personer i bildene blir navngitt som noen av gjennomgangspersonene i serien; Gamle, Porta, Lillebror, Legionæren osv.
Det er jo en morsom markedsføringsidé, og gir historiene øket troverdighet, og det er faktisk sant at forfatteren tjenestegjorde under VK2.
Snag'en er at forfatteren tjenestegjorde i den Britiske hær, og aldri har sett innsiden av en tysk uniform, han har også flere psevdonym, bl.a. Kessler, og han utgir "seriøse" krigshistoriske verk under sitt faktiske navn; Charles Whiting.
Når jeg satt seriøse i klammer, så har det sin grunn i at hans krigshistoriske verk også er meget engasjerende, til tider provoserende, skrevet - man må kunne konstatere at han gir en del troverdighet og etterrettelighet på båten, for å få fram den virkelighet og de poeng han selv ønsker.
Morsom lesning, som må tas med en stor klype salt - men for all del; han utgis i store volum....
Sven Hazel er dog klart hans mest lukrative påfunn.

Når det gjelder Affa's troverdighet som frontkjemper, så... tja, kanskje?
Hvis man klikker seg inn på Affa's "mitt anlegg", og greier å se seg forbi det klare høydepunktet - Michell GyroDec - så ser man ihvertfall at dette er hjemmet til godt voksne folk, for å si det sånn (med mindre Affa er 40 og bor hjemme hos mor ennå da).

Nå har jeg ikke lest hvert eneste "krigsinnslag" fra Affa, men av de jeg har sett, er det vel fint lite som har fått alarmklokkene til å ringe, så i utgangspunktet aksepterer jeg ham som ekte vare, eller "juryen er ennå ute", som det heter....

Det var noen som nevnte Panzer VII Königstiger tror jeg? Dette er tre ganger feil.
Vogna det snakkes om er PanzerKampfWagen VI Ausf. B (Sd.Kfz 182) Tiger II.
De Allierte ga den økenavnet "King Tiger", hvorfor noen har oversatt deres økenavn til tysk er en gåte.
PanzerKampfWagen VII var et oppgitt prosjekt med tilnavnet "Löwe" (Enda en pus, om enn dødfødt)

Andre pusekatter fra VK2 var Puma og Luchs(Gaupe)

Mmmmmmm, etter ti år i Russisk fangenskap og to år i Norsk fengsel, er jeg forresten nysgjerrig på hvor det P38 magasinet på loftet til Affa kom fra (alarmklokke på)

Lagga

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Nå har jeg ikke lest hvert eneste "krigsinnslag" fra Affa, men av de jeg har sett, er det vel fint lite som har fått alarmklokkene til å ringe, så i utgangspunktet aksepterer jeg ham som ekte vare, eller "juryen er ennå ute", som det heter....
Tja mulig han er troverdig som frontkjemper (de fleste av oss er ikke så sykt opptatt av krigsføring med panservogn) men på alle andre områder han har ytret seg blir han jo "avslørt" gang på gang....

Og forøvrig så holdt vel ikke akkurat alle de krigshistoriene helt vann heller, en periode var han nemmelig bombeflyver for Hitler (Kondorlegionen) i en alder av 15 år faktisk !

Sven Hazel, kamp-magasinet og luftens helter ? møkkaunderholdning !! .... Tex Willer for president !

A

Affa

Gjest
Tja mulig han er troverdig som frontkjemper (de fleste av oss er ikke så sykt opptatt av krigsføring med panservogn) men på alle andre områder han har ytret seg blir han jo "avslørt" gang på gang....

Og forøvrig så holdt vel ikke akkurat alle de krigshistoriene helt vann heller, en periode var han nemmelig bombeflyver for Hitler (Kondorlegionen) i en alder av 15 år faktisk !

Sven Hazel, kamp-magasinet og luftens helter ? møkkaunderholdning !! .... Tex Willer for president !
Tullball, jeg skrev at jeg var ”maskot” i kondorlegionen”. Jeg var en opprørsk ungdom, stakk til Spania under borgerkrigen for å støtte Falangistene, men de ville ikke ha meg!!! Ble imidlertid imponert over tyskerne, noe som gav utslag noen år senere.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.760
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Tullball, jeg skrev at jeg var ”maskot” i kondorlegionen”.   Jeg var en opprørsk ungdom, stakk til Spania under borgerkrigen for å støtte Falangistene, men de ville ikke ha meg!!! Ble imidlertid imponert over tyskerne, noe som gav utslag noen år senere.

smarte folk, disse falangistene. de luktet vel en evneveik idiot på lang vei.

selv deltok jeg i den amerikanske borgerkrigen da jeg var 9 år gammel. ja, det skal jeg si deg var harde år det, affagutten.

Topp Bunn