Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.548
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Leit å lese om hunden du har mista.
    Det er det verste med å ha dyr at det kommer en slik dag. Ta vare på de gode minnene.

Takk for den lange musikklista. Mye som skal sjekkes ut der. Fant noe kjente innimellom.
    Jeg synes særlig nr 11 på lista er et av de beste i år (2024).
    Ellers så er det vel ikke for sent å ønske deg og de 4-bente, Godt nytt år. 🐾🐾🙂
    Takk for det blues, ja det var en litt ny opplevelse for meg, ikke siden barndommen har vi mista kjæledyr. Overrasket over at jeg tok det så tungt, trodde jeg var blitt en gammal kyniker, men ser på en måte på det som et sunnhetstegn og som et kompliment til Whitney.

Tre måneder siden, men det kjennes nesten som det var i går, og det betyr jo også at minnene er nære. det hjelper i en slik situasjon å ha en «flokk» som @Dolbytor nevnte, samtidig betyr jo det at en hele tida blir minnet på hun som mangler. Turene går i samme terrenget, vi går ukentlig forbi den bekken som var den siste Whitney badet i, etc. julebildet med dyra som hun nå ikke var med på, etc.

Og så har vi selvsagt begynt å gru oss til neste mann eller dyr ut. Whitney ble (nesten) 12 år, Aya er 10 og i dag begynte hun å halte. Det har hun gjort før da, så det går vel over Denne gangen også, får man håpe og tro. Kattene er 15 og ene katta har dårlig appetitt i dag. Det har hun hatt tidligere også, men da har det helst vært fordi det er mus i magen. Hun stakk ut i 17 minus ved midnatt i går, muligens hadde hun jakthell.

Det er nå mest hell og lykke med dyra, selv om alle gode ting nesten nødvendigvis må ha en skyggeside/kontrast.

ja Hurray for the riff raff, der har hun nok gjort sin beste skive. Hadde det vært i fjor, eller 2023 mener jeg, hadde plata fort havna på pallen. Vil kanskje tro du vil like nr 10 også..? og jeg syns Dwight Yoakim har laget sin beste plate på 30 år. Chuck Prophet med en av sine beste soloalbum. John Moreland fant endelig tilbake til seg selv igjen, etter noen år ute i villrede-ørkenen. Svensken H. Self laget en trubadurskive som Cornelis vreeswijk ville misunt, om han hadde det i seg. I det hele tatt var plateåret 2024 det beste på lang tid.

og godt nytt år!

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.548
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig trist, føler med dere.
    Takk skal du ha, at det er så trist er jo fordi det har vært så godt å ha henne, så et symptom på noe man kanskje skal være takknemlig over, selv om det ikke er sså enkelt. Hjelper også på at hun ble rimelig gammel, uten å bli gammel, så hun levde godt i 12 gode hundeår. Så slik måtte det nødvendigvis bli.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.548
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    men så lenge vi fortsatt har gode venner, samt øl på kjøl, er det egentlig ikke synd på oss. :)

20250106_195603.jpg

Smakte nydelig med øl etter to ganger måking av oppkjørskelen , samt en halvlang tur i snøkkfokka innimellom.

20250106_132732.jpg

Aya stakk snuten ned i snøen sikkert ti tusen ganger på en time.

20250106_133102.jpg

Ja det er de som elsker vinter og snø. Så det kan vi unne dem.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn