Da har jeg i dag handla ny PU.!
Den er altså oppe og går allerede. Og triller og spiller og leverer signaler videre dit de skal. O lykke!
Vurderte mange drømmePUer, men for en gang skyld vant fornuften, gitt. Det har blitt mange herlige investeringer i år, men plutselig la altså fornuften sin klamekle hånd på visakortet.
Bruk en bra nok sak ei stund, var befalinga. Kan vel hevdes at fornuften også tapte, fordi kun saker som var tilgjengelig over disk en lørdag i ferie-Oslo, feide andre hensyn til side. Dermed uavgjort 1 - 1 mellom fornuft og tålmodighet, ett poeng hver. Heldigvis har ingen kjøpt Manleyen min som ligger ute, da hadde det fort stått 2-2.
Det ble altså en Dynavector 20x2L. Har spilt tre album i kveld, syns faktisk den spilte bra rett ut av eska. Iallefall fra plateside to. Tror den er bedre enn bra nok, faktisk, det skal bli spennende å høre framover. Veldig fornøyd.
Må gi mye skryt til Audio Norge i Torggata. I nettbutikken hadde de kun utgaven med high output, og da jeg kom sluskende innom ca tre kvarter før feriestengetid, så jeg bare H-versjonen i glassskapet, der ved gamle Big Dipper. Men ekspeditør ringte til importør som kom innom med varianten med low output. Innen den tid hadde jeg selvsagt betalt og stukket hjem, med det som resultat at ekspeditør ble tvunget til å komme hjem til meg med den. To timer inn i ferien kom han og fikk da like godt jobben med å sette den i headshell og justere vta, overheng, stiftetrykk og hva det nå heter alt sammen. Kan nesten mistenke meg selv for å hatt baktanker. Ekspeditør har jo jobba på Dipper, har satt på flere hundre PUer, det var lurt at han tok en til, tenkte jeg.
Artig å kjøpe over disk, gitt
Fordi jeg foreløpig har for kort ledning fra grammofonen til riaa, måtte det ommøblere litt. Når riaa flytter inn i pre må pre derfor pent finne seg i å flytte seg bort til riaa-plassen
Med færre bokser, har det blitt litt tynt i benken. Hva skal puttes inn der da, mon tro.
ja nå har det gått så sakte med skrivinga at øllet har blitt erstatta av kaffe og cognac.
Sommeren er vaffal berga, skål!