Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    har gikt i fingra ikveld. Agnfiske og 4 blå i bitende vind kjennes på utsatte kroppsdeler. Driver mest og eksperimenterer og tester ut teorier jeg har om lite utprøvde fiskeplasser. Lurte 3 langer idag, så noen kilo blir det etterhvert. :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    strømrensing ala united

    Strømrensing er jo så in på HFS om dagen, og nå har også jeg kastet meg på bølgen. :)

    Etter at jeg skiftet forsterker(e), har jeg slitt med noen 'spikes' på strømnettet som iblant har gitt hørbare knepp i høyttalerne. Begynte å lese om strømfiltere og strømgeneratorer og ups og jeg vet ikke hva eller hvor jeg skulle begynne.

    løsningen
    bilde 1.JPG

    ny fryser

    Synderen var en halvgammel 100 liters fryseboks, hver gang den slo seg på og av kom spikesene. Klarte vel å omgå problemet iallefall delvis ved å skifte stikk og kurs som boksen var koblet inn i. Men likte uansett ikke tanken på de belastningene den gamle fryseren utsatte andre ting for.

    Drøye 3000 kroner var vel billigere enn isotek ditt og isotek datt også.:)
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.311
    Antall liker
    5.307
    Sted
    Moss
    Hei United,
    fant tråden din nå og så at her må en henge seg på.
    Som halv Kvisvik'ing (Straumsnes) og United fan av ypperste klasse,
    er det bar å følge med her ;)
    Ser ut fra tråden at vi deler noe av samme musikksmak også,
    så da får vi "karran" utveksle ord litt phø om phø...

    Førøverig fikk jeg lyst på trekt klippfisk med tilhørende drikke.

    Ha en GLORY aften :)
    Vi snakkes.
    Keep the red flag flying high
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Du bør egentlig sette hele anlegget oppi fryseren og cryobehandle det!
    For en god ide.
    Har jo noen cryobehandla rør, det gjorde underverker. Stereobildet åpnet seg opp og ble til quadrofoni. Minst.
    Cryoanlegg må jo da minst lage en kakafoni.

    Men hva skal man med frysere? Fisk såklart.
    bilde (5).JPG

    Nå går vi alvorlig inn i bacalaosesongen, da er det godt å se at det minst er 10 kilo med beinfri klippfisk igjen.
    Har lovt å varsle fiskespiser H.R. hver gang fisken står på bordet.

    men, men, det er musikk det helst dreier seg om. I dag kom UPS på døra. Skal bli godt å få pensjonert de slitte gamle velspilte Clashskivene mine.
    Problemet nå er alle selskapene og akevitten som stjeler spilletid.:mad:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hei United,
    fant tråden din nå og så at her må en henge seg på.
    Som halv Kvisvik'ing (Straumsnes) og United fan av ypperste klasse,
    er det bar å følge med her ;)
    Ser ut fra tråden at vi deler noe av samme musikksmak også,
    så da får vi "karran" utveksle ord litt phø om phø...

    Førøverig fikk jeg lyst på trekt klippfisk med tilhørende drikke.
    Straumses du, det vekker minner.
    Det var på Leite vi fra byen som var komfirmert og ikke 18 år, kom inn på fest. Spydde gjorde vi, etter for mye Fuhr Fino, bordeaux Blanc, etc.
    Det var flere av oss som mista den lite verdifulle dyden på Straumsnes, gett.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Problemet nå er alle selskapene og akevitten som stjeler spilletid.:mad:

    Eeeehhh den tok jeg ikke helt. Er ikke selskap og akevitt en gylden anledning til musikkmisjonærstilling.? Det enkle er ofte det beste
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ikke festene på bortebane i hvertfall, de er det vanskelig å styre.

    Men selv et festlig lag hjemme, med besøk fra individer som Eros o.l. (folk med minst en mild musikkinteresse i seg), pleier å utarte seg til trivelige eller utrivelige prate-, spise- og drikkestunder, der musikken kommer i bakleksa. Joa' vi kan snakke om den, vi har vel alltid noe musikk på også, men... Musikkfolket drikker jo også som svamper, en dag slokner de ved bordet, en annen dag er det en som kollapser på badet, stemninga eller øllet havner i taket. Så verten har nok med å sikre luftveier og begrense skadene.

    Og hvis det er damer tilstede....
    Og fyllesjuka...
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.311
    Antall liker
    5.307
    Sted
    Moss
    Hehe bakken er bratt opp til Leite, men lett å trille ned :)

    Husker en fest hvor en av de større bøndene kom med egen sjafør for kvelden (avløser),
    med gode sitteplaassen på hver side av langbord og grill på enden mot traktoren :cool:
    Og ett annlegg med agregat med en lyd som faktisk var meget bra.

    Han var selvsagt eneste hanen blandt de 14-16 som satt på hengeren.
    Kanner nok med flydium til å gjøre halve Oslo 1 bedugget hadde han også med seg,
    så fæst kan di der oppe :)

    Ps Har du ikke spydd på Leite, så har du ikke vært der :D

    Jentene tar lett den verdifulle dyden til en stakkar:p på Straumsnes, mens de nynner : :cool::rolleyes:

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    For en fin fin dag

    Det hele starter med at brysomme naboer tapte. Og så
    [video=youtube;YPAVhKby4vU]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YPAVhKby4vU[/video]

    Men fotball er uviktig (selv om det er det viktigste av de uviktige tinga). Musikk derimot, er kanskje minst vesentlig av de viktige tinga (rett bak helse og kjemper vel mot penger om sisteplassen blant livets viktige ting. Eller er luft og vann minst viktig?).

    Nåvel, etter storstilt feiring av og med united, cognac'r og det som verre er, dro vi til høstens andre hjem, Cafe Mono.
    Selveste Israel Nash Gripka var på signingsferd. Han skulle ha vært i Bergen i går, men etter 15 timers kjøring fra Sverige, måtte han melde pass. 'Tilpass for bergenserne', sier sidekick Tremor, som er dritsur på Brann som hadde sendt Tromsø ned i vikarbyråligaen. 'Dessuten hadde de Graveyard der i går, dette måtte faen'a'mæ være nok'.

    På facebooksida https://www.facebook.com/DustOfDaylight?fref=ts ble vi løpende oppdatert om det skulle bli konsert eller ikke. United presterte å registrere seg på fjaseboka bare for å kunne følge med, og det etter å ha snakka dritt om facebook i minst 30 år (styret rundt det hele minnet sterkt om en konsert med Miles Davies i Molde for 30 år siden. Den gangen måtte arrangøren sende en privatjet ned til Paris for å hente fyren og hans trompet. Ble det konsert eller ble det ikke det? Den konserten ble timesvis forsinket, og den måtte selvsagt bli jævlig bra da den endelig kom i gang, selv om det var langt utpå natta). Denne novemberettermiddagen kom plutselig godbeskjeden som brakte oss tilbake til den fine virkeligheten:

    "Israel Nash Gripka har fått lov av legen å spille i Oslo i kveld, og han sier det skal bli Oslos beste konsert siden The Beatles! (siden The Beatles aldri spilte i Oslo, så legger han altså listen lavt som utgangspunkt.) MEN altså - Oslokonserten er IKKE avlyst! Lucky bastards..."

    Velsignet være den legen og medisinen hans. For selv om Israel mellom nummerne hørtes ut som om han sterkt led av astma (pluss tuberkolose, ebola, influensa, lungebetennelse og materialtretthet), var det en skarp, vital og rocka utgave av fyren vi fikk oppleve. Faens bra vokal. Mono var full av folk, men bare man får kommet seg forbi trengselen ved søylene ved baren, blir det alltids plass foran scenen. En øl i handa hadde jeg akkurat fått med meg før sjefen dro i gang showet.
    IMG_2092.JPG

    Men Israel er ikke aleine. Fire støkker på gitarer og trommisen lager en lydvegg Spector og Neil Young med eller uten de gærne hester ville blitt misunnelig for. Det er surf og rock og country og seige gitarer, altså samme soundet som fra siste plata, bare seigere, røffere, tøffere og skikkelig høyt. Stortromma sitter deilig i magen. 'Gitaren til venstre er helt psykedelisk', sier Tremor. Ti minutter etterpå er det heller 'gitaristen spiller ren blues'. Det er mye musikk. PA-en streiker midtveis, men hva gjør vel det? Feedbacket går inn i øra og inn i det autonome nervesystemet. Mesteparten av siste plata blir framført, i tillegg til noen slengere fra forrige skive. Og et nytt nummer var det også, "Powder Song" het visst den låta. Men konserten handler ikke om enkeltsanger, men om musikk som flyter ut i rommet og inn i deg. Gliset vokste helt ukontrollert, håper bare ingen så meg.
    IMG_2085.JPG

    Dagen hadde blitt til kveld og ble enda finere.
    Etter halvannen time var det slutt. Og ja, Beatles spilte aldri bedre enn dette i Oslo.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Good times!

    Kjekt at dere omdier fikk en ålreit konsert der borte i Tiggerstaden også :rolleyes: Greit plaster på såret det der tenker eg. Klart, noe Graveyard var det nok neppe, men sikkert hørbart - så absolutt. Og så trengte vel tremor litt trøst da, siden laget hans ble ydmyket av laget som har gjort det til varemerke sjøl å bli ydmyket. Det er bare på sin plass at man må ned en divisjon når man slepper inn 4 mål mot Brann :D
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.292
    Antall liker
    876
    Sted
    Tromsø
    Joda, Townes, det var akkurat Graveyard det var; tungt komp og til tider halvpsykedeliske lufteturer og messende gitarer som dro avgårde på lange og figurative sopp-pikniker. Uten tvil myye mer macho og barskt enn jeg hadde tippet på forhånd. Staselige killar.

    Når det gjelder fotball er det heller ingen hvile: heldigvis hadde jeg akseptert nedrykket allerede på forhånd så det slo på ingen måte ned som en bombe. Nå er det bare å kvitte seg med tafatte, oppblåste egoer og inn med nytt, lokalt blod. Hårgelè betyr ingenting lengre; "stjernene" er herved fordums stjerner.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Og Graveyard spiller på Rockefeller denne uka.
    Men det ville vel vært en nedtur.:p
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Joda, Townes, det var akkurat Graveyard det var; tungt komp og til tider halvpsykedeliske lufteturer og messende gitarer som dro avgårde på lange og figurative sopp-pikniker. Uten tvil myye mer macho og barskt enn jeg hadde tippet på forhånd. Staselige killar.

    Når det gjelder fotball er det heller ingen hvile: heldigvis hadde jeg akseptert nedrykket allerede på forhånd så det slo på ingen måte ned som en bombe. Nå er det bare å kvitte seg med tafatte, oppblåste egoer og inn med nytt, lokalt blod. Hårgelè betyr ingenting lengre; "stjernene" er herved fordums stjerner.
    Hehe

    Ja, når eg tenker meg om, etter å ha sett Israel solo på garage for noen år siden, så er sopp-piknikk ikkje langt fra sanninga, og helt sikkert noe Israel har vært på før. Mannen er jo mildest talt "noget eksentrisk" anlagt. Den kvelden var han i alle fall passe fritert i topplokket; svært underholdende, men samtidig litt sånn "eh...okei???" etter hvert som han fortalte historier om alle galningene og psykoene som befant seg rundt ham til en hver tid. Husker spesielt den ene historien om naboen med våpen :)

    Han kjøpte ikkje engang øla til meg som han lovde bort til første som klarte å gjette hvilken cover han dro igang...
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.292
    Antall liker
    876
    Sted
    Tromsø
    Joda, Townes, det var akkurat Graveyard det var; tungt komp og til tider halvpsykedeliske lufteturer og messende gitarer som dro avgårde på lange og figurative sopp-pikniker. Uten tvil myye mer macho og barskt enn jeg hadde tippet på forhånd. Staselige killar.

    Når det gjelder fotball er det heller ingen hvile: heldigvis hadde jeg akseptert nedrykket allerede på forhånd så det slo på ingen måte ned som en bombe. Nå er det bare å kvitte seg med tafatte, oppblåste egoer og inn med nytt, lokalt blod. Hårgelè betyr ingenting lengre; "stjernene" er herved fordums stjerner.
    Hehe

    Ja, når eg tenker meg om, etter å ha sett Israel solo på garage for noen år siden, så er sopp-piknikk ikkje langt fra sanninga, og helt sikkert noe Israel har vært på før. Mannen er jo mildest talt "noget eksentrisk" anlagt. Den kvelden var han i alle fall passe fritert i topplokket; svært underholdende, men samtidig litt sånn "eh...okei???" etter hvert som han fortalte historier om alle galningene og psykoene som befant seg rundt ham til en hver tid. Husker spesielt den ene historien om naboen med våpen :)

    Han kjøpte ikkje engang øla til meg som han lovde bort til første som klarte å gjette hvilken cover han dro igang...
    Skjønner hva du mener: han var ikke særlig snakkesalig i går, men de få gangene han tok ordet var det sånn at han liksom stoppet litt opp mellom ordene og de fleste innbiller jeg meg trodde at han rett og slett skulle putte foten i munnen, men så var det akkurat som om han dro frem ord som egentlig var akkurat litt større og mer betydningsfulle enn de som jeg forventet skulle havne der. Veldig merkelig greie.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    På veien til jobben plukket jeg opp det som var platebarens siste eksemplar
    IMG_2093.JPG

    Ikke første gangen jeg sitter og klør etter å komme meg hjem fra arbeid for å spille ny vinyl.

    bilde (7).JPG

    Sa ifra til sjefen at snart rigger jeg opp et anlegg på jobben. "Det ser jeg fram til", sa'n.

    Jeg har jo flere forsterkere og platespillere som ikke brukes, og høyttalere og PA er jo nærmest hyllevare her.
    Får vel ta sjefens kontor eller møterommet til det. Da blir han vel glad.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Et bilde som jeg håper blir til et førbilde en gang i kveld.
    bilde (1).JPG

    Det må bare bores ganske mye i betongen først.

    Men hjemmekoselig med triller på spisebordet, da:)
    bilde (2).JPG
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    forbilde kan du værra sjæl.

    Men begynner å ligne på noe nå, en egen vinylkrok, for eksempel
    bilde (4).JPG

    får sette inn platene om en dag eller tre

    neste.JPG
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    For å få plass til en liten stereobenk, måtte TV'n opp noen desimeter

    IMG_2155.JPG

    selv jenter måtte jobbe, hvis jeg skulle få gjort mitt vante intet
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Joda, gikk unna i kveld. Min jobb var å late som om jeg styrte troppene.:)

    Hovedpoenget var å få på plass en liten benk til stasjet. Har hatt min unge mor på 77 år her ei uke, ho syntes slettes ikke noe om å ha forsterkere på gølvet. Så da så
    bilde 2.JPG

    Bestå fra Ikea, man er da snobb:)

    bilde 1.JPG

    TV'n høyt nok over benken. Alt er jo på når United spiller kamp.

    Flytta blokkene inn litt mot midten, klarte ikke dy meg, måtte pusle litt til
    bilde (4).JPG

    ble litt bedre ja
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    så sånn noenlunde vil det bli

    bilde (3).JPG


    next3.JPG

    Finpussen får tas etter noen enheter med børst og spilte plater.
    Har jo vært et par dager med minimalt med musikk, jeg har levd som et dyr. ;)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.196
    Antall liker
    10.361
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Var noe kjent med han ene montøren; du får hilse.. Begynner å se bra ut nå!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takk, men jeg er da tv-slave, minst to kamper i måneden som må bivånes.
    Dessuten er trivelig og rock 'n roll to forskjellige ting.
    Forresten kan du komme tilbake til temaet når du selv har sparka fjernsynet ut av heimen.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Man U kamper må nytes med godt bilde og god lyd :)
    hvordan vil du beskrive lyden fra Turnberry nå som du har hatt de littegranne ?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Forresten ett kjempefint oppsett du har nå
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.035
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takk Jostein.
    syns det er litt vanskelig å beskrive, men du må gjerne stikke innom, trenger ikke å være kamp engang, så får du høre selv.

    Men det er noe med den tilbakelente stilen de spiller musikk på, andre høyttalere kan muligens imponere mer sånn direkte, men Tannoyene gjør ikke så mye av seg, de bare er der, spiller og spiller, og byr på et sømløst flott stereobilde. Det er noe der, det er en sånn sammenheng som jeg ikke har opplevd før. Samtidig må jeg si at jeg har hørt på få skikkelig bra høyttalere. Lytter vanligvis et par økter på 3-7 timer med musikk hver dag, ikke antydning til lyttetretthet. Lytter lavt, halvhøyt og høyt, alt går. En ting til: jeg har ikke kunnet lytte så lavt før. Og likevel få det til å låte bra. Akkurat det setter jeg spesiell pris på.

    Jeg mente det med å stikke innom, hvis du er på disse kanter en gang.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flott oppsett det der. Aner ikke hvordan det låter, men det ser i vertfall pent ut. Mathallen ja, der er det mye spennende.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn