ser heller at floa har rydda bort skrotet
Takk!Snasent oppsett, united!
Jeg har muligens spurt om det før, men hva slags ht er det?
Klart de (store) rørene må frem. Men bare om vinteren, altså? Hva bruker du om sommeren, da? Jeg går nemlig rundt og ruger på det samme, men klarer ikke å finne noe som både er bra nok, samt ikke koster for mye (til sommerbruk).
I mangel av svart, stemmer Drotningsvik på lyse høyttalere og mørkt øl!Hehe, ja litt spent jeg også.
Har tatt en foreløpig avgjørelse mht den siste olje, men vaklevoren som jeg er, får jeg iblant lyst til å ha dem litt lysere.
Men så lenge vi ikke er ferdige, Har man angrefrist på det endelige valg.
fyda.Er bare å rive av finéren og begynne på nytt med lysere treverk om du angrer deg - går så fort så![]()
Snake oil??? Neida- Dieter Ennemosers C-37 vidunderlakk! C37 Acoustics Dieter Ennemoser - Violin Maker & Acoustic ResearcherSkal du få bra lyd i de høyttalerene så må du smøre dem inn med snake oil. 13 strøk, minst![]()
Her lurer jeg på mye; interessant sak du tar opp. Følgende:Vis vedlegget 471482
Den siste uka har jeg prøvd å finne ut av om monopickup har noe for seg. Har jo fått med meg den siste tids oppsving i å spille av monoskiver med en slik mono-PU, det har sikkert en berettigelse, men spørsmålet er om det har noe for seg for meg. Jeg har jo endel monoskiver, men felles for dem er at de er enten nye innspillinger gjort i mono, eller så er de nyere represser av gammalt snop. Jeg har nok ikke en eneste "ekte" monoskive, skulle jeg tro.
En vanskelig øvelse dette, i alle fall for meg, fordi PUene har noe forskjellig klang og ikke minst fordi monoPUen har høyere gain enn motstanderne i stereo.
Umiddelbart virket mono-Puen nærere, råere, mer dynamisk på represser av Kinks, Stones og på nyskiver av Daniel Romano og Dead Moon. Etter en omtrentlig nivåjustering var det tettere mellom de to ATene, og her hos meg, med enda større omtrentlighet på nivåene, ble det faktisk enda tettere mellom stereo (med monoknapp på preen trykket inn) og mono. Det må jeg vel tilskrive at dynavectoren er en bra rocka PU. Så den ligner mer på monoAT enn det stereoAT gjør.
Konklusjonen er vel at jeg ikke har noen konklusjon. Men at AT33MONO er en fin PU, jeg har lyst på den, men siden dynavctoren spiller av mine monoskiver omtrent like bra, trenger jeg den ikke. Litt skuffende, men i det minste er lommeboken fornøyd. Spørs om den blir like happy om jeg seinere finner ut at jeg må sikte høyere og dyrere for at det skal bli noe poeng. Men jeg tror at det kanskje er kun på ekte monoskiver, gravert med oldtidens (ca nittenfemtitallet) monohoder, at mono-PU kommer ordentlig til sin rett. Mens nyere monoskiver er gravert med de samme stereohodene som stereoinnspillingene. At innspillingsteknikk ikke betyr noe her, mens plateproduksjonsteknikken derimot, det er den som betyr alt. En hypotese som sikker er svart på på nettet, men det er jo artigere å finne opp kruttet på nytt.
aldri fred å få nei. Heldigvis.Forrige innlegg minner meg på at jeg har flere uvaskede klassiske skiver i mono. Skal se jeg må jobbe litt i dag likevel. Ikke fred å få, selv i julen.