Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Har det så møkkete hjemme at det er vel på høy tid å vaske litt

Jomfrutur i kveld, håper jeg, innkommet i dag
    bilde (12).jpg

(lastet opp feil bilde, den under er fra sponstua til Scrooge)

Vedlegg

Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.977
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Skjedd lite her på nyåret, men i dag dukka det opp ei pakke
    Vis vedlegget 239066

fin og svart var den også, kanskje alt heretter blir av den fargen jeg ser på livet
    Vis vedlegget 239067

kobles rett opp, med coax'n først
    Vis vedlegget 239068

mindre enn konkurrenten, bare halvparten jo
    Vis vedlegget 239069

Spiller musikk, vaffal, først blei det engelsk rå soul.
    [video=youtube;DpjXY5JsFLg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DpjXY5JsFLg[/video]
    [video=youtube;Q0jTWPe9cIs]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Q0jTWPe9cIs[/video]

Får spille et par uker før før shootout:)

Kjekt å se at også andre har tatt sjansen på den billig-dac`en.
    Er godt fornøyd med min egen, og tror man må ut med atskillige høvdinger før det blir hørbart bedre......
    Erfarte dog for litt siden at min dac måtte bite i det sure eplet ifht en usb-dac til 30k fra CJ, men da fikk vi jo bare testet usb-inngangene opp mot hverandre, fordi CJ`n kun har usb.
    Hvor mener du Valabdacen har sine sterke sider, Unt, og hvor kunne den vært bedre?

mvh
    Proffen

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke hvor den kunne vært bedre, egentlig, hva var bedre på CJ-dac'n?.

Èn sterk side er er tempoet, den henger skikkelig med på ting, kildematerialet kan ikke bli for dynamisk/temposterkt. Merket også umiddelbart at bassen ble stramma opp.

Tror vel at denne er et bra utgangspunkt for at forsterkere/høyttalere skal få til parametere som holografi/3D, presens, avrunding i toppen, etc. En bra dac skal vel ikke drive med så mye mer enn det, altså være oppløst og henge med, og gi et bra grunnlag for resten av kjeden?

Satte den opp mot Marantz NA-11S1, den dummet seg ikke ut der.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.977
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Vet ikke hvor den kunne vært bedre, egentlig, hva var bedre på CJ-dac'n?.

Èn sterk side er er tempoet, den henger skikkelig med på ting, kildematerialet kan ikke bli for dynamisk/temposterkt. Merket også umiddelbart at bassen ble stramma opp.

Tror vel at denne er et bra utgangspunkt for at forsterkere/høyttalere skal få til parametere som holografi/3D, presens, avrunding i toppen, etc. En bra dac skal vel ikke drive med så mye mer enn det, altså være oppløst og henge med, og gi et bra grunnlag for resten av kjeden?

Satte den opp mot Marantz NA-11S1, den dummet seg ikke ut der.
    Tja, si det... Litt vanskelig å sette ord på det, men CJ har ofte en egen "flow & glow" - i mangelen på et dekkende begrep.
    Litt bedre og dypere bunn, litt mer oppløst, men ikke veldig annerledes i mellomtoneområdet.

mvh
    Proffen

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Fin vasker. Tar med meg de 5-600 eg ikkje har fått vaska ennå neste gang eg skal til Tiggerstaden :D
    Så har du noe å gjøre på mens eg syter og klager.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fin vasker. Tar med meg de 5-600 eg ikkje har fått vaska ennå neste gang eg skal til Tiggerstaden :D
    Så har du noe å gjøre på mens eg syter og klager.
    Haha, du har jo så fin en vasker selv du, Townes. Og kjekke små assistenter, ikkeno' synd på deg.
    Iallefall så lenge du får klagd litt.

Har ikke 500 plater engang jeg, regner med at jeg har fått vasket alle om en måneds tid eller så.

Og da er første batchen i gang, seks problemplater

bilde (2).jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Her er det hjem etter påsketuren i utlendighet (iallefall virket det sånn, sjøl om man ikke trengte pass) og rett på vasking.
    Begynner å nærme meg halvveis, noen plater skal nok få en runde eller to til.

syns at en ansamling av vinylplater er litt fint å se på, rett og slett
    bilde 2 (6).JPG

bilde 3 (2).JPG

Kvikker opp med en fargevinyl, da.

Vaskeren bruker en halvtime av gangen, i dag er det så fint vær at jeg rekker en uteøl mellom slagene. Tar med musikken ut, høy så bråkeelva blir overdøvet.

bilde 3 (1).JPG

bilde 2 (5).JPG

Oslo er en fin by.:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hjem etter ei langhelg i England.

Familie-, og fotballtur, men siden ungdommen 'måtte' på shopping, ble det mulighet for litt øl og platesnusing. Frøktli' vanskelig å ikke bare sitte der på puben da. Likevel, skurken kom ikke heelt tomhendt hjem.

bilde 3.jpg

imorra starter en femdagers konfirmasjon, så vasken får vente til neste uke.:mad:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ja, og begge varer fem dager. Og det er stort sett samme folka med på begge. Makan, som strilen ville ha sagt.
    Tre generasjoner som skal preike i dagesvis, kommer helt sikkert til å behøve øl om et par uker i Trondhjæm ja.,

Har vokst opp med EC Dahls, jeg:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Nå snakker du om vasken av vinyl, ikke sant?
    Faktisk vask av det meste, klær, vinyl, meg selv, etc..:)
    (invasjon av slektninger jeg må finne seng til, selv stikker jeg av, men må vel ta med meg noen til den kåken jeg har lånt for helga)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Pretty Things-saken er jo bra, det coveret har jeg ikke sett at noen har, jeg har et annet og det er originalt. Og Victoria Williams. Loudon ++ o´h jess. Men, Pure Prairie Leage? Que?

Da jeg var i London sist, så fikk jeg med meg en masse rart: Family, Pretty Things, Edgar Broughton, Kinks, etc. Utrolig hva som finnes på bruktmarkedene der. Og billig, hvis man leter. Men, det gjelder å ha en vinylvasker. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mye bra der, untied. Rasket ikkje med deg siste Boyband Reed altså? :p

Du får ta deg en snurr i ultralydvaskeren før du skal i konfirmasjon.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, takk for at du gav meg unnskyldning for å droppe Reed, hadde helst ikke tid uansett.

konfen starter om en time, må hente min mor på Oslo S. Og så strømmer bare folk inn, trur både vasker og anlegg må stå avslått til søndags kveld, gitt.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Manchester 26/27 april

Formålet med Englandsturen var fotball- og familietur. Men fikk da snust litt på vinyl også. Relativt beskjedent, får se på det som en eneste stor research til neste tur, tenker jeg.

Ankom lørdags formiddag med Virgin Railways, tog som tar drøye to timer fra London. Da måtte jeg umiddelbart ha en øl, gitt.
    ol.jpg

Deretter til stadion

stadion pub.jpg

Også der er det puber, O Lykke!

pisse.jpg

pisse må man, fasilitetene er relativt åpne

stadionB.jpg

selvsagt må man også ha fish 'n chips

Nåvel, kampens forløp var mer enn tilfredsstillende, så det ble da litt feiring den kvelden.

Søndag var det retur til hovedstaden, tanken var å handle litt vinyl først. Dessverre var det mye folk i gatene, det var faktisk et stort opptog. Dessverre, fordi politiet sperret gater, det hele stjal kostbar vinylshoppetid.

opptog.jpg

Dreide seg om noe engelsk. Så ikke så nøye, hadde nok med å kare meg inn i Oldham Street hvor de to viktigste butikker ligger. Rakk bare den første.

butikken.jpg

Fin butikk, vinylen i kjelleren.

rave.jpg

Selvsagt har jeg vært på raveparty i Manchester, det har vel alle.

fangst.jpg

Litt ble det i posen, måtte deretter løpe for å nå toget. Rakk det. Øl er det på toget også.:)

Neste gang må det bli bedre med tid.

Vedlegg

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    London 25. og 27-29 april

Hovedstaden i Storbritannia er stor, man rekker egentlig ikkeno'. Annet enn det nødvendige publivet, og så må man ha i seg litt mat også.

Bodde i Bayswater, på et lite og rimelig sted (Umi Hotel). I London var det lettere å finne skikkelig øl, mange puber både der og i Manchester er tatt over av kjeder som selger Stella og Carlsberg og annet skvip.

øl i bayswater.jpg

lokalt, grumset, beskt og dovent, som seg hør og bør.

romantisk.jpg

London kan være en fin by, den.

Etter en pubfrokost, bar det nordover. Kjøpte dagskort med undergrunnen, East Finchley var stoppestedet nærmest Alan Records. Som var stengt. :(

Skuffelsen gjorde meg temmelig tørst, rett inn på en pub, så klart.
    spitfire.jpg

Etterpå ble det improvisert (utrolig hvor kreativ man blir etter en pint eller to). Hoppa av banen i Camden Town, man selger jo vinyl der også. Men jeg var såvidt kommet inn i en hippiesjappe med mye reggaevinyl, før vannlatingsbehovet ble større enn vinylavhengigheten. Inn på pub da, for å finne toalettet.

camden øl.jpg

Det slo meg ganske snart at jeg var kommet inn i en vond, men akk så deilig, sirkel.

En publunsj i Soho var avtalt, så det bar så dit ned. Deretter gikk turen til platebutikken Sister Ray. Som også var stengt. For ombygning, skulle gjenåpne ute i mai, stod det på et skilt i vinduet. :( Hadde det ikke vært for fotball, selskapet og øl, kunne det hele minne om en gedigen bomtur. Stod der i Berwick Street og så meg om etter en øl for å slukke skuffelsen, da en rar liten butikk dukket opp i den solfylte Londontåka. Reckless Records var et artig, trangt sted. Plukka med meg noen skiver i vill fart, måtte jo finne et toalett snart. Gav 10-12 covere til gutten bak disken (mannfolka hadde det vel for kult til å betjene kunder) og fikk snart inspisere vinylkvaliteten. Leverte tilbake tre skiver, betalte for resten og fant nærmeste etablissement.

reckless rec.jpg

Om kvelden ble jeg nok sosial nok, tror jeg.

Tirsdag var returdagen, etter en engelsk frokost, uten øl, ble det tid til en liten ekskursjon til nærliggende Notting Hill. Det ligger jo platebutikker der også.

notting hill øl.jpg

En øl på veien, det var jo et kvarters gange. Minst ti minutter, vaffal.

disco.jpg

Fant deretter en butikk som hadde rare greier i andre etasjen. Soul og norsk disco, men lite interessant. I kjelleretasjen var det klassisk og en stor bargain avdeling. Plukka grådig til meg seks-sju fine tilbud, coverene var fine, men jaggu var ikke LPene temmelig lik mine verste nachspielplater fra gamle dager. Hakk så dype at du nesten kunne se gjennom dem. Ingen av de sju så spillbare ut, og jeg ser ikke akkurat så nøye etter heller. For skam skyld tok jeg en runde rundt i førsteetasjen

butikk i nhill.jpg

fangst n hill.jpg

et par plater ble det også der, faktisk.

På hjemveien til hotellet ble det feira med et ekstra krus

mer n h øl.jpg

London er ikke verst, gitt.

Pakkinga gikk som en lek

20140429_093515021_iOS.jpg

Tirsdag morgen

i kofferten.jpg

Tirsdag ettermiddag, den skulle ikke by på problemer.

Neste gang skal jeg ha bedre tid. Og større koffert?

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Fra meg skal du ha masse ros for flott innhold, bilder og suverén føring av pennen. Ikke minst det siste. Per Egil Hegge hadde nesten gjort i buksa, hadde han hatt vett til å lese dette.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, takk skal du ha. Er ting artig nok, skriver det seg selv, er min erfaring.:)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Hehe, takk skal du ha. Er ting artig nok, skriver det seg selv, er min erfaring.:)
    Ja, ivrer man for saken, så går det meste veldig greit. Slik er det med det meste. Da er det på huet med LIttle Feat/Lowell George i bakgrunnen. Og regnvær.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Hvem kamp var du å så på ? og hva mener du om neste manager får hjerteklubben vår ?

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hvem kamp var du å så på ? og hva mener du om neste manager får hjerteklubben vår ?
    Hei, så Norwich bli banka 4 0. Vanligvis er det noen som selger svartebørsbilletter utenfor, denne gangen var det masse "spare ticket, anyone" vi hørte hele tiden. "Alle" ville se første kampen med Giggs som manager.

managervalget har jeg ikke store meningen om. Men siden vi mangler en sjef på banen ala Keane, kan det være en fordel med en manager med ekstra stor autoritet. Ala van Gaal. Men det kan gå galt det også. Er glad jeg ikke sitter i styret jeg.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Da kom det en pakke

pakkestørrelse.jpg

Skjer litt vel mye om dagen, Marius ringte her i ettermiddag, da var det bare å hive seg rundt. En kjapp taxi fra Stereofil etter så var det bare å sette den fra seg på gulvet hjemme. Stor nok pakke, syns jeg.

innpakning.jpg

godt og sikkert pakka inn

bruksanvisning.jpg

Bruksanvisning er ikke feigt

åpne.jpg

Skulle være satt med 45 dB og MM som standard, men man må jo sjekke.

switchen.jpg

Jupp, switchene står rett

åpen.jpg

ser den ikke bra ut?

Så var det bare å koble den opp og gjemme den bort:)

totta stort.jpg

totta.jpg

Totta Näslund fikk "æren" av å være først ut.

Joda, den virker.:cool:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Bra bilder. Og gratulerer! Min manley er også ankommet, men Marius venter på noen rør fra Brynjar.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.851
    Torget vurderinger
    2
    Dæven så mye bra musikk united.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.562
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ja utrolig.

Og ikke har jeg betalt noe heller (enda). En kollega av meg mente jeg kunne like noe av det han hadde. Han har jo sett hva som stadig ramler inn via jobbposten til meg av vinyl (et genistrek å få vinyl til jobben, gitt). Opprinnelig hadde han 2000 skiver, men gav bort 17-1800 skiver for et par år siden. Dette er mesteparten av det han hadde igjen, han mumla noe om at det ellers kanskje gikk i søppelbøtta....

Tror han hadde beholdt disse den ekstra stunden fordi det er (eller var) favorittmusikken hans. Eller fordi han kameraten hans stakk av med de mest kjente: Stones, NY, Dylan, Pink Floyd, etc, etc.

Han spiller bare CD for tida, og jeg har hjulpet ham med å skaffe endel av dette på CD.

Men må nok gi ham noe. Prakke det på ham. Må bare finne ut hvor mange av platene som er spillbare først.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Ser jaggu halvspennende ut dette, tenker det blir høyaktuelt med en svipptur innom på pils og music på fredag. Må sikle litt i lokket på Manleyen, hehe, men 45 dB og MM er vel snart det eneste som skurrer i stua eller?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.248
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, mye snop! Ser en av mine glemte favoritter, Green on Red/This time around og da spesielt sporet The Quarter.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Så lenge du ikke blander inn for mye slik idiotisk løping etter ball i tråden din, skal jeg fortsatt heie på deg united.
    Blodig urettferdig at enkelte kommer til dekket bord, og bare kan ta med seg hjem det andre bruker litt tid og noen penger på. Fin fangst, men blodig urettferdig som sagt.

Legg merke til fraværet av emotikons!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Blodig urettferdig at enkelte kommer til dekket bord, og bare kan ta med seg hjem det andre bruker litt tid og noen penger på. Fin fangst, men blodig urettferdig som sagt.

skriver karen som ikke gadd å hente ei banankasse full med 60talls singler....:rolleyes:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo

skriver karen som ikke gadd å hente ei banankasse full med 60talls singler....:rolleyes:

åååååååååå faen.. :(

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn