Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Bare det er under 20 grader i skyggen, er jeg fornøyd. Men nå er jeg i ferd med å sovne etter å ha forspist meg på krabbeklør ( daglig foreteelse de siste tre uker). Zzzzzzzz.

fortsatt god sommer ønskes her I Fra nordvest!

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.408
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Her lenger sør har fangsten så langt vært noe mer beskjeden. To små fisker til katte og teinemat i går og en enslig krabbe i teina i dag :( Men heldigvis nok til å begeistre ungene. Og det er jo det viktigste:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    16.202
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    19
    Det gode liv.. På en skala fra 0 til 10, hvor mye savner du gjødsel lukt fra Enfolds vakre jorder? Kos deg på ferie :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det gode liv.. På en skala fra 0 til 10, hvor mye savner du gjødsel lukt fra Enfolds vakre jorder? Kos deg på ferie :)
    takk!
    har faktisk til gode å Få kost meg med odøren fra enfold-gjødselen, så akkurat den biten er ennå ubesvart. Men ja, savner ikke det stedet jeg er ferd med å prøve å etablere som et nytt hjem der inne i innlandsviken når jeg er nå på sommerferie i mitt barndomhjem, fisker og spiser fisk og krabbe hver dag, har oppvekstrøttene, Familie, slekt og venner rundt meg hele tiden. Dette er jo mitt annet hjem (kanskje det eneste som kan kalles hjem I disse dager). Trodde ei stund det ikke kunne bli noen tur til Grip i år, så bare det at det gikk likevel, er grunn nok til å være glad.

når det er sagt, det skal bli bra å komme sørover igjen, til stereoen.;)

Aurora

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    3.781
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    På godt og ondt er faktisk drittvær en del av sjarmen med å bo uti havgapet... så lenge man kan ha det helt OK innendørs, - eller hyre på seg å ta en tur ut i møkkaværet....

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ville helt klart vært skuffet om jeg ikke fikk oppleve litt ordentlig blæst rundt øran, ja.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    der var den, gitt!

20200720_212813.jpg

Har savna fjernkontrollen i et par måneder. Det var da også en måte å få konstatert at det ikke er hver dag jeg åpner verktøyskrinet (årsaken er selvsagt at jeg banker inn spikre med bare nevene og skrur ut og inn med tenna:D. Eller så er det det at verktøy bare flyter rundt omkring, de er kanskje i fjernkontrollskrinet?)

Men men, da kan jeg jo skru opp lyden.

20200720_094542.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Borte bra og hjemme bra, men nå er jeg i alle fall tilbake til bondelandet.

Her hvor denne artisten er alles våte drøm

20200723_134153.jpg

her hvor du ikke kan gå ut på gata, orsak: landeveien, uten å se en traktor med høy eller en veteranrånebil. I går var det begge deler på en gang:

20200722_125619.jpg

hvor kornåkeren går rett inn i hoppbakken

20200723_133111.jpg

her hvor man må skru opp lyden på stereoen hvis verandadørene er åpne, pga alle de infernalske gresshoppene

er det virkelig noen som ikke hører dem?

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    selvsagt. Men ikke når den kalde sesongen starter. Da fyrer jeg fifty fifty med ved og kaffebønner. Med et fem meters ovnsrør, blir det vel nesten en permaodør av det, tenker jeg.

20200802_140957.jpg

• Haha
    Reaksjoner: HCS

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    det blir selvfølgelig noen turer her på landet, det var jo et hovedpoeng med flyttinga. Noen dager regner det, som i dag, da blir det gjerne til å nøye seg med en spasertur på landeveien, blant gårdene, mellom bygene. Som i dag.

Det er noen fine.

20200802_170258.jpg

moskusendene holder vel området fritt for brunsnegler, får man tro.

20200730_132016.jpg

Skogsstiene var mest bekker små i dag, så like greit å komme seg fort inn på den brede vei igjen.

Regntimene i formiddag ble ellers brukt til å trille Lper. Til arbeidet med bla. å renske klippfisk, gjøre klar for sesongens bacalaoer.

20200802_134111.jpg

fin råvare

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    slet ei stund med den ene høyttaleren, da var det godt å ha denne geaniale konverteren

IMG_0022.PNG

på samme tid syntes jeg platesamlinga var blitt for stor (særlig under flyttinga)

IMG_0023.jpg

men etter en tid var alt mystisk plutselig reversert, det er på stell igjen no.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    []
    20200804_183247.jpg

da har gulvene fått seg et ekstra strøk olje. Med min akselerende tendens til å søle fluidum, paret med innbitt prokrastinering mht vask og generelt renhold, ble det tidlig klart at det holdt ikke med lille oljen som kom fra fabrikken. Her var det bare å peise på.

20200804_193418.jpg

Oljepåføringen innebar mye venting, og det blir man jo som kjent øltørst av. For ikke å snakke om arbeide! Oljen innebar også at beboeren blei utestengt fra kjøkkenet og kjøleskapet sitt - hvilken tabbe!, så næringsinntaket måtte pent bestå av pisslunken øl og tempererte peanøtter. Til neste olje, man forutsetter at den siste oljen ennå ikke er framsatt, skal det være kjøleskap i hver en etasje, helst i hvert et rom! Dette var i sannhet flaut.

20200806_134327.jpg

Nuvel, stereoen er ikke rett plassert, men i det minste på vei til sin plass. Men hva er egentlig rette plass? Dette kjentes som et gunstig tidspunkt til litt lett forsking. Nødvendig å finne ut av, for å kunne ta mål av og få laget og/eller kjøpt inn egnet stereomøblement. Hvor langt inn skal høyttalerne? Hvor bredt?Hvordan reagerer talatutene på tepper og persienner og ulike musikktyper? Er det egentlig så stor forskjell på country og western?

20200806_134345.jpg

En prosess preget av den normale latskap, utåmodighet og generell tafatthet som karakteriserer beboeren. Så sakte, men usikkert vil det nok skje noe hastverksarbeide. Som vanlig.

20200806_143828.jpg

konstaterer at det låter, subber så min vei mot kjøleskapet.

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    16.202
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    19
    Skråtak er visstnok djevelens verk, ikke noe kan høres bra ut med slikt. Dette vet jeg, har skråtak selv.. :sneaky: :ROFLMAO:. Så her må det bygges om, rives... Med andre ord, ikke gjøre noenting :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Anbefaler gatefold cover på veggene. De er mye bedre som absorbenter enn de single skivene 🤪

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    3.062
    Sted
    oslo
    Gjorde akkurat det samme for noen uker siden, men klarte å velte oljeboksen med en gang jeg begynte.
    Desperat prøvde jeg å nale den digre pølen med olje utover gulvene uten å bli fanget i et hjørne, så siktet meg in på soveromsdøren slik at jeg kunne stå tørt og vente til overskuddet skulle poleres bort - selvfølgelig kom katten skytende som et geværskudd gjennom døråpningen når jeg åpnet den, med tilhørende panisk løping i oljepølen og oljete potemerker over alt.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    21.403
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jøss det var litt av en fæl historie, unnskyld meg, jeg måtte le en smule.

Jeg må ellers innrømme at jeg valgte huset på tross av gulvet og ikke pga det. Hva er galt med lakk, og er ikke flere staver bedre enn EN stav kanskje? Bare spør brura.

Økologisk hipstergulv, pøh!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Jøss det var litt av en fæl historie, unnskyld meg, jeg måtte le en smule.

Jeg må ellers innrømme at jeg valgte huset på tross av gulvet og ikke pga det. Hva er galt med lakk, og er ikke flere staver bedre enn EN stav kanskje? Bare spør brura.

Økologisk hipstergulv, pøh!
    Hvis brura på bryllupsnatten hevder hardnakket at hun foretrekker flere staver, er det litt sent, men kanskje på tide å tenke seg om 😄

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn