Diverse Hvilke HIFI investereringer angrer du på?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Trondheim
    Hadde også en sånn grønn tusj. Fra Hi-Fi Klubben tror jeg. Det morsomme i ettertid er mimringa når man drar fram en cd plate fra tidlig 90-tall med grønn kant og tenker «-å ja, det var i den perioden denne plata ble kjøpt ja..».
     
    Sist redigert:

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Problemet med BL50 var at de rett og slett ikke var ferdige og ble det ikke heller i min tid! Jeg kjøpte dem på spec før de ble lansert, men da jeg fikk dem var der kun en brøkdel av alle de fancy funksjoner tilgjengelige.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    9.796
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Sammenlignet med de fleste her har jeg nok vært særdeles edruelig i innkjøp av hifi. Som regel har jeg gått litt i pluss, og er i tillegg en enkel sjel som ikke forlanger altfor mye. :sneaky:

    Det er imidlertid noen bilkjøp jeg virkelig angrer dypt og inderlig på. DET er dårlig butikk det. :rolleyes:
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ut fra bruktprisene på hifi - på utstyr som er 10-20 år gammelt i dag fra mine glansdager i hobbyen - bør jeg angre på hver eneste komponent jeg har solgt. De stiger tydeligvis bare i pris. :D Spesielt høyttalere er jo tullepriser om dagen.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Sammenlignet med de fleste her har jeg nok vært særdeles edruelig i innkjøp av hifi. Som regel har jeg gått litt i pluss, og er i tillegg en enkel sjel som ikke forlanger altfor mye. :sneaky:

    Det er imidlertid noen bilkjøp jeg virkelig angrer dypt og inderlig på. DET er dårlig butikk det. :rolleyes:
    Bil er døden… men jeg har dog stått meg på noen, denne spesielt!
    CDC3C0DA-92C3-4F07-847E-486A20FE78C9.jpeg
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    H
    Ut fra bruktprisene på hifi - på utstyr som er 10-20 år gammelt i dag fra mine glansdager i hobbyen - bør jeg angre på hver eneste komponent jeg har solgt. De stiger tydeligvis bare i pris. :D Spesielt høyttalere er jo tullepriser om dagen.
    elt enig! Mange overser at en ht er en elektromekanisk konstruksjon som eldes og relativt raskt går ut av spec.. forsterkere med 15-20 år på baken er også en risikosport. Men for all del, ting er verd hva mann kan få for dem!
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    977
    Torget vurderinger
    2
    Ble noen CD spillere på 80 og tidlig 90 som ikke var hvert bryet og prisen. Men angrer egentlig ikke. Hadde rett og slett ikke noe valg. Var mye man ikke lengere fikk på vinyl, og det som ble gitt ut hadde elendige pressinger.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    B&W sub sat M-1/PV1 system. Skulle prøve å kombinere stereo og hjemmekino. Ble bare tull, masse kabler og fort lagt ut på eBay…
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    699
    Torget vurderinger
    1
    Grei refleksjon fra Andrew Robinson om at de n x 100k man bruker på eget AV rom ikke er noen oppgradering av bolig men vurderes annerledes av neste kjøper.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Spørsmålet er motstridende. Det er vel ikke helt "hifi" om man angrer :rolleyes:
    Men- jeg skal kle meg helt av: Jeg var i linolje- og kabelmenigheten i min grønneste tid. Har levd i dyp skam siden.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    699
    Torget vurderinger
    1
    Men- jeg skal kle meg helt av: Jeg var i linolje- og kabelmenigheten i min grønneste tid. Har levd i dyp skam siden.
    Har vært der jeg også men vi holder det for oss selv ;). Ligger noe greier på loftet etter litt for mye linolje. Orker ikke prate om det....
     

    Lostx9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    7
    BW 805 Matrix
    BW 805 Nautilus, trudde de var bedre, nope
    LM Audio 805, var for tung, måte jo ha kjøpt ett eget rack som tålte vekta:)
    Gamut L5, outstanding på gode opptak, alt annet piggtråd
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Men- jeg skal kle meg helt av: Jeg var i linolje- og kabelmenigheten i min grønneste tid. Har levd i dyp skam siden.
    Du er nok i godt selskap, men en finner vel knapt noen kabelrealister som ikke har være gjennom det fokuset i en eller annen grad og det finnes vel knapt noen bedre tidspunkt for den fasen en for lenge siden. Desto lengre, desto bedre
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Største tabbekjøpet jeg har gjort var min første LP som 17 åring i '95. Det verste var at LP på det tidspunktet var voldsom value for money i forhold til CD-plater. 30 løpemeter med plater senere må det sies å ha vært en katastrofal feilvurdering.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hvordan er det mulig å angre Harbeth og NAIM????
    Jeg har til dags sato aldri hørt noe dårlig fra noen av de.
    Naim duret noe inn i hevete fra trafoer. Umulig å leve med. Ellers var lyden middels transistor. Okay, men til den prisen da man! Hele greia med Naim er sær. Til og med Naim som organisasjon er sær eller riktigere arrogant.
    Harbert 30.1 hadde ikke bass. 5 plus hadde en fjernhet jeg ikke likte. Kasselyd i tillegg... IMO.
    Ovator er den desidert dårligste HT jeg har hatt i hus. Buldrete midbass som smittet oppover i mellomtonen. Tåke!
    DAC var elendig. matt og lite attakk. Sammenlignet med Bechmark den gang. OMG for en åpenbaring.
    NAC 552 var en bra preamp (250.000,-), men den passer ikke noe annet en NAIM IMO.

    Griselekkert oppsett. Systemet jeg har i dag spiller ringer rundt dette! Da til en HELT annen pris. Datt ca 100K på noen uker. En av årsakene til at jeg angrer.

    1644588214814.png
     
    Sist redigert:

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Naim duret noe inn i hevete fra trafoer. Umulig å leve med. Ellers var lyden middels transistor. Okay, men til den prisen da man! Hele greia med Naim er sær. Til og med Naim som organisasjon er sær eller riktigere arrogant.
    Harbert 30.1 hadde ikke bass. 5 plus hadde en fjernhet jeg ikke likte. Kasselyd i tillegg... IMO.
    Ovator er den desidert dårligste HT jeg har hatt i hus. Buldrete midbass som smittet oppover i mellomtonen. Tåke!
    DAC var elendig. matt og lite attakk. Sammenlignet med Bechmark den gang. OMG for en åpenbaring.
    Går ikke Linn, Naim en høy gang når det kommer til arroganse… Single speaker demo, my a….!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Xindac, som jeg tapte 15000, på etter et par mnd, da jeg ikke var helt fornøyd. Ellers Topping 70 dac, som var gørr kjedelig, men ble kvitt til en grei pris.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.127
    Antall liker
    1.878
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Et par Apogee Duet(eller duetta, noe i den gaten, prøver å glemme det hele)ribbon høyttalere. Logistikk fra helvete for å få dem opp til nord. Etter en strabasiøs innlosjering og utpakking så drysset det kantoppheng ned på gulvet. Selger var seff ikke å få tak i etterpå. Slik kan det gå om man handler med hjertet og ikke hjernen
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Et par Apogee Duet ribbon høyttalere. Logistikk fra helvete for å få dem opp til nord. Etter en strabasiøs innlosjering og utpakking så drysset det kantoppheng ned på gulvet. Selger var seff ikke å få tak i etterpå. Slik kan det gå om man handler med hjertet og ikk hjernen
    Sånt er leit. Da er det bare en ting å gjøre:

    1.
    1644589016922.png

    2.
    1644589083522.png
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.127
    Antall liker
    1.878
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    977
    Torget vurderinger
    2
    Kom plutselig på at jeg faktisk hadde et par vinyl relaterte feilkjøp fra 80tallet
    Rega RB300. Forstår ikke hva folk ser i den armen. Full av egenstøy med dette fjeringsgreiene inni. Måtte tilogmed ha 2 for å sjekke at den virkelige var sånn
    Rund samme tid men ikke sammen. Hadde jeg en Oracle Delhi IV. Spilleren sto å gynget på bare jordrotasjonen. Puttet inni filtgreier i tårnene. Men hjalp ikke stort. Har hørt at de skal Oracle skal ha løst dette problemet nå
    Men var lite hjelp for meg for 35år siden:)
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.127
    Antall liker
    1.878
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Og så for å miste eventuell respekt: Flatvalset sølvkabler, bomullsstrømper fra Svalander og linolje. Ødela vegg til veggteppet i lytterommet med det oljegriset som selvfølgelig penetrerte papiret jeg la under.
    Det føles godt å få det ut..... Rene psykologtimen
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Alle som har holdt på med hobbyen noen år tar vel mindre bra kjøp som et x i læreboken og vrir det over til noe positivt for sin egen del. Da blir det i hvertfall enklere for egen del. Greit å være egen psykolog. And the story moves on..
    Verdens beste lyd opplever jeg stadig, tror jeg har gjort det gjennom livet når jeg tenker meg om:)
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Disse:

    Vis vedlegget 790149

    På Sound Lab A3, som hadde minimumsimpedans på rundt 1 Ohm, "knelte" de så snart jeg dro litt på. På Overkill Encore gikk det bedre, men lytterommet var mye mindre og med relativt lav takhøyde. De ga fra seg så mye varme at det ble som å sitte i en badstue etter en times tid. Skal ikke engang nevne hva det kostet å skifte rør på dem..... 😱

    Mvh
    Hehe, jeg hadde Sonic Frontiers Power 3 en stund, bortimot umulig å bruke fra mai til september :LOL:
     
    • Haha
    Reaksjoner: tkr

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.207
    Sted
    Trondheim
    Jeg kommer fan ikke på noe jeg angrer på.. Enten er det selektiv hukommelse ellers må jeg ha hatt flaks/vært lite kritisk 😅
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Angrer på kjøp av rpg-demping. Dyrt og spiste musikken. Blei solgt videre til under 1/3 av prisen.. 😰
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Hadde også en sånn grønn tusj. Fra Hi-Fi Klubben tror jeg. Det morsomme i ettertid er mimringa når man drar fram en cd plate fra tidlig 90-tall med grønn kant og tenker «-å ja, det var i den perioden denne plata ble kjøpt ja..».
    Den hadde jeg også, var både yngre og mer naiv den gangen sammenlignet med hva jeg er i dag.

    Men nok om det. Hva gjelder trådens tema, det jeg angrer mest på å ha handlet er nettverksspiller, mer unødvendig produkt enn det finner man ikke i HiFi-verden da å benytte en PC er mye mer praktisk på alle mulige måter.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Eneste er nok Nordost og Audioquest kabler, bortkastet tid og penger. Nordost fungerte ihvertfall, noe jeg ikke kan si om Audioquest. Heretter så blir det kun å holde meg til selvlagde kabler der man terminerer plugger selv. Audioquest så må man sikkert opp i nærmere 100K for å få samme kvalitet som et par Argon plugger ferdig terminert. Hverken Nordost eller Audioquest ga noe mer enn selv mekkede/terminerte kabler..
    Har tapt endel penger på noe salg av forsterkere og høyttalere, men da var det mer for å bli kvitt det pga. plassmangel og lydmessig var det knallbra så vil ikke si jeg angrer meg på det.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    1. Nordost White Lightning RCA kabel til rundt 2000kr. Clas Ohlson-kabel til 69 kr låt likt og var mer føyelig, dermed ble Nordost aldri brukt.

    2. Ecophon Focus takplater. Rommets akustikk ble mye bedre, men den har en egenlukt som er ubehagelig når det blir varmt og det er begrenset med lufting av leiligheten, feks i forbindelse med ferier. Tar lang tid å bli kvitt lukten igjen.
    Ecophon gikk over til miljøvennlig lim for noen år siden og det er dette mannskitet som lukter. Kjøp Rockfon eller tilsvarende istedet.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    1. Nordost White Lightning RCA kabel til rundt 2000kr. Clas Ohlson-kabel til 69 kr låt likt og var mer føyelig, dermed ble Nordost aldri brukt.

    2. Ecophon Focus takplater. Rommets akustikk ble mye bedre, men den har en egenlukt som er ubehagelig når det blir varmt og det er begrenset med lufting av leiligheten, feks i forbindelse med ferier. Tar lang tid å bli kvitt lukten igjen.
    Ecophon gikk over til miljøvennlig lim for noen år siden og det er dette mannskitet som lukter. Kjøp Rockfon eller tilsvarende istedet.
    Jeg vil gjerne ha god akustikk, men prompelukt skal jeg ha full styring på selv.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    431
    Antall liker
    1.035
    Torget vurderinger
    7
    Hadde en Micromega AS400 som absolutt ikke matchet Snell E3. At den kun fungerte av og til, og ingen maktet å reparere den gjorde ikke saken bedre. Solgte den til slutt som reparasjonsobjekt på auksjon… med tap selvfølgelig
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn