Diverse Hvilke HIFI investereringer angrer du på?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Syncrolux

Gjest
    I mitt tilfelle ble det Magnepan fordi jeg måtte friske opp en hobby jeg var i ferd med å bli drit lei av. Med noe helt nytt, derfor Magnepan.
    Det ble meget vellykket :).
    Hvilke Magnepan er det du har, og hva hadde du før ?

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Auralic Aries G2... ga meg ingenting, utenom noen heng og dårlige brukeropplevelser... har nå en raspberry pie med RoonPie OS.. fungerer like godt i mine ører, bare mye mer stabil og pålitelig :p.

P

parafinoksen

Gjest
    Fordi jeg ikke synes noe om tilnærmingen. Jeg angrer forresten på at jeg i det hele tatt involverte meg i den slags tråd 😎
    Lar du virkelig et ynkelig ordspill ødelegge dagen for deg? Jeg pleier vanligvis å beklage hvis jeg har tråkket noen på tærne, men akkurat dette synes jeg er innafor det et menneske bør tåle.

Sist redigert av en moderator:
    M

medlem215396

Gjest
    Dagen er på ingen måte ødelagt for min del, det bør den ikke være for din del heller 😌

Vinmono

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.09.2005
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hifi-investeringer har jeg ikke vært borti, men jeg har kjøpt og solgt mye opp igjennom:) I retrospekt angrer jeg på ca. alle handler etter konfirmasjonsanlegget. Det var Dali 104 med matchende elektronikk - lett å få til og moro å høre på. Bedre anlegg betyr ikke nødvendigvis mer musikkglede.

Sist redigert:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    SVS PB13-Ultra. Jeg hadde 2 stk. av forgjengeren PB12-Ultra/2 og skulle "toppa heile driden" med 2 stk. PB13-Ultra i tillegg. De flyttet kun luft uten hørbar bass og ble en skuffende opplevelse. Jeg og en kamerat kjøpte 2 stk. hver og jeg kjøpte t.o.m. de også og kjørte på med 4 stk. PB13-Ultra foran og 2 stk. Ultra/2 bak. I mitt rom så rundspilte 2 stk. PB12-Ultra/2 4 stk. PB13-Ultra, så de ble solgt. Etter hva jeg kommer på i farten, så er nok det de produktene som har skuffet meg mest :unsure:

Som mange andre så angrer jeg på en del som jeg har solgt, men det er jo en annen historie…:giggle:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.377
    Kom over denne tråden i et søk etter noe helt annet. Fikk meg til å tenke på generelt alt av såkalte blåtannhøytalere har vært skuffende greier. Bl.a. denne Geneva Touring L med intuetiv betjeningskomfort fult på høyde med tolaett montert oppned.
    1729097113075.jpeg

Og Denon sitt tidlige forsøk på hi-end CD med 4xOS i 1988, — DCD-3300 som var like lenge på verksted som på stereohylla grunnet linjær motor/sensorsystem med kronisk sykdom. Min var sort. men jeg fant denne blingversjonen på nett.
    1729097556820.jpeg
    1729097449458.jpeg
    1729096404718.jpeg

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
    Ble medlem
    11.05.2015
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Sunnmøre
    Torget vurderinger
    2
    Alle former for spikes, hadde i sin tid en Thorens 320 stående oppå en avisoleringsplattform med spikes, mine TDL Studio 3 på gutterommet buldret så mye at hele spilleren gikk i gulvet. Sammen med en Ortofon Super 20 mkII. Det var mange penger rett i gulvet den gang. Hele driiten hadde flyttet seg på grunn av at harde spikes gled på glatt og hardt underlag… Kostbar lærdom for en tenåring😆

Sist redigert:

iGlenn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2019
    Antall liker
    310
    Lindemann Bridge II (streamer). Tror seriøst (uten å overdrive engang) at den har hatt en effektiv "nedetid" på rundt 70% ++ den tiden jeg har hatt den, og alt skyldes software-issues fra Lindemann. Etter siste oppdatering av app (og firmware på boksen) så klarer den ikke engang å se UPnP-serveren min. Hurra! Og holder de sitt normale arbeidstempo, så kommer det til å gå flere måneder til de har fått fikset opp i det.... Dobbelthurra!!

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.055
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Martin Logan Vantage. Dritthøyttaler!

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.917
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Martin Logan Monolith var en øye (øre) åpner for mitt vedkommende på sent 80-tall.
    Dog, en grusk investering på min daværende økonomi.
    Tror egentlig ikke jeg hadde foretrukket dem i dag, over 30 år senere.
    ..eller? Vet ikke.

1000006928.jpg

ynot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Antall liker
    1.776
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det dårligste jeg har hatt innom er Topping E30 eller hva den het.
    Ingen dingser eller kabler har vært i nærheten av å kvele musikkglede som den.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.675
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Så forskjellige preferanser kan en ha...
    Jeg har en e30ii i systemet som gjør en fantastisk jobb, tvil på at den er så mye bedre enn e30.

Lostx9

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    7
    BW Nautilus 805
    Gamut L5
    Rega Elys
    Sikkert ikke dårlig, men funka overhode ikke for meg🙄

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Angrer egentlig mer på salg av ting, enn kjøp av ting..

Dårlige investeringer er nok bare kabler rett og slett. Ellers så har dårlige produkter gått i innbytte/retur da det har godt innenfor angrefristen il forhandlere.

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.399
    Sted
    London
    Alle "hifi" kabler, Cyrus CD-XT cd transport og Sonos zp90

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.394
    Torget vurderinger
    8
    Jeg angrer på at jeg brukte så mye kroner på Accuphase, Luxman og McIntosh forsterkere når jeg får like bra eller bedre lyd med billige klasse D løsninger, dette gjelder ikke alle høyttalere og matching da Klipsch Heritage kan være svært kresne på elektronikk! Har heller ikke tapt penger!
    Det jeg skal frem til er hvor billige forsterkere, dacer etc man får i dag som utgjør jobben like bra eller bedre enn dyrt utstyr

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.269
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Angrer på alle gangene jeg har strekt budsjettet og har oppdaget at bedre lyd fins til mindre penger.

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    217
    Torget vurderinger
    1
    Jeg angrer ikke på noen investeringer, men angrer på et par ting jeg burde byttet ut fortere.

Erfaringer og endringer er jo noe av det som holder liv i hobbyen, i tillegg til gleden ved å lytte til god musikk.

Hadde en SAT amplifix i mange år. Musikk interessen dalte jevnt og trutt. Så byttet jeg til krell kav400 og skjønte at jeg hadde gått glipp av et par ting vedr dynamikk.

Jeg har investert en del i kabler oppigjennom. Har ikke angret på det heller. Små endringer og tuning av lydbilde. Men jeg har alltid kjøpt brukt, og spart mye på det.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.675
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Angrer på kjøp av sub, kabler, dac og kilde før jeg gikk over til dsp med mulighet for timing og delay. En ny verden åpner seg med dsp.

Graks

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    490
    Denon DCD 1500AE CD spiller som var innom service og byttet laser på garanti, men når garantien var over så ble den ødelagt igjen. Ellers ingen bonanger.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.310
    Torget vurderinger
    2
    Den er da helt grei? Bruker den fra TVboks og inn i Technics minirack og System Audio Talent TV høyttaler fra anno 2000, Fungerer helt fint og merker ingen egenlyd i det hele tatt. Enormt mye bedre en TVns ubrukelige høyttaler lyd. Egen strømforsyning da jeg ikke likte tanken på å la den gå på IPhone lader døgnet rundt .

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.177
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte en "strøken" Sony kassettspiller som endte som delespiller hos Teletor 😑

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.155
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nei, den kan nok selges med et tap som er å leve med. Arvtakeren D50 III krevde heller ikke et fyrstelig utlegg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn