Diverse Hvilke HIFI investereringer angrer du på?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    322
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Angrer egentlig ikke på kjøp iom det førte til erfaringer og tapet var neglisjerbart, men noen bommerter har det blitt.

- Topping DX3 klaffet ikke mtp på mine lydpreferanser.
    - Hegel HA200 var helt, helt feil for meg.
    - Diverse kabler og tweaks

Når det gjelder salg, angrer jeg faktisk på at jeg solgte noen fine høyttalere:
    - JBL L15
    - Doxa 8.1 Revelator (8.1 Signatur moddet delefilter og SS Revelator). Disse spilte helt fantastisk til prisen.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Angrer ikke direkte på investeringene mine, for jeg har jo lært masse av de. Men tingen er at jeg har en tendens til å ta i litt mye når jeg først handler, og det koster jo langt mer enn det smaker, noe som ikke akkurat er direkte smart. Dette regner jeg med er et godt kjent konsept for de fleste her inne.

Ting jeg helt fint kunne klart meg foruten var dyre signalkabler. hadde Tara Labs "the Two" XLR kabler mellom pre og monoblokker en god del år, og var kjempefornøyd dengang, men vet jo nå at det bare var placebo.

Ellers var drømmen om Stax elektrostathodehøyttalere noe jeg fikk testet ut, og innså at det var slett ikke noe for meg. Drømmen var bedre enn virkeligheten viste det seg, så de forsvant ut igjen etter hyggelig og lærerikt, og heldigvis ikke alt for kostbart opphold hos meg.

Det jeg angrer mest på er at jeg var så innbitt på at jeg ikke skulle ha noe signalprosessering i anlegget mitt. her skulle det være den reneste stereo!
    Dette førte til en del uforutsette problemer som måtte løses... med enda dyrere komponenter.
    f.eks hadde jeg dvd spiller til 20.000 kroner fordi jeg nekta å ha surroundprosessor/receiver/forsterker. jeg skulle ha ren tokanal stereo! Men til film måtte jeg ha skikkelig bra downmixing i spilleren, samt audio delay, og det hadde ingen andre enn de aller dyreste spillerne på markedet.

...og disse spillerne funka ganske dårlig.

Da jeg til slutt ga opp og kjøpte meg multikanalsanlegg hvor jeg også spilte musikk på anlegget, så fikk jeg til mye bedre lyd med den enkle innebyggede DSPen jeg aldri aldri aldri skulle bruke til musikk, sammen med skikkelig integrasjon av subwoofere.

heldigvis var kamelene ganske smakfulle, så jeg angrer ikke på at jeg svelget de. Bare angrer på at jeg ventet så lenge.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Angrer vel egentlig bare på noen meget gode tilbud på brukte enheter jeg ikke slo til på.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Dårligste kjøp var nok en effektforsterker med to stk Icepower 1200 satt sammen i Norge. Jeg kjøpte brukt uten kvittering. Den gikk til helvette innenfire uker. Var bare å kjøpe noe nytt.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.058
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Et par System Audio Saxo ett eller annet. Ikke stor investering, men klart feil for meg.
    Jeg sendte en gang fra meg et par PMC Fact8 etter få dager, da jeg tok helt feil i lesing av omtaler av lydkarakter. Kjøpte dem nye, uhørt. Fine høyttalere men overraskende mismatch med min akustikk og smak. Jeg angrer egentlig ikke at jeg kjøpte dem, men mislikte at jeg tapte en god del penger.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.115
    Kjøpte en rør-pre, en PrimaLuna Prologue Three.
    Rør passer meg ikke.
    Modellen har ikke fjernkontroll og er derfor ikke spesielt attraktiv på bruktmarkedet.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.343
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Interessant. Det vil jeg gjerne høre mer om. I Ortofon-tråden kanskje?
    Nei, det er ikke annet enn at jeg fant Windfeld TI noe mer aggresiv og på enn Black. Den gang hadde jeg hatt Black i noen få uker før muligheten til å ta det videre bød seg. Jeg hadde i utgangspunktet virkelig forelsket i den og trodde vel at TI skulle ha samme magi bare mer punch og presisjon, men i mine ører forsvant det meste av det jeg fant magisk med "oppgraderingen". I dag har jeg jo fått tilbake Black og inntrykket fra den gang viser seg å stemme. Selv med Ortofon Verismo i arsenalet, som er noe av det mest fantastiske jeg har latt genere lyd fra PVC, banker fortsatt hjerte mitt for Black såpass, at jeg ikke vet hvem av dem som er min favoritt.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.176
    det teiteste jeg har gjort var en galen periode med div fulltoner, 2-veisere uten filter (bastanis) og jalla PA slengt sammen på en baffel med helt feil sammensetning og filter (hawthorne silver iris)
    men det kom godt med, fordi jeg lærte å holde meg langt unna sære subjektiv greier uten målinger :LOL:

edit; også smurte jeg inn en hel forsterker med linolje

Steinar.Sv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Antall liker
    5.883
    Torget vurderinger
    1
    Angrer vel egentlig bare på ting jeg har solgt eller sendt på fyllinga..

Solgte en Pioneer SX1980 midt på 80-tallet
    Dumpet er par JBL L-166 da kantringene på basselementene tok kvelden...

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.689
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    De gangene jeg har angret på et bruktkjøp som ikke sto til forventningene har jeg stort sett greid å få tilbake det jeg betalte ved videresalg. Altså ikke noe å gremmes over. Som EVO III sier , noen erfaringer rikere….

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    322
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Solgte alle LP'ene mine på midten av 80 tallet da jeg trodde CD var overlegen :cry: Og det var det jo med det elendige vinyl utstyret jeg hadde råd til den gangen, men fy som jeg angrer på at jeg solgte alle de fantastiske 1ste pressingene for en slikk og en ingenting.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.892
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Foreløpig angrer jeg ikke på noen investeringer. Som flere har skrevet så angrer jeg mer på å ikke ha slått til på gode bruktkjøp 🙃
    Hvis jeg finner på å selge forsterkeren (Marantz PM-15s2) eller DACen (NAD M51) jeg har nå, så veit jeg at jeg kommer til å angre - så vil prøve å unngå det selv om det er unngåelig å ikke prøve noe annet etter hvert.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.089
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Denne har jeg angret at jeg solgte, har prøvd å kjøpe den tilbake uten hell

mvh

Vis vedlegget 1088734
    Ja, - den ser jeg var kjedelig.
    Toppklasse. En kan undres på hva slikt hadde kosta hvis det ble produsert og solgt i dag. Er det en Air Tangent tonearm?
    Jeg regner med at du har kontroll på hvor den befinner seg (?) 😊

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.735
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja, - den ser jeg var kjedelig.
    Toppklasse. En kan undres på hva slikt hadde kosta hvis det ble produsert og solgt i dag. Er det en Air Tangent tonearm?
    Jeg regner med at du har kontroll på hvor den befinner seg (?) 😊
    Var veldig godt fornøyd med den spilleren og det er en MG-1 arm :) Den befinner seg i Drøbak men har det fint med den spilleren jeg har i dag så tenker ikke så mye på det lenger.

mvh

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.119
    Torget vurderinger
    1
    Anger på st jeg ikke kjøpte Ton Art Etera med bånd diskant når de var til salgs, det ble jo kun bygd ett par så vidt jeg vet. Hadde den ordinære i over 10 år og sammen med 2 subwoofere var det ikke noe og utsette på lyden.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn