Blir kanskje Star Wars film i kveld - for det er Star Wars dagen i dag - 4 mai.
Star Wars Day - Wikipedia
en.wikipedia.org
Jeg fikk 7/10, litt skuffende :
Test deg sjølv: Kva kan du om Star Wars? – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio
9/10. darth vader sitatet her ogGrr 9 av 10 - bomma på Darth Vader sitatet, av alle ting
Her er jeg uenig med deg. Ikke om Nomadland for den har jeg ikke sett, men om at det ikke produseres bra dramafilmer for tiden. Det er feil. Det produseres mye bra dramafilmer for tiden, men de produseres i svært liten grad i Hollywood. Se deg litt rundt så finner du dem, f.eks. i Iran, Tyrkia, China, Italia, Korea osv.Jeg så Nomadland. Den kan anbefales. Frances Mcdormand vant jo oscar for beste hovedrolle. Ett bra drama. Noe som er sjeldent i disse dager.
Francés har jeg vært fan av, helt siden Fargo.Jeg så Nomadland. Den kan anbefales. Frances Mcdormand vant jo oscar for beste hovedrolle. Ett bra drama. Noe som er sjeldent i disse dager.
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri er en selvfølge for de som vil se mer av Francés. KanonfilmFrancés har jeg vært fan av, helt siden Fargo.
Godt Hollywood ikke bare går etter wow faktor
På Disney +Finnes nomadland på streamingtjeneste?
Disney+ har den.Finnes nomadland på streamingtjeneste?
Så denne filmen igår - veldig bra.Jeg så Nomadland. Den kan anbefales. Frances Mcdormand vant jo oscar for beste hovedrolle. Ett bra drama. Noe som er sjeldent i disse dager.
Ja, 3D filmer er veldig moroSyns 3D er gøy, men jaggu sjeldent jeg ser 3D filmer. Takk for påminnelsen
Ja, 3d kompatibel spiller og tv - og brillene må være av riktig type - passive eller aktive.Angående 3D, er det bare å slenge en 3D film i spilleren på en kompatibel TV, og skaffe seg et par briller?
Takk for svar. Men ikke "bare å skaffe seg et par briller", da altså.Ja, 3d kompatibel spiller og tv - og brillene må være av riktig type - passive eller aktive.
Det har du rett i - det finnes en del systemer, sjekk at brillene fungerer på tven/projen.Takk for svar. Men ikke "bare å skaffe seg et par briller", da altså.
GjensynThe Guardians of the Galaxy Del 2
The Guardians of the Galaxy : Volum 2
That`s right bitches, they are back
Endte opp med og bestille en, selv om jeg er noe skuffet over Marvel for og bare putte Atmos på 4K diskene :-(
Samma tempo og underholdning som når den gikk på kino det
Bilde : 2D
Helt greit bilde.
Ikke noen svakheter og nevne.
Ei heller ingen ekstra imponerende bilde.
Lyd : dts hd-ma 7.1 med DSU
Som sakt er jeg skuffet over Marvel som kun legger Atmos lyd på 4K utgave :-(
Lyden er grei nok, men må nok en gang skru opp lyden for at det skal bli litt morro. Mulig nok et marvel lydspor som er noe flatt.
Lyd kommer fra alle kanaler. Og passe mye av den.
LFE virker være veldig tight og uten romling. Gjør egentlig ikke så mye av seg, kan hjelpe og skru opp sub 2 dB før du ser filmen.
Filmen : 4,5
Bilde : 5
Lyd : 5
Neste møte med Guardians blir i Avengers : Infinity war. Så kommer det en Guardians film til
Snakk om å bli lang i trynet...Zombie Heist film fra Las Vegas:
Zack Snyder pleier å lage visuelt lekre filmer, kan bli bra - kommer på Netflix i morgen, jeg er klar
Så introen pluss litt til med husstandens fjortis. Gøy så lenge tempo var oppe, men når det roet seg ned og intriger skulle bygges ?Snakk om å bli lang i trynet...
Jeg hadde virkelig sett frem i mot denne filmen. Forberedet meg med å se Zack Snyders debut som regissør, først- Dawn of the Dead (2004) - veldig god film!
Så var det på med Army of the Dead (2021) på Netflix. Jeg orket 30 minutter, så satte jeg på noe annet. 16x9 og masse shaky cam, merkelig fokusering konstant, elendig lyssetting osv... Filmet med mobiltelefon?
Kanskje noe å prøve å se på tv senere, men på større lerret fungerte det dårlig.
Grei start på John Wick, syns det dabber av med 2 og 3. Mye digg lyd da, det skal de ha.