Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.553
    Sted
    Smurfeland
    Dere har fortsatt ikke skjønt poenget? Den eneste som klarer å KOMBINERE ALLE trekkene som var så spesielle med fremstillinga til HVER AV SKUESPILLERNE som har fremstilt James på film, er Daniel Craig. James er ikke BARE action, BARE stiff upper lip, BARE Casanova eller livet utafor seksjonen..Han er ALT PÅ SAMME TID. Se Bond som en helhet, ellers kan dere glemme det😈 Se Daniels filmer, så er det lettere å se genialiteten hos de andre også..Bond er faktisk stor filmkunst, det. Den som ikke forstår det, kan pensjonere sin såkalte filmviten. Det kan hende Bond ikke er noe for deg, men disse filmene har faktisk alt en god film av klassisk merke skal ha-sålenge du veit å se det i den deilige pizzaen en sånn film er. For andre er det virkelighetsflukt, underholdning og tidsreise..Men at Bond har og er et helt eget univers- fra menneske til verden- det er rein fakta. Og derfor lever han fortsatt. som Elton sa i 1970: The king must die..Long live The King! Bond er for evig, og det kan ikke bestrides,
    Jeg ville kanskje ikke brukt akkurat de ordene der, men for en gangs skyld er jeg omtrent nesten enig med deg. :)

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.553
    Sted
    Smurfeland
    Craig er the Bond of all time as far as I am concerned, og likheten med Alfred E. Neuman er bare tilfeldig. Dessuten er Craig blond.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.496
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Craig er the Bond of all time as far as I am concerned, og likheten med Alfred E. Neuman er bare tilfeldig. Dessuten er Craig blond.
    Om du hadde satt deg inn i temaet hadde du kanskje forstått hvorfor Dalton var den beste Bond av dem alle. Han var rett og slett for god på mange måter! Synd han ikke avløste den geriatriske Moore allerede i 81. Bond døde med Dalton... Den østrogene Brosnan ødela alt. Hvorfor tror du de kjørte hard reboot med Craig? Bare synd Craig var like sjarmerende som dassdøra på en reketråler. Bond is dead!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.553
    Sted
    Holmestrand
    Om du hadde satt deg inn i temaet hadde du kanskje forstått hvorfor Dalton var den beste Bond av dem alle. Han var rett og slett for god på mange måter! Synd han ikke avløste den geriatriske Moore allerede i 81. Bond døde med Dalton... Den østrogene Brosnan ødela alt. Hvorfor tror du de kjørte hard reboot med Craig? Bare synd Craig var like sjarmerende som dassdøra på en reketråler. Bond is dead!
    Dalton??? 😳

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.553
    Sted
    Smurfeland
    Du sitter tydeligvis med innsikt angående Dalton som jeg ikke er kjent med. Opplys meg, om du vil.
    «Den østrogene Brosnan» 🙄😂. Du ser noe der som jeg ikke ser iallfall, det er helt sikkert. Men Brosnan var et hvileskjær i serien, det kan jeg være med på. Helt ok, verken mer eller mindre.
    Og skal egentlig Bond være så fordømt sjarmerende? Han er en iskald drapsmann med sarkastiske kommentarer, og det klarer Craig helt ypperlig.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.496
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Og skal egentlig Bond være så fordømt sjarmerende?
    Han skal jo nedlegge en del kvinner ihh til sagaen - i tillegg til å være psykopat. Så da har vi to valg, sjarmerende eller voldtektsmann. Niven, Moore, Lazenby, (Brosnan) og Dalton hadde tydelig sjarm. Connery... ehhh. Craig derimot, en woke psykopat... I think not!

Så spør deg selv, hvilke av de avbildede psykopatene under tror du lettest fikk pels på knaggen?

1643549773392.png
    1643549905030.png

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.553
    Sted
    Smurfeland
    Han skal jo nedlegge en del kvinner ihh til sagaen - i tillegg til å være psykopat. Så da har vi to valg, sjarmerende eller voldtektsmann. Niven, Moore, Lazenby, (Brosnan) og Dalton hadde tydelig sjarm. Connery... ehhh. Craig derimot, en woke psykopat... I think not!

Så spør deg selv, hvilke av de avbildede psykopatene under tror du lettest fikk pels på knaggen?

Vis vedlegget 786392 Vis vedlegget 786394
    Ted Bundy og hvem er han til høyre? Edmund Kemper? Måtte google han.

Men prøv å spørre deg selv: "hvis jeg var kvinne, hvem av dem ville jeg ligget med?"

Ja, ok Dalton, men også Craig. Man ville ligget med begge, og siden Craig er en bedre skuespiller er han også en bedre Bond.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.161
    Torget vurderinger
    2
    Dreier ikke denne tråden seg om "hvilken film så du sist"?

Hvis dere ønsker å diskutere hvilken Bond som er best -> start en egen tråd

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.193
    Torget vurderinger
    96
    En herlig film! Ofte blir man skuffet når man ser gamle favoritter mange år etterpå, men det ble jeg ikke med denne.
    Bra casting med over the top skuespill, og kule effekter alderen tatt i betraktning. Posteren er legendarisk, den kunne jeg hatt i glass og ramme.
    Synd etterfølgerne var ræva.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.553
    Sted
    Holmestrand
    Ted Bundy og hvem er han til høyre? Edmund Kemper? Måtte google han.

Men prøv å spørre deg selv: "hvis jeg var kvinne, hvem av dem ville jeg ligget med?"

Ja, ok Dalton, men også Craig. Man ville ligget med begge, og siden Craig er en bedre skuespiller er han også en bedre Bond.
    Hvem kvinner ville ligge med er vel en dårlig målestokk?
    Der slutter jeg aldri å la meg meg forundre.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.553
    Sted
    Holmestrand
    Siste filmen jeg så?
    «Clifford, den kjempestore hunden».
    Barnebarna var fornøyde, jeg var fornøyd med barnebarna! 🤣

Sist redigert:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.416
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Come and see ( 1985 )

Criterion blu-ray

Vanvittig sterk film. Noe av det "verste" jeg har sett.
    Anbefales for de som vet hva de går til. Går nok noen år til jeg ser denne igjen.
    Terningkast 6. Blir regnet som en av de beste "anti-krigsfilmene".

The feature film directed by Elem Klimov, shot in the genre of military drama. The action takes place on the territory of Belarus in 1943. In the center of the story is a Belarusian boy, who witnesses the horrors of the Nazi punitive action, turning from a cheerful teenager into a gray-haired old man for two days.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.193
    Torget vurderinger
    96
    Vis vedlegget 790294
    [/QUOTE]

Fin den. Godt skuespill. Litt masete i begynnelsen før det skjer noe.

Her er en annen SciFi film, denne gang om tidsreiser. Noe jeg er svak for. Se gjennom fingrene med litt halvdårlig skuespill. Kul film etter min mening.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    2
    Come and see ( 1985 )

Criterion blu-ray

Vanvittig sterk film. Noe av det "verste" jeg har sett.
    Anbefales for de som vet hva de går til. Går nok noen år til jeg ser denne igjen.
    Terningkast 6. Blir regnet som en av de beste "anti-krigsfilmene".

The feature film directed by Elem Klimov, shot in the genre of military drama. The action takes place on the territory of Belarus in 1943. In the center of the story is a Belarusian boy, who witnesses the horrors of the Nazi punitive action, turning from a cheerful teenager into a gray-haired old man for two days.
    Mange år siden jeg så denne, men flere av scenene sitter klistret fortsatt. Fantastisk filmkunst som jeg ikke vet om jeg vil se igjen.

S

Syncrolux

Gjest
    Omsier fikk jeg sett den siste James Bond - No time to die.
    Sett hjemme i 4K og Atmos. Som noen har nevnt, så brukes ikke Atmos kanalene mer enn et par ganger. Lyden ellers er ok nok - men litt høy mastring. Dialogen er også grumsete og resonant til tider. Litt mye "brøstkasse". Bildet derimot er veldig flott.

Filmen er en verdig avslutning for Daniel Craig synes jeg. Den er ganske annerledes enn så og si alle andre Bond filmer. Mer karakterdrama enn noen av de andre filmene, og på en måte mer ettertenksom, hvis det er mulig å si om en sånn film. Mer seriøs, mindre fjas og tull. Visuelt utrolig flott på alle måter. Eye-candy så det holder.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    2
    3CEC903E-2F8F-41F0-B38A-EA9C66BAB655.jpeg

Aftenens visning. Ikke noe for actionfansen dette. Vakker og dvelende. Her klarer man å være alvorlig uten å bli tungsindig. Fin sak.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.403
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Sorrentino er en av de beste regissørene for tiden. Han lager mye bra filmer og serier. Jeg ser alt han lager. Når han i tillegg har med Tony Servillo så er det bare å lene seg tilbake og nyte.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.765
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I går kveld: Top Gun (tjihi), sammen med omnikronsyk ungdom. Kelly McGillis holder seg bra. Det samme gjør The Righteous Brothers.

Twelve Monkeys husker jeg som fantastisk god.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.553
    Sted
    Smurfeland
    Har prøvd å finne 12 monkeys på 4K, men ser ikke ut som den kommer ut før i April.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.553
    Sted
    Smurfeland
    Tornerose i går kveld. Ble sittende flere ganger og bare beundre kreativiteten og det ekstraordinært helt sinnsykt bunnsolide håndverket. De som lagde denne generasjone med Disneyfilmer var rett og slett kunstenere, IMO. Men altså... kreativiteten. Disney var animasjonsfilmens Led Zeppelin eller Black Sabbath, de definerte i stor grad sjangeren på samme måte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn