Er ikke Starship Troopers satire, akkurat som Robocop?Dune på 4K. Synes denne var ganske så bra. Langt mer likandes enn boka, der det for meg var umulig å like hovedpersonen. Boka var også preget av et dårlig skult fascistisk tankegods*, som ikke er påfallende i filmen. Helten var superhelt og nærmest gudommelige, mens skurkene var skikkelig fæle og endimensjonale - og hvis jeg ikke husker feil (over 30år siden jeg keste boka) var de for sikkerhets skyld perverse i tillegg. Fæle og endimensjonale er de forøvrig også i filmen, men der funker sånt bedre enn i litteraturen.
* Ikke så ille som hos Robert Heinlein; f. eks Starship Troopers og Stranger in a strange land. Begge er fascistiske tirader hvor plottets eneste misjon er å skaffe en talerstol. .
Vis vedlegget 797799
Tror det. Selv når jeg klikker på lenken i posten din, går jeg straight på den danske siden, og altså ikke filmen.Jeg bor i Polen, bruker ikke VPN. Men det må være rettighetsspørsmål, da.
Jeg synes George Lazenby faktisk ikke var så aller verst, han trekker mannsjåvenismen til et nytt underholdende nivå "I feel a slight stiffness coming here" som eksempel Jeg må si meg enig at Lazenby ikke var en perfekt match til Bond-rollen, men fortsatt finner jeg "On Her Majesty's Secret Service" underholdende og verdt å se.Connery var den beste Bond og Lazenby den verste. Craig bør bare glemmes.
Er ikke Starship Troopers satire, akkurat som Robocop?
Dem har lagd bok av den også, ja? Den har jeg ikke lest.Filmen ja, men boka er noe helt annet....
Jævla irriterende skuespiller etter mitt syn. Han passer bedre som Deadpool da jeg slipper å se fjeset på an.
Free Guy (2021)
Endelig en film som gir npcer kredd
Hadde ikke noe særlig forventninger, men filmen var faktisk ganske bra. Får vel en del ekstra ut av filmen hvis man liker gaming.
Fikk omsider yngstejenta med på en visning av denne. Jeg skjønner greia. Hele familien ble forelsket.Verdens verste menneske
Vis vedlegget 785988
Blu-ray
Kan ikke se denne filmen er nevnt enda I tråden her, noe overraskende. Jeg liker godt Joachim Triers filmer, men dette var virkelig bra. Koste meg fra start til slutt. Renate Reisve fikk prisen for årets beste kvinnelige skuespiller for denne filmen i fjorårets Cannes, men Anders Daniel Lie leverer også en flott prestasjon.
Flott film. Anbefales.
Ja, umulig å ikke bli glad i Oslo når man ser en Trier film.Fikk omsider yngstejenta med på en visning av denne. Jeg skjønner greia. Hele familien ble forelsket.
Den nest viktigste karakteren er Oslo. Ingen får bysommer i Oslo til å virke like magisk som Trier gjør.
Filmene frem til denne var med TOS gjengen - så kommer det vel 4 filmer med TNG gjengen. Alle filmene er frittstående, men korrekte i forhold til tv-seriene.Star Trek: Generation ( 1994 )
Vis vedlegget 801054
Blu-ray (DSU)
Første filmen med Picard. Brukt noen år på denne film boksen jeg kjøpte, men er jo gøy. Denne er vel også den med "best" lyd og bilde sålangt. Men er ikke denne filmen en del av tv-serien også?
Grei underholdning
With the help of long presumed dead Captain Kirk, Captain Picard must stop a deranged scientist willing to murder on a planetary scale in order to enter a space matrix.
Enig. Jeg så den for mange år siden, kjøpte den på DVD etterpå men har etterhvert bestemt meg for at jeg aldri vil se den igjen. Nå har den dessverre blitt relevant.Come and see ( 1985 )
Criterion blu-ray
Vanvittig sterk film. Noe av det "verste" jeg har sett.
Anbefales for de som vet hva de går til. Går nok noen år til jeg ser denne igjen.
Terningkast 6. Blir regnet som en av de beste "anti-krigsfilmene".
The feature film directed by Elem Klimov, shot in the genre of military drama. The action takes place on the territory of Belarus in 1943. In the center of the story is a Belarusian boy, who witnesses the horrors of the Nazi punitive action, turning from a cheerful teenager into a gray-haired old man for two days.