BurntIsland
Hi-Fi freak
Så den i kveld. En spagetti western fra krigen.Blood & Gold (2023) på Netflix
Tysk produksjon, slett ikke verst. Flott filmet og herlig soundtrack. Bra action og tilfredsstillende nazi-slakting
Så den i kveld. En spagetti western fra krigen.Blood & Gold (2023) på Netflix
Tysk produksjon, slett ikke verst. Flott filmet og herlig soundtrack. Bra action og tilfredsstillende nazi-slakting
Avaturd
Og må kjøpes ?Dystopisk fremtidsvisjon om Roma etter tre år uten regn, anbefales. En anderledes film, men Paolo Virzi er en god regissør. Filmen er tekstet på engelsk.
Vis vedlegget 929509
Hvordan er den mot den første evil dead filmen?Skikkelig sjuke greier - Evil Dead Rise (2023)
Fersk på HBO Max. Jeg likte den - veldig effektivt Atmos surround lydspor. Men fæl film altså
Det er jo mye av det samme da... du vet - den onde boken, en del blod osvHvordan er den mot den første evil dead filmen?
Husker jeg så den (originalen) på filmklubb en vinter hvorpå jeg hadde en 40min gåtur i mørket for å komme hjem mot slutten av 90 tallet (satt i kroppen en stund for å si det sånn).
Det tar 41 minutter før fortekstene begynner, som er et tydelig tegn på en film som gjør ting på sin egen måte og tar seg den tiden den trenger. Inntil da har vi fått fortalt Yûsukes forhistorie, som forklarer de sterke, såre og ambivalente følelsene han sliter med senere.
Hans vanskelige sorgprosess skildres ikke med krampegråt og tenners gnissel, men med små tegn og antydninger som samlet viser dybden av hans mørke og motløse tilstand.
Manuset er klokt skrevet av Ryûsuke Hamaguchi og Takamase Oe, basert på Murakamis novelle, og bruker smarte referanser til både Samuel Becketts «Mens vi venter på Godot» og allerede nevnte «Onkel Vanja» av Tsjekhov for å speile hovedfigurenes stillstand, påvirkning av fraværende personer og utfordringer med å komme seg videre i livet.
Du har mye å glede deg til. Pasolini er en av de største. Personlig så er det " Uccellaci e uccelini" som er min favoritt. Ikke minst på grunn av Toto.Accattone (1961)
Har en lang vei å gå med Pasolini, men valgte å begynne med starten.
Nydelig film, gleder meg til å utforske Pasolini videre.
Den synes jeg var helt topp.begynte å se denne men gjesp så dårlig desverre
Jeg likte den første filmen. Men ble ganske skuffet over nr 2 - men jeg tror det hadde mest å gjøre med mine forventninger.Vis vedlegget 932085
Aldri sett don't breath 1, så vet ikke om de henger sammen.
Filmen starter "enkelt" hvor man lett skjønner hvor historien går og alt for mye av det som kommer til å skje.
Men etter filmen tar en hard 90 grader ble det hele mer uforutsigbart.
Lenge siden sist jeg er blitt såpass overrasket!
Elendig film, men tidvis grei tanketom underholdning. Skrekk er det ikke.
Såg eneren i går kveld.Jeg likte den første filmen. Men ble ganske skuffet over nr 2 - men jeg tror det hadde mest å gjøre med mine forventninger.
Nettopp ! Nå kan man se fire filmer av Bong Joon Ho på Nrk ! Parasite er fantastisk, men M of M er ikke gæærn den heller.Memories Of Murder - NRK TV
Et av oscarvinneren Bong Joon-hos tidlige mesterverk, basert på den sanne historien om Sør-Koreas første seriemorder.tv.nrk.no