Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • N

    nb

    Gjest
    Begynte å se 21 på TV3 i går kveld. Holdt en halvtime. Boka den er basert på, bringing down the house, er dog noenlunde lesverdig.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Ikke lenge siden jeg så denne her:


    Terningkast 3 fra meg.
    En god mulighet for en interessant film ble kastet bort i et usammenhende script og veldig snodige filmatiske valg. Ikke kommer man spesielt dypt inn på karakterene heller. Store deler av filmen ser ut som en dårlig TV-dokumentar.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.041
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg kan varmt anbefale "Babel". Fremragende film. 7 oscar.
    MedvirkendeBrad Pitt
    Cate Blanchett
    Rinko Kikuchi
    Adriana Barraza
    Gael García Bernal
    Musik afGustavo Santaolalla
    FotograferingRodrigo Prieto
    Klip{{{klipper}}}
    Filmstudie{{{studie}}}
    Distributør
    Udgivelsesdato27. oktober 2006 (DK)
    Censur{{{censur}}}
    Længde142 min
    LandUSA / Mexico
    Priser
    SprogEngelsk / Spansk / Arabisk / Japansk
    Budget$25.000.000
    Indtjening{{{indtjening}}}
    Efterfulgte'
    Fortsættes i'
    på IMDb
    Hjemmeside{{{hjemmeside}}}
    DVD{{{DVD}}}
    VHS{{{VHS}}}
    Blu-ray{{{Blu-ray}}}
    Babel er en amerikansk / mexicansk film fra 2006, instrueret af Alejandro González Iñárritu og skrevet af Guillermo Arriaga. Filmen sammenvæver tre historier, der finder sted i Mexico, Marokko og Japan og som alle har forbindelser til et riffelskud.
    Babel havde dansk premiere 27. oktober 2006 og vandt både en Robert- og en Bodilpris som bedste amerikanske film.
    I filmen Babel er der mange kommunikationsvanskeligheder mellem de medvirkende. I Japan er pigen døvstum og kan mærmest ikke komme i kontakt med omverdenen, og ingen forstår hende. Endnu et eksempel er mellem den mexikanske barnepige og børnene. Hun anser dem som sine børn, mens de ikke værdsætter hende nær så meget, og bare ser hende som deres barnepige. Desuden gennemgår alle personerne i filmen hjemme-ude-hjem modellen. Hvor de personer fra de civiliserede lande, Japan og USA opnår at komme hjem, til et bedre sted end før. Mens personerne fra de primitive lande, Marokko og Mexico, aldrig vender hjem igen. Temaet i filmen er det primitive og det civiliserede land over for hinanden. Taget fra Wikipedia
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Jepp smaken er som baken:)

    Så dicaprios WallStreet film i går - tidvis veldig bra, men tre timer blir i overkant lenge..
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Jepp smaken er som baken:)

    Så dicaprios WallStreet film i går - tidvis veldig bra, men tre timer blir i overkant lenge..
    Fant du en bra torrent på den? Den på bukta var klein.
    Skal se Captain Phillips senere i dag. Spent på den.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Untitled.jpg


    God film med bra lyd, hadde ikke forventet så mye men ble positvt overrasket til tross for dårlige anmeldelser. Gir filmen terningskast 4+
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    From Straight to Bizarre – Zappa, Beefheart, Alice Cooper and LA’s Lunatic Fringe

     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Taken. Liam Neeson reiser til Frankrike for å finne sin kidnappede datter. Neeson (og vi) får slukket vår hevntørst.

     

    Lydnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Innlegg
    158
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    Følte bare for å nevne at hvis man er over tretti, er det patetisk å ikke betale for kultur- konsum...
     

    ChuckNorris

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.09.2009
    Innlegg
    104
    Antall liker
    39
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 237316

    God film med bra lyd, hadde ikke forventet så mye men ble positvt overrasket til tross for dårlige anmeldelser. Gir filmen terningskast 4+
    Ble positivt overrasket over denne.
    Ligger jo på #81 plass på imdb top 250 så skulle vel egentlig bare mangle selv om disse ratingene ikke helt treffer med min smak alltid.
    Gir denne terningskast svak 5er.
     

    ChuckNorris

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.09.2009
    Innlegg
    104
    Antall liker
    39
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    Noen filmer jeg har sett i det siste med min personlige rating.

    2/10:
    Pacific Rim - 2/10 ! Møkkahandling, litt kule effekter trekker det opp til en 2er. skjønner ikke at denne har gått på kino.

    3/10:
    Iron Man 3 - 3/10 - Iron Man 1 var ganske OK, men denne bar preg av dårlig handling og lite substans. tidvis underholdende.
    Gåten Ragnarok - 3/10 - litt under middels underholdende.
    We're the Millers - 3/10 Ganske kjedelig, og veldig lenge mellom morsomhetene.

    4/10:
    Frozen - Trodde nok denne var mer "istid" aktig, men ikke så veldig god handling, og ikke så veldig morsom. Pent lagd film, og sikkert veldig gøy for barn.


    5/10:
    Enders Game - 5/10 - Helt OK.
    Jackass bad grandpa - Tidvis veldig morsom, men noen middels partier trekker litt ned.

    7/10:
    Argo - Bra og underholdende film.

    8/10:
    Untouchable - vanvittig god og engasjerende film. Anbefales.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Gravity på blu ray i 3d. Herligste film opplevelse ever i hjemmekinoen. Viser hvorfor 3d er hvert og satse på :) bilde/3d/lyd 10 poeng. Film 6 poeng.
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Så Gravity i helgen. Synd at en slik "vakker" grafisk film blir ødelagt av totalt mislykka manus... Grafikk får ternigskast 6, handling 2.

    Personlig ternigskast på filmer jeg har sett den siste tiden:

    Argo: 5
    Django Unchained: 6
    Hobbiten: 5
    Skyfall: 4
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Mine karakter på noen av filmene som er verdt og nevne mot den ene eller andre siden.

    12 years of slavery: 7.0 Svært god film hvis man vil slappe av og ikke trenger maks stimuli hele tiden:)

    The wolf of Wall Street: 8.0 Enda bedre en antatt. Leonardi Dicaprio er genial!

    I. Frankenstein: 6.0 Jeg er absolutt fan av sjangeren noe som påvirker karakteren litt..

    The Hobbit 2: 8.5 Enda bedre enn forgjengeren. Og er enig med han over at jeg syns den er bedre enn LOTR trilogien.

    Lone Survivor: 6.8 Bra film men syns desverre ikke Marky Mark spiller sin beste rolle. Litt for hefige og usannsynelig noen av de avgjørelsene som blir tatt også.. Men utenom det en svært bra film. Cliff diving blir ikke det samme igjen:)

    Enders Game: 5.0 Denne stod ikke til forventningene!!!!

    Thor the dark world: 6.5 Heller ikke denne stod helt til forventningene men trekker litt opp for sjangere:)

    Captain Phillips: 8.0 Syns denne overasket svært bra i positiv retning!!! Utrolig bra spillt av tom Hanks..

    Gravity: 4,5 Skuffende..
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    5.001
    Torget vurderinger
    2
    Kvinner uten menn

    Iransk drama fra 2009. Sommeren 1953 er det urolige tider i Iran. Livene til fire kvinner fra ulike deler av det iranske samfunnet vikles sammen i denne magisk-realistiske fortellingen. De har helt ulike utfordringer, men alle fire blir påvirket av det som skjer i Teherans gater. Med: Pegah Ferydoni, Arita Shahrzad, Shabnam Tolouei, m.fl. Regi: Shirin Neshat (Zanan bedoone mardan)


    http://tv.nrk.no/program/koif41004210/film-kvinner-uten-menn



    Iransk drama fra 2009. Sommeren 1953 er det urolige tider i Iran. Livene til fire kvinner fra ulike deler av det iranske samfunnet vikles sammen i denne magisk-realistiske fortellingen. De har helt ulike utfordringer, men alle fire blir påvirket av det som skjer i Teherans gater. Med: Pegah Ferydoni, Arita Shahrzad, Shabnam Tolouei, m.fl. Regi: Shirin Neshat (Zanan bedoone mardan)
















     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    FLIGHT

    SPOILER: En idiotisk film om at Denzel er alkoholiker til irriterende grader og ødelegger alt han kommer over med å drikke. Det er hele filmen. Latterlig dårlig. Og filmen slutter med at han ikke har samvittighet til å juge om ei vi fikk se han hadde feid over i begynnelsen av filmen. Og det er ett så digert anti-klimaks at det står respekt av hvor dårlig det er. Det er ikke bygd opp noe rundt det som gjør at du som seer bryr deg ett dugg om hun han ikke vil juge om. Dårlig film.

    GRAVITY
    Visuelt imponerende, bra lyd, og en helt grei story. Verdt å få med seg.

    CAPTAIN PHILLIPS
    Helt grei film om noen somalske sjørøvere som kaprer ett skip. Men jeg setter Tom Hanks høyt som skuespiller, så vet ikke om jeg ville likt den like godt med noen annen i hovedrollen.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.822
    Antall liker
    12.584
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Dere som liker Gravity må passe på å få med dere den lille bonusen Aningaaq også:)
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.113
    Antall liker
    2.340
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Så Hannibal, episode 1-13 over noen få dager nylig. Den er noe av det mer makabre/groteske jeg har sett. Likevel fascinerende, sikkert mye pga glitrende Mads Mikkelsen som spiller den sykt manipulerende Hannibal Lecter. Lydeffektene/filmmusikken er utrolig bra og stemningssettende, noe av det bedre jeg har sett/hørt.

    Gir serien 8/10, synes den er litt overdrevet i mengden makabre drap. Det går utover realismen. Avslutningen gjør at man gleder seg til sesong 2, og får en mistanke om at rollene byttes mht hvem som kontrollerer manipuleringen.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Dere som liker Gravity må passe på å få med dere den lille bonusen Aningaaq også:)
    Liker? Den filmen der var direkte dårlig, og Sandra Bullock sitt en manns/kvinnes show!

    Det er mulig den er bra i 3D, men innholdet er særdeles dårlig!
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Så på Hunger Games 2 i går, og syns at den filmen var bra, men de første 30 Min. var gjesp!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Dere som liker Gravity må passe på å få med dere den lille bonusen Aningaaq også:)
    Liker? Den filmen der var direkte dårlig, og Sandra Bullock sitt en manns/kvinnes show!

    Det er mulig den er bra i 3D, men innholdet er særdeles dårlig!
    Selve filmen ikke den beste men i 3d så ble det en helt sinnsyk fet opplevelse :)
     
    T

    Torget

    Gjest
    Snart på tide med en tredje "hvilken film så du"-tråd:
    "Hva så du sist med handling?"
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    I helgen ble det kino, og The Grand Budapest Hotel fra Wes Anderson. Hvis man liker Wes Anderson, så tror jeg sjansen er stor for at man vil like denne også. Forfriskende annerledes enn mye av det andre man vanligvis ser fra Hollywood både i fortellerstil og bildespråk, og for min del var det halvannen time hvor jeg ble underholdt hele tiden så og si uten dødpunkter. Anbefales til alle som vil ha en avveksling fra typiske blockbustere og superheltfilmer.



    The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn