Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Knallbra lyd og effekter på denne, LFE sporet er akkurat passe mastret foruten om den pompøse overdrevne bassen jeg opplever at noen imponator produsenter tror de trenger (eksempelvis drittfilmen Fast anthe furious 6)

Marvel er kongen....

Handlingen er så som så men funker nok til at jeg opplever at 2 timer forsvinner fort, dog er fremdeles favorittfilmen Batman og Jokern...:)
    Helt rå i 3d ;)
    Har ikke testet men skal gjøre det...

T

tce-teams

Gjest
    Knallbra lyd og effekter på denne, LFE sporet er akkurat passe mastret foruten om den pompøse overdrevne bassen jeg opplever at noen imponator produsenter tror de trenger (eksempelvis drittfilmen Fast anthe furious 6)

Marvel er kongen....

Handlingen er så som så men funker nok til at jeg opplever at 2 timer forsvinner fort, dog er fremdeles favorittfilmen Batman og Jokern...:)

Vis vedlegget 217606
    Helt rå i 3d ;)
    Enig denne var drit rå i 3d

T

tce-teams

Gjest
    Juressic park i 3d var utrolig bra , dette har di virkelig fått til. Terning kast 6.

Jurassic Park.jpg

Xevious

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Gravde frem en gammel klassiker fra samlingen

Saturday Night Fever

Saturday_night_fever_movie_poster.jpg

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Tøff film, guttungen på 10 lurte på når 3`eren kommer, lyd og bilde 8+.

Underholdende og innslagsvis litt råe lydeffekter som gjør at en for testet dynamikk (grensene) i høytalerene med -18db på DTS-MA ref. sporet.
    Så denne nå selv, etter å ha hatt bluray'en liggende her en stund. Dette er første blurayen jeg ser på min nye tv sony kdl 55w905a så jeg kan ikke bedømme bildekvaliteten på denne blurayen vs andre bluray nå, men bildekvaliteten til denne tv'n... SÅ UTROLIG RÅTT!!!!! Gruser alt jeg har sett så langt. NYDELIG! Filmen? Aldri vært noen star trek tilhenger, syns tv-seriene var teite, men likte forrige filmen og syns denne var minst like bra. Anbefales hvis forrige falt i smak. Og gjorde ikke forrige det så vil ikke denne forandre på noe.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Skjermbilde 2013-09-26 kl. 22.11.49.png

Jeg så bare delvis filmen så skal ikke påta meg noe analyse av filmen ;) - derimot syntes mine jenter (6år) at filmen var top-notch og de ville gjerne se den fra begynnelsen igjen da filmen var ferdig.

MidFi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    68
    Withnail and I

19-withnail.jpg

"Fear and loathing" på bygda i England i 1969.
    Morsom og med en del bra musikk.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.458
    Rush-2013-Poster-carwitter.jpg

En helt grei film for en nostalgisk biltok. Ikke de helt store bilscenene, men ellers god.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    shine_most_inaccurate_biopics_18fu6h7-18fucr3.jpg

En av de beste filmene jeg har sett på en god stund, virkelig rørende skildring om å overgå alvorlig mental psykdom.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.458
    215px-Djangofilm.jpg

Jeg tenkte det kunne være morro å se denne før Django Unchained. Det kunne jeg ha spart meg for. Selv alderen tatt i betraktning er dette noe med det værste makkverk jeg har sett. Elendig dubbing, syltynn handling, overspill og underspill i en salig røre, stuntarbeid som hører hjemme i en barnehage.
    Hvis dere ikke har sett den, styr langt unna.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Har du lyst på en god latter? Se denne! Man bøffer faen ikke sneakersa til presidenten!
    Vet ikke helt om det er tilsiktet att det skal være en action-komedie, men samma det.

MV5BMTAyNzQyNTcwNjVeQTJeQWpwZ15BbWU3MDAwOTQ4Nzk@._V1_SY317_CR0,0,214,317_.jpg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Har fått montert opp min Sony HW-50 på ett 106" lerret. Måtte jo da se Avengers....

Avengers-blu-ray-south-africa-827x1024.jpg

222263d1382109333-akustikk-i-furtebua-hfs.jpg

Rimelig rå lyd og bilde på denne filmen - egentlig det beste jeg jeg har sett på noen film når jeg tenker meg om. Heftig opplevelse i kinoen :)

T

tce-teams

Gjest
    Har fått montert opp min Sony HW-50 på ett 106" lerret. Måtte jo da se Avengers....

Vis vedlegget 222566

Vis vedlegget 222565

Rimelig rå lyd og bilde på denne filmen - egentlig det beste jeg jeg har sett på noen film når jeg tenker meg om. Heftig opplevelse i kinoen :)
    Enig med deg der johnnygrandis , filmen er rå både lyd og bilde messig. Veit ikke vor mange gang jeg har sett den , men det har blitt noen ganger for og si det sånn.
    Når får jeg lese om hjemmekinoen din i lyd og bildet bladet da :)

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Fikk MAN OF STEEL på bluray i dag og er litt skuffet. Hadde forventet litt mer Nolan-esq fornuftighet, en litt mer seriøs film. I stedet for så er det desverre Zack Snyder i full utfoldelse med en god dose romskip og helt meningsløs ødeleggelse bare for å kunne vise frem litt VFX ferdigheter.. Den hadde sine øyeblikk, men havner sånn på 7 av 10 for min del.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Jepp enig - blir en 7`er fra meg også på MOS. Kuul film men hadde ventet enda litt mer.

Nå er det bare å skru seg fast i kinostolen for nå blir det Wolverine om ikke lenge,,,.....

S

sorgenfri

Gjest
    Wolverine har blitt til en kjærlighetshistorie....Fast forward halve filmen:-(

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    2 GUNS

Helt grei hjernedød actionfilm med sånn passe grei historie. Verdt å få med seg, men blir aldri del av bluray samlinga.

S

sorgenfri

Gjest
    ^19g! Så After earth ikveld...Will Smith har skrevet en historie som sneipen hans skal skinne i...Fjortisene likte den - sorry....

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    We're the millers.

En av de bedre komediene på en stund, ikke at det sier all verden men.. Verdt å få med seg.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    hfs j.jpg

Knallbra underholdning! Lyden var meget bra mens bilde var heller noe merkelig, dog var dette glemt så fort bønnestengelen føyk opp i himmelen. Kan være at de har brukt ett filter som ikke var helt i min smak. Uansett vi ble skikkelig skremt ettpar ganger. DTS lyd med -20db på receiver som var akkurat passelig. Subbene trykket akkurat der de skulle uten at de har overdrevet bruken av LFE spoet som f.eks Fast and the furious som var en tragedie lydmessig.

Gir filmen en sterk 8`er...

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Skuffende Fra Marvel!

Gir filmen en svak 6`er. Tidvis underholdene men det blir en for langtekkelig kjærlighetshistorie som gjør at jeg detter ut av filmen og finner den litt trøttende.
    Lyden er heller ikke ikke voldsomt bra men det kan være jeg bare ikke finner rytmen siden handlingen er så som så.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skuffende Fra Marvel!

Gir filmen en svak 6`er. Tidvis underholdene men det blir en for langtekkelig kjærlighetshistorie som gjør at jeg detter ut av filmen og finner den litt trøttende.
    Lyden er heller ikke ikke voldsomt bra men det kan være jeg bare ikke finner rytmen siden handlingen er så som så.
    Hehe.. Er jo en del fine damer i de Marvel filmene. Den som hadde vert Superhelt!!!!:rolleyes:

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Gravity i 3d.
    ei sprek Bullock og en Clooney som ikke klarer og holde kjeft.
    alikevel så blir jeg underholdt, Men jeg kjøper ikke helt historien om at dette lar seg gjøre.
    andre er nok bedre kvalifisert angåendedet tekniske rundt dette.
    Når det er sagt så er 3d delen godt laget. (Rykka til i sete flere ganger når vrakgods på avveie i verdensrommet finner veien ut i salen).
    Skal jeg driste meg til et terningkast så går jeg for en flat 4.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Trondheim
    Philomena

Historien folder seg nydelig ut. Melankoli uten at det bikker over. Herlig persongalleri. Perfekt.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    red2bruce.jpg

Kongefilm! Vanligvis liker jeg ikke action komedier veldig godt men denne balanserer fint mellom action og komedie fraser. Filmen forsvant raskt og var underholdende med god lyd og effekter. Bruce Willis passer faktisk inn i rollen, noe jeg ikke hadde trodd før jeg så filmen !

En middels 8`er.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Vis vedlegget 230750

Kongefilm! Vanligvis liker jeg ikke action komedier veldig godt men denne balanserer fint mellom action og komedie fraser. Filmen forsvant raskt og var underholdende med god lyd og effekter. Bruce Willis passer faktisk inn i rollen, noe jeg ikke hadde trodd før jeg så filmen !

En middels 8`er.
    Så akkurat enern og toern i ett jafs. Kanskje ikke noe for mr. Glupolainen, men artig lell :cool:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Gravity i 3d.
    ei sprek Bullock og en Clooney som ikke klarer og holde kjeft.
    alikevel så blir jeg underholdt, Men jeg kjøper ikke helt historien om at dette lar seg gjøre.
    andre er nok bedre kvalifisert angåendedet tekniske rundt dette.
    Når det er sagt så er 3d delen godt laget. (Rykka til i sete flere ganger når vrakgods på avveie i verdensrommet finner veien ut i salen).
    Skal jeg driste meg til et terningkast så går jeg for en flat 4.
    Denne bør man nok være høy som en totempel når man ser. Ligger litt i korta lissom.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Jeg digger Man Of Steel men å se den i 3D var en gedigen nedtur, 3D effektene de har lagt til i denne filmen er en eneste stor skrøne så der trenger dere ikke løpe å kjøpe. :eek:

91wfrFbTWPL._SL1500_.jpg

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Fått 2stk xtz 99 w10.16 subwoofere i hus for å spille med JBL studio 590'ene, så da var det endelig på tide å se pacific rim.

Helt kurrant underholdning. Skru opp volumet, skru av lyset og la hjernen hvile med litt lett fordøyelig hollywood action.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.804
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Pioner. Film full av uforløst potensiale. Ubegripelig kjedelig og storyen grep aldri. Følte stor avstand til lerretet.

mariusaa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Har hatt denne liggende i plastikk en stund, og pakket den endelig (desverre?) ut i jula.. Selv om jeg ikke spola meg igjennom filmen så har jeg ingen planer om å se den igjen i nær fremtid. Wolverine som litt stakkarslig figur som trenger hjelp av noen småjenter fungerte særdeles dårlig..

Novus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Antall liker
    188
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Netflix-kjøret siste par dagene:

Flammen_&_Citronen.jpg

Danmarks svar på Max Manus og andre sobotører under nazi-helvette WW2. Skjønner ikke at den ikke er blitt sett før. Mye mer intens og innlevende enn Max Manus. Anbefales sterkt! Terningkast 6

standupguysfooterpic.jpg

Nå er jeg blodfan av mafia/gangster-filmer, og liker godt Al Pacino. Og når det i tillegg er med en Challenger RT 8 med tilhørende babe's er det vanskelig å gi terning under 4. Langt i fra noe unikt kunstverk av en film, men mange øyeblikk som gjør at jeg må glise selv om man har sett det samme i så mange action-komedier før. Men noe av det morsomste på lenge, og samtidig med "style og class" som man forventer fra disse skuespillerne, så en 4'r skal den få!

citizen.jpg

Så også en som minna sterkt om "Public Enemies" med Depp fra 2009 (?), men lurer på om det er litt lavere budsjett her. Citizen Gangster heter den, og ganske brukbar underholdning, selv om den aldri når noen "høydare" for min del. Den er ikke dårlig, bare mangler ett eller annet. Ganske gode skuespill-prestasjoner jevnt over, men hjelper ikke når "nerva" som bør komme under noe så intenst som ett bankran ikke kommer helt. Terningkast 3, kanskje sterk på en god dag. Kan dog godt anbefale den til de som liker litt små-mafia fra "the old days".

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn