Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.060
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    The Imitation Game. Dette kunne blitt bra, men er istedet en tøysete film med overforenklinger og unødig drama. Skuespillerprestasjonene er ok, dog.
     
    T

    Torget

    Gjest
    *Lucy*

    Enkel underholdning, tidvis tøvete. Kunne ha vært mye mer.
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    680
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Sitter ikke og analyserer filmer.. koser meg og nyter handlingen;).. når det er sagt så hadde jeg besøk engang.. skrudde på filmen.. der starta munnslarva.. "det er ikke mullig..sånn går ikke an" osv... er vel den mest tragiske seeropplevelsen jeg noen gang har hatt... for min del så lar meg bli litt betatt, og leve meg inn i filmen.. DA blir det en filmopplevelse..

    *Lucy*

    Enkel underholdning, tidvis tøvete. Kunne ha vært mye mer.
     
    T

    Torget

    Gjest
    Sitter ikke og analyserer filmer.. koser meg og nyter handlingen;).. når det er sagt så hadde jeg besøk engang.. skrudde på filmen.. der starta munnslarva.. "det er ikke mullig..sånn går ikke an" osv... er vel den mest tragiske seeropplevelsen jeg noen gang har hatt... for min del så lar meg bli litt betatt, og leve meg inn i filmen.. DA blir det en filmopplevelse..
    Så sant som det er sagt :)
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    NRK fortsetter å imponere med sitt filmutvalg.

    Et av tiårets mest sjokkerende filmer tar for seg menneskehandelen i etterkrigs Bosnia og på de FN soldatene som deltok i de grufulle handlingene. Det som er endret fra virkeligheten er en sammenslåing av flere personer til en eller flere karakterer for at historien skulle fungere som filmformat. De enkelte scenene som viser de groteske overgrepene er basert på faktiske hendelser som de virkelige jentene ble utsatt for.

    Kondracki og medskribent Ellis Kirwan arbeidet i årevis på dette prosjektet med utallige intervju av vitner og overlevende, analysering av situasjonen, og ikke minst mye tid brukt sammen med den ekte Bolkovac, Nebraska politidamen spilt av Rachel Weisz i filmen. Med et veldig lite budsjett ble filmen et ekte "passion prosjekt" blant de involverte og flere bidro med sitt for å bringe denne viktige avsløringen medieoppmerksomhet. Filmen er relevant og viktig spesielt i disse tider hvor varslere ser ut til å miste stadig flere incentiver til å stå frem.

    Måten regissør og skribent Larysa Kondracki har satt sammen denne sterke historien er et eksempel til etterfølgelse. De som befinner i skuddlinjen i hennes fremtidige filmer har god grunn til å være livredde, for det kommer ikke til å bli pent for de det går ut over.

    Kan virkelig ikke anbefale The Whistleblower høyt nok.






    NRK TV - Nattkino: The Whistleblower



    Am. drama fra 2010. Kathryn Bolkovac drar fra Nebraska til Bosnia for å tjenestegjøre i et amerikansk fredsteam. Snart oppdager hun at kollegaene hennes står bak en ring av profesjonelle halliker. Hun bestemmer seg for å varsle sine overordnede, men opplever selv å miste jobben. Til tross for dette gir hun ikke opp. Filmen er basert på en virkelig hendelse. Med: Rachel Weisz, David Strathairn, Nikolaj Lie Kaas m.fl. Regi: Larysa Kondracki (The Whistleblower) (15 år)
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    568
    Torget vurderinger
    9
    THE HUNTER

    4 av 10... En historie med flere elementer, hvor stort sett ingen av de blir utforsket nok til at du bryr deg eller føler noe med noen. Rent teknisk (lyd/bilde) er det heller ingenting å snakke om.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.557
    Antall liker
    10.021
    Jeg så ca. 43 sekunder av Miss Cast Away på TV2 Filmkanalen her om dagen. Finnes det terninger uten øyne?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ikke bestemt meg for om dette er irriterende dårlig, eller underholdende dårlig. Får Sharknado til å fremstå som en hardcore SHIIIIT blockbuster fra øverste hylle :
    20150120_160745.jpg

    I present : Poseidon Rex! Legg merke til musikken!
    Her har vi ikke film for amatører.
    Fant på Elkjøp til 10kr ??????
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.733
    Antall liker
    8.190
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Vi var og så på Big Hero 6 før jul........ ser den har permiere her nå om dagen.
    Ta med unga (kanskje ikke de under 5-6 år, det kan fort bli itt vel skummelt for de ), men de som er fra 7 år og oppover kommer til og elske den....... voksne også ;)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Denne er nå tilgjengelig på Netflix.
    Utrolig fasinert av denne. Utrolig film. Ikke en eneste skuespiller som har vært noe av betydning i denne. Nesten bare andre sortering av b og c skuespillere. Antar (håper) kantine utgifter har vært høyere enn lønninger her. Solid terningkast 1 film.
    Alle intellektellle bør skygge unna.
    Steinhard anbefaling til alle som trenger avveksling fra høyglans polerte flinke flink filmer. :)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Kalkun-alert! Eller nei, den er for dårlig til det.



    Hva skal man si da? En ekstremt tynn story og elendig manus, skuespill i russerevy-klassen. En påstått komedie, som overhodet ikke er morsom eller har noen sjarm. Det er overtydelig at man også har prøvd å kopiere Quentin Tarantino og Guy Richie, uten noe hell i det hele tatt. Den eneste som kommer unna dette med æren i behold er Bjørn Floberg. Han er faktisk troverdig. Og kanskje Pål Ottar Haga i en liten birolle. I en scene med Atle Antonsen (på dass... hvor han burde ha gjemt seg i hele filmen) og Bjørn Floberg ser man altfor tydelig hvem som er skuespiller, og hvem som ikke er det.

    På pluss-siden kan man vel si at soundtracket er greit, og den tekniske kvaliteten god. Selv om filmen føles langdryg er den heldigvis under 1,5 time. Og Bjørn Floberg er god, som nevnt.

    Terningkast 2.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    568
    Torget vurderinger
    9
    LUCY

    Må melde meg inn i klubben som syns denne filmen bare var tøv. Ut fra trailerene så skjønte jeg det ikke skulle være noe sannsynlig eller realistisk - som er helt greit. Men jeg hadde håpet på the matrix 1, men fikk the matrix 3. Denne filmen var bare svada og bortkastet tid.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Fette bra som de sier på sørlandet. Michael Keaton er sjukt bra her, akkurat som han var i Clean & Sober. Must see.

    MV5BODAzNDMxMzAxOV5BMl5BanBnXkFtZTgwMDMxMjA4MjE@._V1_SX214_AL_.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Sovnet på sofaen til Snowpiercer i går kveld, hadde gledet meg til å se den siden den var oppskrytt flere steder. Syns dessverre ikke at den innfridde helt, selv om den hadde sine positive trekk. Gir den terningkast 3,5. Litt over middels, med andre ord.

    Snowpiercer (2013) - IMDb

     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Kalkun-alert! Eller nei, den er for dårlig til det.



    Hva skal man si da? En ekstremt tynn story og elendig manus, skuespill i russerevy-klassen. En påstått komedie, som overhodet ikke er morsom eller har noen sjarm. Det er overtydelig at man også har prøvd å kopiere Quentin Tarantino og Guy Richie, uten noe hell i det hele tatt. Den eneste som kommer unna dette med æren i behold er Bjørn Floberg. Han er faktisk troverdig. Og kanskje Pål Ottar Haga i en liten birolle. I en scene med Atle Antonsen (på dass... hvor han burde ha gjemt seg i hele filmen) og Bjørn Floberg ser man altfor tydelig hvem som er skuespiller, og hvem som ikke er det.

    På pluss-siden kan man vel si at soundtracket er greit, og den tekniske kvaliteten god. Selv om filmen føles langdryg er den heldigvis under 1,5 time. Og Bjørn Floberg er god, som nevnt.

    Terningkast 2.
    En såkalt TV-kjendis film. Noen har for stort ego. Penger rett i dass.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Likte du Taken 1, er det en viss mulighet for att du liker denne. Jeg syns den var verdt bryet.
    14118353981.jpg
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Dette er bra action. Stilsikkert som f. Uendelig mye bedre enn The Equalizer f.eks.

    3sGwecs.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    568
    Torget vurderinger
    9
    THE EQUALIZER ... Hadde forventet mye mer gla'vold og action. Den begynte stilsikker nok når han tar ut de første russerene, og der i fra så hadde jeg forventet meg at den bare skulle "ta av". I stedet så ble det litt sånn middels opplegg med noen få helt middels action scener. Siste fight på slutten var bare lættis... Så filmen skuffet. Verdt å se? Ja, men skru ned forventningene. Den lever ikke opp til hype'n..
     

    Lydnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Innlegg
    158
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    image.jpg

    Den her var overraskende bra. Sykt bra faktisk...
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.903
    Antall liker
    2.908
    Torget vurderinger
    1
    Så Robin Hood-filmen med Russell Crowe på nytt her forleden. Den er faktisk ikke så verst! Men jeg var 100% sikker på at det ville komme en oppfølger til denne. Hele historien og særlig slutten indikerte det sterkt. Men det ble bare helt stille...er det noen som vet hvor RH 2 ble av??
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Ikke streng tatt en film men for en abefaling fra meg om du ønsker å stressteste anlegget ditt med god lyd, Spesielt hører du om panoreringer fungerer i ditt rom men syntes de kunne lagt enda mer i LFE sporet i noen av snuttene.

    Skjermbilde 2015-02-12 kl. 19.54.54.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn