Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Den Brysomme Mannen

    br.jpg


    Noe så sjeldent som en bra norsk film. En følelsesløs dystopi hvor hovedkarakteren blir mer og mer brysom i den forstand at han stiller spørsmål om tilværelsen. Relativt enkel film, og overtydelig symbolikk men allikevel ganske morsom og fin. Kunne gjerne vært litt mørkere i sin fremtoning.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Solaris

    solaris-4.jpg


    Min første sovjetiske film av Legendariske Andrej Tarkovskij. Blir ofte nevnt i sammenheng med Stanley Kubricks "2001" - men det må vel kanskje gå mer på det estetiske da der hvo 2001 er mer kald og omhandler relasjonene menneske/maskin er denne filmen i større grad mer fokus på relasjonen mellom mennesker. LIkte denne godt, så den i blu-ray versjon utgitt av BFI, var stereolydspor - tror criterion versjonen har 5.1 . Skal kjøpe flere av hans filmer etterhvert. Har også Stalker i hylla. Ser frem til å se den og ikke minst Speil. Tarkovskij selv var vel minst fornøyd med denne filmen av alle han har laget.

    Det viser seg at den fjerne planeten Solaris skjuler en slags form for intelligens. Denne intelligensen har forårsaket psykiske forstyrrelser hos astronautene på en romstasjon i nærheten. En annen astronaut, Kris Kelvin, drar til romstasjonen for å undersøke saken. Vel fremme blir han selv også utfordret på det psykiske planet. Kona hans, som har vært død i flere år, materialiseres ut fra det blå – noe som fører Kelvin inn i forstyrrende tanker.[3]
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    der siebente kontinent

    siebente_kontinent.jpg


    Basert på en sann historie.
    Michael Hanekes første film. Kort fortalt handler dette om en liten familie i Wien (?) som vi følger i dagliglivet over ett par år, og deres misnøye over de daglige rutinene. De forteller omverdenen, deres foreldre og kollegaer at de skal emigrere til Australia. Selger bilen, slutter i jobben og tar ut alle pengene deres. Så ser vi hvordan de knuser hele leiligheten, og spyler bokstavelig talt pengene ned i toalett på samme følelsesløse og rutinemessig måte før de tar kollektivt selvmord. Relativt deprimerende om en familie som faller utenfor samfunnet. Bra film.

    Michael Haneke said that the film is based on a news article he read about a family who committed suicide in this manner, police discovered that their money was flushed because they found little bits of currency in the pipe. He claimed to have correctly predicted to the producer that audiences would be upset with that scene, and remarked that in today's society the idea of destroying money is more taboo than parents killing their child and themselves.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Antonsen: Det er langt flere bra norske filmer. Den ovennevnte er IKKE min favoritt, da den- sist jeg så den - bare irriterte meg noe så grønnj---
    Men Eggs, derimot...for ikke å forglemme Olsenbanden, Pelle og Proffen, Hotel St. Pauli, Lambertsetertrilogien, Alle Tiders Kupp...want me to continue? Frua har det jeg tror er en av Norges største, private samlinger av nordisk film...Så vi er godt dekket inn der.
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    hehe, joda - liker både Olsenbanden, p&p og ikke minst flere av Wam & vennerød filmene. Men dette var også en fin film syns jeg. Eggs kjenner ikke til faktisk, sjekket den ut på imdb nå - skal se om den er tilgjengelig på dvd.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Den er det, ja...Bent Hamer og Juni Dahr..
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    2.367
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Sergio Leones "Once upon a time in the west." Relativt nyrestaurert på Blueray oppskalert til 4k er et praktfullt gjensyn med suverene bilder. Og filmen er jo det en kan kalle den ultimate western. Story skrevet av Dario Argento, Bernardo Bertolucci og Sergio Leone, musikk av Ennio Morricone. Hvis noen liker western og ikke har sett denne......
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    181
    Antall liker
    195
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    I dag så jeg nyinnspillingen av "The secret life of Walter Mitty" (for tredje gang) av og med Ben Stiller - fantastisk flott film!

    walter mitty.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Bennys Video (1998)

    Bennys_video_5.jpg



    14 år gamel Benny har en sykelig fascinasjon for film og helst brutale videoer fra virkeligheten. Han dreper en jevnaldrende jente i leiligheten med en slakter pistol, filmer dette og viser dette så senere til foreldrene. Deres reaksjon blir å dysse det hele ned. Benny og moren reiser til syden, mens faren blir hjemme for å ordne opp… En typisk Haneke film, med kritikk av media og samfunnet generelt. Likte den meget godt.



    71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994)

    71_fragments.jpg



    Dette er den siste filmen i Handkes «Vergletscherung die Gefühle» trilogi bestående av Benny video og Der siebende kontinent - som i det store og det hele handler om fremmedgjøring. Syns også denne filmen var ganske tung å følge med på - man får hele tiden se små klipp fra forskjellige menneskershverdagsliv uten at man ser noen overhengende sammenheng med disse. Det kulminerer med en massakre på en togstasjonen… Fikk ikke helt taket på denne filmen heller, men tenkte å se den igjen senere. Så langt likte jeg klart best de to første filmene i boksen jeg kjøpte.



    Das schloss (1997)

    das_schloss_poster.jpg



    Basert på Franz Kafkas bok med samme navn, hvor handlingen foregår i en liten nedsnødd landsby i utkanten til ett slott anmkommer det en fremmed ankommer om natten og møter usedvanlig mye motgang, både medmenneskelig og byråkratisk.


    Må innrømme at denne filmen ga meg veldig lite, og jeg syns det var vanskelig å følge fortellingen. Etter hva jeg forstår er det typisk Kafka, at en karakter befinner seg i en situasjon han ikke kommer seg ut av, uten at vi får noen spesiell forklaring på hvorfor eller hvordan.


    Trois couleurs

    BLEUBLANCROUGE.jpg



    Farget trilogien, Blå - Hvit - Rød/ Liberty - Equality - Fraternity av Kieslowski er regnet som store klassikere og det med rette. Skal ikke skrive så mye om handlingen, men anbefaler absolutt disse tre filmene!


    Hobbit 3D (2012)

    The-Hobbit-An-Unexpected-Journey-Poster-the-hobbit-an-unexpected-journey-32362922-332-500.jpg



    Kjøpte inn disse filmene i 3D, har kun sett de i 2D på tv tidligere, så på storskjerm med dts upmix til atmos var dette en fantastisk opplevelse. Akkurat det hjemmekino handler om. Men var den litt snill i dypbassen?




     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Her har det vært mye kvalitetsfilm mens jeg sov.
    Tarkovskij er en favoritt, og Speil er fantastisk flott. Tarkovskij ble aldri helt fornøyd med den, selv etter å ha klippet den 50 ganger. Kompleks historie, uvanlig vakker og gripende. Alltid veldig formfullendte og sammensatte filmer om hva det vil si å være et menneske og ulike måter vi forholder oss til oss selv og våre opplevelser på.
    Solaris er også spilt inn igjen av Steven Sonderbergh, men Georg Clooney i hovedrollen. Har ikke sett den...

    Kieslowski er en interessant fyr, laget en triologi over fargene i den franske flagget, frihet, likhet og brorskap. Alle er bra, men Rød er best. Og det er på tide jeg ser dem om igjen.

    Haneke er ogspå en uhyre viktig regissør, har ikke sett noen av de som er postet over her, men Amour, Funny games, Skjult, Pianolærerinnen, Det Hvite båndet og de er alle uvanlig gode og rystende- Amour er også veldig rørende. Han er en stor regissør den godeste Haneke.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Tror alle Haneke filmene du nevner er i boksen jeg kjøpte, bortsett fra Amour - regner med at jeg kjøper den når jeg har pløyet meg mellom de jeg har! Speil også står på handlelista, må bare prøve å rekke over de jeg allerede har kjøpt.. :D
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Conjuring 2



    Dette var en skikkelig kul opplevelse i kinoen. Vanvittig fet atmos lydmiks som virkelig ga god innlevelse i filmen. Er det tradisjonelle med ett hjemsøkt barn som ikke blir trodd og basert på en sann historie. En av de bedre lydmessige filmene jeg har sett, hvertfall i originalt atmos lydbilde. Anbefales!
     

    Vedlegg

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Andreij Zvyagintsev - Elena (2011)




    En vakker film om en kvinne, godt over sin første ungdom, som har giftet seg langt over sin stand og som lever i et følelseskaldt og utnyttende ekteskap. Hun ønsker å hjelpe sin sønnesønn fra et tidligere ekteskap å studere, og slik unngå at han blir innrullert i det russiske forsvaret. Elenas mann vil heller gi alle sine rikdommer til sin ufordragelige datter fra sitt tidligere ekteskap. Da finner Elena ut at hun må ta saken i egne hender.

    Filmen er et kammerdrama, stødig fotografert av Mikhaail Krichman, som også filmet Zvyagintsevs Leviatan og Forvist, begge veldig visuelt sterke filmer.
    I Elena er det en nærmeste klaustrofobisk atmosfære, mye bruk av stasjonært kamera der hovedpersonen er filmet gjennom døråpninger eller på andre måter er rammet inn og innskrenket, som for å understreke hvor fastlåst Elena er. Hun er stillferdig og dyktig spilt av Nadezhda Markina, en ukjent skuespiller for meg.
    Mer enn én gang tar jeg meg i å bli minnet om Rainer Werner Fassbinder og hvordan han lar kamera understreke hvordan livene til karakterene er. Også Fassbinders bruk av speil for å vise splittet sinn, ambivalens, går igjen her. Kan være Elena er en hyllest til Fassbinder; jeg ikke har noen dekning for det, men det er mer enn mye som minner om Fassbinders univers i denne filmen.

    Penger er et gjennomgangstema, både hva som driver karakterene: behovet for penger og begjæret etter penger. Penger brukes også som byttemiddel; der personene ønsker nærhet og ekte kontakt, får de heller kontanter. Alle utnytter alle på en eller annen måte, og bak den mest selvutslettende væremåte skjuler det seg grådighet. Solidaritet er fraværende og alle tenker på sine egne behov. Slik er filmen også en kritikk av det russiske samfunnet og hva det har blitt, få år etter det sosialistiske prosjektet grunnstøtte.

    Naturen, og fugler, har en spesiell plass i denne filmen, naturen er nesten helt fraværende, og den er alltid dominert av fremskrittets farlige bivirkninger, kynisk utnyttelse og mulige katastrofer både menneskelig og miljømessig.
    Vi blir minnet på naturen av kråker som dukker opp. De representerer både frihet som en mulighet, samtidig som de også er grådige åtseletere; luftens rotter. Slik sier Zvyagintsev at alle og alt bærer på mye destruktivt og for å klare seg i barske omgivelser må en forsake mye av sin medmenneskelighet.
    Det minner om de to andre filmene jeg har sett av han, den monumentale Leviatan og den mer nedtonende Tilbakekomsten, begge handler om mennesker og livsprosjekt som har strandet i sine håp om et bedre liv.
    I Elena er det selve samfunnstrukturen som er håpløs og uten fremtidsutsikter. Sånn sett er Zvyagintsev en dystopiker, en som har mistet troen på en bedre fremtid, og slik filmer han seg inn i en lang, lang russisk tradisjon for å dyrke livets tristesse og dysterhet. Ikke til å bli glad av, kanskje - men du verden så mye vakker kunst det har kommet ut av lidelsen.
     

    Vedlegg

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.004
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er så mange fine anbefalinger her, men det er én ting jeg savner; om det var mulig, kunne det også bli sagt noe om hvor en så det? Netflix, HBO, BluRay/DVD kjøpt etc.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Det er så mange fine anbefalinger her, men det er én ting jeg savner; om det var mulig, kunne det også bli sagt noe om hvor en så det? Netflix, HBO, BluRay/DVD kjøpt etc.


    Godt poeng. Jeg prøvde å gjøre dette i starten - men glemte det såklart etterhvert. Kan være artig, spesielt når det kommer anbefalinger på det tekniske. Kan også være interessant når det finnes flere forskjellige restaurasjoner osv.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Skal også huske på dette.

    Den siste Elena, er spesialimportert DVD, med engelske undertekster. Kjøpt via PK. De er ikke så dårlige på å skaffe rarities - bare de får litt tid på seg.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg hadde helt glemt hvor voldsomt bra denne er: Gudfaren. Terningkast nitti, minst!
    Jeg har en Bluray boks med alle tre filmene i. Den tredje har jeg aldri sett.
    Bra teknisk kvalitet på Bluray'en, selv om jo den originale filmen er temmelig grøtete her og der.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Og i går kveld kom en overraskende skuffelse - Kongens Nei. På Bluray.
    Jeg skjønner ærlig talt ikke hva alt oppstyret rundt denne filmen kommer av..... noen fler enn meg som var skuffet?
    Jeg føler at man har prøvd å skape tre filmer i en - spenning/ation, persondrama og en historisk/politisk film. Og har bommet på alle tre.
    Litt pluss for brukbare skuespillerprestasjoner. Og kjempestort minus for at kameramannen ikke evnet å holde kameraet noenlunde rolig.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    2.367
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Hva!!! Har du ikke sett Gudfaren 3? Den har jo filmhistoriens nest mest berømte trapp. Ellers har jeg den på DVD og lurer på om det er mye å hente på BD-versjonen. Jeg oppskalerer uansett til 4K med Oppo 105.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Generelt så er det en del forskjell på DVD kontra Bluray bortsett fra selve pixel-oppløsningen. Codec'en som brukes på Bluray er åpenbart mye bedre, og Bluray er omtrent fritt for artefakter. På DVD ser man helt tydelig komprimerings-artefakter på bildet. Dessuten er lyden på DVD temmelig hardt komprimert datamessig, slik at Bluray som regel låter renere og klarere.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    2.367
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Jeg skjønner det generelt sett og jeg har sluttet å kjøpe DVD hvis det finnes en utgave på BD, men har noen sammenlignet Gudfaren på BD og DVD?
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Gudfaren er en av mine all time high. Begynner bra, fortsetter i litt svakere stil, for så å ikke klare å levere i siste del.
    Kun sett på kino, vhs og dvd.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    The Man from Nowhere (2010): Ajeossi (2010) - IMDb



    En Sør-Koreansk action-film av typen "kødda med feil fyr", litt i samme gaten som de mer kjente The Equalizer (2014) - IMDb og John Wick (2014) - IMDb, begge to av mine favoritter når det kommer til ren og skjær actionunderholdning i nyere tid.

    I motsetning til Hollywood-produksjonene er det imidlertid en helt annen dybde i denne filmen. Historien engasjerer og karakterene er mer interessante og særegne enn jeg er vant til fra denne typen filmer. I tillegg hører det jo med en del meget kapable kampsportscener som seg hør og bør når det kommer fra den kanten.

    Som vanlig er det noen kulturforskjeller, som sammen med det at man ikke forstår et kvekk av det som blir sagt og dermed blir helt avhengig av undertekstene, gjør at enkelte nyanser ikke oppfattes, men alt i alt er dette etter min mening en svært bra film som jeg har sett flere ganger.

    Jeg så denne på blu-ray, som absolutt tilfredsstilte både på lyd og bilde.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Manchester by the sea - Kenneth Lonergan (2016)


    En nedslitt, stresset og deprimert onkel må stille opp og ta seg av sin nevø når faren hans dør, et ansvar han nødig vil ha. Etterhvert lærer vi hvorfor.

    Sterk prestasjon av lillebror Casey Affleck, som er en langt dyktigere skuespiller enn den litt for ofte middelmådige Ben. Lucas Hedges gjør også en troverdig innsats som nevøen.
    Dette er en sterk og rørende fortelling om svik, skyld og soningstrang - og ikke minst hvor ulik sorg viser seg alt etter hva en alt har med seg i bagasjen.
    Filmen er fotografert i et rolig tempo, med stor grad av stasjonært kamera. Likevel oppleves den ikke som treig eller langsom. Det er en medrivende, og veldig trist film, ujålete og rett frem.
    I klassiske flashbacks får vi avdekket hva som er årsakene til karakterens handlinger. Det er lett å få sympati med disse menneskene, ingen av dem har selv bedt om å havne der de er. Og inn i mellom er det små, gjenkjennelige og komiske, situasjoner; de gir tilskueren en mulighet til å få hodet over vann og dra inn pusten igjen. Filmen gjennom er preget av stødig regi, det er nesten ikke en overflødig scene her.
    Stor filmopplevelse dette.
     

    Vedlegg

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hobbitten - Smaugs Ødemark (2013)
    3D blu-ray, nordisk versjon



    Er ikke mye å si her men er jo fantastisk underholdning i kinoen. Bra lyd og noe av det bedre innen 3D. Frem med popcornet!


    Funny Games (1997)
    Europeisk DVD med engelsk tekst.



    Dette er vel Haneke i ett nøtteskall. Forstyrrende, motbydelig og tankevekkende. Sterk film som anbefale - kanskje den mest omtalte av 90 tallsfilmene? Han uttalte selv noe ala at "hvis man orker å se hele filmen er det noe alvorlig galt med deg". Får vel se den amerikanske versjonen senere. Selv om den er brutal er den nok mer tilgjengelig enn noen av de forrige filmene jeg har sett av han. Ser frem til å fortsette med boksen. Meget god filmskaper..
     

    Vedlegg

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Agnus Dei - Anne Fontaine (2016)


    Utrolig rørende og vakker film om å deale med sin skjebne og trosse de rammene som omgivelsene setter for oss.
    Agnus Dei (latin: Guds lam) som filmen er kalt i Norge, er den urkristne myten om at Jesus lot seg ofre for oss, han er vårt offerlam, han ga seg selv for oss.
    'The Innocents' synes jeg ikke er en god tittel, den gir feil assosiasjoner og griper ikke denne filmens fylde.

    Forestillingen om at en kan gi sitt liv for andre har gått helt av moten i 'fordi-jeg-fortjener-det-samfunnet'. Denne filmen handler om at det er mulig å gi seg selv for andre - at noen ganger er det eneste moralsk mulige å gi seg selv helt og uten forbehold.

    Filmen starter ca 9 måneder etter andre verdenskrigs slutt, da resultatet av tyske og russiske soldaters massevoldtekt av polske nonner begynner å vise seg.
    En del av nonnene skal føde, noe som er sterkt skambelagt og som ville bety utstøting i det ytterste mørke om det kom for en dag at de har hatt omgang med menn.

    I den nærliggende garnisonen har franske Røde Kors et lasarett. Der arbeider en halvstudert sykepleier, spilt av den fantastisk vakre Lou de Laâge.
    (Hadde det bare gått an å spise et menneske så hadde jeg hatt henne som både forrett, hovedrett og dessert - hun er bare utrolig vakker og spiller så godt.)

    Mathilde som karakteren hennes heter, hadde egentlig andre planer i livet enn å lappe sammen skadeskutte soldater, men skuffet familien og alles forventninger og meldte seg som frivillig.
    Hennes viktigste motspiller blir nonnen Maria (Agata Buzek). Hun hadde heller egentlig ikke planer om å gå i kloster, hennes talent var så visst av de mer kjødelige.
    Samspillet mellom Maria og Mathilde er gnistrende. De utfyller hverandre på en veldig fin måte, og de er mer like enn de liker å tro. Veldig bra å se hvordan forholdet mellom dem utvikler seg til stadig større fortrolighet.

    Filmens tema er hvordan forholder man seg til plikt og lojalitet, løfter og avtaler en har inngått eller har blitt pådyttet - når det skjer noe helt ekstraordinært.
    Dette er en film der karakterene blir stilt overfor valg som bryter med hvem de er opplært til å tro de er, og som på veldig fin og rørende måte viser at det er noen ganger riktigere å bryte loven enn å underlegge seg den.

    Den er vakkert og stødig filmet i et tidlig vinterlandskap med litt nysnø, noe som gir stor kontrast og visker ut gråtoner. Rolige kamerabevegelser og vakkert, vakkert lys. Nå kunne jeg dratt en billig en og si at mye minner både om Carl Theodor Dreyer og Ingmar Bergman, men det gjør jeg ikke; den er for opplagt. (Og for mye show off.)

    Filmens beste replik: søster Maria: 'Tro er 24 timer med tvil - og ett minutt med håp'.

    Enda en flott filmopplevelse i 2017. Kan bli et godt år dette.

    Ed: Så den på kino, liten sal.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Løvekvinnen. Synes egentlig filmen var nokså middelmådig. Gikk ikke særlig dypt inn hverken i hovedpersonens følelsesliv eller opplevelser og jeg ble ikke noe videre engasjert i karakterene. Historien ble presentert på noe overfladisk vis og raste gjennom viktige perioder i hovedpersonens liv (som skulle utspille seg over flere år) på fem minutter... Et liv med et svært svært tøft utgangspunkt, som åpenbart ville føre med seg mange vanskeligheter på vegen for hovedpersonen ble presentert alt for lett og en kan nesten spørre seg hva regissøren egentlig ønsket å formidle her. Filmen var ikke direkte dårlig. Synes bare en kunne bygget mye mer rundt historien enn det som ble gjort her.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    2.367
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Denne gikk på TV i går kveld :



    Lett underholdende, men jeg har sett bedre ting med disse skuespillerne. Plottet var greit nok, arbeidsløse intelligente universitetsnerder som får ideen å produsere og selge et nytt og enda ikke ulovlig designerdop. Noen morsomme scener, men ikke noe ut over det en kan forvente.
    https://en.wikipedia.org/wiki/I_Can_Quit_Whenever_I_Want
     

    Vedlegg

    A

    ANM

    Gjest
    The Neon Demon

    Denne filmen er ikke for alle, men om man klarer å lene seg tilbake, la sansene fylles av de vakre scenene, det fantastisk stemningsfulle lydsporet og la tolkning vente til rulletekst....
    Klar homage til både Argento og Kubrick, men likevel Refns eget skaperverk.

    Anbefales på det sterkeste og kan leies på Viaplay.
     

    Vedlegg

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.809
    Antall liker
    5.337
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    I Hired a contract killer


    DVD/import

    Finsk film med Joe Strummer :) Nok en fin fin Aki Kaurismaki film, kjøpt etter anbefalinger herifra. Handler om en fyr som er lei livet, klarer ikke ta selvmord og ansetter en leiemorder for å drepe seg selv - før han selfølgelig møter ei dame og angrer seg ... Anbefales

    The Shining



    En av min av absolutte favorittfilmer. Alle kjenner denne, tåler fint jevnlige gjensyn. FAktisk første film jeg kjøpte på blu-ray formatet.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn