Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Såg den 12. mann i helga, filmen var en positiv overaskelse og historien er jo så utrolig at det er helt vanvittig hvordan det gikk ann å overleve...

Vis vedlegget 490661

Den 12. mann « NRK Filmpolitiet - alt om film, spill og tv-serier

Såg også Thor Ragnarock som jeg hadde hørt så mye positivt om og ble faktisk litt skuffet selv om det normalt ville vært en film helt for meg. Atmos sporet var ganske ordinært og filmen bare helt på det jevne...

Vis vedlegget 490659
    Etter min mening den aller beste Marvel filmen.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.603
    Såg den 12. mann i helga, filmen var en positiv overaskelse og historien er jo så utrolig at det er helt vanvittig hvordan det gikk ann å overleve...
    Det var nok mye fordi det angivelig ikke var noen som jaktet på han. Var en lengre kronikk om det i Aftenposten da filmen kom, finnes visstnok ikke fnugg av spor av noen jakt på noen sabotør i tyske arkiver.

I samme gate er det ikke spesielt mye som tyder på at nazi-Tyskland hadde et atomvåpenprogram, mens det i Norge nærmest er en del av barnelærdommen at tungtvannsaksjonen sterk forsinket et av sorte .

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.997
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Siste filmene jeg leide på google var Thor Ragnarok og den siste Star Wars filmen.
    Begredelige greier, men kan vel bare takke meg selv for valget av bortkasta tid og penger.
    Neste gang skal jeg leie en jeg har sett før.

Filmer var bedre før i ræva da folk hadde hår i tida. :p

Trur jeg begynner bli gammal.:rolleyes:

Testa forresten noe VR greier hos en dude her forleden.
    Fete saker, og heftig opplevelse, men fikk gnagsår i panna.

Dan Dare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Antall liker
    425
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    Så den første Ringenes Herre film om igjen. Har jo sett den et par ganger og filmen er bra. Det som slår meg er hvorfor har filmen hele 27minutter med rulletekst. Etter mitt syn blir det totalt overkill når de bl.a. skal ha med navnene til flere tusen statister.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.639
    Sted
    Smurfeland
    Så den første Ringenes Herre film om igjen. Har jo sett den et par ganger og filmen er bra. Det som slår meg er hvorfor har filmen hele 27minutter med rulletekst. Etter mitt syn blir det totalt overkill når de bl.a. skal ha med navnene til flere tusen statister.
    Tipper det er fordi Peter Jackson er en cool dude, og at det er moro for alle de som bare var statister å ha navnene sine der, i rulleteksten på en megaproduksjon som dette. Og det er jo ikke noen som tvinger noen til å sitte og se på all den jævla rulleteksten heller. :)

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Jeg liker animerte filmner.
    Ofte er de lettbente og overfladiske og kun til lett underholdning, men denne gangen fant vi en det var litt flere lag på.

Coco er en Diney Pixar animasjon om en gutt med musikalske gener, men en familie som hater musikk. Resten må dere se selv.
    Jeg likte filmen og animasjonen der de spiller på gitarer er utrolig bra! Jeg har aldri sett en animasjon som har vært så nære "ekte" bevelser i så måte.

008def9c94012abb032169ac9d7f7ea061cdbbd0.jpg

Dan Dare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Antall liker
    425
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    Tipper det er fordi Peter Jackson er en cool dude, og at det er moro for alle de som bare var statister å ha navnene sine der, i rulleteksten på en megaproduksjon som dette. Og det er jo ikke noen som tvinger noen til å sitte og se på all den jævla rulleteksten heller. :)
    Sant nok det, men det blir litt misvisende når oppgitt spilletid på filmen er 3 timer og 45 minutter og faktisk spilletid er 3 timer og 15 minutter.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.639
    Sted
    Smurfeland
    ^Skjønner hva du mener, men sånn er det vel på alle filmer såvidt jeg vet. Man regner fra begynnelsen av filmen til slutten av rulleteksten. Den er lang nok for det, eller...? ;D

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Dan Dare: Hvorfor? Det er såre enkelt: Fordi alle som står i den har vært med på å lage filmen. Men hvorfor i himmelens navn ser du ikke Extended-utgavene istedet???? Kinoutgavene er maltrakterte for kinobruk, de mangler viktige detaljer og er for korte til å være så episke som Peter ville...

Dan Dare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Antall liker
    425
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    4
    Dan Dare: Hvorfor? Det er såre enkelt: Fordi alle som står i den har vært med på å lage filmen. Men hvorfor i himmelens navn ser du ikke Extended-utgavene istedet???? Kinoutgavene er maltrakterte for kinobruk, de mangler viktige detaljer og er for korte til å være så episke som Peter ville...
    Jada, jeg sier ikke at det er et problem. Jeg bare påpeker at rulletekster tar en ekstremt stor del av filmen og at det ikke er vanlig å nevne alle statister med navn, spesielt ikke når det er flere tusen av dem.
    Men for all del, når Peter Jackson ønsker og gjøre det på denne måten så gjerne for meg. Jeg gidder selvsagt ikke å se 27 minutter med rulletekst men registrer bare at filmen er 27 minutter kortere enn oppgitt.
    Og selvsagt ser jeg extended-utgavene.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Dan Dare: Det ER vanlig å nevne alle involverte på forskjellig vis i rulletekst, men den oppgitte spilletida her er FILMEN og kun filmen..der er rulleteksten en del av totalen. Jeg har hele EE-pakka selv. Inkl Hobbit-trilogien. Disse filmene er et deilig flashback til den tid man gikk på kino for å få med seg HELE opplevelsen- som med original Ben Hur og Cleopatra. (Kun intermission-delen mangler.) Noe man idag helst gjør hjemme. Forutsatt at lyd og bilde har blitt tatt ordentlig vare på. Hollywood har i årevis søkt en standard for å forenkle produksjon og finansiering av film:

-Standard spillefilm = max 90 min.
    - Manus, lengde = 100-120 sider

Derfor er det laget en kino- og en EE-utgave av LOTR. Fordi den blant annet går solid utenpå standarden. Så vi som VIRKELIG vet hva film er og kan være får max ut av opplevelsen. Og får se filmen slik regissøren ønsker den. For meg er disse filmene noe av det beste som er laget, all den tid at jeg har et svært nært forhold til film, musikk og all deres iboende fortellerkunst. Så jeg bruker ei helg eller tre i året på Peters mesterlige tolkning av Tolkiens absolutt velskrevne murstein av en trilogi. Fra begynnelse til slutt Som John R. R.. viet femten år av livet sitt til for å få den ordentlig, og hvis tredje bok ble ferdigskrevet av sønnen, Christopher Tolkien. Fordi en god film ALDRI kan bli for lang. Filmkvelden kan derimot bli for kort.

Defacto: Noe har DIsney lært av Ivo Caprino også....og Pixar er noe av det beste som har skjedd animasjonsfilm siden storhetstida med Max, Walt, Hanna, Barbera og Looney Tunes. Pluss Tom vs. Jerry... Gleder meg til å se den der selv. Apropos "ekte" teginnger og lagdeling: Du har sett Rango??

Sist redigert:

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Star Wars: The last Jedi

Star Wars: The Last Jedi

Blu-Ray kjøpt hos coop hypermarked.

Handling er skrevet om i tidligere post.

Bilde :
    Ganske bra bilde :)
    Skifter format/zoom av og til.
    Virket nesten bedre på kino.

Lyd : dts hd-ma 7.1 med DSU hjelp.
    Sukk. En liten skuffelse lydmessig.
    Veldig kontrollert lyd.
    Veldig flat lyd.
    Egenlig litt kjedelig lyd :-/
    Der du forventer litt trykk og smell er det fint lite som skjer :-/ Men nei, selv MV -15dB ble det ikke fengende.

Denne hadde faktisk veldig bra lyd da jeg så den på kino. Skuffende av Disney og ikke klare det på Blu-Ray :-(

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 4

Får håpe 4K og Atmos utgave er bedre for de om kan prøve det.

S

Syncrolux

Gjest
    Star Wars: The Last Jedi

Blu-Ray kjøpt hos coop hypermarked.

Handling er skrevet om i tidligere post.

Bilde :
    Ganske bra bilde :)
    Skifter format/zoom av og til.
    Virket nesten bedre på kino.

Lyd : dts hd-ma 7.1 med DSU hjelp.
    Sukk. En liten skuffelse lydmessig.
    Veldig kontrollert lyd.
    Veldig flat lyd.
    Egenlig litt kjedelig lyd :-/
    Der du forventer litt trykk og smell er det fint lite som skjer :-/ Men nei, selv MV -15dB ble det ikke fengende.

Denne hadde faktisk veldig bra lyd da jeg så den på kino. Skuffende av Disney og ikke klare det på Blu-Ray :-(

Filmen : 5
    Lyd : 4

Får håpe 4K og Atmos utgave er bedre for de om kan prøve det.
    Var innom Coop jeg også.

Uenig med deg - det BESTE med filmen er lyden! Veldig bra lydmiks, låter realistisk uten å være overdrevet. Og dynamikk så det holder, for man har klart å styre unna å booste opp volumet slik det dessverre er vanlig å gjøre på Blu-ray i disse tider. Låt helt konge på MV 0 dB her.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hans Zimmer: Live in Prague

Hans Zimmer: Live in Prague

Det er ikke film akkurat... Men denne konserten her vanvittig moro og både høre og se :D

Det halt klart beste er så klart lyden. Den er Referanse og litt til. Helt klart demo verdig.

Gåsehud fra start til stop :D

Bilde :
    Fantastisk bilde :D

Lyd : Dolby Atmos 5.1.4
    Atmos lyden på denne er en opplevelse :D
    Alle kanaler i bruk, og stort lydbilde.
    Det råeste er nok LFE/Sub. Her frigis det masse energi av og til.
    Samt det er ganske DYYYPT av og til :D Jeg sier bare Gåsehud, og Arendal Sub3`ene storkoste seg under konserten :D :D :D

Konserten : 6
    Lyd : 6+++++ (makan til morro gjengivelse av kosert har jeg ikke hørt)

Med potente sub(er) blir det ekstra morro og oppleve konserten ;)

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Utrolig sammentreff!
    Kjøpte den forrige uke og ser på den nå i Atmos 7.1.2 i hjemmekinoen :D
    Den er tatt opp i 4k, men kun utgitt i 1080p som beste format.
    Tar seg skikkelig opp etter spor 33 (Interstellar) og spor 40 tar jo helt av - en vegg av lydcollage.

Vedlegg

Sist redigert:
    C

Cyber

Gjest
    Synes det er noe utrolig herlig over stemningen i starten av 1. film. Veldig rart å se på årstallet den ble laget. Det er i slike tider man innser hvor fort tidens sand renner gjennom fingrene, akk klisjè...

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Er denne Zimmer saken i Atmos på den norske blurayen? PK oppgir DTS HDmaster...

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Er denne Zimmer saken i Atmos på den norske blurayen? PK oppgir DTS HDmaster...
    Ja, vet det. Slett håndtverk som vanlig. Trodde jeg var den eneste som ble frustrert over dette.
    Men slapp av, lyden er Atmos.
    Hos meg sender Oppoen True HD bitstream m/metadata og Atmos dekodingen skjer i prosessoren.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    SD88: Since when? DVD er ikke oldschool. Men så er kanskje ikke du gammel nok til å huske Beta og Betamax + VHS heller? Eller Commodore 64 og Nintendo NES? :rolleyes: Filmen er nittitallets beste actionfilm, bortsett fra de restaurerte Star Wars-filmene..

Sist redigert:

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.385
    Torget vurderinger
    2
    For noen er det nitratfilm som et oldschool, men viktigere; nittitallets beste actionfilm?

Heat, Mission Impossible og Point Break er skarpe konkurrenter, men ... The Matrix kom i 1999

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Avengers: Infinity War

Holy Shit...

Holy Shit...

Holy Shit...

Jeg sier bare Holy Shit !!! Se den !!!

Bilde : 2D
    Helt ok bilde.

Lyd :
    Kan vel si det sånn, at det er på tide at Steinkjer Kino Sal 1 oppgraderer Front, Center og Suber.
    Om denne har konge lyd når den kommer på blu-ray er jeg ikke overasket.
    Om lyden er dårlig, blir jeg skuffet. For dette lover bra til hjemmekino :D

Altså, se ut rulleteksten. Hjelp kommer ;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Superhkm: Vel, ja. Den er nittitallets beste. Fordi den på en mesterlig måte- takk til James- kombinerer åttitallets litt kantete actionstil (Robocop, Terminator 1) med story, lengde, spill og bruk av teknologi som står seg selv idag. Det skal da sies at jeg skiller på action og actionkomedie-sistnevnte favoritter her er Die Hard, BHC og Lethal Weapon. Pakkene. Dem ser jeg flere ganger i året. Har etpar MI-instalments, men Toms beste er og blir hhv Top Gun, Eyes Wide Shut og The Firm. PS: DAVE GRUSIN HAR LAGET ET EKSELLENT SOUNDTRACK HER.

Michael Douglas og Sean Connery kan også nevnes sammen med Keanu og Larry. Black Rain og The Rock er lysende gode, de også. T2 var forresten også verdens dyreste film i 1992.

Sist redigert:

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.385
    Torget vurderinger
    2
    The Matrix er troverdig i sin meta-avslutning; herfra og ut er alt mulig. Allikevel er det sjelden jeg ser filmer der CGI brukes til å lage ting som overrasker meg slik The Matrix gjorde.

På åttitallet gikk jeg på kino og så actionkomedier, i dag føles de daterte. BHC I er fortsatt gøy. Gøy at du nevner Black Rain, ingen komedie, men en film jeg så igjen for ikke lenge siden, fortsatt bra. Ikke så ofte det snakkes om den.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.445
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Star Wars - The Last jedi (2017)

star wars jedi tk nett.jpg

Blu-ray/DSU

Endelig kom denne til min lokale kino. Dette var en litt anderledes film enn the Force Awakens men storkoste meg med filmen. Litt uvant bruk av humor, men syns det for det meste fungerte. Setter TFA høyere, men er fortsatt gøy å være Star Wars frelst. Kun sett en gang så langt, men blir nok noen flere runder før jeg virkelig kan komme med en utfyllende kommentar. Må også få prøvd den i 3D etterhvert.

S

Syncrolux

Gjest
    The Force Awakens er vel litt mer "Star Wars"-aktig kanskje- litt mer overspilt og nostalgisk, og tilsynelatende mindre CGI. Sånn sett bedre enn The Last Jedi. Dog synes jeg Rogue One er den beste filmen i Star Wars universet.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Holy Shit...

Holy Shit...

Holy Shit...

Jeg sier bare Holy Shit !!! Se den !!!

Bilde : 2D
    Helt ok bilde.

Lyd :
    Kan vel si det sånn, at det er på tide at Steinkjer Kino Sal 1 oppgraderer Front, Center og Suber.
    Om denne har konge lyd når den kommer på blu-ray er jeg ikke overasket.
    Om lyden er dårlig, blir jeg skuffet. For dette lover bra til hjemmekino :D

Altså, se ut rulleteksten. Hjelp kommer ;)
    Tja, litt fram i tid, men blir ny kino på Steinkjer om noen år.
    De oppgraderer neppe dagens kino når de skal til å bygge kulturhus, kulturskole, bibliotek, kino osv de neste årene.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Superhkm: Liker Matrix-pakka også. Den åpna øya mine for Larry Fishburne, som seinere gjorde en strålende Ray Langston i CSI. Men jeg koser meg akkurat like mye med å se Jack Klugman som Quincy ME- en serie jeg gjerne skulle hatt komplett. Streets Of San Francisco, , Black Rain og Fatal "Kokte kaniner" Attraction er Michaels beste. Dog slår han ikke pappa Kirk i Spartacus..BHC, Bond, Die Hard, Dirty Harry og LW blir ALDRI daterte. Arnold, Sean og co, Eddie, Clint, Bruce, Mel, Danny og Michael er consummate pros of the movie game.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.639
    Sted
    Smurfeland
    Når man først snakker om Michael Douglas kommer man ikke utenom Basic Instinct, The Game, og Falling Down IMO.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Superhkm: Gjorde visst det..hehe..rettet. Jeg har alle disse, så det var visst litt seint på natta da jeg la inn svar her oppe. Det skjer for den beste, det.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Ble overasket over hvor livaktig Leia var i SW the Last Jedi.

Likte denne bedre enn Force Awakens, men jeg likte Rogue One også...

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.639
    Sted
    Smurfeland
    Ble overasket over hvor livaktig Leia var i SW the Last Jedi.

Likte denne bedre enn Force Awakens, men jeg likte Rogue One også...
    Ingen spoilere please, har den i hylla men har ikke rukket å se den enda. Riktignok bare på vanlig blu-ray siden PK hadde tilbud på den nå, men hvis valget står mellom kr. 66,66,- for vanlig blu-ray og 249,- for 4k UHD er valget temmelig enkelt for min del. 4K må ned på et er edruelig prisnivå før jeg gidder å handle noe særlig av det, selv om jeg har 4K spiller og TV.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Star Wars - The Last jedi (2017)

Vis vedlegget 492649

Blu-ray/DSU

Endelig kom denne til min lokale kino. Dette var en litt anderledes film enn the Force Awakens men storkoste meg med filmen. Litt uvant bruk av humor, men syns det for det meste fungerte. Setter TFA høyere, men er fortsatt gøy å være Star Wars frelst. Kun sett en gang så langt, men blir nok noen flere runder før jeg virkelig kan komme med en utfyllende kommentar. Må også få prøvd den i 3D etterhvert.
    Digget denne, ser den for litt laber score både på lyd og bilde men jeg syntes det var meget for seg gjort. Må ha volumrattet godt over gjennomsnittet så satt det. Underholdende med masse fet action og lyd.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn