Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    3.630
    Sted
    Polen
    The Bourne Identity

Jeg må ha et gjensyn med de tre første filmene i serien en gang i blant. Først ut var eneren, naturligvis. Matt Damon ser vel guttungeaktig ut i denne filmen; ikke helt troverdig med tanke på hvem rollefiguren hans er, og erfaringene han har. Skjønt troverdig er kanskje et ord en bare bør glemme først som sist :ROFLMAO: Bra action, da. Flott koreograferte kampscener og intens kameraføring. Liker også veldig godt reisingen på kryss og tvers av Europa.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.566
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Gladiator II (2024)
    1738048626260.png

plukker opp handlingen fra den første (på sett og vis). Ikke så verst som underholdning der og da, på overflaten en grei remake, men alt er litt halvhjertet jamfør originalen. I følge min historieinteresserte kone var en god del korrekt, men vi reagerte på tidslinjen; en handling som burde tatt månedsvis var pakket sammen til å utspille seg over noen få dager. Vil nok heller se originalen en gang til enn å vende tilbake til denne.

Rallar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Antall liker
    798
    Sted
    Hadeland
    Gladiator II (2024)
    Vis vedlegget 1092872
    plukker opp handlingen fra den første (på sett og vis). Ikke så verst som underholdning der og da, på overflaten en grei remake, men alt er litt halvhjertet jamfør originalen. I følge min historieinteresserte kone var en god del korrekt, men vi reagerte på tidslinjen; en handling som burde tatt månedsvis var pakket sammen til å utspille seg over noen få dager. Vil nok heller se originalen en gang til enn å vende tilbake til denne.
    Enig i det du sier, synes heller ikke kampene her var gode nok, kommer nok aldri til og se denne igjen.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    3.630
    Sted
    Polen
    The Bourne Supremacy og The Bourne Ultimatum. Disse to synes jeg er de helt klart beste i serien, og Ultimatum går av med seieren. Sekvensen på Waterloo Station er intet mindre enn fantastisk. Synes de holder seg bra til å være såpass gamle nå.

Da har jeg fått min Bourne-dose for en stund. Legacy (ikke med Matt Damon) og den siste gidder jeg ikke se.

Rallar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Antall liker
    798
    Sted
    Hadeland
    Grei nok film men etter akkurat og ha lest boka så er det mye og sette finger`n på og mye som burde vært tatt med men ikke så lett når det bare er en film, burde kanskje vært serie

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    3.630
    Sted
    Polen
    Jason Bourne (den siste med Matt Damon)

Skulle bare se de tre første, som er de beste, men kunne ikke dy meg. Den er helt OK, men hun som spiller den unge CIA-dama (ikke Nicky Parsons-figuren altså), er helt malplassert. Null utstråling og null kjemi med Matt Damon. Tommy Lee Jones passet bra til rollen som korrupt CIA-boss. Den siste biljakten i Las Vegas er fullstendig over the top. Et stort pluss er sekvensen i Athen, der det er en heseblesende katt-og-mus-jakt midt under et stort opptøy.

Men at de måtte gjenta linjen «You don't know who you're dealing with. This is Jason Bourne.» nesten ordrett i alle filmene ... :rolleyes:

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.929
    Torget vurderinger
    1
    Galaxy of terror!

En Roger Corman B-science fiction/horror film. Denne kom kjølvannet til suksessen til Alien men er skikkelig low budget. Faktisk var denne slett ikke værst - men man må ha sansen for sjangeren...

81fn-tN8nTL._AC_SL1500_.jpg

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    847
    Torget vurderinger
    5
    Anbefaler et gjensyn av denne, og en virkelig verdt å se film for de som ikke har sett den. Snakk om å forutse dagens absurde virkelighet…. Og da tenker jeg ikke på 2024 YR4.

IMG_8007.jpeg

God fornøyelse!

mvh Olav E

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.566
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Så denne i går. Jeg hadde glemt hvor fæl filmusikken var på den tida, og også glemt hvor mange tomme trekasser som knuses når folk ramler inn i de i slike filmer, men alt i alt syns jeg dette var en fornøyelig nostalgitripp. Den kunne ikke vært lagd i dag, men det kunne strengt tatt ikke operaen Den Flygende Hollender som jeg så i kveld heller. Dolph Lundgren, Brandon Lee, Tia Carrere. 1991.
    1740002576846.png

Sist redigert:

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.566
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Er nå disse amerikanske soldatene noe tess da?
    Sjekker ut kampevnen i denne fra 1981.
    1740068967719.jpeg

bare en litt kaotisk heimevernsøvelse jo. Tiden har nok gått fra denne.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn