Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Erik Skjoldbjærgs Nokas
    Tidvis ganske spennende, jaffal for oss som bor i denne gudsforlatte landsdelen, men en merkelig slutt. Hele korthuset faller sammen på null komma nokas. Som om filmen sluttet fordi filmteamet gikk tom for penger. Snodig med så mange skuespillere som gjennom hele filmen har på finnlandshetter.
    Endimensjonal, som så mange andre norske filmer?
    Mange amatører, men alt hva det betyr av sjarme og hjelpeløshet. Men mest at filme ikke holder helt i mål, det klapper sammen før vi er ferdige på en måte.
    Han som til stadighet har handlet på Soundgarden Forus de siste 6-7 år, med 200-lapper; var han med? ::)
    Dette er faktisk tilfelle.
    Det fikk jeg ikke med meg. En av de som spilte politi da, gjerne?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    En tirsdag formiddag med denne

The Man Who Knew Too Much

Klassisk soundtrack........

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ikveld lånte jeg øyne og ører til filmen "Once", hvor Glen Hansard (The Frames) spiller hovedrollen, sammen med sin virkelige kone.
    I og for seg ikke noen film til terningkast 6 - er nok mer en film i gaten "The Commitments" osv....
    Men musikken, mann, musikken - DEN får terningkast 6! Herlig "singer/songwriter" med gode instrumentale og vokale prestasjoner, samt musikk og tekster over gjennomsnittet.
    I slike øyeblikk er det greit å ha et ok oppsett... ;D

Nå gleder jeg meg bare til de to soloskivene til mr Hansard jeg har bestilt dumper ned i en postboks nær meg.... ;D

mvh
    Proffen

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Ser at folk flest ikke gidder ta seg bryet med å kreditere hvem som har laget filmen. Det blir som på si tittelen på en plate, men ikke navnet på artisten.

I dag har jeg sett Anton Corbijns Control. Sikker, vakker og trist film om å forsøke på det umulige, i de to eneste fargene som fins: sort og hvit. Sam Riley gjør en grei, men ikke mer, innsats som Ian Curtis. Deilig depressiv musikk.

Vedlegg

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Ble sittende å se på Temple GrandinSVT1 i kveld og syntes det var en meget fin og god film. Helt klart av typen hjertevarmer som gir good-feel etter å ha sett den.

At filmen er baset på virkelighet fant jeg ut etterpå. Det gjorde den ikke noe dårligere og etter hva jeg leser så er Temple vel verd en film. :)

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Ser på Heroes Sesong 4. Det har blitt så dumt og kaotisk at det er morsomt.

..og endelig er det flere som kan match`e Milo Ventimiglia(Peter Petrelli) sine fantastiske skuespiller prestasjoner ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Jøss, holder de på enda? Den serien var i fritt fall då eg slutta å sjå på den.

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Joa, gikk fullstendig over stokk og stein i forrige sesong også.

Sesong 4 er (også) å finne i butikkhyllene nå, og definitivt ikke verdt pengene.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.119
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gillians Brazil forleden kveld. Like forvirrende og usammenhengende som forrige gang jeg prøvde (den gang ga jeg opp, nå holdt jeg ut) å se den.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    erato skrev:
    Gillians Brazil forleden kveld. Like forvirrende og usammenhengende som forrige gang jeg prøvde (den gang ga jeg opp, nå holdt jeg ut) å se den.
    En av mine favorittfilmer!
    Hmm, lurer på om den er å få i Blu-Ray...?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.119
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet at den har høy status. Derfor prøvde jeg igjen, heldigvis var kona enig med meg.....og vi lurte begge på hva den egentlig handlet om.

ronnytt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Antall liker
    0
    Så nylig Triage, med Colin Farrell og Christopher Lee. Bra film som er både velspilt, tankevekkende og tidvis spennende.

Samme kveld så jeg Kick-Ass, som ut fra coveret og info om innhold fikk meg svært skeptisk. Regnet med jeg ville skru av etter kort tid (til tross for mange gode kritikker). Jeg ble svært overrasket over filmen, som var både sjarmerende og hylende morsom.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Grei scifi. Litt stillferdig 70-talls stil og befriende uhollywoodsk.

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Gjensyn med den engelske pasienten. Holder seg!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Wrong turn 3... tja, hva skal man si, 80-talls effekter i en hd film blir smertefult avslørt, men moro blir det da...

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    311
    Har akkurat sett cornelis

Kansje ikke den helt store filmen, men musikken og rolletolkningen av Husby er mega.

U

utgatt60135

Gjest
    Overraskende bra om Nokas ranet:

Og facebook filmen var også ganske spennende;

Men Hævnen var bare superbra - sterk! Treningkast 6. Det beste ved den var måten de presenterte det vanskelige temaet med hevn/ikke hevn. Jeg setter stor pris på filmer som setter en i undring etterpå, ikke bare gir et svar eller et budskap. Anbefales stort for dem som ikke har sett den :D.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Thor. Mektig kinofilm. :) Storkoste meg med gode spesialeffekter, og grei historie. Anbefales for de som vokste opp med Marvel. Green Lantern kommer til sommeren... gleder meg!

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Så Thor, en helt grei film.

- Effektene kunne med fordel vært en del mindre "amerikanske"
    - Forhistorene kunne godt vært litt lengere, så en hadde brydd seg litt mer om karakterene

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Return of the living dead 2- de lager ikke slike filmer lenger, litt synd, men sikkert av en grunn. Personlig liker jeg skrekk komedier ;D

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.763
    Sted
    Phobos
    Todd skrev:
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    Svært bra film :D. Terningkast 6 fra meg.

Enig!!
    Enig!!
    Så denne filmen på blu-ray i dag. Hovedpersonen ble alt for ustabil til at jeg klarte å forholde meg til henne eller få noen som helst medfølelse og generelt falt filmens plott og tema svært lite i smak hos meg personlig. Pluss for meget god musikk. Bildet var generelt meget skuffende til å være en ny film, og jeg synes ikke filmen kledde håndholdt kamera, all den tid jeg i langt større grad kunne tenkt meg rolige "stilstudier" med mer distansert estetisk nytelse.

MEN, om jeg klarer å distansere meg fra det faktum at jeg personlig synest plottet var svært overdrevet, tildels usaklig og dermed uinteressant, kan jeg vanskelig se hvordan ting kunne vært gjort bedre (med unntak av tekniske faktorer som annerledes kameraføring og bedre bilde) om målet er å fremstille hvordan en skjør personlighet presses over kanten til ravende galskap. Glitrende skuespillerprestasjoner er det som gjør hele denne filmen. Med andre ord gir jeg den meget god score som film og setter selve historien på kontoen for "smak og behag".

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Deliverance (piknik med døden), lenge siden jeg hadde sett den, holder seg meget bra synes jeg med tanke på filmens alder. Banjo scenen er jo bare så kul :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn