Aerik
Hi-Fi freak
Skal prøve meg på denne I dag....
Knallgod film.
Hvis du liker hundefilmer kan jeg anbefale denne
Ligger på Viaplay bare til info.En A-film
Interstellar (2014) skiller seg positivt ut i en sjanger, som ellers skjemmes av mange filmer med imponerende CGI, men dårlig story.
Der de fleste manus blir tynnere, jo lengre unna jorda romskipet kommer, klarer Interstellar å holde seg interessant til siste filmrute.
Laget før SoMe traff planeten, så det er fortsatt en hvit tobarns-pappa som prøver å redde jorden, og helten sladder romskipet gjennom sorte hull, like lett som han kjører firehjulingen gjennom maisåkeren. Noen lettvintheter her og der, altså, men pytt sann.
En lang (2t 49m), spektakulær og tankevekkende film, iblandet både litt action, familiedrama og overraskende vendinger. Topp casting med kjente navn foran og bak kamera.
Gav opp å finne den på streaming, så det ble TV2Play leiefilm til kr 29,-. Apple forlanger 39,-. Anbefales!
Vis vedlegget 973575
En av mine favorittfilmer - nesten perfekt - en av veldig få filmer som jeg har gitt 9/10.En A-film
Interstellar (2014)
Samd. Minner meg om at eg må prøva meg på Tenet igjen, den fekk eg aldri heilt til.En av mine favorittfilmer - nesten perfekt - en av veldig få filmer som jeg har gitt 9/10.
Heldigvis?Ble denne på kino igår. Fikk litt julestemning, men var ikke helt den gode gamle Andersen
Tenet var GRUSOM. Det er ikke mange filmer jeg gir 3 på Imdb, men dette var en av dem. De lengste 2,5 timene i mitt livSamd. Minner meg om at eg må prøva meg på Tenet igjen, den fekk eg aldri heilt til.
Da er du er modig! Jeg skal aldri se den igjen. Prøver å fortrenge.Ble litt skuffet over Tenet - men det er mye bra i filmen - ga den 7/10 på imdb.
Tror at å se den igjen kan gi litt mer.
Barbarian likte jeg også - veldig bra.
Horror film som jeg gikk helt blindt inn i ut over en anbefaling fra en kollega. Innfridde virkelig! Ikke et mesterverk på noe vis, men med plot twister og absurde hendelser du neppe har sett før!
Tre og en halv time senere var filmen plutselig ferdig. Kroppen min hadde til og med glemt å bli støl og jævlig som vanlig er ved lengre kinoopphold. Her er det null billige virkemidler. Det vil si null humor i form av comic relief, action sekvenser for actionens skyld eller tilsvarende. All tiden gikk med på karakterdreven utvikling. Høres det utrolig kjedelig ut? Det kan jeg forstå, men jeg anbefaler å se den likevel!
Flygingen var vel noe som skjedde i virkeligheten?
En av årets dårligste filmer for min del. Basert på en sann historie er vanligvis et rødt flagg (fordi det legger lista høyere med tanke på realisme og faktualitet) og jeg burde visst bedre enn å se en film som baserer seg på noe jeg faktisk vet noe om (sim racing). Syltynt plott. Helt utrolig platte karakterer. Racing biten var ekstremt lavmåls, ja rett og slett dårlig, og ja, det inkluderer det at man skjønner man må ta seg noen friheter for å gjøre det hele litt mer underholdende. Kjøre inn 6 sekunder på slutten av en runde når du kjører mot de beste i verden hvor man er heldig om man kjører inn et tidels sekund med den utrolige taktikken som innebærer å.... trykke gassen i bånn.. Herregud så latterlig. Filmen kulminerer til og med i å gjøre et ekstremt latterlig poeng ut av det å avvike fra spillets racing line som en slags genial taktikk som i virkeligheten _INGEN_ sim racere har påslått eller følger i utgangspunktet.
Den ekte racingen var ikke det fnugg bedre. GT3/4 lignende biler som letter og flyr i en film som baserer seg på hendelser i virkeligheten?? At det å gjentatte ganger kræsje i andre biler så de settes ut av spill liksom er en legitim taktikk som ikke medfører noen straff eller ulemper på toppnivå?? Det hadde ikke en gang flydd i selve sim racingen, langt mindre i ekte løp. Heldigvis unngikk de slike pinligheter når de faktisk dro Le Mans løpet, men da var jeg på nippet til å slå av hele greia.
I tillegg påstås det at Gran Turismo er den beste racing simulatoren i verden, som i praksis ingen i den virkelige sim racing verden mener. Hele greia fremsto bare som en kunstig reklameplakat for selve spillet.
Jeg ble pinlig berørt på Orlando Blooms vegne. Den eneste karakteren som får godkjent er David Harbours rolle. Jeg har vanskeligheter med å forstå at denne filmen kan være laget for noen andre enn folk mellom 10 og 18 år som selv har spilt Gran Turismo og synes det at filmen involverer elementer fra dette spillet alene er nok til å se den. Er du ikke i den gruppa så anbefaler jeg virkelig å styre unna.
Omtrent som i F1?............
At det å gjentatte ganger kræsje i andre biler så de settes ut av spill liksom er en legitim taktikk som ikke medfører noen straff eller ulemper på toppnivå??
...............
Jaggu! Trodde hendelsen bare var inspirert av tilsvarende hendelser tidligere med Mark Webber som skyldtes en helt annen type bil med en designfeil! Jeg har aldri sett dette med gt3 før! Beklager den!Flygingen var vel noe som skjedde i virkeligheten?