Kylling! 8)Delle skrev:Store elektrolytter må aldri kortsluttes! Utladning skal gjøres ved hjelp av en motstand.audiosan skrev:eller en kan utlade kondensatorbanken med en motstand eller lignende.
Mvh
Kylling! 8)Delle skrev:Store elektrolytter må aldri kortsluttes! Utladning skal gjøres ved hjelp av en motstand.audiosan skrev:eller en kan utlade kondensatorbanken med en motstand eller lignende.
Mvh
Grillkylling? ;DRhesus skrev:Kylling! 8)Delle skrev:Store elektrolytter må aldri kortsluttes! Utladning skal gjøres ved hjelp av en motstand.audiosan skrev:eller en kan utlade kondensatorbanken med en motstand eller lignende.
Mvh
SMÅ lytter du er vant med da stakkar. Oss som daglig hanterer MW med tilhørende lyttbanker tenker tydeligvis annerledes.Duelund_Support skrev:Elstikket til loddekolben er godt. ;D Trafoen i dens strømforsyning er en passende modstand.
Hvad ville du kalde små lyttbanker ? 400.000 uf 70V er det småt ?Obsolete Audio skrev:SMÅ lytter du er vant med da stakkar. Oss som daglig hanterer MW med tilhørende lyttbanker tenker tydeligvis annerledes.Duelund_Support skrev:Elstikket til loddekolben er godt. ;D Trafoen i dens strømforsyning er en passende modstand.
Har hatt fri bra forsterkeren i dag, har montert DIY høyttalerne.audiosan skrev:hvordan går det med bygget?
Ja det er tross alt bare 28 ws 8) I forsterkersammenheng er det også både billigere og bedre å regulere forsyningene i slike tilfeller. :Duelund_Support skrev:Hvad ville du kalde små lyttbanker ? 400.000 uf 70V er det småt ?Obsolete Audio skrev:SMÅ lytter du er vant med da stakkar. Oss som daglig hanterer MW med tilhørende lyttbanker tenker tydeligvis annerledes.Duelund_Support skrev:Elstikket til loddekolben er godt. ;D Trafoen i dens strømforsyning er en passende modstand.
Det er målt på kjøleribbene ja, jeg har enda ikke satt på lokket. Så jeg bør kanskje ta på noen ekstra hull i bunn og topp da.asbjbo skrev:Gratulerer!
Jeg har ikke lagt merke til noen tydelig endring ved innspilling på mine UcD'er. De låter omtrent likt nå som da jeg slo dem på for første gang.
Absolutt max tillatt temperatur på Hypexene er 65 grader i luften og 90 grader på kjølefinnene. 50 grader er OK, men kanskje litt varmt hvis det er en lufttemperatur. Da trenger du kanskje litt fler ventilasjonshull i boksen.
Takker for det jaaudiosan skrev:gratulerer og velkommen til Hypex klubben ;D
har du smurt på med et strøk varmeledende pasta mellom hypex modulene og kabinettet? det gjør underverker va varme angårLeikis. skrev:Det er målt på kjøleribbene ja, jeg har enda ikke satt på lokket. Så jeg bør kanskje ta på noen ekstra hull i bunn og topp da.asbjbo skrev:Gratulerer!
Jeg har ikke lagt merke til noen tydelig endring ved innspilling på mine UcD'er. De låter omtrent likt nå som da jeg slo dem på for første gang.
Absolutt max tillatt temperatur på Hypexene er 65 grader i luften og 90 grader på kjølefinnene. 50 grader er OK, men kanskje litt varmt hvis det er en lufttemperatur. Da trenger du kanskje litt fler ventilasjonshull i boksen.
Jeg bruker en slik tamparatur måler som man peker med som en laser peker, noe vi bruker for å måle objekt tempratur i lakkboksen. Når vi lakker biler.
Nei sånn pasta har jeg ikke smurt på, jeg får vel skaffe det også da.audiosan skrev:har du smurt på med et strøk varmeledende pasta mellom hypex modulene og kabinettet? det gjør underverker va varme angårLeikis. skrev:Det er målt på kjøleribbene ja, jeg har enda ikke satt på lokket. Så jeg bør kanskje ta på noen ekstra hull i bunn og topp da.asbjbo skrev:Gratulerer!
Jeg har ikke lagt merke til noen tydelig endring ved innspilling på mine UcD'er. De låter omtrent likt nå som da jeg slo dem på for første gang.
Absolutt max tillatt temperatur på Hypexene er 65 grader i luften og 90 grader på kjølefinnene. 50 grader er OK, men kanskje litt varmt hvis det er en lufttemperatur. Da trenger du kanskje litt fler ventilasjonshull i boksen.
Jeg bruker en slik tamparatur måler som man peker med som en laser peker, noe vi bruker for å måle objekt tempratur i lakkboksen. Når vi lakker biler.min har aldri tippet over 35 grader på kjøleribbene. å det ved hard drift. modulene i seg selv har bestandig en fin arbeids temeratur.
Ja, det bør du absolutt gjøre. Det hjelper til å bli kvitt varmen fra forsterkermodulen. Men ca 50 grader er fortsatt godt under maksimaltemperaturen, så det er ingen stor krise. Min stabel med Hypex'er blir noen-og-førti grader i luftspalten mellom monoblokkene. Da er nok kjøleribbene en god del varmere.Leikis. skrev:Nei sånn pasta har jeg ikke smurt på, jeg får vel skaffe det også da.
Hvem er det som selger den kjøle pastaen da ? Kan man eventuelt bruke et smøre middel som tåler høye tempraturer, for eks det som man kan smøre bak bremseklosser. Det er vel for å få 100% forbindelse mot kjøle plata, så det burde vel funke ?asbjbo skrev:Ja, det bør du absolutt gjøre. Det hjelper til å bli kvitt varmen fra forsterkermodulen. Men ca 50 grader er fortsatt godt under maksimaltemperaturen, så det er ingen stor krise. Min stabel med Hypex'er blir noen-og-førti grader i luftspalten mellom monoblokkene. Da er nok kjøleribbene en god del varmere.Leikis. skrev:Nei sånn pasta har jeg ikke smurt på, jeg får vel skaffe det også da.
Hifi delirium.Leikis. skrev:Jeg må vel snart ha meg DIY dac/pre og DIY transport nå så blir det helt toppers ;D
Det er jo dette som er så kjekt med DIY! Kanskje du i stedet for cd-transport og DAC vil vurdere DIY PC med harddisk-basert avspilling av tapsfrie FLAC filer gjennom et proft lydkort? Da har du plutselig mulighet for pc-baserte, digitale delefiltre og en romkorreksjonsløsning ala Audiolense. Eller du kan høre med Tangen, slike digitale løsninger er jo hjemmebane for ham. PCen kan du koble til flatskjermen din og bruke som film-kilde også. Hos meg har en pc med Lynx lydkort og 6 stk Hypex UcD tatt over plassen til et utall andre bokser, og jeg har aldri hatt bedre lyd. Og i likhet med deg har jeg også gått betydelig ned i prisLeikis. skrev:glemt denne tråden litt jeg :
Etter montering av kjøle pasta sank tempen med ca 5 grader, så nå er den rundt 40-45 på det varmeste.
Jeg har også delt forsterkeren, sånn at jeg har 2 monoblokker, så jeg har en forsterker rett bak hver høyttaler, og de spiller utrolig bra !! Nye DIY XLR kabler er på plass, og ny DIY digital koax er på plass, og nye DIY høyttaler kabler er på plass. Og jeg har beste lyden ever i min stue. Jeg må vel snart ha meg DIY dac/pre og DIY transport nå så blir det helt toppers ;D
Jeg har gått ned i pris, og langt opp i lydkvalitet, det er morro d.
Hmm, det kan kanskje være noe ja. Kan jeg da droppe min dcs Delius dac/pre og kjøre signal fra pc rett i effekt forsterkerne ?yoshi_78 skrev:Det er jo dette som er så kjekt med DIY! Kanskje du i stedet for cd-transport og DAC vil vurdere DIY PC med harddisk-basert avspilling av tapsfrie FLAC filer gjennom et proft lydkort? Da har du plutselig mulighet for pc-baserte, digitale delefiltre og en romkorreksjonsløsning ala Audiolense. Eller du kan høre med Tangen, slike digitale løsninger er jo hjemmebane for ham. PCen kan du koble til flatskjermen din og bruke som film-kilde også. Hos meg har en pc med Lynx lydkort og 6 stk Hypex UcD tatt over plassen til et utall andre bokser, og jeg har aldri hatt bedre lyd. Og i likhet med deg har jeg også gått betydelig ned i prisLeikis. skrev:glemt denne tråden litt jeg :
Etter montering av kjøle pasta sank tempen med ca 5 grader, så nå er den rundt 40-45 på det varmeste.
Jeg har også delt forsterkeren, sånn at jeg har 2 monoblokker, så jeg har en forsterker rett bak hver høyttaler, og de spiller utrolig bra !! Nye DIY XLR kabler er på plass, og ny DIY digital koax er på plass, og nye DIY høyttaler kabler er på plass. Og jeg har beste lyden ever i min stue. Jeg må vel snart ha meg DIY dac/pre og DIY transport nå så blir det helt toppers ;D
Jeg har gått ned i pris, og langt opp i lydkvalitet, det er morro d.![]()