- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.761
Mange startproblemer på snøfresere kan unngåes ved å bruke miljøbensin. Vanlig bensin er nærmest som ferskvare å regne, miljøbensin tåler bedre å stå på tanken en vinter eller to.
Briggs & Stratton lettstartet? Har du hørt sånn tull!!!!Honda er oppskrytt og overpriset. De nye Briggs & Strattonmotorene er like lettstartet.
Et aldri så lite tips.Vis vedlegget 170485 . Det var litt jobb opp bratte bakken, men beltene tok godt tak, og med god tid og en smule tålmodighet kom den opp til slutt.![]()
Et aldri så lite tips.Vis vedlegget 170485 . Det var litt jobb opp bratte bakken, men beltene tok godt tak, og med god tid og en smule tålmodighet kom den opp til slutt.![]()
Bind tau i fresen,og så står det en mann oppe og drar mens nr 2 skyver på fresen da går det lett og frese seg oppover også. I de bratteste bakkene så kan dere bruke tautalje og trær som hjelpemiddel. Mye mer behagelig.
He he he,glemte visst denne tråden,men jeg ser jo at dere forsøkte nesten alt i kampen!Vis vedlegget 170620 sånn?Et aldri så lite tips.Vis vedlegget 170485 . Det var litt jobb opp bratte bakken, men beltene tok godt tak, og med god tid og en smule tålmodighet kom den opp til slutt.![]()
Bind tau i fresen,og så står det en mann oppe og drar mens nr 2 skyver på fresen da går det lett og frese seg oppover også. I de bratteste bakkene så kan dere bruke tautalje og trær som hjelpemiddel. Mye mer behagelig.
Vis vedlegget 170621 Eller sånn?
Vi brukte tau, freseren gikk best opp bakkene i revers, da slapp vi å holde håndtak langt nede.
NEI NEI NEI!!! Brytebolter er laget svakere enn vanlige bolter nettopp fordi de skal ryke før noe annet ryker...........Anbefaler og stikke innom biltema og kjøpe en eske med skruer og låsemutre 6mm gange 25mm ok en 10mm skrallenøkkel for bryteboltene ryker ganske lett når den har stått over sommeren ...............
Ingen problem det,Blitemaboltene er enda svakere....NEI NEI NEI!!! Brytebolter er laget svakere enn vanlige bolter nettopp fordi de skal ryke før noe annet ryker...........Anbefaler og stikke innom biltema og kjøpe en eske med skruer og låsemutre 6mm gange 25mm ok en 10mm skrallenøkkel for bryteboltene ryker ganske lett når den har stått over sommeren ...............
Det er de absolutt IKKE!Ingen problem det,Blitemaboltene er enda svakere....NEI NEI NEI!!! Brytebolter er laget svakere enn vanlige bolter nettopp fordi de skal ryke før noe annet ryker...........Anbefaler og stikke innom biltema og kjøpe en eske med skruer og låsemutre 6mm gange 25mm ok en 10mm skrallenøkkel for bryteboltene ryker ganske lett når den har stått over sommeren ...............
Hør her,Biltemaboltene ryker faktisk raskere enn orginale brytepinner.Det er de absolutt IKKE!Ingen problem det,Blitemaboltene er enda svakere....NEI NEI NEI!!! Brytebolter er laget svakere enn vanlige bolter nettopp fordi de skal ryke før noe annet ryker...........Anbefaler og stikke innom biltema og kjøpe en eske med skruer og låsemutre 6mm gange 25mm ok en 10mm skrallenøkkel for bryteboltene ryker ganske lett når den har stått over sommeren ...............
Greit å forstå hvorfor det står 8.8 på skruehodet før man kommer med sånne forslag og svar kanskje?
Samme her. Og som gammel maskiningeniør forstår jeg det der med 8.8, men også hvordan gjengene på en vanlig helgjenget M6x25 gir omtrent like god bruddanvisning som de innsnevrede partiene på de "riktige" brytepinnene. Det er ikke svakere metall i dem, men det er formen som gir riktig bruddstyrke.^
Det er ikke etter boka, men jeg har brukt standardskruer i alle år. De ryker til stadighet og fresen er like fin.
Etter å ha besøkt diverse forhandlere som var utsolgt endte jeg på Bauhaus. Fikk 100 "brytepinner" for 70-80 kr. De er til og med syrefaste.Samme her. Og som gammel maskiningeniør forstår jeg det der med 8.8, men også hvordan gjengene på en vanlig helgjenget M6x25 gir omtrent like god bruddanvisning som de innsnevrede partiene på de "riktige" brytepinnene. Det er ikke svakere metall i dem, men det er formen som gir riktig bruddstyrke.^
Det er ikke etter boka, men jeg har brukt standardskruer i alle år. De ryker til stadighet og fresen er like fin.
Isåfall bruk kroppen og skuffe/sørlandsskuffe, så bruker du de 11000,- på musikk eller hifi istedenfor...
Det er en sprek kar som skal betjene.![]()
Har en slik bi-bi-billig-freser fra Mekk. 6,5Hk Park&Garden. Made in China, og billig lakk- og stålkvalitet, så rusten har fine forhold ;D Virker som det er høvelig sterk motor på den - den har overraska litt med hva den greide å tygge i seg.Ett annet tips; kjøp av en anerkjent forhandler som forhandler det spesifikke merket. Mange av billigfreserene er ofte partivarer i kjeder som Mekk og lignende. Da blir deletilgangen dårlig.
For ordens skyld, Toro har ikke noe dårlig rykte.
no way in hell. På mandag skal jeg handle freser...Isåfall bruk kroppen og skuffe/sørlandsskuffe, så bruker du de 11000,- på musikk eller hifi istedenfor...
![]()
Flytt til Bergen så slipper du allt dette styret med snøkverner eller ka det heter...no way in hell. På mandag skal jeg handle freser...Isåfall bruk kroppen og skuffe/sørlandsskuffe, så bruker du de 11000,- på musikk eller hifi istedenfor...
![]()
Jeg har Honda 90kg med belter med stiv aksel, går greit å snu med den. Jeg er verken stor eller sterk.no way in hell. På mandag skal jeg handle freser...Isåfall bruk kroppen og skuffe/sørlandsskuffe, så bruker du de 11000,- på musikk eller hifi istedenfor...
![]()
Husk du skal kaste snøen et sted og. Oftest blir det da frem og tilbake, frem og tilbake....Kan faktisk kjøre i runder så det blir noen 90gradere.
Noen som sitter på et alternativ i prisklasse.
Kan strekke meg et par tre tusenlapper..