PUKK OG GRUS
Overivrig entusiast
Supervin.dk, prisen er gunstig 119 dkr. Røverkjøp
Kalsiumklorid, som i klorkalsium, veisalt?2018 Argyros Assyrtiko Nykteri
Nykteri er en stil på vulkanøya Santorini der de høster druene opp til 3 uker senere enn normal innhøstning og gjæres på eikefat. Dette gir en touch av moden frukt og resulterer i en kraftig mineralsk stil med preg av nøtt og vanilje, samtidig rimelig syrefrisk med en salt-bitter [x] ettersmak.
Utmerket til sjøkreps, muligens god for hjerte, og definitivt fløyel for sjelen.
Vis vedlegget 1060403
[x] Hvis du noen gang har smakt på kaliumklorid-krystaller så forstår du hva jeg mener.Argyros Cuvée Nykteri | Vivino California
Cuvée Nykteri is a White wine. Made from Assyrtiko. See reviews and pricing for this wine.www.vivino.com
Kalium, ikke kalsium.Kalsiumklorid, som i klorkalsium, veisalt?
Her var det mye snadder, som vanlig når du har vært ute med «gutta», kanskje.Hadde noen venner hjemme på middag forrige helg.
Vis vedlegget 1073549 Vis vedlegget 1073550
Francia 01 og Morstein 12 var virkelig fremragende viner i toppklasse.
Champagnen var svært god. Grunhaus sin 2017 Kabinett elegant, smidig og lekker, Tondonia sin 04 hvite interessant som disse alltid er, 2020 Volnayen litt for "chunky" som denne årgangen nok generelt er, Duroche lovende men for ung til tross for at 2017 i Burgund stort sett drikker bra nå. En hvit Beaucastel 1999 som var over toppen kom ikke med på bildene. von Buhl god men et stykke under Morsteinnivå. Et interessant beite.
Lett å forstå at du er skeptisk til krampeaktig branding år man ser hva du drikkerDet begynner å bli mange rare etiketter i et vinmarked som sliter. Kampen om oppmerksomheten i et marked som drikker mindre er knallhard. For min del må jeg innrømme at sånne påfunn får meg til å gå i en sving utenom. Ryktene sier at nå rives det opp vinstokker i California.
Under 400:- i Finland och i Norge?Hei ! Smith Woodhouse 2011 late bottled vintage port . Veldig god ! Vis vedlegget 1077039
Kr. 330 her hjemme på polet. Hvordan smakte det?På Fish Market i Sydney.
Vis vedlegget 1072584
Inte överdrivet bra, ganska ordinär.Kr. 330 her hjemme på polet. Hvordan smakte det?
Chardonnay fra Australia kan være veldig god.
Jeg husker Lindemann BIN 65 - sent på 80-tallet -
som hadde kompleksitet som en god Burgunder.
Så ble de populære og alt gikk på dunken...