nilsen64 skrev:
har lenge undret meg over at det ikke fins varedeklarasjon på vinflaskene, slik som det er på alt anne vi har i oss.
vin innholder ofte sulfitter (svoveldioksid) som kan frembringe allergiske reaksjoner hos mange.
nyter et glass (el 2) selv, men etter denne dokumentaren ble jeg i tvil om rødvin er så sunt som mange hevder.
Nå rotes det fælt med fokus her. Stoffet
alkohol, eller mer spesifikt alkoholen
etanol (C2H5OH), oppfattes av kroppen som en gift, og vin inneholder som kjent 12 % (give or take a few) av nettopp den giften. Nedbrytingen i kroppen går mye via acetaldehyd (en klart giftig substans, som gir oss hang-over), videre til eddiksyre og annet drit som kroppen ikke har særlig glede av.
Så spar oss for dette sludder; vi er her for å leve et liv. Vi velger å putte kroppen full av substanser den ikke har godt av, fordi vi mener det
øker vår livskvalitet. Så om vi får i oss mikromengder av noen kunststoffer, who cares, det er bare barnematen mot den giften vi velger å ta inn. Hadde alkohol vært en oppdagelse av i dag, ville den blitt totalforbudt grunnet sin potente giftvirkning. Har du 4
promille av dette lettopptagelige giftstoffet i blodet, så dauer du.
Kjøp biodynamisk dyrket vin, da, eller glem hele problemet. Vi vil nyte den gode vin, ikke bekymre oss om hva det gjør med oss. Måtehold, mine venner. Og nytelse. Det kan gå hånd i hånd. Og nå har juleølet kommet også!
Honkey