Enig i det, men til og med gull kan kjøpes for dyrt... Så det er kanskje ikke 2010 du har, 6 år gammel Grage er vel på tok i yngste laget? Jeg har drukket en 3-4 årganger av Grange men de har vel stort sett vært 12-20 år gamle. 83 årgangen på Park på Voss i 99 til 800 kr kan man kalle en grei restaurantpris.......Min samling med Penfolds er kjøpt inn for en del år tilbake og til (relativt sett) OK priser. Tror det meste jeg har betalt noensinne var 1.700,- Blir jo en del pappvin for de penga, men pappvin er ikke spesielt påaktet. litt som å handle fem x Golf når en har lagt av kr. til Jag'en...
Aldri drukket Musar før, men har vært nysgjerrig og myst på den mange ganger. I dag passet det å snake den så jeg kjøpte meg en flaske. Har luftet den noen timer og koser meg med den nå.
Smaksinntrykk:
2008 (Gaston Hochar) - rett fra polhyllen og direkte inn i brødboksen. Det var snadder. Mye friskere enn jeg hadde forventet, men samtidig godt lagret. Fyldig og konsentrert som bare det.
Ordentlig god.
Har litt av denne bordeaxlagringssmaken, men med friskheten fra en god Muga på en måte. Liker at den har litt taniner ennå siden den er så fyldig (sikkert mange som liker å vente lit til den er snillere, men jeg liker dette, dette hintet av umoden frukt tiltaler) . Minner meg faktisk om (stoler ikke på smaksminnet) en Muga 1994, drukket da den var på polet (så det er mange år siden ... men det er noe ved denne som fremkaller det minnet).
2005 Musar er også svært flott, drakk en flaske på hytta i helga. Lett sødmefylt, kompleks, krydrete og elegant. Står kanskje i noen polhyller rundt omkring enda. Har kjøpt 5 flasker av 08 men tenkte jeg skulle prøve å la de leve noen år i kjelleren før jeg forgriper meg på de.
Vin er ikke mitt spesialfelt, men jeg kunne ikke la være å legge merke til Penfolds på Polet sin auksjonsliste som ligger ute. Syntes de prisene var solide, antydet 4000 for en 93 og en 97. Helt til jeg sjekket Grange på polet, der koster en 2011 omtrent det samme.Enig i det, men til og med gull kan kjøpes for dyrt... Så det er kanskje ikke 2010 du har, 6 år gammel Grage er vel på tok i yngste laget? Jeg har drukket en 3-4 årganger av Grange men de har vel stort sett vært 12-20 år gamle. 83 årgangen på Park på Voss i 99 til 800 kr kan man kalle en grei restaurantpris.......Min samling med Penfolds er kjøpt inn for en del år tilbake og til (relativt sett) OK priser. Tror det meste jeg har betalt noensinne var 1.700,- Blir jo en del pappvin for de penga, men pappvin er ikke spesielt påaktet. litt som å handle fem x Golf når en har lagt av kr. til Jag'en...
Markus er helt OKMolitor svikter sjelden til aldri. God vin til en grei penge. Har blitt noen flasker derfra
Ja det har blitt noen...
Vis vedlegget 373112
Den skal være meget god - og dritdyr. Selv klarer jeg meg med en langt billigere slik:Er det noen her som har prøvd The Durand, eller andre tilsvarende? (Spesiell opptrekker for ikke å skade gamle korker ved åpning)
Vis vedlegget 380407
Vis vedlegget 380408
Jeg kjøpte min hos en vinprodusent i Napa. Kostet ikke mange dollar.Bildet fant jeg på Amazon....jeg har plukket med meg et par i Frankrike, men tipper enkelte mer velassorterte kjøkkenutstyrsbutikker har den uten at jeg kan være mer spesifikk dessverre.....